s řediteli škol a školských zařízení zřizovaných obcemi Konzultace s řediteli škol a školských zařízení zřizovaných obcemi od 6. 2. 2019 do 22. 2. 2019
Témata Vyhodnocení výsledků plnění závazných ukazatelů rozpočtu za rok 2018. Příprava rozpočtu 2019. Různé. Zpracoval: Ing. Zdeněk Čížek Mgr. Pavlína Faitová
Celkové výdaje na školství v roce 2018 celkový rozpis Celkové výdaje na školství v roce 2018
Informace k čerpání rozpočtu za rok 2018 Celkový rozpis finančních prostředků podle zřizovatele v roce 2018 Přímé prostředky Účelový znak 33 353, 33 354 + 33 155 kraj 1 986 696 007 18 109 687 2 004 805 694 obec 4 028 400 349 5 161 115 4 033 561 464 soukromé 170 353 677 1 027 423 171 381 100 Celkem 2018 6 185 450 033 24 298 225 6 209 748 258 Celkem 2017 5 302 233 598 165 920 775 5 468 154 373 Celkem 2016 4 806 313 630 151 355 048 4 957 668 678 Celkem 2015 4 445 659 400 175 610 879 4 621 270 279 Celkem 2014 4 381 629 500 55 868 994 4 437 498 494 Celkem 2013 4 295 793 400 9 541 366 4 305 334 766 Celkem 2012 4 214 968 000 14 563 038 4 229 531 038 Vráceno ve finančním vypořádání za rok 2018 podle zřizovatele 0,00 980 080,01 206 628,00 547 906,05 754 534,05 39 737,00 166 696,00 206 433,00 246 365,00 1 694 682,06 1 941 047,06 383 402,00 6 033 147,96 6 416 549,96 176 659,00 1 695 965,47 1 872 624,47 289 282,00 286 480,86 575 762,86 383 467,99 211 778,49 595 246,48 22 297,42 291 816,70 314 114,12 81 535,47 132 002,00 213 537,47 Rozvojové programy MŠMT Celkem
Informace k čerpání rozpočtu za rok 2018
rozložení a srovnání s rokem 2017 Rozpis prostředků k 31. 12. 2018 rozložení a srovnání s rokem 2017
Analýza rozložení rozpisu do oblastí
Průměry platů PK
Průměry platů PK
Přístup k tvorbě normativních komponentů
Srovnání mezi kraji – KN roku 2018 Mateřské školy celkové srovnání MŠ Srovnání mezi kraji – KN roku 2018 Mateřské školy
Konstrukce normativu MŠ Konstrukce KN roku 2019 Mateřské školy s celodenním provozem
celkové srovnání ZŠ jen 1.st Srovnání mezi kraji – KN roku 2018 Základní školy – jen 1. stupeň
celkové srovnání ZŠ jen 1.st. Konstrukce KN roku 2019 Základní školy - jen první stupeň
Srovnání mezi kraji – KN roku 2018 Základní školy - úplné celkové srovnání ZŠ 1.st. Srovnání mezi kraji – KN roku 2018 Základní školy - úplné
Konstrukce KN roku 2019 Základní školy úplné celkové srovnání ZŠ 1.st. Konstrukce KN roku 2019 Základní školy úplné
Srovnání mezi kraji – KN roku 2018 Školní družiny celkové srovnání ŠD Srovnání mezi kraji – KN roku 2018 Školní družiny
Srovnání mezi kraji – KN roku 2018 Základní umělecké školy celkové srovnání ZUŠ Srovnání mezi kraji – KN roku 2018 Základní umělecké školy
Srovnání mezi kraji – KN roku 2018 Školní jídelny MŠ, ZŠ a SŠ celkové srovnání ŠJ MŠ Srovnání mezi kraji – KN roku 2018 Školní jídelny MŠ, ZŠ a SŠ
Výchozí podmínky rozpočtu 2019 K druhému bodu jednání Výchozí podmínky rozpočtu 2019 Rozpočtované výkony Objem finančních prostředků
Výchozí podmínky rozpočtu 2019
Výkonové podmínky školního roku 2019-18
Výchozí podmínky rozpočtu 2019
Výkonové podmínky školního roku 2019-18
Výchozí podmínky rozpočtu 2019
Výchozí podmínky rozpočtu 2019
Výchozí podmínky rozpočtu 2019
Výchozí podmínky rozpočtu 2019 29
Výkonové podmínky rozpočtu roku 2019 Počet rozpočtovaných výkonů - RN
Výkonové podmínky rozpočtu roku 2019
Informace k přípravě rozpočtu na rok 2019 Rozpis rozpočtu RgŠ na rok 2019 (č. j. MSMT-41631/2018-1): plné pokrytí nárůstu počtu výkonů; zvýšení platů pedagogických pracovníků o 14 % od 1. 1. 2019, z toho zvýšení platových tarifů o 10 %; zvýšení platů pro nepedagogické zaměstnance o 10 % od 1. 1. 2019, z toho zvýšení platových tarifů o 5 %; zvýšení finančních prostředků pro školy a třídy zřízené podle § 16 odst. 9 školského zákona, a to jak v oblasti mzdových prostředků, tak i v oblasti ostatních neinvestičních výdajů; zvýšení limitu počtu zaměstnanců; zvýšení odměňování pedagogických pracovníků o 1 %, a to prostřednictvím rozvojového programu „Částečné vyrovnání mezikrajových rozdílů v odměňování pedagogických prac. mateřských, základních a středních škol, konzervatoří a školních družin v roce 2019“.
