Zpráva o české reklamě 2018 29.1. 2019.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VÝVOJ ČESKÉHO OBCHODU A OČEKÁVÁNÍ ZÁKAZNÍKŮ Z d e n ě k S k á l a R e s e a r c h D i r e c t o r R e t a i l & S h o p p e r I N C O M A t i s k o v á.
Advertisements

Internet a televize - rivalové nebo partneři? Klubový večer SPIR , klub Avion.
Praha,12.červen, 2008 Konference: DIGImedia 2008.
Rozbor a výsledky integrovaných mobilních kampaní Aktuálně.cz Ondřej Švihálek, Centrum Holdings 13. října 2010.
Projekt č Dlouhán Michal Šperling Vedoucí projektu PROJEKT Č. 10 – DLOUHÁN DLOUHODOBÝ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM „ŘÍZENÍ ŽIVOTNÍHO CYKLU VÝVOJE SOFTWARE.
TOP CZ digitální trendy – 2014 Tomáš Veselý. Digitální inovace Co je zajímavé z pohledu inzerenta?
Hospodářská politika státu
Michal Pluta Česká spořitelna, a.s. IX / 2008
Člen USBS ČR a SP ČR Unie soukromých bezpečnostních služeb ČR Svaz průmyslu a dopravy České Republiky
Start projektu AdMonitoring - monitoring internetové reklamy hotel Majestic Plaza.
EXPORTNÍ GARANČNÍ A POJIŠŤOVACÍ SPOLEČNOST, a. s. TISKOVÁ KONFERENCE EGAP 31. ledna 2005.
Národní konference kvality ve veřejné správě – Brno 2013
PROINCOR – Inovační audit. ProIncor Inovační audit ProIncor Inovační audit analyzuje, hodnotí a stimuluje inovační proces a inovační prostředí v malých.
Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. 1. GLOBALIZACE TRHU PRÁCE Doc.PhDr. Jaroslav Mužík, DrSc.
GfK GroupINCOMA ConsultFórum českého stavebnictví April , Hotel President Fórum českého stavebnictví 2007.
1 © Mediaresearch, a.s., 2008 NetMonitor a AdMonitoring Výsledky za říjen 2008.
Ekonomické přežití nových médií Ekonomický a politický kontext fungování médií ve světě a v ČR Tomáš Prouza, Peníze.CZ.
© Creditreform-Group Pracovní snídaně: Škola řízení pohledávek Hotel Jalta, Praha 1,
Ruská federace x WTO a OECD
úvod pojetí a obsah marketingu
2.Marketingové prostředí
Zpráva o finanční stabilitě 2005
407 – Vzdělávání pro 21. století Žadatel: Learning Society, občanské sdružení Kontaktní osoba: PhDr Lenka Emrová Mobil: e- mail :
Reforma českého zdravotnictví poznámky a připomínky
Budoucnost profesí Budoucnost profesí – pohled za obzor Ing. Jiří Braňka Národní observatoř zaměstnanosti a vzdělávání.
METODIKA PROJEKTU Postavení a význam cestovního ruchu v České republice Přínosy cestovního ruchu pro Českou republiku sledované období červen.
Internet versus tisk Klubový večer SPIR Klub Avion.
Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. 7. STATISTICKÉ ÚDAJE K DALŠÍMU PROFESNÍMU VZDĚLÁVÁNÍ Doc.PhDr. Jaroslav Mužík, DrSc.
Internet jako mediatyp pro reklamní investice
Internet jako mediatyp pro reklamní investice Jan Edlman
CZ / /0003 Digitalizace – digitální vysílání jako nová technologie a nový trh Hermes o.s. Czech Digital Group, Newton College Jan Vávra,
Ing.K.Šimeček Stav otvírání trhu s energií v ČR z pohledu SVSE Září 2002.
ManagerWeb.cz » 1 Finanční Management - jediný časopis pro vrcholové finanční řízení firem Finanční Management je měsíčník zabývající se všemi stránkami.
