Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost • V roce 2012 se Střední odborné učiliště zapojilo do Operačního programu Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Advertisements

VY_32_INOVACE_ 04_ Lidé a čas Kalendář (SADA ČÍSLO 2)
Povodně 2002.
Česká republika-1 poloha, rozloha…
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Vodní toky Jan Dušek.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Jana Vítková Materiál: VY_52_INOVACE_PV12.10 Téma: Přírodní podmínky ČR.
Česká republika: Řeky Hospodářský zeměpis
Řeky, jezera, rybníky a přehradní nádrže
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
ANOTACE CZ. 1.07/1.5.00/ Já a moje rodina VY_52_INOVACE_87_96
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji čtenářské a informační gramotnosti.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR. SOŇA KYSELOVÁ Název materiálu: VY_12_INOVACE _ D.9.A.21_zaver_svetove_valky Ročník: devátý.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR. SOŇA KYSELOVÁ Název materiálu: VY_12_INOVACE _ Z.8.A.15_prirodni_pomery_cr_test Ročník: osmý.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Poznáváme hodiny.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR. SOŇA KYSELOVÁ Název materiálu: VY_12_INOVACE_Z.8.A.13_prirodni_pomery_ cr_zivotni_prostredi
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR. SOŇA KYSELOVÁ Název materiálu: VY_12_INOVACE _ Z.8.A. 24_hospodarstvi_cr Ročník: osmý Vzdělávací.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR. SOŇA KYSELOVÁ Název materiálu: VY_12_INOVACE _ Z.8.A.04_prirodni pomery_cr_typy_chranenych_uzemi_v_cr
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR. SOŇA KYSELOVÁ Název materiálu: VY_12_INOVACE_Z.8.A.34_regiony_ceske_republiky_IX Ročník: osmý.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR. SOŇA KYSELOVÁ Název materiálu: VY_12_INOVACE_Z.8.A.18_hospodarstvi_cr_II Ročník: osmý Vzdělávací.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR. SOŇA KYSELOVÁ Název materiálu: VY_12_INOVACE _ D.9.A.15_pocatek_druhe_svetove_valky Ročník:
Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_52_INOVACE_625.
Název školy: Základní škola Mnichovo Hradiště Autor DUM: Mgr. Veronika Sluková Název: VY_32_INOVACE_33_Jihočeský kraj_Sluková Téma: Jihočeský kraj Číslo.
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace autor: Mgr. Věra Elbelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_04_NAŠE_VODSTVO.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR. SOŇA KYSELOVÁ Název materiálu: VY_12_INOVACE_Z.8.A.06_prirodni_pomery_cr_typy_chranenych_uz emi_v_cr_opakovani_uciva.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR. SOŇA KYSELOVÁ Název materiálu: VY_12_INOVACE _ Z.8.A.07_prirodni_pomery_cr_povrch Ročník: osmý.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
PŘÍRODNÍ POMĚRY ČR – PODZEMNÍ VODY
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.10_lidska_prava_I. Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
Autor: Mgr. Anna Dyková Název : VY_12_INOVACE_10_Práce s chybou
PŘÍRODNÍ ZDROJE ČR – NEROSTNÉ SUROVINY
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
SITUACE V PROTEKTORÁTU
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
REGIONY ČESKÉ REPUBLIKY
REGIONY ČESKÉ REPUBLIKY
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Niagarské vodopády VY_32_INOVACE_18_38
  KYSELINY – TEST Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_01_26.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
REGIONY ČESKÉ REPUBLIKY
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.11_romansky_sloh_II. Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Autor: Mgr. Jitka Šteflová
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
REGIONY ČESKÉ REPUBLIKY
PŘÍRODNÍ POMĚRY ČR – POHRANIČNÍ POHOŘÍ, PODNEBÍ
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.08_velka_morava Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Česká republika vodstvo.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ ŠKOLNÍ BRANDÝS N/L – STARÁ BOLESLAV
REGIONY ČESKÉ REPUBLIKY
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
PŘÍRODNÍ POMĚRY ČR – TEST
Autor: Mgr. Monika Kysilková
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
KOORDINACE POSTUPU SPOJENCŮ
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
Transkript prezentace:

Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Soňa Kyselová Název materiálu: VY_12_INOVACE_ Z.8.A.01_specifika_regionu 30.9.2011 Ročník: osmý Vzdělávací oblast: ČLOVĚK A PŘÍRODA Předmět: ZEMĚPIS Název: SPECIFIKA REGIONU Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/21.1693 Název projektu: PRIMA ŠKOLA

Anotace Materiál je určen pro 8 Anotace Materiál je určen pro 8. ročník a slouží k opakování učiva SPECIFIKA REGIONU OPAKOVÁNÍ UČIVA – POVODEŇ VE ŠTĚTÍ 2002

Představujeme se …. Haf, vlastně ahoj!!!!!! Jmenuji se Don a budu vás provázet digitální výukou mé paničky Soni – pokud se dobře díváte, vidíte ji v pozadí, jak cosi tvoří na počítači. Začneme opakováním!!! Foto: archiv autorky

ÚKOL !!! Přečtěte si pozorně následující text- raději několikrát!!! Jak znám svou paničku, bude následovat test!!! Foto: archiv autorky

PRŮBĚH POVODNĚ 6. srpna 2002 začala počasí v Česku ovlivňovat tlaková níže, která se svým frontálním systémem pozvolna postupovala k východu. Do 7. a 8. srpna vytrvalé silné srážky naplnily většinu jihočeských a západočeských řek. Ve čtvrtek 8. srpna již na některých místech dosáhla povodeň svým rozsahem 50leté vody (především na jihu Čech. Situace se však pozvolna uklidňovala a 9. srpna přestalo pršet. Vltava v Praze dosáhla průtoku 1500 m³/s a začala klesat. 11. a 12. srpna začalo opět pršet. Nad jihozápadem Čech se střetly dva výrazné frontální systémy. Půda přesycená vodou z předešlých srážek nedokázala zadržet vodu a ta stékala do naplněných řek. V týdnu od 12. do 18. srpna tak část Česka postihla pětisetletá až tisíciletá povodeň. Nejvíce byla postižena Vltava se svým povodím, později dolní tok Labe a okrajově také toky v povodí Ohře a povodí Dyje. Text upraven podle níže uvedeného zdroje [ 2011 – 09 – 29];celý text uveden na www:<http://cs.wikipedia.org/wiki/Povode%C5%88_v_%C4%8Cesku_(2002)>

TEST 1 Povodně začaly: 6. 8. 2001 7. a 8. 8. 2002 1. 6. 2002 Použitý snímek: www.office.microsoft.com

TEST 2 Které řeky a jejich povodí byly nejvíce zasaženy? Labe a Vltava Berounka Dunaj Použitý snímek: www.office.microsoft.com

Test 3 Naše škola byla zatopena do výše: a) 10 m b) 2 m c) 6 m Použitý snímek: www.office.microsoft.com

DONŮV TEST A závěrem také test ode mne, haf!!! Mojí paničkou je: Helena Vondráčková Iveta Bartošová Soňa Kyselová Foto : archiv autorky

ANOTACE, METODICKÝ NÁVOD Materiál slouží k opakování učiva předešlé hodiny, kdy v rámci regionální výuky byla tématem povodeň ve Štětí 2002 a její následky pro Štětí a naši školu. Žáci nepotřebují pomůcky, sledují prezentaci a plní dané úkoly testů. Lze soutěžit na vždy první tři úspěšné řešitele ( testy 1,2,3); mohou získat nějakou malou klasifikační odměnu ( dávám +, za pět + je 1); záleží na individuálních formách klasifikace vyučujících. Test 3 je je zaměřen na na region ( naše škola), je možné ho obměnit. „Donův“ test je zábavná oddechová záležitost, opět je možné ho obměnit nebo nezadávat. Klíčová slova: počátek a průběh povodní v ČR, povodí řeky, historie regionu, čtenářská gramotnost Inovace: opakování v úvodu hodiny je prováděno zábavnou formou jako prezentace, žáci mohou pracovat na interaktivní tabuli (zatrhávání správných odpovědí).