Výchozí podmínky rozpočtu 2019 Normativní objem finančních prostředků
Výchozí podmínky rozpočtu 2019 Objem finančních prostředků
Vývoj individuální integrace v roce 2018
Vývoj individuální integrace v roce 2019 rozpis 2019 proti rozpisu 2018
Financování speciálních vzdělávacích potřeb financování škol a tříd podle § 16 odst. 9 na základě příplatku podle jednotlivých znevýhodnění již nebudou financovány individuální integrace prostřednictvím příplatku podle znevýhodnění prostřednictvím NFN vykázaných podpůrných opatření R43/2018 pouze personální podpůrná opatření (PO) R44 9/2018 přidána personální PO s datem zahájení od 1. 10. 2018 R44 9/2018 odebrána personální PO s datem ukončení k 30. 9. 2018 => PO jsou součástí R43 R44 10 – 12/2018 personální PO zahájená nebo ukončená s datem od 1. 10. 2018 (MŠ, ZŠ, SŠ, ZUŠ) + zahájená nebo ukončená od 1. 11. 2018 (ŠD) R44 12/2018 materiální PO vykázaná s finanční náročností R44 1 – 11/2018 personální PO ve výši 11 – 1/12, materiální PO Zvýšení normativního rozpisu 2019 k 1. 1. 2019: NIV 383.039.138 Kč Platy 281.545.396 Kč ONIV 137.400 Kč
Opatření k rozpisu pro rok 2019 Harmonogram rozpočtových prací Limitní termín rozpočtových prací 18. 1. 2019 Sběr KEVIS 7. 1. – 14. 1. 2019 Konzultace s PO OŠ, porada s PO PK 6.2.-22.2.2019 Porada s ORP 28. 2. 2019 Zveřejnění krajské metodiky do 1. 3. 2019 Předložení návrhů ORP do 8. 3. 2019 Obdržení závazných ukazatelů do 21. 3. 2019 Dohodovací řízení – žádosti do 26. 3. 2019 Dohodovací řízení - ukončení do 12. 4. 2019 Obdržení případné úpravy rozpisu do 23. 4. 2019 Kevis – požadavky na přesuny 13. 5. – 20. 5. 2019
Různé: Rozvojové programy MŠMT pro rok 2019. Změna financování RgŠ od r. 2020.
