Spotřebitelské vzdělávání dětí a mládeže Poznatky z praxe

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
FINANČNÍ GRAMOTNOST, o.p.s.
Advertisements

Základní škola, Matice školské 3, České Budějovice
Podpora meziobecní spolupráce
Problémy spojené se zaváděním CLIL do škol:
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Individuální projekt „Plánování sociálních.
Komenský by se radoval aneb škola hrou
Autoevaluace ZŠ Krčín Mgr. Monika Nováková. Úvod Autoevaluace vychází z vyhlášky č. 15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních.
Prezentace právních klinik STREET LAW – PRÁVO PRO KAŽDÝ DEN
Výsledky výzkumu ve vzdělávacích institucích doc. Ing. Josef Vaculík, CSc. Ing. Petr Urbanec Univerzita Pardubice.
SCHOLA SERVIS od roku 2006 realizovala celkem 9 projektů financovaných fondy Evropské unie 8 projektů úspěšně ukončila, jeden je od roku 2012 v realizaci.
Vytvoření a podpora Lokálního partnerství pro sociálně vyloučenou lokalitu Přichystalova 70 Sdružení Podané ruce, o.s.
Kulturně-vzdělávací aktivity NPMK Ing. Eva Rezková, NPMK.
Běžné chyby při řízení procesů PPP Maarten Groothuis.
Aktuální nedostatky ochrany českých spotřebitelů
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
KOMPAS = sociálně preventivní volnočasový program pro děti ve věku 8 – 15 let Zaměřený na:KOMunikaci PArtnerství Spolupráci V současné době je program.
PRIMÁRNÍ PREVENCE PRÁVNÍ VĚDOMÍ
Úvod do managementu 1. seminář
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A6 Rozpočet a plánování tvorby projektů a jejich následná realizace.
Environmentální výchova a
Celkový záměr Podpora a propagace informačního systému pro mládež (ISM) − vytvořit systém podporující trvale udržitelný rozvoj zájmového a neformálního.
Účel a cíle zřízení TPS z pohledu MZe Praha Ing. Pavel Sekáč, Ministerstvo zemědělství Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje.
PLÁNOVÁNÍ CELOROČNÍ VÝUKOVÉ AKTIVITY UČITELE EKONOMICKÝCH PŘEDMĚTŮ
Projektová výuka. Úspěch projektu je závislý na dobrém naplánování a dobrém řízení v poměru 8:2.
MANAGEMENT V PODMÍNKÁCH ZEMÍ VÝCHODNÍ EVROPY A RUSKA. Dle strategií České republiky jsou oblasti působení českých podniků na mezinárodních trzích jednou.
Práce a výkon zábavnou formou Studentská inovace praxí Jakub Šimek 2. Ročník F-VTEn.
Limita a spojitost v učivu na střední škole Vedoucí práce: RNDr. Jitka Laitochová, CSc.
Základní norma zdravotnických znalostí pro pedagogické pracovníky
Příprava na vyučovací hodinu a její vyhodnocení
Výuka základů algoritmického myšlení na prvním stupni základních škol
Zápatí prezentace1 Evropské projekty a jejich podpora na ESF MU v roce 2009 Porada vedení fakulty+ vedoucí kateder předkládá: proděkan pro SaR.
„Inovace výstupů, obsahu a metod bakalářských programů vysokých škol neuniverzitního typu.“ CZ.1.07/2.2.00/ EUR. Ing. Petra Bednářová, Ph.D.
PaedDr. Eva Schneiderová NIDV. * Články * Aktuality aktuálních zpráv Aktuality * O nadání a nadaných – 12 článků O nadání a nadaných * Představujeme.
Rozvoj dalšího vzdělávání obyvatel na venkově v Moravskoslezském a Zlínském kraji Cloverleaf spol. s r.o. IČ: Tento projekt je spolufinancován.
WOSA – výchovou a vzděláváním k občanské společnosti, reg. čís. CZ.1.07/1.1.32/ Žadatel: Sdružení obcí Sedlčanska Projektový manažer:Štěpánka Barešová.
Přínos projektu VIP Kariéra II – Kariérové poradenství v podmínkách kurikulární reformy Ing. Jiří Vojtěch, hlavní manažér projektu, vedoucí oddělení pro.
VZDĚLÁVÁNÍ VE FINANČNÍ GRAMOTNOSTI Lenka M. Maléřová.
Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Klíčové aktivity realizované v Pardubickém kraji Pardubice, dne
Název projektu: PODPORA – PRAXE – PROFESE CZ.1.07/2.1.00/ Zahájení projektu: Ukončení projektu: PODPORA – PRAXE – PROFESE.
Krásná Lípa projekt Aktivizace rodin Volfová Hana (ASZ) Kolář Jan (místostarosta Krásné Lípy) Praha,
Komunitní centrum. KOSTKA Krásná Lípa  obyvatel  nezaměstnanost 15 – 22%  nízká kvalifikace uchazečů  minimální nabídka pracovních míst  3%
KLÍČ Klíčové kompetence v počátečním vzdělávání Barbara Čechová Výzkumný ústav pedagogický v Praze.
Kraje pro bezpečný internet Pracovní setkání, ZSMV Hotel Solenice Tomáš Marek, koordinátor KPBI, Krajský úřad Plzeňského kraje.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Kurikulum G Mgr. Lucie Hučínová-Slejšková, PhDr. Stanislava Krčková.
1 Aktivity MŠMT v oblasti primární prevence rizikového chování dětí a mládeže Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha.
Minikonference Gymnázium Brno - Řečkovice 17.červen 2010
Publikace vydané RVDA Martina Smetanová.
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Jakub Skalický Obchodní akademie Neveklov 2014/2015
Institut Celoživotního Vzdělávání
Prezentace fiktivní firmy Ing. Vladimíra Trnčáková
Technické znalectví a pojišťovnictví
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Svět techniky Ostrava a jeho přínos podpoře podnikavosti žáků
5. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Český Těšín, reg. č. CZ /0.0./0.0/15_005/ února 2017.
Analýza potřeb škol Hlavní zjištění
Aktuální informace o stavu
dotazníkové šetření KLIMA ŠKOLY
„Žijeme a pracujeme na Vysočině“ představení projektu
Kraje pro bezpečný internet 26. 9
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE Čtenářská a matematická gramotnost Andrea Nytrová
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Realizace potřeb regionálního školství pomocí šablon
Pedagogická knihovna J. A. Komenského
4. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Český Těšín, reg. č. CZ /0.0./0.0/15_005/ prosinec.
Kariérové poradenství a podnikavost
Druhý stupeň malotřídně
Složení centra. Složení centra Cíl: síť - spolupráce Proškolení pedagogů pro práci s nadanými Identifikace. Tvorba struktury práce s nadanými na škole.
V. Setkání se starosty obcí
Transkript prezentace:

