Název školy: Speciální základní škola, Louny,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Advertisements

Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola a Mateřská škola, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace Autor: Mgr. Zdeňka Kobrová Název: VY_32_Inovace_2A_01_Geometrické tvary.
Lichoběžník VY_42_INOVACE_25_02.
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_20_Rovinné útvary
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Rovnoběžník 19 Sestrojte rovnoběžník ABCD, jestliže:
Matematika – 8.ročník Přímka a kružnice
Konstrukce trojúhelníku
Pythagorova věta VY_42_INOVACE_04_02.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu

Autor: Mgr. Eva Procházková
Název školy: Speciální základní škola,Louny, Poděbradova 640,příspěvková organizace Autor: Mgr.TAŤÁNA RADIMSKÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_02_III.Vu_DOMÁCÍ.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Název školy: Speciálnízákladníškola,Louny Poděbradova640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Erika Pospíšilová Název materiálu: VY__32_INOVACE_04_IV_Z6_pohyby_země.
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Sestrojení úhlu o velikosti 90° pomocí kružítka.
Základní konstrukce Obdélník (známe-li délku jedné jeho strany a úhel, který s ní svírá úhlopříčka)
Název školy: Speciální základní škola,Louny, Poděbradova 640,příspěvková organizace Autor: Mgr.TAŤÁNA RADIMSKÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_14_III.Vu_STROMY,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
AUTOR: Mgr. Jiří Burda NÁZEV: VY_32_INOVACE_M2_11_Bod, čára, úsečka
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Konstrukce trojúhelníku : strana, výška, těžnice
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Meclov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Jiří Burda NÁZEV: VY_32_INOVACE_M2_18_Základní geometrické tvary.
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_98_M7
Autor: Mgr. Eva Procházková Název : VY_22_INOVACE_20_Počasí
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
NÁZEV ŠKOLY : ZŠ KOLÍN V. , MNICHOVICKÁ 62 AUTOR : Mgr
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Základní konstrukce Obdélník (známe-li délku jedné jeho strany a úhlopříčky) Autor obrázků © Mgr. Radomír Macháň.
Autor obrázků © Mgr. Radomír Macháň
Konstrukce rovnoběžníku
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Matematika – 8.ročník Přímka a kružnice
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Název školy: Speciální základní škola,Louny, Poděbradova 640,příspěvková organizace Autor: Mgr.TAŤÁNA RADIMSKÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_III.Vu_JARO_ZMĚNY.
Název školy: Speciální základní škola, Louny Poděbradova640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Erika Pospíšilová Název materiálu: VY__32_INOVACE_20_IV_Z6_Typy_Krajin.
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
Vnitřní a vnější úhly v trojúhelníku
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Výukový materiál pro 9.ročník
ÚVOD DO GEOMETRIE Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. Materiál je určen pro bezplatné.
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Autor: Mgr. Eva Procházková Název : VY_22_INOVACE_14_Popis obličeje
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Matematika a její aplikace, Matematika, Geometrie v rovině a v prostoru,
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Konstrukce trojúhelníku - Ssu
Autor: Mgr. Eva Procházková Název: VY_32_INOVACE_14_Les - shrnutí
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Sestrojení úhlu o velikosti 90° pomocí kružítka.
Přímky, úsečky, rovnoběžky, kolmice, kružnice
Autor: Mgr. Eva Procházková Název : VY_22_INOVACE_02_Hudební obrázky
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Transkript prezentace:

Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Helena Fialová Název materiálu: VY_32_INOVACE_04_V.M1TŠ_KONSTRUKCE OBDÉLNÍKU Téma: M - 5. ročník – geometrie- konstrukce obdélníku Název sady: Matematika 1. stupeň TŠ Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3407

Anotace: Prezentace je určena pro 5. ročník speciální základní školy Slouží k výkladu učiva o obdélnících a k procvičení jejich konstrukce, žáci na základě vhodně zvolených otázek společně s učitelem vyvozují nové poznatky a odpovídají na otázky List č. 3 je opakováním učiva Listy č. 4 – 10 - představují výklad v 7 krocích, děti současně pracují podle pokynů, které vidí na interaktivní tabuli List č. 11 je zadáním samostatné práce List č.12 - 13 - je pro žáky kontrolou správnosti postupu při rýsování obdélníku Inovace: Interaktivní způsob učení Prezentace na interaktivní tabuli Pomůcky: Myš, rýsovací potřeby, sešit, pracovní list č. 12, pastelky

