Název školy:. ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:. Mgr Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor: Mgr. Blanka Kusá Název: VY_52_INOVACE_PR.3.4-14 Téma: Teplota Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.0903
Anotace: Výkladová prezentace, ve které se žáci seznámí se fyzikální veličinou teplota, způsobem jejího měření a jednotkami. Na závěr si vyzkouší měření teploty na praktických úkolech a zapíší do sešitu výsledky. Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět, Prvouka Ročník: 3. Druh učebního materiálu: výkladová prezentace Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání – první stupeň
je veličina, zjišťuje se měřením T E P L O T A je veličina, zjišťuje se měřením
TEPLOMĚR je přístroj na měření teploty Obr. 1
digitální –má displej s čísly Teploměr rtuťový, lihový – má číslovanou stupnici a skleněnou trubičku s rtutí nebo lihem digitální –má displej s čísly Obr. 2
Stupeň Celsia Je základní jednotkou teploty 1 °C
Bod mrazu 0 °C teplota, při níž zamrzá voda
Bod varu 100 °C teplota, při níž voda vře
Použij správně lékařský, pokojový a kuchyňský teploměr. ZMĚŘ A ZAPIŠ: Pokojovou teplotu Venkovní teplotu Teplotu vody z vodovodu Teplotu čaje Teplotu lidského těla Obr. 3
Použité zdroje: Obr. 1: http://www.biglearning.org/photo-thermometer.jpg Obr. 2: http://www.zdravionline.cz/imgs/products/Omron/180555_main_lar ge.jpg Obr. 3: http://www.dalidary.cz/foto/kuchynsky-teplomer.jpg