Spotřebitelské vzdělávání dětí a mládeže Poznatky z praxe Mgr. Lukáš Zelený vedoucí právního oddělení dTestu

Spotřebitelská organizace dTest cílem je ochrana zájmů široké spotřebitelské veřejnosti – různé aktivity osvěta a vzdělávání v oblastech souvisejících s ochranou spotřebitele – šíření spotřebitelské gramotnosti nezbytné posilovat vědomí vlastní odpovědnosti spotřebitelů za ochranu svých oprávněných zájmů zaměření se i na vzdělávání na vysokých, středních a základních školách nejlepší varianty - pořádání přednášek na školách a organizování zajímavých kreativních soutěží vydávání příruček ve vhodně zvolené formě

Soutěž Spotřeba pro život soutěž v tvorbě vzorového vydání spotřebitelského časopisu pro mládež určena pro studenty gymnázií a středních škol, vyšších odborných škol a žáky odborných učilišť tříčlenné týmy studentů a koordinátor z řad dospělých nutné vysvětlit zadané téma, rozebrat problémy spotřebitelů, poskytnout rady, provádět ankety mezi spolužáky a uvádět příklady hodnotí se nápad, odbornost, vzhled časopisu a celkový dojem

Soutěž Spotřeba pro život 2016 Jak odolávat nástrahám marketingu 52 soutěžních časopisů 2017 Mimosoudní řešení sporů – co o něm víme a jak jej využíváme 48 soutěžních časopisů 2018 Spotřebitelé a služby mobilních operátorů 54 soutěžních časopisů 2019 Spotřebitelé a služby poštovních doručovatelů, přepravců a dopravců

Soutěž Spotřeba pro život

SOŠ Drtinova, Praha 5

Projekt Street Law metoda výuky tzv. Street Law studenti právnických fakult vysvětlují právní témata studentům středních škol aneb „učím, abych se to sám co nejlépe naučil“ nutná spolupráce a zájem právnických fakult a středních škol řešená témata uzavírání smluv nakupování v e-shopech záruky a reklamace mobilní operátoři úvěry a půjčky

Projekt Street Law průběh slabá místa proškolení studentů právnických fakult ve spotřebitelském právu a měkkých dovednostech realizace ukázkových hodin a zpětná vazba od ostatních studentů a vyučujících realizační část projektu – ročně téměř 500 přednášek vyhodnocení slabá místa malý zájem právnických fakult o problematiku ochrany spotřebitele velký zájem středních škol o přednášky náročné i pro studenty právnických fakult – za jiný předmět získají kredity snadněji

Příručky pro vysoké a střední školy ne vše řečené na přednášce si studenti zapamatují pět oblastí spotřebitelského práva - odlišný rozsah informací

Sborník úloh pro základní školy pro druhý stupeň základních škol a nižší ročníky osmiletých gymnázií metodická a didaktická pomůcka pro učitele praktický sborník úloh a příkladů k rozvoji spotřebitelských dovedností potřeba kvalitního spotřebitelského vzdělávání již u žáků základních škol

A co dál – Moot Court návaznost na projekt Street Law – desítky proškolených studentů právnických fakult simulované soudní řízení v oblasti ochrany spotřebitele řešit se bude problém, který čeští spotřebitelé budou v poradně dTestu řešit nejčastěji v prvním pololetí roku 2019 písemné kolo – zpracování podání k soudu ústní kolo – „soudní“ řízení

Závěrem otázky finanční gramotnosti již postupně do škol pronikly – souvislost se spotřebitelskou gramotností je čas dostat do škol i spotřebitelské vzdělávání „spotřebitelství“ prostupuje celým životem – bez základních znalostí neobstojíme když spotřebitelskou gramotnost neřeší nebo nechce řešit stát, řada je na školách a učitelích podpora učitelů – kreativní nápady, tvorba vzorových úloh a příkladů, zapracování do běžné výuky

Děkuji za pozornost zeleny@dtest.cz @ZelenyLukas