Slovní úlohy na procenta

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Slovní úlohy řešené rovnicí
Advertisements

Procenta Výpočet procentové části
Tvorba výrazů s proměnnou
1. cvičení úrokování.
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Finanční matematika.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
zpracovaný v rámci projektu EU peníze středním školám
SLOŽENÉ ÚROKOVÁNÍ Na konci úrokovacího období se připíše úrok za uplynulé období a v příštím úrokovacím období se počítá úrok nejen z původní jistiny,
Časová hodnota peněz ..
Slovní úloha – procenta Běloun 33/36
Slovní úloha Příklad 1 Za čokoládu, mléko a sýr jsme zaplatili 28,60 Kč. Mléko bylo dvakrát dražší než sýr a čokoláda o 1,60 Kč dražší než mléko. Určete.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
* Procenta kolem nás Matematika – 7. ročník *
Základní škola a mateřská škola T. G. Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Ve třídě je 24 dívek a 8 chlapců. Jakou procentuální část třídy tvoří chlapci? Co tvoří základ? Základ je 100 % Základ je celkový počet dětí ve.
VY_62_INOVACE_01_FINANCE Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor
Finanční matematika. 2. Kolik korun budeme muset zaplatit za půjčku úročenou 18,5%, splatnou po jednom roce, vypůjčíme-li si Kč? 1. Za kolik korun.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_62_INOVACE_A1 – 26.
Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – procenta, změna základu 1 VY_42_INOVACE_15 Sada 4 Základní škola T.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Stavební spoření Jaká bude celková naspořená částka na konci roku v případě stavebního spoření, kde spoříme pravidelně na konci každého měsíce částku 1700.
Slovní úlohy se zlomky - řešte následující slovní úlohy samostatně
Slovní úlohy řešené rovnicemi
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 
Základní škola a mateřská škola T. G. Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Polohové a metrické úlohy v trojúhelníku Autor: Mgr. Eva Hubáčková Použití: řešení polohových a metrických úloh v trojúhelníku v analytické geometrii Datum.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky 1.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Finanční matematika Ú R O K O V Á N Í.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Miluše Džuberová Procenta v praxi Kolik ušetříme na slevách? Jaké je složení potravin?
OPAKOVÁNÍ NA ZÁVĚREČNOU PÍSEMNOU PRÁCI 7.ROČNÍK Procenta Zlomky Čtyřúhelníky.
SLOVNÍ ÚLOHY řešené pomocí lineární rovnice MATEMATIKA 8.ročník Zdeňka Šetková ZŠ Masarykova 1289 Ostrov Klíčová slova: s lovní úloha, rovnice, řešení,
Slovní úlohy – procvičování 1. 6) Z odlitku byly zhotoveny tři součástky. Na první byla spotřebována polovina odlitku, na druhou dvě třetiny zbytku a.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Stran č ice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Ř ehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R18_ Slovní úlohy s procenty TEMA:
Matematika pro stavební obory 6. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha.
Stavební spoření Jaká bude celková naspořená částka na konci roku v případě stavebního spoření, kde spoříme pravidelně na konci každého měsíce částku 1700.
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Slovní úlohy (EUPŠM10),
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_03_12_M8_Hanak AUTOR : Ing. Roman Hanák TÉMA : Lineární rovnice Základní škola Libina, příspěvková.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Renáta Burdová Název prezentace (DUMu): 3.5 – 3.11 Lineární rovnice, slovní úlohy Název sady: Matematika pro.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_10 Procenta.
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
(finanční gramotnost)
Dělitelnost – slovní úlohy
(finanční gramotnost) Procento versus procentní bod
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Úroky - samostatná práce
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Složené úročení Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_12 Slovní.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Slovní úlohy na společnou práci
Finanční matematika Ú R O K O V Á N Í.
Opakování na závěrečnou písemnou práci 7.ročník
Opakování na závěrečnou písemnou práci 7.ročník
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Procenta - slovní úlohy
Slovní úlohy na soustavy rovnic
M-Ji-CU053-Slovni_ulohy_se_zlomky
Slovní úlohy na úročení
Transkript prezentace:

