Mgr. Michaela Brábníková Památník Lidice

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nabídka aktivit pro mateřské školy Mezinárodní environmentální vzdělávací, poradenské a informační středisko ochrany vod Vodňany Nabídka služeb:
Advertisements

ZŠ Rakovského v Praze 12.  Ve škole je integrováno 35 dětí cizích státních příslušníků  Nejpočetněji je zastoupena skupina vietnamských žáků  Dále.
Základní škola, Slavkov u Brna, Malinovského 280
Volný čas a kultura Kultura pro děti a kultura dětí.
Celoživotní vzdělávání a projektová metoda vyuČování
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici Fakulta prírodných vied Katedra environmentálneho manažérstva Klub ekologické výchovy, o.s. Praha Podmínky a.
ZVYŠOVÁNÍ KVALITY VZDĚLÁVÁNÍ MIMOŘÁDNĚ NADANÝCH DĚTÍ NA 1. STUPNI ZŠ
SCHOLA SERVIS od roku 2006 realizovala celkem 9 projektů financovaných fondy Evropské unie 8 projektů úspěšně ukončila, jeden je od roku 2012 v realizaci.
RYTMUS, o.p.s – od klienta k občanovi
Muzejní pedagogika.
Doprovodné programy I. běh ŠMP – Muzejní výstavnictví Mgr. Dagmar Fialová.
DDŠ, ZŠ a ŠJ Měcholupy 2 Cíle působení
Vedoucí KHI: Katedra historie FP TUL Sokolská 8, budova S, 2. P. Vedoucí KHI:
Gymnázium, základní škola a mateřská škola Mánesova Sokolov
IVIG Praha, Odborná pomoc veřejných knihoven informačním a studijním centrům škol.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Ing. Petr Czekaj, Mgr. Zdeněk Karásek Velké Karlovice, Vytváření strategických partnerství na trhu práce v MSK.
SVĚTOVÝ DEN VODY AQUA UNITED 2010 AQUA UNITED Vodní noc v aquaparcích Vodní týden v bazénech, wellness centrech aquaparcích a wellness.
Střední škola umělecká a řemeslná PROJEKT EVA. 10 oblastí hodnocení: 1.Cíle a jejich dosahování, ŠVP, základní dokumenty 2.Vnitřní pravidla života ve.
SPOLUFINANCOVÁNO Z PROSTŘEDKŮ EVROPSKÉHO FONDU PRO REGIONÁLNÍ ROZVOJ
Účel a cíle zřízení TPS z pohledu MZe Praha Ing. Pavel Sekáč, Ministerstvo zemědělství Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje.
Projektová výuka. Úspěch projektu je závislý na dobrém naplánování a dobrém řízení v poměru 8:2.
Zapojení ZŠ Krnov, Dvořákův okruh 2 do projektu. Mgr.Ivana Procházková Krnov
Základní norma zdravotnických znalostí pro pedagogické pracovníky
Vzdělávání odborníků ze škol zapojených v projektu RŠPP
VÝBĚROVÉ ŘÍZENÍ 1148/09 Kutná Hora ŽADATEL: Denisa Divišová
Projekt ROSTISLAV - Routes and Stories of Slavs Slovácké muzeum v Uherském Hradišti.
Distribuce umění a kulturního dědictví. Faktory ovlivňující distribuci Místo, budova, sídlo organizace Odvětví nebo hlavní předmět činnosti organizace.
EVVO aktivity pro školy
S POLUPRÁCE PŘESHRANIČNÍCH REGIONŮ V OBLASTI VZDĚLÁVÁNÍ projektový záměr Evropská územní spolupráce (EUS), INTERREG V-A AT-CZ.
ZŠ ZACHAR, Kroměříž Z D R A V Á Š K O L A.  Prostředí školy  Věcné  Sociální  Organizační  Zdravé učení  Smysluplnost  Možnost výběru, přiměřenost.
VÝSTUPY Z DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ POTŘEB MATEŘSKÝCH ŠKOL A ZÁKLADNÍCH ŠKOL pro ORP ŠUMPER Mgr. Ivana Hanáková.
Profese učitele z pohledu praxe střední školy (vážně i nevážně) Duben 2008.
