Sčítání, odčítání, násobení a dělení celých a záporných čísel

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Advertisements

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Dopravní situace 2 kruhový objezd ulic Palackého a Brandlova Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dušan Nenička Dostupné.
Dopravní situace 1 křižovatka Komenského - Nádražní Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dušan Nenička Dostupné z Metodického.
Dopravní situace 6 křižovatka Palackého - Náměstí Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dušan Nenička Dostupné z Metodického.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Miluše Nováková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Namáhání na tah a tlak Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN.
FUNKCE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Karel Bílek. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Slabiky la, lo, le, lu, li Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiřina Zorková. Dostupné z Metodického portálu
Porovnáváme povrch a objem válce a kuželu. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zbyněk Tůma. Dostupné z Metodického portálu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Dopravní situace 16 křižovatka Jungmannova - Kollárova Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dušan Nenička Dostupné z Metodického.
TROJÚHELNÍKY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jarmila Hájková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
VYŠŠÍ X NIŽŠÍ UPEVNĚNÍ SLOVA NIŽŠÍ UPEVNĚNÍ SLOVA VYŠŠÍ CVIČENÍ
DOPRAVNÍ ZNAČKY A JEJICH VYUŽITÍ
TRÉNUJEME PAMĚŤ HRAČKY Prezentace zaměřená na trénink paměti.
Dopravní situace 4 křižovatka Růžová – U Parku Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dušan Nenička Dostupné z Metodického.
Orientovaný úhel Goniometrie Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Mastíková. Dostupné z Metodického portálu
Anotace Prezentace pro žáky k finanční gramotnosti, seznámení s podobou českých mincí Autor Čekalová Sylva Jazyk Čeština Očekávaný výstup Vyjasnění pojmů.
Soubor interaktivních her pro předškoláky
Optika – polostín, plný stín a vržený stín
Obrazový materiál pro pracovní list – Kanály
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Matematika – 4. ročník. Pracujeme s diagramy
Zrakové vnímání Variabilní hra
POČASÍ GRAFOMOTORIKA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Obrazový materiál pro pracovní list – Kanály
Obrazový materiál pro pracovní list – Transformace
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  Provozuje.
Optika – vznik světelných svazků
Optika – vznik světelných svazků
  Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Mona Drábková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
Počítáme se žížalou Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Hanzelín. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Interaktivní test ze znalostí vnitřní energie a tepla
Interaktivní procvičování německých slovíček
České mince Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Strejčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
křižovatka Strážovská
Hledání obrázků Děti mají za úkol najít v každém listu daný počet obrázků. Po nalezení je mohou vybarvit. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
Jak to asi vypadá doma? Sleduj obrázky a povídej.
Soubor interaktivních her z matematiky I.
Prvouka – části lidského těla a kostra
Interaktivní testy ze znalostí fyziky
Český jazyk – interaktivní procvičování vyjmenovaných slov po L
Obrazový materiál pro pracovní list – Transformace
Soubor interaktivních příkladů z matematiky
PRACOVNÍ LIST Úkoly: 1) Na internetu vyhledej, ve kterém podnebném pásu se vyskytují obilniny zmíněné v prezentaci (pšenice, žito, ječmen, oves). 2) Vyznač.
Český jazyk – interaktivní procvičování vyjmenovaných slov po V
Prezentace určena k opakování a upevnění pojmů více a méně.
Samohlásky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Hanzelín. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 
Zrakové vnímání 6 Variabilní hra
Animace vzájemného blokování dvou stykačů
Rychlé počítání v časovém limitu 15 vteřin II.
Téma: Jaro v CHKO České středohoří Tobiášův vrch
Prvouka – Sídliště Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Hanzelín. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 
Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Půjdem spolu do Betléma…
Interaktivní test z fyziky – 6. ročník
Doporučuji snímky, které obsahují vyšší počet, z počátku skrýt.
POČÍTÁME DO 5 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Mudrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Zaokrouhlování na desítky a stovky
Rychlé počítání v časovém limitu 15 nebo 30 vteřin
České bankovky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Strejčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Prezentace určena pro názornou ukázku toho, co je více a co je méně.
Sčítání, odčítání, násobení a dělení celých čísel.
Transkript prezentace:

Sčítání, odčítání, násobení a dělení celých a záporných čísel Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Hanzelín. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz; ISSN 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

- + - Zopakujte si pravidla pro sčítání: ( - ) ( - ) ( + ) Je-li před závorkou - pak číslo v závorce se mění na kladné + + ( - ) Je-li před závorkou + pak číslo v závorce je záporné - - ( + ) Je-li před závorkou - pak číslo v závorce je záporné -

Pokyny: Vždy s následujícím slidem se uvede v činnost časomíra. Do 15 sekund musí žák stihnout kliknout na správné číslice. Při kliknutí na správnou číslici se klávesnice zbarví zeleně. Při chybě se zabarví červeně. Klikne-li na řešení, objeví se správné řešení příkladu.