Slovní úlohy na procenta M-Ji-CU052-Slovni_ulohy_procenta Slovní úlohy na procenta cvičné úlohy

Délka toku Labe je 1122 km. Délka toku Labe na území naší republiky je 396 km. Kolik procent z celkové délky toku Labe je na území naší republiky? Zvětšíme-li neznámé číslo o 4% dostaneme číslo 780. Urči neznámé číslo. řešení

3. Šaty byly zlevněny o 132 Kč, což je 15% jejich původní ceny 3. Šaty byly zlevněny o 132 Kč, což je 15% jejich původní ceny. Urči původní cenu šatů.   Urči, o kolik Kč vzroste uložený vklad 6 450 Kč za jeden rok, je-li úročen 4,5% za rok. řešení

5. Vklad byl uložen jeden rok při ročním úroku 7,5% 5. Vklad byl uložen jeden rok při ročním úroku 7,5%. Po připsání úroků vzrostl na částku 36 012,50 Kč. Urči původní vklad. 6. Vklad 27 500 Kč bal uložen čtvrt roku při ročním úroku 3,6%. O jakou částku vzrostl?   řešení

7. Mezi místy A,B, jejichž vodorovná vzdálenost je 1,5 km, má železniční trať stoupání 8‰, mezi místy B,C, jejichž vodorovná vzdálenost je 900 m, má železniční trať stoupání 14‰. Urči rozdíl nadmořských výšek míst A,C. 8. Rozdíl nadmořských výšek míst A,B na železniční trati je 38,5 m, jejich vodorovná vzdálenost je 3,5 km. Urči stoupání trati. řešení

9. Zboží, jehož původní cena byla 1 200 Kč, bylo dvakrát zlevněno 9. Zboží, jehož původní cena byla 1 200 Kč, bylo dvakrát zlevněno. Nejprve o 15%, později o 10% z nové ceny. Urči konečnou cenu zboží a počet procent, o něž bylo zboží celkem zlevněno. 10. Farmář pěstoval pšenici na 90 ha a sklidil z hektaru 4,3t obilí. V příštím roce zvýšil osevní plochu o 20% a hektarový výnos byl o 10% vyšší. Kolik pšenice sklidil? O kolik procent více pšenice sklidil? řešení

11. Louka o výměře 1500 m2 byla pohnojena 12 kg močoviny 11.Louka o výměře 1500 m2 byla pohnojena 12 kg močoviny. Močovina obsahuje 45% dusíku. Kolik dusíku připadlo na 1 m2? 12. Pro nově budovanou cestu musel být delší rozměr obdélníkového pozemku zkrácen o 7% a kratší o 8%. Jaké jsou nové rozměry pozemku a kolik procent se zmenšila jeho výměra? Původní rozměry pozemku byly 60m a 30m. řešení

13. Pracovníci jedné dílny obráběli během tří měsíců stejné součástky 13. Pracovníci jedné dílny obráběli během tří měsíců stejné součástky. Jejich výkon stoupal tak, že každý následující měsíc obrobili o 10% více součástek než v předcházejícím měsíci. V posledním měsíci obrobili 484 součástek. Kolik součástek obrobili v prvním měsíci? Kolik součástek obrobili celkem? řešení

14. Zahradnictví má připravit pro drobný prodej 5000 kusů bramboříků v květináčích. Klíčivost semen bramboříků je 70% a pěstební odpad, tj. množství uhynulých rostlin z vyklíčených semen, je asi 20%. Urči počet semen, která je třeba vysít, aby byla zajištěna dodávka 5000 kusů bramboříků. Výsledek zaokrouhli na stovky nahoru. řešení

Délka toku Labe je 1122 km. Délka toku Labe na území naší republiky je 396 km. Kolik procent z celkové délky toku Labe je na území naší republiky? [ 35,5% ] Zvětšíme-li neznámé číslo o 4% dostaneme číslo 780. Urči neznámé číslo. [ 750 ] další

