Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhSvětelné jevy.
Advertisements

Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství
Pozornost a její druhy Denisa Landová.
Slovníček pojmů Aktivita č.1: Výchova k aktivnímu občanství
Psychické stavy.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 32 Číslo.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství
 VY_32_INOVACE_16_10  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
 VY_32_INOVACE_16_12  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
VY_32_INOVACE_16_02 Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
 VY_32_INOVACE_16_06  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 č. materiálu: VY_32_INOVACE_409.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhSvětelné jevy.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
METODY ODDĚLOVÁNÍ SMĚSÍ
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Monika Jáglová Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_32_INOVACE_4B_09_Česká.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Simona Lehrausová Datum/období: Podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
ČÍSLO PROJEKTU: 1.4 OPVK AUTOR:Mgr. Jana Neugebauerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_13_PLANETA ZEMĚ ROČNÍK: 6. ročník ZŠ VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a příroda VZDĚLÁVACÍ.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Ing. Minářová Pavlína Datum/období: podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Mgr. Dana Rejlová Datum/období: říjen 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma.
Změny v životě člověka – puberta, dospívání
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Simona Lehrausová Datum/období: Podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_2_11_Osobnost člověka Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
 AUTOR: Ing. Tereza Kovalská  NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_Projevy života  ROČNÍK: 6. ročník ZŠ  VZDĚLÁVACÍ OBLAST:Člověk a příroda  VZDĚLÁVACÍ OBOR: Přírodopis.
Výživa a zdraví. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport, zdraví, svět práce–
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_4_11_Sebepoznávání a sebepojetí Číslo projektu:
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Mgr. Petr Tomek Datum/období: podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Křížovka – opakování, manželství
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
ČÍSLO PROJEKTU: OPVK AUTOR: Mgr. Jana Neugebauerová
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Název školy ZŠ a MŠ Březno Název: Autor: Iveta Plíšková
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Název školy: Základní škola Netvořice
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Pozornost a paměť, představivost
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Téma: Polsko Číslo projektu: 02
Člověk a technika – OPTICKÉ PŘÍSTROJE
Název školy: Základní škola T. G
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Škola pro 21. století Autor: Simona Lehrausová Datum/období: Podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3315 Téma sady: Sociologie a psychologie člověka Název: VY_32_INOVACE_POZORNOST

Anotace Předmět: Člověk ve společnosti. Věková skupina: 8. ročník ZŠ. Časová dotace: 25 minut. Popis: Materiál slouží k výkladu tématu Pozornost. Snímek 5 – Druhy pozornosti. Rozlišíme pozornost úmyslnou a bezděčnou. Při dalším kliknutí jsou pojmy vysvětleny. Snímky 6 – 8: Vlastnosti pozornosti. Snímek 6 slouží jako rozcestník. Po kliknutí na jednotlivé obdélníky jsme přesměrováni na snímek s vysvětlením příslušného pojmu. K návratu na snímek 6 slouží tlačítko „Zpět“. Tlačítkem „Pokračovat dál“ jsme přesměrováni na snímek 9. Snímky 9 – 12: Poruchy pozornosti. Snímek 9 slouží jako rozcestník. Po kliknutí na jednotlivé obdélníky jsme přesměrováni na snímek s vysvětlením příslušného pojmu. K návratu na snímek 9 slouží tlačítko „Zpět“. Materiál obsahuje 13 stránek a je určen k interaktivní výuce.

Pozornost

Pozornost = soustředění mysli člověka na určitý objekt. Ovlivňuje ji motivace, rozpoložení člověka, stav organismu, návyky, … Projevuje se soustředěním a zaměřeností na určitý objekt.

Dva druhy pozornosti Rozlišujeme pozornost: úmyslnou bezděčnou … vědomě se soustředím na určitou věc. … můžu ji ovlivnit vlastní vůlí. … je vyvolána a udržována zvláštností podnětů. … pozornost člověka upoutá hrom, výrazná barva, …

Vlastnosti pozornosti Aby ses dozvěděl víc, klikni na obdélník. Rozsah Hloubka Pokračovat dál

Rozsah Extenzita. Množství podnětů, které je člověk schopen najednou vnímat. Dospělý člověk většinou 4 – 5 podnětů. Dítě většinou 2 – 3 podněty. Např. při řízení automobilu musí řidič sledovat rychlost, dopravní značení, okolní provoz, … Zpět

Hloubka Intenzita. Vyjadřuje, jak jasně a zřetelně člověk zpracovává přicházející podněty. Čím více podnětů, tím menší hloubka. Zpět

Poruchy pozornosti Někteří lidé mají se soustředěním problémy. Mluvíme o poruchách pozornosti. Aby ses dozvěděl víc, klikni na obdélník. Roztržitost Rozptýlenost ADHD

Roztržitost Neschopnost dlouhodobé koncentrace. Vnímání je nepřesné, nejasné. Nedokáže věnovat pozornost tomu, co je důležité (přeslechne nebo přehlédne, co je důležité a častěji chybuje). Zpět

Rozptýlenost Neschopnost udržet pozornost v určitém směru. Může být dána jednotvárnou činností. Proto bychom měli činnosti střídat. Může být dána i vnějšími podněty. Proto bychom na práci měli mít klid. Zpět

ADHD Porucha pozornosti s hyperaktivitou. Attention Deficit Hyperactivity Disorder. Projevuje se už od dětství (3 – 7% dětí). Soustředí se jen krátce, je impulzivní, projevují se neúčelné pohyby, které jsou zbytečné. Zpět

Použité zdroje Použitá literatura: Internetové zdroje: JANOŠKOVÁ, Dagmar, Monika ONDRÁČKOVÁ a Dagmar ČÁBALOVÁ. Občanská výchova 8: Rodinná výchova 8 : příručka učitele pro základní školy a víceletá gymnázia. 1. vyd. Plzeň: Fraus, 2005, 303 s. ISBN 80-723-8394-9. JANOŠKOVÁ, Dagmar, Monika ONDRÁČKOVÁ a Dagmar ČÁBALOVÁ. Občanská výchova 8: Rodinná výchova 8 : učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia. 1. vyd. Plzeň: Fraus, 2005, 144 s. ISBN 80-723-8393-0. Internetové zdroje: Pozornost. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2014-02-08]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Pozornost