Užití Pythagorovy věty

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Advertisements

Popis válce: Válec má dvě podstavy. Podstava má tvar kruhu. Válec je rotační těleso. Válec vznikne rotací obdélníku kolem jedné své strany.
Goniometrické funkce Kosinus Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Anotace Materiál slouží pro výuku speciálních oborů, pro žáky oboru zednické práce. Prezentace obsahuje výpočet spotřeby materiálu z plných pálených cihel.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Miluše Džuberová Hranoly Jaký je objem stanu? Kolik materiálu se spotřebuje na sloup?
Jehlan Matematické dovednosti. Jméno autora: Marie Roglová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvořeníBřezen 2013 Ročník: 9. Tematická oblast:Matematická gramotnost.
CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Tomáš Rachůnek Název prezentace (DUMu): Komolá tělesa Tematická oblast: Povrchy a objemy těles Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
OPAKOVÁNÍ NA PÍSEMNOU PRÁCI Funkce Tělesa. Funkce 1. Lineární rovnicí vyjádři závislost: a) Obvodu rovnostranného trojúhelníku (y) na délce jeho strany.
Mocniny Mocniny desetinných čísel.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Pythagorova věta.
Jehlan Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ číslo DUMu: VY_32_INOVACE_22_M9_jehlan.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Radek Martinák Objem a povrch válce – použití v praxi Kolik litrů nafty je v plném sudu?
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Tělesa –Válec Číslo.
Kolmé hranoly, jejich objem a povrch
Rotační válec Síť, povrch, objem
K o u l e Popis tělesa Výpočet povrchu Výpočet objemu Části koule
Kolmé hranoly, jejich objem a povrch
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Matematika VIII. Rotační válec Creation by IP&RK.
KUŽEL 6 - Výpočet objemu NÁZEV ŠKOLY
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
25.1 Druhy a vlastnosti rovnoběžníků II. OBSAH a OBVOD
DESETINNÁ ČÍSLA.
Krácení a rozšiřování poměru
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Matematika Koule.
těleso skládající se z jedné kruhové podstavy a pláště
Povrch krychle a kvádru.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Matematika Komolý rotační kužel
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Kruh a kružnice 1 od daného bodu S stejnou vzdálenost kružnice množina všech bodů roviny, které mají od daného bodu S stejnou vzdálenost k x S.
OBJEM JEHLANU VY_42_INOVACE_ 30_02.
Jehlan těleso skládající se z jedné podstavy, která má tvar mnohoúhelníku a pláště.
AUTOR: Mgr. Marcela Šašková NÁZEV: VY_32_INOVACE_4B_11
Tělesa –čtyřboký hranol
ŘEŠENÍ PRAVOÚHLÉHO TROJÚHELNÍKU.
Posuň čárku 2.
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy: Základní škola Dobříč, okres Plzeň - sever, příspěvková organizace Autor: Mgr. Anna Dyková Název: VY_32_INOVACE_19_Dělení desetinných čísel.
Pythagorova věta – příklady
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Pythagorova věta Matematika 8.ročník ZŠ Řešené příklady II.
Geometrie pro 9. ročník Autor: Mgr. Hana Vítková Datum:
Krychle NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 Autor: Eva Valentová NÁZEV: VY_32_INOVACE_293_Krychle Téma: Geometrie.
Tělesa –Pravidelný šestiboký hranol
MATEMATIKA Objem a povrch jehlanu 2.
Pythagorova věta v rovině
Rotační válec Síť, povrch, objem
Vztlaková síla.
Užití mocnin a odmocnin ve slovních úlohách II.
Povrch kvádru.
MATEMATIKA Objem a povrch hranolu 4.
Průměr
Matematika 1. ročník Rozklad č. 6.
Autor: Mgr. Monika Kysilková
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Ing. Ladislav Mišík TĚLESA 9. březen 2013
Transkript prezentace:

Užití Pythagorovy věty Výpočty v kuželu Užití Pythagorovy věty

Náčrt a prvky v kuželu s....strana kužele v….výška kužele r….poloměr podstavy V s v r A S

1. příklad: Vypočítej povrch kužele, je-li poloměr podstavy 5,8 cm a výška kužele 10 cm. Zaokrouhluj na dvě desetinná místa.

Řešení S =  r2 +  r s 1. Výpočet strany s pomocí Pythagorovy věty 2. Výpočet povrchu S V v s S r A

Řešení 1. s2 = 102 + 5,82 s2 = 133,64 s = 11,56 cm 2. S =  r2 +  r s S = 3,14 . 33,64 + 3,14 . 5,8 . 11,56 S = 105,63 + 210,53 S = 316,16 cm2 Povrch kužele je 316,16 cm2.

2. příklad: Vypočítej objem kužele, je-li poloměr podstavy 8 cm a strana kužele 12,2 cm. Zaokrouhluj na dvě desetinná místa.

Řešení V =  r2 v 1. Výpočet výšky v pomocí Pythagorovy věty 2. Výpočet objemu V V v s S r A

Řešení 1. v2 = 12,22 - 82 v2 = 84,84 v = 9,21 cm 2. V =  r2 v V = 3,14 . 64 . 9,21 V = 1850,84 cm3 Objem kužele je 1850,84 cm3.

3. příklad: Vypočítej plášť kužele, je-li výška kužele 4,2 cm a strana kužele 6,5 cm. Zaokrouhluj na dvě desetinná místa.

Řešení S pl =  r s 1. Výpočet poloměru podstavy r pomocí Pythagorovy věty 2. Výpočet pláště S pl V v s S r A

Řešení 1. r2 = 6,52 - 4,22 r2 = 24,61 r = 4,96 cm 2. S pl =  r s S pl = 3,14 . 4,96 . 6,5 S pl = 101,23 cm2 Povrch pláště je 101,23 cm2. .

Zdroj materiálů archiv autora