Rozvojové programy na rok 2019 pro zajištění přechodu na nový způsob financování RgŠ od 1. 1. 2020 Částečné vyrovnání mezikrajových rozdílů v odměňování pedagogických pracovníků MŠ, ZŠ, SŠ, K a ŠD, č. j. MSMT-33424/2018-1 Finanční zajištění překrývání přímé pedagogické činnosti učitelů se zohledněním provozu MŠ, č. j. MSMT - 31069/2018-4 Nárůst počtu učitelů od 1. 9. 2019 v souvislosti s větší mírou dělení hodin výuky v ZŠ a SŠ – RP ještě nebyl vyhlášen, objem 700 mil. Kč NIV
Rozvojové programy na rok 2019 Částečné vyrovnání mezikrajových rozdílů – UZ 33076: Objem prostředků: ČR: NIV = 1,053 mld. Kč, Platy = 774,2 mil. Kč, ONIV = 0 PK: NIV = 49.722.875 Kč, Platy = 36.560.940 Kč, ONIV = 0 Období RP: použít na náklady vzniklé od 1. 1. 2019 do 31. 12. 2019, uhrazené nejpozději do 31. 1. 2020 KÚPK je při přidělení dotace povinen: vycházet z počtu pedagogických pracovníků MŠ, ZŠ, SŠ, K a ŠD dle výkazu P1c-01 k 30. 9. 2018 respektovat členění dotace na jednotlivé druhy škol a ŠD dotaci rozepsat spolu s rozpisem UZ 33 353, tj. do 21. 3. 2019 přidělit dotaci do 30 dnů od rozpisu, tj. do 20. 4. 2019
Rozvojový program: Částečné vyrovnání mezikrajových rozdílů – UZ 33076
Rozvojové programy na rok 2019 Finanční zajištění překryvu učitelů MŠ – UZ 33xxx: Objem prostředků: ČR: NIV = 1,8 mld. Kč, Platy = xxx mld. Kč, ONIV = 0 PK: pro 1. etapu žádost pro 85 tříd MŠ na 19,1271 úvazku PP (dle sběru Kevis 1/2019) výše dotace = 19,1271 x (29.320,- (NV 9.pl.tř./5.pl.st.)+max. 9 %) x 8 měsíců x 1,36 (odvody 34% + FKSP 2%) => cca 6,65 mil. Kč NIV Období RP: 1. etapa = leden – srpen 2019 2. etapa = září – prosinec 2019 (výpočet Phmax z počtu tříd a délky provozu k 1. 9. 2019 => šetření? v 6/2019, žádost PK do 12. 7. 2019) Použití dotace vázaná na: schválený úvazek překryvu přímé pedag.činnosti učitelů schválenou výši lim počtu učitelů MŠ přepočteného na období příslušné etapy programu nedodržení těchto podmínek povinnost vrátit poměrnou část dotace.
Rozvojové programy na rok 2019 Finanční zajištění překryvu učitelů MŠ – UZ 33xxx: Pravidla a podmínky podkladu MŠ pro žádost PK v 1.etapě: vychází se z počtu tříd a průměrné délky provozu pracoviště z S1-01 k 30. 9. 2018 definice pracoviště dle § 161, odst. 3 ŠZ průměrná doba provozu v hodinách/den podle druhu provozu pro výpočet PHmax možná chyba ve vykazování doby provozu v rozporu se skutečností (např. jiné zdroje) vychází se z odd. IVb a IVc výkazu P1c-01 k 30. 9. 2018 pro výpočet PHškoly možná chyba ve vykazování rozsahu přímé ped. činnosti učitelů MŠ bez AP v rozporu se skutečností (např. ZŘ MŠ, jiné zdroje) max. 0,403 úvazku, tj. 2,5 hod. denně/1 třída financován rozdíl max. úvazku překryvu ke skutečným přepočteným úvazkům učitelů k 30. 9. 2018 z odd. IVa a IVc max. do výše PHmax
Změna financování RgŠ od r. 2020: Různé Změna financování RgŠ od r. 2020: schváleny jednotlivé legislativní normy (ŠZ, vyhlášky, NV ke stanovení PHmax u oborů vzdělávání) data rozhodná pro rozpis školy v r. 2020 již od 1. 9. 2019 důslednost při vykazování dat ve výkon. a zaměstn. výkazech: výkonové výkazy S1, Z2, S4, S4c, R13, S24 => pracoviště MŠ, druh provozu MŠ, počty tříd a odd. ŠD (pravidelná denní docházka!), počty žáků, počty postižených (koef.inkluze?) školní matrika M3 => počet tříd a žáků na jednotlivých stupních, počty žáků v § 38 a 41, počty postižených (koef.inkluze?), organizace školy v záhlaví zaměstnanecké výkazy P1-04, P1c-01 => mezivýkazové vazby, odd. IV o zařazení NP, odd. IVa o zařazení PP, odd. IVb o přímé ped.činnosti PP ze SR (kód 11), odd. IVc o přespočetných hodinách PP v rámci RVP pro výpočet PHmax a PHškoly Seminář MŠMT pro MŠ, ZŠ, SŠ dne 4. 4. 2019, SOU elektro Plzeň, Vejprnická – pozvánku obdržíte
Děkuji za pozornost