OBDÉLNÍK Co už víme o obdélníku: D c C . . 1. MÁ ČTYŘI VRCHOLY – A, B, C, D. 2. MÁ ČTYŘI STRANY – a, b, c, d, dvě protilehlé strany jsou vždy stejně dlouhé, tj. a = c, b = d, dvě sousední strany jsou vždy na sebe kolmé. 3. KAŽDÝ OBDÉLNÍK MA ČTYŘI PRAVÉ ÚHLY. d b . . A a B

Konstrukce obdélníka – 1. krok Úkol: Narýsujme obdélník ABCD. Strana /AB/ = 8 cm, strana /BC/ = 4 cm. Než začneme rýsovat, zhotovíme si přibližný náčrt tohoto obdélníku ABCD. Uvažte, že strana AB je delší než strana BC. Náčrt : D C 4 cm 8 cm A B

Konstrukce obdélníka – 2. krok Narýsujeme přímku p. Na na této přímce zvolíme bod A. Ve vzdálenosti 8 cm najdeme bod B . Vznikne úsečka AB, /AB/ = 8 cm. A B cm p 2 4 6 8

Konstrukce obdélníka – 3. krok V bodě A a v bodě B sestrojíme kolmice k a r k přímce p. r k p A B

Konstrukce obdélníka – 4. krok Mezi ramena kružítka vezmeme vzdálenost 4 cm. Jehlu kružítka zapíchneme do bodu A. Krátkým pootočením kružítka najdeme bod D. k r D 4 cm . . p 8 cm A B

Konstrukce obdélníka – 5. krok Mezi ramena kružítka ponecháme vzdálenost 4 cm. Jehlu kružítka zapíchneme do bodu B. Krátkým pootočením kružítka najdeme bod C. k r D C 4 cm 4 cm . . p 8 cm A B

Konstrukce obdélníka – 6. krok Přiložíme pravítka k bodům D a C tak, jak ukazuje obrázek. Narýsujeme přímku, která těmito body prochází. k r D C . . p A B

Konstrukce obdélníka – 7. krok Vytáhneme strany obdélníka AB, BC, CD, DA barevně a plochu obdélníka vyšrafujeme nebo vybarvíme ( pracujeme vždy s pravítkem). k r D C 4 cm . . p A B 8 cm

Konstrukce obdélníka - úloha Zadání samostatné práce: Sestrojte obdélník KLMN se stranami /KL/ = 9 cm a /LM/ = 6 cm. Strany obdélníka pak vytáhněte zeleně a plochu obdélníka vybarvěte také zeleně. Nejprve však zhotovte náčrt s popisem. Pokuste se odhadnout délku 9 a 6 cm. (Náčrt provádíme tužkou č. 2 a rýsujeme tužkou č. 3.) Pomůcky: Tužka č. 2 a 3, pravítko, kružítko, trojúhelník s ryskou, pastelky, guma a papír A4.

Konstrukce obdélníka – úloha: ŘEŠENÍ 9 cm M Náčrt: 6 cm 6 cm L K 9 cm

Konstrukce obdélníka - řešení Sestrojte obdélník KLMN se stranami /KL/ = 9 cm a /LM/ = 6 cm. Strany obdélníka pak vytáhněte zeleně a plochu obdélníka vybarvěte také zeleně. N 9 cm M 6 cm K L 9 ANO!

Zdroje: Trojúhelník s ryskou: http://www.papir-novotny.cz/data/mod_eshop/5581/mo/main/largest-trojuhelnik-s-ryskou.jpg Kružítko, smajlík: Obrázky z galerie obrázků [online] [cit.2012-03-10] dostupné pod licencí Microsoft PowerPoint – www.office.microsoft.com Automatické tvary: Vlastní tvorba Citováno: 10.03..2012. [cit.2012-03-10]