ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Advertisements

STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Předložky se 3. a 4. pádem VY_32_INOVACE_02-16 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh:
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_NJ.8.A.18_slovesa_se_zmenou_kmenove_samohlasky Datum:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: II/2 Sada: I. Ověření ve výuce: kvarta Datum:
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Chalupová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_15 Wechselpräpositionen TEMA:Jazyková.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název školyZákladní škola a mateřská škola, Jičín, 17. listopadu 109 Název materiálu VY_32_INOVACE_VII_Nj3_18 AutorMgr.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaII/2 Sada07 AnotaceJak.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruhFeste und Geschenke TémaPředložky.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
VÝPOČET ČISTÉ MZDY VY_32_INOVACE_12_1_5 VÝPOČET ČISTÉ MZDY Autor: Ing. Jana Rauscherová Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace Gymnázium a Střední.
T RPNÝ ROD V NĚMČINĚ PhDr. Taťána Tonová. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE Kód DUMu: VY_32_INOVACE_4.NJ.17.
ROVNICE a NEROVNICE 06 Neznámá ve jmenovateli MěSOŠ Klobouky u Brna.
HRUBÁ MZDA VČETNĚ NÁHRAD VY_32_INOVACE_15_1_5 HRUBÁ MZDA VČETNĚ NÁHRAD Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím.
ČISTOTA ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
Sloveso „sprechen“ v přítomném čase
Kód DUM : VY_32_INOVACE_ICT_I/1.12
Kód DUM : VY_32_INOVACE_ICT_I/1.18
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ŠKOLA: Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna,
NEROVNOMĚRNÝ POHYB 2 Název školy
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Určování času VY_22_INOVACE_07_140
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Sloupkový diagram Tematická oblast
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Digitální učební materiál
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Pásma požáru Požár a jeho rozvoj.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ALGEBRAICKÉ VÝRAZY 07 Vytýkání I
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Přímka a kuželosečka Název školy
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
ŠKOLA: Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna,
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Název školy Střední škola obchodně technická s. r. o. Číslo projektu
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Samohlásky - procvičování
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/34.0434 NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT AUTOR: Mgr. Ilona Bůtová TEMATICKÁ OBLAST: Německý jazyk NÁZEV DUMu: Samohláskový trojúhelník POŘADOVÉ ČÍSLO DUMu: 2 KÓD DUMu: IB_NJZ_02 DATUM TVORBY: 12.9.2013 ANOTACE (ROČNÍK): Určeno pro 1. ročník, začátečníky. Lze ale univerzálně využít i v jiných jazycích, případně později, kdy už žáci jazyk na různé úrovni ovládají, protože jim vysvětlí princip toho, co dosud praktikovali pouze nápodobou, odposlechem, ale neuvědoměle. Tento druhý z řady výkladových a nácvikových DUMů k foneticko-fonologické tematice vokalického trojúhelníku si klade za cíl názorným způsobem seznámit s tvořením samohlásek , zejména těch, které čeština nemá (přehlásky), a od toho odvodit klasifikaci samohlásek, především jejich rozdělení na přední a zadní, protože díky tomu pochopíme tvarové, výslovnostní i pravopisné obměny (zmíněné v předchozím motivačním DUMu), ke kterým dochází právě působením samohlásek na jejich hláskové okolí.

Jetzt brauchen wir den Spiegel:

Zuerst sagen wir A Jetzt lassen wir den Mund auf A, wollen aber I sagen. Geht das? ....... Was müssen wir tun, damit I als I klingt?

Wieder A lassen– wollen E hören – Ja? Tschechisches E: Wieder I lassen – wollen E hören– Ja? Mährisches, Brünner E: E steht also zwischen A und I?

Sind diese zwei E gleich? Dieses E ist geschlossen = geschlossenes E Dieses E ist geöffnet = geöffnetes E

Die ganze Reihe von A – E – I: є a

Nun sprechen wir O und U aus: Und vergleichen sie mit E und I: Ist die Mundrundung der einzige Unterschied?

Das ist die Zunge: Was macht die Zunge bei E und bei O? Was macht die Zunge bei I und bei U? hinten vorne

Vokalisches Dreieck I U O E Vordere Vokale Hintere Vokale A

Und dazu noch typisch deutsche Vokale: Ü E Ö O Ä A

ovlivňuje tvary uvedené v předchozím DUMu 1, Jak konkrétně rozdělení samohlásek na přední a zadní ovlivňuje tvary uvedené v předchozím DUMu 1, to si povíme v DUMu následujícím, č. 3.

Zdroje: Vlastní fotoarchiv autorky