Organizační formy vzdělávání Anotace: Výukový materiál je určen pro učitele jako osnova při výkladu učiva ORGANIZAČNÍ FORMY VZDĚLÁVÁNÍ. V prezentaci je.
DĚJEPIS. Základní informace předmět se vyučuje na nižším i vyšším stupni na vyšším gymnáziu možnost volby semináře Kapitoly z dějepisu - dvouletý - jednoletý.
2. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán (MAP) rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav CZ /0.0/0.0/15_005/ Základní škola Zbýšov,
Galerie - prostor pro zábavu i vzdělávání nabídka programů pro střední školy a možnosti spolupráce.
MUZEUM SKLA A BIŽUTERIE V JABLONCI NAD NISOU státní příspěvková organizace zřizovaná Ministerstvem kultury ČR od 60. let 20. století celostátní působnost.
Integrace cizinců v Jihomoravském kraji Zasedání Rady pro rozvoj lidských zdrojů 21. září 2010.
MUZEOEDU.CZ jako společná platforma edukačních pracovníků muzeí a galerií Mgr. Pavla Vykoupilová PERSPEKTIVY ČESKÉ MUZEJNÍ EDUKACE 10. – 11. května 2016.
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
Informační a poradenské centrum ZČU Informační a poradenské centrum ZČU Komplexní služby v oblasti studijního, psychologického, právního, sociálního a.
Galerijní pedagogika v teorii a praxi. Literatura, vzdělávání, aktuální podoby současné animace uměleckého díla. GP3MP_MGP Metodika galerijní pedagogiky.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání.
Nové přístupy ke vzdělávání a mezinárodní zkušenosti Institutu pro veřejnou správu Praha PhDr. Zdenka Procházková, MPA Institut pro veřejnou správu Praha.
Galerijní animace na výstavách klasického a současného umění, příklady ze zahraničních i českých institucí. GP3MP_MGP Metodika galerijní pedagogiky, jaro.
Činnost lektora v Severočeské galerie výtvarného umění v Litoměřicích, příspěvkové organizaci Duben 2016 Zpracovala: PhDr. Olga Kubelková lektorka Severočeská.
poslání národního pedagogického muzea a knihovny j. a. komenského
MAP – Místní akční plán ORP RK
Šablony OP VVV a podpora nadání
Analýza potřeb škol Většina škol rozvíjí inkluzívní vzdělávání prostřednictvím činností spadajících do základní nebo mírně pokročilé úrovně. Inkluzívní.
Aktuální informace o stavu
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Rekonstrukce Horského hotelu a televizního vysílače Ještěd
3.B. Současné podoby galerijní pedagogiky a zprostředkování umění, úloha a pozice vzdělávacích oddělení v muzeích a galeriích, vztah školy a výstavní.
Karolína Hejduková GP3MP_MGP Metodika galerijní pedagogiky 2013
CLIL v ČR a v zahraničí Content and Language Integrated Learning
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Karolína Hejduková GP3MP_MGP Metodika galerijní pedagogiky 2013
Jaká je návštěvnost Městských lesů Hradec Králové a čím je pro sociology zajímavá? Miroslav Joukl a Lucie Vítková, FF Univerzita Hradec Králové, Katedra.
Pedagogická knihovna J. A. Komenského
Statutární město Ostrava
Velehrad - Centrum kulturního dialogu západní a východní Evropy
Š A B L O N Y II.
Kariérové poradenství a podnikavost
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Řídicí výbor DDM Monet v Praze 12
Transkript prezentace:

