Co nás obklopuje?.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
STAVBA LÁTEK Tělesa a látky Co nás obklopuje? Zapiš si!
Advertisements

Co nás obklopuje?.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaTěleso a látka Název.
VÝZNAMNÉ NEKOVY. VODÍK značka H latinský název Hydrogenium 1 1 H (1p +, 1e - ) nejrozšířenější izotop tvoří dvouatomové molekuly H 2 Obr. 1: atom vodíku.
Vnitřní energie těles Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_FY_2E_PAV_01_Světlo.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Vysvětlení zapojení a činnosti ledky, schematická značka ledky a obrázky.
Síla – procvičení příkladů 1.Některé věty jsou chybné. Urči, které to jsou a navrhni jejich opravu. a) Gravitační síla působí pouze na živé organismy,
Souřadnicová síť, určování zeměpisné polohy
oblaka Venuše dobře odrážejí sluneční svit a proto je tato planeta ve vhodné poloze po Slunci a Měsíci nejjasnějším tělesem na obloze Večernice někdy.
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_12 Výkon a příkon Šablona číslo: IXSada číslo: IPořadové číslo DUM: 12 Autor:Mgr. Milan Žižka Název školyZákladní škola Jičín, Husova.
VLASTNOSTI KAPALIN POVRCHOVÉ NAPĚTÍ Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_13_29.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM: Směsi Název sady: Chemie – 8. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_Inovace_
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 6 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co je větší? 15 cm30 cm 100 m6000 mm 15 cm3 m.
VY_32_ INOVACE_ 04_ VLASTIVĚDA 4 Základní škola a Mateřská škola, Potštejn, okres Rychnov nad Kněžnou NADMOŘSKÁ VÝŠKA Autor: Mgr.Renata Viktorinová.
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_09_32_SOUHVĚZDÍ, GALAXIE, SLUNEČNÍ SOUSTAVA.
Světelné jevy. Světelný zdroj je těleso, ve kterém světlo vzniká a vysílá ho do okolí.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Stavební výkresy CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_OK_TP_01
1. KŘÍŽOVKA Pohyb může být posuvný a ….. Veličina s jednotkou m³ 1
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
VLASTNOSTI LÁTEK Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
K o u l e Popis tělesa Výpočet povrchu Výpočet objemu Části koule
VY_32_INOVACE_09 09 CO NÁS OBKLOPUJE ? autor: Mgr. Miroslava Mahdalová
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
10 Z ČEHO SE TĚLESA SKLÁDAJÍ
Vlastnosti plynů.
Zatmění měsíce Ing. Jan Havel.
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_18 Energie Šablona číslo: IX Sada číslo: I
Barva světla, šíření světla a stín
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Další součástky s jedním přechodem PN
Základní škola, Jičín, Soudná 12 Autor: PaedDr. Jan Havlík Název:
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
AUTOR: Blanka Petlánová
MATEMATIKA Poměr, úměra.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měsíční fáze
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o.p.s AUTOR: Bc. Vladimíra Benediktová NÁZEV: VY_32_INOVACE_206_FYZIKA_LÁTKY TÉMA: LÁTKY ČÍSLO PROJEKTU:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o. p. s.
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_158_Planety
Autor: Stejskalová Hana
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření objemu pevných látek
Co nás obklopuje?.
Měření délky.
Informatika – Grafika.
PLANETA ZEMĚ.
Fyzika 7.ročník ZŠ Tření, Třecí síla Creation IP&RK.
PRV 3 – Neživá příroda Název školy Plavská škola Autor
zpracovaný v rámci projektu
Konstrukce trojúhelníku
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_19 Páka
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Fyzikální veličiny.
VY_32_INOVACE_
Vlastnosti plynů.
Pohybové zákony Vyjmenuj Newtonovy pohybové zákony
VLASTNOSTI KAPALIN
Těleso a látka Podívej se kolem sebe. Jmenuj věci, které nás obklopují. Věci se odlišují v mnoha vlastnostech, jakými jsou např. barva, velikost, tvrdost,
Z čeho jsou složeny látky?
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Konstrukce trojúhelníku
Transkript prezentace:

Co nás obklopuje?

Co ve svém okolí vnímáme smysly?

Čím se věci odlišují? Tvarem Barvou Velikostí Tvrdostí modelína kámen

Co je důležité U kterých těles je důležitá Velikost Barva Tvar Tvrdost

Těleso Pokud o věci řekneme, že má nějaký Tvar Rozměry Polohu (nachází se na určitém místě) Nazveme tuto věc TĚLESEM

Urči, co je těleso Vzduch Žehlička Řeka Kouř z komína Pára nad hrncem Cukr

Tvar jednoduchý a složitý Některá tělesa mají tvar jednoduchý Některá tělesa mají tvar složitý

Vyjmenuj tělesa s přibližným tvarem koule Slunce Země Měsíc Nafouknutý plážový míč Glóbus Míč na košíkovou Fotbalový míč Pomeranč Tenisový míček Míček na stolní tenis Kulička Hrášek Brok v loveckém náboji Semínko hořčice

Přemýšlej a ověř si Na jaká jednodušší tělesa rozložíš svoji propisovačku? Napiš a potom vyzkoušej

Přemýšlej Na jaká jednodušší tělesa rozložíš například: Kladivo Sešit A co třeba automobil? Skládá se z několika tisíc jednodušších těles (napiš alespoň 10 těles) Dřevěné topůrko, železná číst, klínek Jednotlivé listy, tvrdé desky

Tělesa z kapalin a plynů Voda v láhvi Čaj v hrníčku Vodík v balonu Vzduch v pneumatice Bublina vzduchu ve vodě

Pozorování těles Některá tělesa nemůžeme pozorovat přímo Vzdálená tělesa (hvězdy, planety,..) Musíme použít přístroje - kosmické sondy, dalekohledy

Pozorování těles Některá tělesa nemůžeme pozorovat přímo Příliš malá tělesa (mikroby, viry,..) Musíme použít přístroje - mikroskopy mikroby

Co zkoumá fyzika? Vlastnosti těles Změny těles Příčiny těchto změn Tělesa mohou z různých příčin měnit svou velikost, tvar i polohu, mohou se pohybovat

Otázky a úkoly Které z následujících pojmů označují tělesa a které ne? kámen, pohoří Alpy, Tichý oceán, Slunce, zrcadlo, počítač, vůně růže, kniha, mlha, zub, tygr Nalezni těleso, které se dá rozložit na několik dalších těles a zapiš je

Řešení Tělesa: Kámen, pohoří Alpy, Tichý oceán, Slunce, zrcadlo, počítač, vůně růže, kniha, mlha, zub, tygr Ostatní nemají přesné hranice

Zápis Těleso je osoba, zvíře, rostlina nebo věc, které můžeme přisoudit tvar, rozměry a polohu. Fyzika zkoumá vlastnosti a pohyb těles