Revoluce v evropských zemích 1848

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3 AUTOR: Mgr. Miroslava Šerá DATUM VYTVOŘENÍ: září 2011 NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_Fyzika_6.ročníku.
Advertisements

Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.2.3 K. J. Erben Název sady: Český jazyk 4. ročník Číslo projektu:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_ Opakování Jana Husa a husitské revoluce (test) Název.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Bc. Michael RADIMERSKÝ Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_31_ KONTROLNÍ PĚTIMINUTOVKA Č. 21 Číslo.
Název školy: ZŠ Kouřim, Okružní 435 Autor: Jana Ležalová Název materiálu:VY_32_Inovace _31 _Abeceda 1.část Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Pokus o sjednocení Německa. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Člověk a společnost – Pokus o.
PŘEMYSLOVCI A LUCEMBURKOVÉ
Dopravní značení pro chodce VY_32_INOVACE_5A_13
Pražské červnové povstání
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Romantismus VY_32_INOVACE_46_934
PRVOUKA ZVÍŘATA A JEJICH MLÁĎATA
v habsburské monarchii 1848
Název školy: Základní škola Chomutov, Písečná 5144 Název materiálu: VY_52_INOVACE_30_Hádej_kdo_jsem _(1310 _1790)_šg2 Číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/
Karel IV. VY_32_INOVACE_2C_10 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Volně žijící zvířata – rybník, potok
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
MEZILIDSKÁ KOMUNIKACE II.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola Rosice, okres Chrudim
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE A JEJÍ DŮSLEDKY
SLOH – popis statický popis uměleckého díla
Název a číslo materiálu:
Revoluce 1848 Označení materiálu: VY_32_INOVACE_05_revoluce_1848.ppt
Název projektu: Moderní škola
Teplota – souhrnná cvičení II.
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
EVROPSKÉ STÁTY V 1. POLOVINĚ 19. STOLETÍ
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá
Sada 2 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Bc
Název a číslo materiálu:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Anotace: Prezentace pro 8. ročník. OPAKOVACÍ KONTROLNÍ PĚTIMINUTOVKA
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Slánská Kalhousová Název.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název a číslo materiálu:
Název projektu: Moderní škola
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Revoluce ve Francii
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.11_romansky_sloh _I. Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
OVOCE A BARVY …procvič postřeh.
PŘEDKOLUMBOVSKÁ AMERIKA
Anotace Žák se seznámí s problematikou národa, národnostních menšin a vztahu majority a minorit Autor Mgr. Petr Stonawski Jazyk Čeština Očekávaný výstup.
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE - OPAKOVÁNÍ
Téma (název prezentace)
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Bc
Společnost Označení materiálu:
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Revoluční rok 1848 Francie, Itálie, Německo 2.stupeň ZŠ
České země za 1. světové války
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Milena Závišová Číslo
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.14_objevne_plavby Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
REVOLUCE ROKU 1848.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola a mateřská škola Šaratice, okres Vyškov
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Bc
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost (Výchova k občanství)
Dvacáté století – začátek století a první světová válka
AUTOR: Petra kroupová ŠKOLA: ZŠ SPECIÁLNÍ
Transkript prezentace:

Revoluce v evropských zemích 1848 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová Název materiálu: VY_32_INOVACE_D.8.A.19_revoluce_v_evropskych_zemich_1848 Datum: 15.2.2013 Ročník: osmý Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Dějepis Název: Revoluce v evropských zemích 1848 Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/21.1693 Název projektu: PRIMA ŠKOLA Revoluce v evropských zemích 1848 Anotace: Prezentace je určena žákům osmého ročníku a slouží k opakování událostí v revolučním roce 1848.

Doplň text Řada evropských národů si během __________. století vytyčila cíle, ke kterým chtěli dojít. V průběhu revoluce roku ________ se poprvé pokusili cílů dosáhnout. _________ a _________ šlo sjednocení, Francie toužila po ____________ _____________ ve státě. 1. poloviny 19. století; 1848; Němci a Italové; uvolnění poměrů

Spoj, co k sobě patří Karel Albert a) Poslední český korunovaný král, rakouský císař 2. Ludvík Filip b) Král země, která postupně získala velký vliv v německém spolku 3. Ludvík Napoleon c) panovník, který byl svržen během revoluce 1848 d) sardinský král, vydal ústavu Fridrich Vilém IV. 5. Ferdinand V. (I.) e) zvolený představitel Francie, později císař 1. 2. 3. 4. 5. 1.d); 2.c); 3. e); 4. b); 5. a)

Přiřaď jméno osobnosti k obrázku b) d) e) a) c) Karel Albert 3. Ludvík Napoleon 5. Ferdinand V. 2. Ludvík Filip Fridrich Vilém IV. 1.d); 2.a); 3.e); 4. c); 5. b)

Jak vypadalo povstání 1848?

