Postup otevření tlakové lahve s plynem

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_Slo_I_07 Vzduch, kyslík ppt. Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Advertisements

VÝZNAMNÉ NEKOVY. VODÍK značka H latinský název Hydrogenium 1 1 H (1p +, 1e - ) nejrozšířenější izotop tvoří dvouatomové molekuly H 2 Obr. 1: atom vodíku.
VAR. - je způsob vypařování, při kterém se kapalina přeměňuje na plyn v celém objemu (nevypařuje se jen na povrchu) - nastává při teplotě varu t v – v.
ALKANY. DEFINICE ● Alkany jsou uhlovodíky, které mají v otevřeném uhlíkatém řetězci mezi atomy uhlíku pouze jednoduché vazby.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Ing. Hana Zmrhalová Název: VY_32_INOVACE_06_CH9 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: PALIVA Anotace:
Tepelné motory. Struktura prezentace úvod pokus otázky na úvod výklad příklad/praktická aplikace otázky k zopakování shrnutí.
PASCALŮV ZÁKON Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_15_29.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
VZDUCH PLYN KOLEM NÁS. VZDUCH  směs látek, které tvoří plynný obal Země – atmosféru  složení vzduchu při Zemi: dusík, kyslík, oxid uhličitý, mikroorganismy,
OXIDY. OXID SIŘIČITÝ ● Bezbarvý, jedovatý plyn ● Štiplavě zapáchá ● Vzniká při hoření síry ve vzduchu ● Vykytuje se v sopečných plynech ● Základní surovina.
Název školy:Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu:Moderní škola Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
VÝZNAMNÉ KYSLÍKATÉ KYSELINY. KYSELINA SÍROVÁ Vlastnosti: Bezbarvá olejovitá kapalina Koncentrovaná (96%) je silná žíravina Její hustota je téměř 2x větší.
Michaela Pospíšílová Radana Králová Tereza Průšová 3b, GJŠ.
 Objemový zlomek  vyjadřuje poměr objemu rozpuštěné látky V (A) a objemu celého roztoku V . Pokuste se formulovat definici objemového zlomku: Napište.
VODA, VZDUCH - OPAKOVÁNÍ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Tomáš.
SPALOVACÍ MOTORY. Jsou to stroje (tepelné motory), ve kterých se přeměňuje tepelná energie vzniklá hořením paliva na energii pohybovou. Palivo spalují.
Spoje potrubí-svařované spoje- svařování plamenem1 VY_32_INOVACE_462.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
VZDUCH. Plynný obal Země se nazývá ATMOSFÉRA. Směs látek tvořících atmosféru je vzduch. SLOŽENÍ VZDUCHU: 21% kyslík 78% dusík 1% ostatní plyny (oxid uhličitý,
V LASTNOSTI PLYNŮ Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby.
Svařování plamenem VY_32_INOVACE_16_322
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
Výstupní zařízení – druhy tiskáren
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_04-02
MECHANIKA TEKUTIN Králová Denisa 4.D.
7.ROČNÍK Hydraulická zařízení VY_32_INOVACE_ Název školy
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Lucie Tuhá Číslo
Vlastnosti plynů.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Alkyny.
Částicová stavba látek
atmosféra, složení vzduchu, dusík, kyslík
Vzduch VY_32_INOVACE_1A_15 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Pístové spalovací motory
Název školy Základní škola Kolín V., Mnichovická 62 Autor
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Chemie pro 9.ročník zš Mgr. Iveta Ortová
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Základní škola a mateřská škola Damníkov
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
VY_32_INOVACE_124_Alkany Šablona Identifikátor školy:
Vlastnosti plynných látek Vypracoval: Lukáš Karlík
Teplo.
VY_32_INOVACE_CH.8A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Tereza Hrabkovská Název materiálu: VY_32_INOVACE_CH.8.A.06_VZDUCH Název: Vzduch.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
Autor: Stejskalová Hana
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Komplexní čísla - 5 Číslo opačné Číslo komplexně sdružené
STAVOVÁ ROVNICE IDEÁLNÍHO PLYNU.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
MATEMATIKA Mocniny s racionálním exponentem
Tepelné motory Motory s vnějším spalováním parní stroj parní turbína
Vlastnosti plynů.
VLASTNOSTI KAPALIN
Atomy a molekuly Z čeho jsou složeny látky?
Primární produkce metodou světlých a tmavých lahví
Chemická termodynamika (učebnice str. 86 – 96)
Adiabatický děj s ideálním plynem
Mechanika tekutin a tlak
Změny skupenství látek
Co vše nám může tvořit počítačovou sestavu
Vlastnosti alkanů.
Organická chemie organické sloučeniny vznikají životní činností rostlin a živočichů – při látkových přeměnách v organismech jsou základní stavební složkou.
Vzorce Výskyt a použití
Transkript prezentace:

Postup otevření tlakové lahve s plynem (v jedenácti barevných obrazech s krátkým výkladem včetně hospodské vsuvky a ukázkou jednoho neštěstí na konec) © Jiří Gabriel 2018

Základní rozdělení plynů v tlakových láhvích: plyny rozpuštěné pod tlakem – jedná se o plyny rozpuštěné v kapalině, např. čpavková voda, acetylén plyny stlačené (např. kyslík, vodík, dusík, argon) plyny zkapalněné (např. oxid uhličitý, propan-butan, chlor, čpavek)

Vysvětlivky k označení čistoty (například „pětidevítkový argon“): čistota 2,5 = 99,5 % čistota 4,8 = 99,998 % čistota 5 = 99,999 %

Zjednodušený průřez ventilem Vstup z lahve (má vlastní uzávěr) Jehlový ventil (vypadá jako „T“) Vypouštěcí ventil a výstup do zařízení (do hadičky…) Zjednodušený průřez ventilem 6/10

1. Hlavní ventil (na bombě) je zavřený, jehlový ventil je vytočený dolů, vypouštěcí je zavřený.

2. Hlavní ventil (na bombě) je otevřený, jehlový vytočen dolů, vypouštěcí je zavřený.

3. Jehlovým ventilem se nastaví požadovaný tlak na výstupu a uvolní se vypouštěcí ventil.

Důsledek nesprávného připojení tlakové lahve (propan-butan) k zařízení (trouba).