MARKETINGOVÝ MIX.
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
Efektivní využití informací z médií. Výběr relevantních zpráv podle klientem definovaných témat Monitoring médií.
CZ / /0020 Podpora týmu NET Genium při rozvoji progresivních informačních technologií Žadatel: NetGenium s.r.o. Partner: ČVUT Kontaktní osoba:
Význam sektoru obchodu v české ekonomice
Národní koordinační skupina pro digitální vysílání v ČR Ing. Zdeněk Duspiva NKS 2008.
Závěry semináře RVŠ k 3. roli vysokých škol I: 1. V souvislosti se změnami paradigmatu role vysokých škol ve společnosti, respektujíce aktuální trendy.
Petr Štoček, SPZ, part 11 Strategie prodeje textilního zboží Ing. Petr Štoček LS 2005/ 2006 FT, TM3.
Zákon roku 2014 Tomáš Babáček Ambruz & Dark Deloitte Legal Nejlepší (a nejhorší) legislativní počin pro podnikatelské prostředí v ČR.
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
5. PROJEKCE MODERNÍCH ORGANIZAČNÍCH A ŘÍDÍCÍCH PODNIKOVÝCH STRUKTUR Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology.
Podpora firmám umístěným ve vědeckotechnických parcích poskytovaná v rámci Operačního programu Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost PETR PORÁK,
PRAKTICKÉ PŘÍKLADY ÚSPĚŠNÝCH INOVAČNÍCH PROJEKTŮ
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
Prezentace časopisu Vydavatel: ECONOMIA a.s. – leader na trhu ekonomických a odborných periodik v ČR.
NE PROHIBICI, ANO ROZUMNÉ REGULACI! Ing. Petr Vrzáň 15. října 2015.
Online trh pohledem Sdružení pro internetovou reklamu Ján Simkanič, předseda Výkonné rady SPIR IAC Slovanský dům, Praha.
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 Česká ekonomika v prvním pololetí 2011: na prahu nového útlumu? Tisková konference.
Reklamní agentura. Reklamní agentura obvykle produkuje kreativní koncepty a materiály (TV reklamy, rozhlasové spoty, tiskové inzeráty a mnoho dalších),
1 Tisková konference ČLFA, 11. února 2016 Komentář k výsledkům za r Spotřebitelské úvěry (údaje za členské společnosti ČLFA)  objem nově poskytnutých.
Informační průmysl 2013/14 Petr Šmejkal
Objem a struktura trhu. Segmentace trhu Podmínky: Velikost Měřitelnost Dostupnost Vnitřní homogennost.
Tisková konference Informační kampaně státu kvalitně a efektivně: „Metodické kuchařky“ pro veřejné zakázky na komunikaci a marketing 2. března 2017.
Tisková konference ČMKOS
7. STATISTICKÉ ÚDAJE K DALŠÍMU PROFESNÍMU VZDĚLÁVÁNÍ
1. GLOBALIZACE TRHU PRÁCE
Společenská odpovědnost v rámci Národní politiky kvality
Role sektorových rad jako reprezentantů zaměstnavatelů v procesech NSK
MARKETINGOVÝ PLÁN PRO ROK 2009
Inovační potenciál České republiky Ing. Martin Štícha Sekce VaVaI
Tisková konference ČMKOS
Zpráva o české reklamě 2017 Tisková konference
Technologická agentura
Čisté investice do rozhlasové reklamy
Čisté investice do rozhlasové reklamy
Úřad vlády České republiky Odbor Rady pro výzkum, vývoj a inovace
česká asociace sdílené ekonomiky
Transkript prezentace:

Zpráva o české reklamě 2018 29.1. 2019

Jan Binar, prezident AKA, CEO McCann Praha Ondřej Novák, výkonný předseda asociace mediálních agentur (ASMEA) Lucie Češpivová, předsedkyně sekce českých nezávislých agentur, partner Dorland Petr Laštovka, předseda sekce digitálních agentur, Group Head of Planning Comtech Can David Čermák, předseda sekce aktivačních agentur, CEO Momentum Praha Michal Nydrle, předseda Business Transformation Club&Award Diskuse

Hlavní událost na trhu agentur Fúze společností Publicis One a Kindred Group Skupina Publicis prošla v ČR restrukturalizací Kindred Group patří mezi progresivní tuzemské agentury zaměřené na digitální komunikaci V současné době 400 zaměstnanců Stabilní agenturní prostředí AKA – aktuálně 52 členů Vznik nové sekce Business Transformation Club&Award Noví členové – Deloitte, KPMG, Adexpres David Čermák: Jak se uvolnění u spotřebitelských soutěží projevilo na trhu? Petr Chajda: Jak komplikuje výpadek podstatné části OOH? Vliv na ceny, dostupnost?

Růst výdajů do reklamy Diskuse

Ceníková hodnota reklamního prostoru u TOP 10 zadavatelů v roce 2018 Pořadí Zadavatel 2017 2018 Změna 1. Kaufland Česká republika 996 602 000 Kč 1 724 949 000 Kč 73 % 2. Lidl Česká republika 1 227 751 000 Kč 1 488 780 000 Kč 21 % 3. Alza.cz 1 417 197 000 Kč 1 481 980 000 Kč 5 % 4. Procter & Gamble International Operations SA 1 234 053 000 Kč 1 341 375 000 Kč 9 % 5. Ferrero Česká 1 293 611 000 Kč 1 198 554 000 Kč -7 % - 6. SAZKA 1 120 357 000 Kč 1 136 675 000 Kč 1 % 7. Internet Mall 858 465 000 Kč 1 075 250 000 Kč 25 % 8. UNILEVER ČR 998 444 000 Kč 1 004 274 000 Kč 9. L'ORÉAL Česká republika 759 888 000 Kč 890 974 000 Kč 17 % 10. Mountfield 892 576 000 Kč 879 805 000 Kč -1 % Zdroj: Nielsen Admosphere (monitoring INTERNETU zdroj: SPIR-Nielsen Admosphere, ceny TV dle sledovanosti zdroj: ATO-Nielsen Admosphere) Internet zahrnuje reklamu v rozsahu projektu AdMonitoring bez vlastní inzerce Petr Chajda: Ceny – vývoj za poslední rok, vliv na absolutní výši výdajů, poptávka po jednotlivých mediatypech, odhad za digitál (čísla nemáme)

Ceníková hodnota reklamního prostoru u TOP 5 kategorií v roce 2018 TOP 5 sektorů Ceníková hodnota reklamního prostoru u TOP 5 kategorií v roce 2018 Pořadí Kategorie 2017 2018 Změna 1. Širokosortimentní prodejny a řetězce s převahou potravin 4 095 075 000 Kč 5 029 695 000 Kč 23 % 2. Široký sortiment zboží s převahou Elektroniky 3 600 079 000 Kč 3 245 437 000 Kč -10 % 3. Široký sortiment 2 205 723 000 Kč 2 563 955 000 Kč 16 % 4. Úvěry, obchodní úvěry 2 266 549 000 Kč 2 502 378 000 Kč 10 % 5. Terénní automobily a SUV 1 462 683 000 Kč 1 802 172 000 Kč Petr Chajda: Ceny – vývoj za poslední rok, vliv na absolutní výši výdajů, poptávka po jednotlivých mediatypech, odhad za digitál (čísla nemáme)

Průzkum AKA NEmediální výdaje – březen 2018 Petr Chajda: Ceny – vývoj za poslední rok, vliv na absolutní výši výdajů, poptávka po jednotlivých mediatypech, odhad za digitál (čísla nemáme)

Průzkum AKA NEmediální výdaje – březen 2018 David Čermák: odhad trendu za rok 2017 – čísla budou později. Poznámka – dohad mediálních kanálů nekoresponduje o třetinu z předchozím slidem – Nielsenu. Na vině je nejspíše to, že Nielsen počítá ceníkové (Gross) ceny, zatímco průzkum operuje s net cenami. Pravda bude tedy někde uprostřed – koeficient GROSS/NET je cca 0,5-0,6.

Vypsané veřejné zakázky v komunikaci v mil Kč Lucie Češpivová: více výběrových řízení vs. méně zrušených tendrů (19:9). Podpora AKA veřejné správě. Stále malý podíl veřejné sféry na celkových výdajích do komunikace – někde kolem 1%. V zahraničí pětina a ž třetina

Vypsané veřejné zakázky počet 20 13 12

2019 – hlavní témata Legislativa Transformace marketingu E privacy New Consumer Deal FAKE NEWs Transformace marketingu Nové obchodní modely Nové modely řízení Spolupráce se státní správou Prohlubování znalosti a využívání Metodiky zadávání veřejných zakázek Definování komunikace jako průmyslového odvětví Standardy trhu Prohloubení znalosti Férového tendru jako oborového standardu Dialog s klienty na téma hodnota oboru, její měřitelnost, cena Certifikace členských agentur Marek Hlavica: Nutnost se přizpůsobit nové regulaci. EACA a její snahy na poli EU v oblasti E-privacy Lucie Češpivová: Prohlubovat spolupráci s marketéry z veřejné sféry. Do vlastních řad – naučit agentury pracovat se zadavateli Jan Binar: Podle výzkumu AKA nepatří reklama mezi top obory, ale stále je zajímavou příležitostí. Většina studentů si uvědomuje šíři profesí, které se v ní dají uplatnit. Úzkoprofilové profese. Tlak na cenu práce. Problém oboru – rozevírají se nůžky mezi náklady a příjmy. Tlak na cenu služeb, zbytečné a nákladné tendrování. Přezírání hodnoty, které komunikace přináší. V konečném důsledku to může vest k podfinancování oboru, což poškodí zadavatele – jejich byznys.

Díky za pozornost Jan Binar, prezident AKA, CEO McCann Praha Ondřej Novák, výkonný předseda asociace mediálních agentur (ASMEA) Lucie Češpivová, předsedkyně sekce českých nezávislých agentur, partner Dorland Petr Laštovka, předseda sekce digitálních agentur, Group Head of Planning Comtech Can David Čermák, předseda sekce aktivačních agentur, CEO Momentum Praha Michal Nydrle, předseda Business Transformation Club&Award Diskuse