Jak vypadalo povstání 1848?

Jak vypadalo povstání 1848?

Doplň tabulku 2. Kde se sešel parlament, který měl jednat o ústavě a vytvoření konstituční monarchie ve sjednoceném Německu? _______________________ Pod vedení kterého státu toužili být Italové sjednoceni? ________________________ 3. Co se stalo s Francií poté, co byl svržen Ludvík Filip v roce 1848? ______________ 4. Jak byla označována varianta sjednocení Němců bez Rakouska, Čech a Moravy? _________________________________________ Sardinské království Frankfurt nad Mohanem Stala se republikou Maloněmecká koncepce

Vysvětli pojmy 1. Liberalizace= _______________________________________________ 2. Cenzura= __________________________________________________ 3. Revoluce= _________________________________________________ 4. Republika= ________________________________________________ 5. Ústava= ___________________________________________________ 1. Uvolnění poměrů, snaha o prosazení co největší svobody pro jedince ; 2. úřední kontrola všeho, co je určeno ke zveřejnění např. v tisku; 3. povstání, jehož cílem je změna politického systému; 4. stát, v němž je hlava státu (většinou prezident) volen ; 5. nejvyšší zákon státu, konstituce

1848 Doplň časovou osu _____ prosinec 1848 červen 1848 _________ Francie - Ludvík Napoleon císařem _____ ______________ prosinec 1848 země Koruny české – _____________ červen 1848 Německo - Zasedání parlamentu ve Frankfurtu nad Mohanem _________ ____________ únor 1848 2/1848- povstání ve Francii; jaro 1848- parlament ve Frankfurtu jednal o ústavě; 6/1848- slovanský sjezd; 12/1848 Ludvík Napoleon zvolen prezidentem; 1852- Ludvík Napoleon císařem

Použité zdroje VÁLKOVÁ, V. Dějepis 8 - novověk. 1. vyd. Praha : SNP, 2008. ISBN 978-80-7235-404-7 Klipart [ on-line] 2013 [cit. 2013-02-13]. Dostupné na www: http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=vlny&ex=2#ai:MP900439152| http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=kniha&ex=2#ai:MC900441734| Uvedené zdroje [ on-line] 30.1.2013 [cit. 2013-02-13]. Dostupné pod licencí Wikimedia Commons na www: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Friedrich_Wilhelm_IV_1848.jpg?uselang=cs http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:CarloAlberto.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Louis-Philippe_de_Bourbon.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Franz_Xaver_Winterhalter_Napoleon_III.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:FWIV.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Francesco_Hayez_047.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Lar9_philippo_001z.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Paris-Feb-1848.jpg?uselang=cs http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Horace_Vernet-Barricade_rue_Soufflot.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:30_%D1%81%D1%81.%D0%A0%D0%B5%D0%B2%D0%BE%D0%BB%D1%8E%D1%86%D0%B8%D1%8F_1848_%D0%B3..jpg?uselang=cs

Shrnutí Anotace Prezentace je určena pro osmý ročník ZŠ a slouží k opakování událostí v revolučním roce 1848 Autor Mgr. Sandra Jaklová Jazyk čeština Očekávaný výstup Žáci uvedou požadavky formulované u vybraných evropských národů. Klíčová slova revoluce, rok 1848, Francie, Itálie, Německo, ústava, liberalizace poměrů Druh učebního materiálu prezentace Druh interaktivity aktivita Cílová skupina žák Stupeň a typ vzdělávání základní vzdělávání – druhý stupeň Typická věková skupina 13 – 14 let Celková velikost 1324 kB

Metodická poznámka Správné odpovědi se objeví vždy po kliknutí na snímku. Snímek 2- Žáci doplňují text. Snímek 3- Žáci spojují jména panovníků a informace o nich. Snímek 4- Žáci spojují jména panovníků s jejich podobiznami. Snímek 5-7- Žáci si prohlédnou boj na barikádách očima malířů. Snímek 8- Žáci píší odpovědi na otázky. Snímek 9- Žáci vysvětlí pojmy. Snímek 10- Žáci doplní časovou osu.