Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Objem a jeho měření.
Advertisements

Objem a jeho měření.
Jednotky objemu. Měření objemu kapalin.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Vedlejší jednotky objemu
Opakování: Jaká je základní jednotka délky?
Fyzika Měření objemu a času.
Příprava laboratorní práce č.3
Název materiálu: OBJEM – výklad učiva.
Fyzika 6.ročník ZŠ Fyzikální veličina O b j e m Creation IP&RK.
MĚŘENÍ OBJEMU.
Měření objemu 6. ročník.
Objem LC.
Lukáš Nečas a Daniel Dostál
OBJEM a jeho měření.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
MĚŘENÍ OBJEMU Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Měření objemu.
Ing. Radek Pavela Měření objemu.
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Jednotky objemu Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_162_Objem tělesa AUTOR: Ing.Gavlas Miroslav ROČNÍK, DATUM:
Měření fyzikálních veličin – Měření objemu
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Matematika Objemy těles.
Fyzika 6. ročník Objem Anotace
Měření 3. ročník Autorem materiálu je Miroslava Šafránková
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Objem
DUM:VY_32_INOVACE_VIII_3_15 Moment síly. Šablona číslo: VIII.Sada číslo: 3.Pořadové číslo DUM:15 Autor:Mgr. Milan Žižka Název školyZákladní škola Jičín,
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Určování objemu různých těles Název sady: Fyzika 6. ročník Číslo.
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_10 Elektrický výkon Šablona číslo: IXSada číslo: IPořadové číslo DUM: 10 Autor:Mgr. Milan Žižka Název školyZákladní škola Jičín,
DUM:VY_32_INOVACE_VIII_3_17 Hydrostatický tlak Šablona číslo: VIII.Sada číslo: 3.Pořadové číslo DUM:17. Autor:Mgr. Milan Žižka Název školyZákladní škola.
Objemové jednotky a jejich převody
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
VY_32_INOVACE_07M_Zlomek, výpočet více částí z celku - 3
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_16 Práce Šablona číslo: IX Sada číslo: I
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_52
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_12_INOVACE 1_07
Objem a povrch kvádru a krychle
zpracovaný v rámci projektu
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_03 Měření objemu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Aleš Čech Fyzika 6. ročník
OBJEM Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_11_29.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_1 Páka Šablona číslo: IX Sada číslo: 1
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Objem
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_02 Objem
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Objem objem je fyzikální veličina, kterou značíme V
Šablona 32 VY_32_INOVACE_06_30_ Převody jednotek objemu -procvičení.
Autor: Mgr. Karolina Pátková
MĚŘENÍ OBJEMU.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
DUM:VY_32_INOVACE_VIII_3_1_Co je fyzika.
Anotace Litr Druhy a využití Co měříme v litrech
OBJEM objem je fyzikální veličina určující část prostoru, kterou zabírá těleso Značka objemu: V.
AUTOR: Mgr. Hana Dvořáčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_42_OBJEM TEMA: FYZIKA
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_45_F6
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Transkript prezentace:

Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.2862 Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT DUM:VY_32_INOVACE_VIII_3_1 Jednotky objemu 11 Šablona číslo: VIII Sada číslo: III Pořadové číslo DUM:11 Autor: Mgr. Milan Žižka

Anotace: PowerPointová Prezentace určená k upevňování jednotek objemu a k prohlubování dovedností jejich převodu. Druh učebního materiálu Výukový Typická věková skupina 12 – 13 let Klíčová slova Jednotky objemu, metr krychlový, decimetr krychlový, litr.

Měření objemu je častým způsobem určování množství látek v různých oblastech působení člověka, například v domácnosti, v obchodě, v průmyslu, ve vědě ad. Objem lze určit výpočtem (např. u pevných těles s pravidelným jednoduchým geometrickým tvarem). Nebo měřením objemu pomocí nádob se známým objemem, odměrných nádob se stupnicí a odměrných válců (například u nepravidelných těles a při měření objemů kapalných a sypkých látek).

V domácnosti používáme k měření objemů různé nádoby. Můžeme používat nádoby se známým objemem nebo nádoby se stupnicí. Musíme znát jednotku stupnice.

To je objem krychle o hraně 1 m. Jednotkou objemu je metr krychlový. Značka m3. To je objem krychle o hraně 1 m.

Jednotky menší než m3 jsou: Decimetr krychlový 1dm3 = 0,001 m3 je také 1 litr Centimetr krychlový 1cm3´=0,001dm3 je také 1 ml(1 ml = 0,001 l) 1m3 = 1000 dm3 1dm3 =1000 cm3 Pro přehled jsou dále uvedeny i další jednotky : 1 hektolitr = 100l Decimetr krychlový 1dm3 = 0,001 m3 1 litr 1 decilitr = 0,1 l 1 centilitr = 0,01l Centimetr krychlový 1cm3´=0,001dm3 1 mililitr (1 ml) = 0,001 l) Používat se mají jednotky podtržené!

1 litr 1 dm3 = 1 dm3 = 1000 cm3 = 10 10 10

Jednotkou objemu je metr krychlový. Zápis do sešitu Objem, jednotky objemu Měřením objemu můžeme určovat množství látek. Objem tělesa lze určit výpočtem nebo měřením. Při určování objemu musíme znát jednotku. Objem značíme V. 1 m3 Jednotkou objemu je metr krychlový. Značka m3. Jednotky menší jsou: 1dm3 = 0,001 m3 = 1 litr 1cm3 =0,001dm3 = 1 ml

Kolik těchto plných odměrek je třeba k naplnění tohoto sudu? Úloha 1 Kolik těchto plných odměrek je třeba k naplnění tohoto sudu? 200 ml 100 l Odpověď zdůvodni!

V jakých jednotkách je uveden objem na tomto odměrném válci? Úloha 2 200 400 ml 500 300 V jakých jednotkách je uveden objem na tomto odměrném válci? a) Jaký největší objem lze jím měřit? b) Lze pomocí něho naměřit půl litru? c) Odpovědi zdůvodni!

Vyjádři objem této krychle v litrech! Úloha 3 1 dm3 Vyjádři objem této krychle v litrech! a) Objem krychle se vypočítá podle vzorce V = a . a .a (a je délka hrany). Vypočítej objem zelené krychle! b) 10cm 10cm 10cm Vyjádři objem zelené krychle v dm3! c)

Převeď na uvedené jednotky : 15m3 = dm3 20dm3 = cm3 100 cm3 = dm3 Úloha 4 a) 20dm3 = l 40l = cm3 40l = ml b)

Úloha 2: a) v mililitrech b) 500 ml c) lze 500ml = ½ l Úloha 1: Objem odměrné nádoby se vejde do sudu 500 x (200 ml = 0,2 l; 100: 0,2 = 500). Úloha 2: a) v mililitrech b) 500 ml c) lze 500ml = ½ l Řešení: Úloha 3: a) 1 l b)1000 cm3 c) 1dm3 Úloha 4: 15m3 = 15 000 dm3 20dm3 = 20 000 cm3 100 cm3 = 0,1 dm3 20dm3 = 20 l 40l = 40 000 cm3 40l = 40 000 ml

Zdroj obrázků: Galerie MS Office: www.office.microsoft.com a vlastní práce.