_ 5 5 – 10 = 1 2 3 4 5 5 10 6 7 8 9 10 15 -

6 -3 + 9 = 1 2 3 4 5 5 10 6 7 8 9 10 15 - ŘEŠENÍ -3+9 = 9 - 3 = 6

10 5 - ( - 5) = 1 2 3 4 5 5 10 6 7 8 9 10 15 - ŘEŠENÍ +5 5 - ( - 5) = 5 + 5 = 10

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 - ŘEŠENÍ _ 2 7 + ( - 9) = 7 + ( - 9) = 7 – 9 = -2 1 2 3 4 5 5 10 6 7 8 9 10 15 - ŘEŠENÍ -9 7 + ( - 9) = 7 – 9 = -2

3 -7 - ( - 10) = 1 2 3 4 5 5 10 6 7 8 9 10 15 - 10 ŘEŠENÍ -7 - ( - 10) = 10 – 7 = 3

- 1 7 -8 + ( - 9) = 1 2 3 4 5 5 10 6 7 8 9 10 15 - ŘEŠENÍ - 9 - 8 + ( - 9) = - 8 - 9 = -17

- 8 -7 + ( - 1) = 1 2 3 4 5 5 10 6 7 8 9 10 15 - ŘEŠENÍ -1 -7 + ( - 1) = - 7 - 1 = - 8

5 9 + ( - 4) = 1 2 3 4 5 5 10 6 7 8 9 10 15 - ŘEŠENÍ - 4 9 + ( - 4) = 9 – 4 = 5

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 - ŘEŠENÍ 6 8 + ( - 2) = 8 + ( - 2) = 8 - 2 = 6 -2 1 2 3 4 5 5 10 6 7 8 9 10 15 - ŘEŠENÍ -2 8 + ( - 2) = 8 - 2 = 6

- 7 -10 - ( - 3) = 1 2 3 4 5 5 10 6 7 8 9 10 15 - ŘEŠENÍ 3 -10 - ( - 3) = -10 + 3 = -7

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 - ŘEŠENÍ 4 -2 - ( - 6) = -2 - ( - 6) = 6 – 2 = 4 1 2 3 4 5 5 10 6 7 8 9 10 15 - ŘEŠENÍ 6 -2 - ( - 6) = 6 – 2 = 4

Zopakujte si pravidla pro násobení: + + + ++ X = - - + + - - - + -

Zopakujte si pravidla pro dělení: + + + ++ : = - - + + - - - + -

- 3 5 x(-3) x (+ 2) = 1 2 3 4 5 5 10 6 7 8 9 10 15 - ŘEŠENÍ -15 5 x(-3) x (+ 2) = -15 x 2 = -30

7 7 x(-5) x (-2) = 1 2 3 4 5 5 10 6 7 8 9 10 15 - ŘEŠENÍ - 35 7 x(-5) x (-2) = - 35 x (- 2) = 70

6 4 -8 x(-2) x (+4) = 1 2 3 4 5 5 10 6 7 8 9 10 15 - ŘEŠENÍ 16 -8 x(-2) x (+4) = 16 x 4 = 64

- 1 16 : 8 : (-2) = 1 2 3 4 5 5 10 6 7 8 9 10 15 - ŘEŠENÍ 2 16 : 8 : (-2) = 2 : (- 2) = -1

2 1000 : (-10) : (-5) = 1 2 3 4 5 5 10 6 7 8 9 10 15 - ŘEŠENÍ - 100 1000 : (-10) : (-5) = - 100 : ( -5) = 20

- 4 -64 : (-2) : (-8) = 1 2 3 4 5 5 10 6 7 8 9 10 15 - 32 ŘEŠENÍ -64 : (-2) : (-8) = 32 : ( -8 ) = - 4

- 5 7 57 : (-1) : (+1) = 1 2 3 4 5 5 10 6 7 8 9 10 15 - ŘEŠENÍ - 57 57 : (-1) : (+1) = - 57 : (+1) = -57

2 -3 x (-4) : (+6) = 1 2 3 4 5 5 10 6 7 8 9 10 15 - ŘEŠENÍ 12 -3 x (-4) : (+6) = 12 : 6 = 2

9 -1 x (+9) x (-10) = 1 2 3 4 5 5 10 6 7 8 9 10 15 - ŘEŠENÍ - 9 -1 x (+9) x (-10) = - 9 x (- 10)= 90