Mgr. Michaela Brábníková Památník Lidice Byli jsme na pokusné ověřování připraveni? Mgr. Michaela Brábníková Památník Lidice

Edukační oddělení Památníku Lidice

Edukační oddělení Památníku Lidice, akreditované vzdělávací instituce MŠMT, připravuje: vzdělávací a doprovodné programy pro žáky (stálé a krátkodobé) projekty určené školám a jednotlivcům regionálního i mezinárodního významu (Studentská konference, Ležácké veršování, mezinárodní vědomostní soutěž Lidice pro 21. století) akreditované semináře pro pedagogy (mateřských, základních uměleckých, základních a středních škol) odborné přednášky a besedy (s historiky, pamětníky) doprovodné programy pro veřejnost (přednášky ke krátkodobým výstavám, víkendové dílny, letní týdenní dílny, divadelní představení pro děti) workshopy s umělci

Vzdělávací programy a využívané metody muzeálie výtvarné umění zážitková pedagogika

Příběh obce Lidice Historická sbírka Památníku Lidice jako průvodce lidickou tragédií On the base of the digitalized materials from the Historical collection, students learn how to use contemporary materials to interpret a historical period. Žáci se na základě digitalizovaných materiálů historické sbírky naučí využívat dobové materiály k interpretaci historického období. 

Lidická galerie Barnett Stross

Pomocí umění lze vyjádřit nevyslovitelné, umění má schopnost vlastními výrazovými prostředky sdělit více, než je možné vyjádřit verbálně, a snad lze s jeho pomocí pohnout společnost k vlastní reflexi.

Metody dramatické výchovy umožňují žákům použít historické vcítění se do osob, které byly svědky konkrétní události, situace, nebo časového úseku.

Co pokusné ověřování potvrdilo v praxi? Aneb ohlédnutí se za školním rokem očima muzejního edukátora

Limity edukační činnosti Nároky na kvalitu lektorů (schopnost práce různou věkovou skupinou, časová flexibilita) Růst administrativní činnosti (komunikace s učiteli, vyúčtování exkurzí) Spolupráce napříč organizací (zajištění dostatečné podpory) Logistické uspořádání výstavních prostor (rezervace prostor pro vzdělávací programy, běžné návštěvníky, akce, technickou údržbu)

Zvyšující se nároky na kvalitu edukátora/lektora (aneb den muzejního edukátora v praxi) Obsah vzdělávacího programu je chápaný jako „pedagogické dílo“, které je vytvářené v otevřeném komunikačním režimu a stává se společným výsledkem skupiny. (Jan Slavík) Nutné je vzít „do hry“ následující informace o školní skupině: Aktuálnost probíraného tématu ve školním roce Znalost dané problematiky (připravenost skupiny pedagogem) Oborové zaměření Zkušenost školy s návštěvou muzea Sociální vazby ve školní skupině Další aspekty: Časový rozvrh lektora (skupiny se zpožděním) Schopnost komunikace s různými věkovými kategoriemi projev a osobní kvality lektora (schopnost zaujmout a podpořit druhé)

Výhody a nevýhody návštěvnické sezóny

Výhody a nevýhody návštěvnické sezóny pohledem pokusného ověřování Klady: Předvídatelná vyšší návštěvnost v daném období Výjezdy školních skupin mimo návštěvnickou sezónu – – vhodná návaznost na školní výuku (vychází ze zkušenosti pedagoga) Zápory: Více pracovních nabídek pro externí lektory, období státních zkoušek, zkouškové období apod. Výjezdy školních skupin kumulované v období několika měsíců Reakce učitelů zvyklých jezdit pravidelně a učitelů, kteří přijíždějí do památníku poprvé (omezená nabídka volných termínů)

Spolupráce napříč muzejními odděleními Důležité zázemí pro vnik a provoz vzdělávacího programu zajišťuje spolupráce s: ekonomickým oddělením, správou majetku, dodavateli, historiky, odbornými pracovišti, údržbáři, průvodci, pokladními a kustody. Muzeum se přizpůsobuje času příjezdu skupiny (tyto možnosti jsou omezené).

Personální zabezpečení Poptávka škol převyšuje možnosti nabídky ze strany vzdělávacího oddělení památníku. Školní skupiny navštěvují individuální prohlídky muzea a pietního území.

Závěrem Důležité navázání spolupráce mezi školou a muzeem. Podpora učitelů a vzdělávacího procesu. Nedostatečné zastoupení lektorů (možnost hlubšího zacílení na potřeby skupiny, prostor pro dialog).

Mgr. Michaela Brábníková Děkuji za pozornost Mgr. Michaela Brábníková brabnikova@lidice-memorial.cz