3. Šaty byly zlevněny o 132 Kč, což je 15% jejich původní ceny 3. Šaty byly zlevněny o 132 Kč, což je 15% jejich původní ceny. Urči původní cenu šatů. [ 880 Kč ]  Urči, o kolik Kč vzroste uložený vklad 6 450 Kč za jeden rok, je-li úročen 4,5% za rok. [ 290,25Kč ] další

5. Vklad byl uložen jeden rok při ročním úroku 7,5% 5. Vklad byl uložen jeden rok při ročním úroku 7,5%. Po připsání úroků vzrostl na částku 36 012,50 Kč. Urči původní vklad. [ 33 500 Kč ] 6. Vklad 27 500 Kč bal uložen čtvrt roku při ročním úroku 3,6%. O jakou částku vzrostl? [ 247,50 Kč ]   další

7. Mezi místy A,B, jejichž vodorovná vzdálenost je 1,5 km, má železniční trať stoupání 8‰, mezi místy B,C, jejichž vodorovná vzdálenost je 900 m, má železniční trať stoupání 14‰. Urči rozdíl nadmořských výšek míst A,C. [ 24,6 m ] 8. Rozdíl nadmořských výšek míst A,B na železniční trati je 38,5 m, jejich vodorovná vzdálenost je 3,5 km. Urči stoupání trati. [ 11‰ ] další

9. Zboží, jehož původní cena byla 1 200 Kč, bylo dvakrát zlevněno 9. Zboží, jehož původní cena byla 1 200 Kč, bylo dvakrát zlevněno. Nejprve o 15%, později o 10% z nové ceny. Urči konečnou cenu zboží a počet procent, o něž bylo zboží celkem zlevněno. [ 918 Kč; 23,5% ] 10. Farmář pěstoval pšenici na 90 ha a sklidil z hektaru 4,3t obilí. V příštím roce zvýšil osevní plochu o 20% a hektarový výnos byl o 10% vyšší. Kolik pšenice sklidil? O kolik procent více pšenice sklidil? [ 510,84 t; 32 % ] další

11. Louka o výměře 1500 m2 byla pohnojena 12 kg močoviny 11.Louka o výměře 1500 m2 byla pohnojena 12 kg močoviny. Močovina obsahuje 45% dusíku. Kolik dusíku připadlo na 1 m2? [ 3,6 g ] 12. Pro nově budovanou cestu musel být delší rozměr obdélníkového pozemku zkrácen o 7% a kratší o 8%. Jaké jsou nové rozměry pozemku a kolik procent se zmenšila jeho výměra? Původní rozměry pozemku byly 60m a 30m. [ 55,8 m;27,6 m;14,44% ] další

13. Pracovníci jedné dílny obráběli během tří měsíců stejné součástky 13. Pracovníci jedné dílny obráběli během tří měsíců stejné součástky. Jejich výkon stoupal tak, že každý následující měsíc obrobili o 10% více součástek než v předcházejícím měsíci. V posledním měsíci obrobili 484 součástek. Kolik součástek obrobili v prvním měsíci? Kolik součástek obrobili celkem? [ 400; 1324 ] další

14. Zahradnictví má připravit pro drobný prodej 5000 kusů bramboříků v květináčích. Klíčivost semen bramboříků je 70% a pěstební odpad, tj. množství uhynulých rostlin z vyklíčených semen, je asi 20%. Urči počet semen, která je třeba vysít, aby byla zajištěna dodávka 5000 kusů bramboříků. Výsledek zaokrouhli na stovky nahoru. [ 9000 ] konec

Zdroje:  F. Běloun a kol. Sbírka úloh z matematiky pro základní školu Zdroje:  F.Běloun a kol. Sbírka úloh z matematiky pro základní školu. 8.upravené vydání.Prometheus. 2005.  M.Dytrych, I.Dobiasová,L.Livňanská. Sbírka úloh z matematiky pro nižší ročníky víceletých gymnázií a pro 2. stupeň základních škol.1.vydání.Fortuna 1998.