Program proti šikaně, který opravdu funguje

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
Advertisements

Spolupráce se vzdělávacími institucemi. Projekt iYouth – Modely integrace a prevence sociálního vyloučení: podpora migrantské mládeže je spolufinancován.
Děti se učí kvůli budoucnosti, ne kvůli známkám! Analýza dotazníkového šetření projektu Pohoda.
Základní škola, Brno, Štolcova 16
Sylabus pro prezentační dovednosti I.
Projektový den Střední školy elektrotechnické, Ostrava, Na Jízdárně 30, příspěvkové organizace Mária Borovská Ostrava, TIME (tréninkové, inovační,
Poradenský proces v programech všeobecné primární prevence rizikového chování Markéta Exnerová Vedoucí Centra primární prevence Semiramis o.s. PPRCH 2009.
„RESTART ŠKOLNÍCH METODIKŮ“. Aktuální situace Koncepce státu  ICT koordinátor  Enviromentalista  Koordinátor ŠVP Kariérní řád.
PROGRAM PROTI ŠIKANOVÁNÍ Vypracovala Mgr
Školní poradenské pracoviště
SCHOLA SERVIS od roku 2006 realizovala celkem 9 projektů financovaných fondy Evropské unie 8 projektů úspěšně ukončila, jeden je od roku 2012 v realizaci.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
„Umět a znát, abychom si v životě věděli rady“
Supervize v rámci sociální práce Specifické metody SP LS 2014 Specifické metody SP LS 2014.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
NÁVYKOVÉ LÁTKY krizový plán
Mgr. Michal Majer, KAPPA-HELP Přerov
Prožitkové programy Centra nové naděje Frýdek-Místek
Vzdělávání odborníků ze škol zapojených v projektu RŠPP
Záměrem Moravskoslezského kraje je provést systémovou změnu v poskytování sociálních služeb Závěrečná konference k projektu „Podpora transformace pobytových.
Co tvorba ŠVP škole přinesla Možné přínosy tvorby z pohledu pilotního gymnázia v Rumburku.
Pražské fórum primární prevence rizikového chování 2015 na téma agrese a agresivní chování PROGRAM ROZVOJE TŘÍDNÍHO KOLEKTIVU (PROTK)
1 Inovace vzdělávacího procesu založeného na získávání kompetencí prostřednictvím výstupů z učení ve studijních oborech PODNIKÁNÍ
Didaktické metody Androdidaktika.
Praxe ve školní psychologii Školní psychologie jako aplikovaná psychologická disciplína.
Základní škola, Brno, Štolcova 16 Projekt spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Reg. číslo CZ.1.07/1.3.00/
Základní škola, Brno, Štolcova 16 Projekt spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Reg. číslo CZ.1.07/1.3.00/
Rosteme spolu Občanské sdružení AVE – ZŠ a SŠ v Moravskoslezském a Olomouckém kraji.
WOSA – výchovou a vzděláváním k občanské společnosti, reg. čís. CZ.1.07/1.1.32/ Žadatel: Sdružení obcí Sedlčanska Projektový manažer:Štěpánka Barešová.
Projekt Tvůrčí psaní ve výuce humanitních předmětů reg. č. CZ.1.07/1.3.48/ Centrum pro kulturní a sociální studie, spolek.
N ÁRODNÍ CENTRUM BEZPEČNĚJŠÍHO INTERNETU „Nebezpečí číhá všude“ workshop Brno 2011.
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Škola jako poskytovatel DV Seminář propojování počátečního a dalšího vzdělávání v ČR 24. března 2011 Ústí nad Labem.
Alfa Human Service Alfa Human Service, I INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Přátelská školka CZ.1.07/1.2.00/ Výměna.
Psát není tak složité, aneb pojďte s námi tvořit Metodický portál.
Tisková konference k pětiletému výročí zavedení EtV jako DVO.
Metodická pomoc realizátorům MAP zejména v oblasti podpory kvalitního a společného vzdělávání dětí a žáků.
Řešení vrstevnických vztahů CZ.1.07/1.2.00/ /15/20161.
PODPORA UČITELE Individuální projekt národní Garant projektu: Odbor 22 MŠMT.
STŘED O.S. CENTRUM PREVENCE A POMOCI Projekt podpořený z OP VK – IP oblast podpory 1.2.
Minikonference Gymnázium Brno - Řečkovice 17.červen 2010
ZA JEDEN PROVAZ Vzdělávací centrum Turnov, o.p.s.
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
Příjemce podpory: TRIALOG
Požadavky RVP PV Úloha diagnostiky při sledování
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
INDIVIDUALIZACE VZDĚLÁVÁNÍ A ŠVP
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
DRAMATURGIE TEAMBUILDINGOVÝCH PROGRAMŮ (seminář)
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ A/ B/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
PROFESE UČITELE Radek Šír.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Didaktické metody Androdidaktika.
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Gymnázium T. G. Masaryka, Litvínov
Konference primární prevence PK
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
Podpora začínajících učitelů ze strany ředitele školy Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) reg. číslo projektu: CZ /0.0/0.0/17_052/
Š A B L O N Y II.
Centrum kolegiální podpory CKP
Vzorový projekt pro ZŠ.
Workshop 2: Šablony pro střední a vyšší odborné školy
Model intenzivní podpory
Kariérové poradenství a podnikavost
Intenzivní podpora škol
Vzorový projekt pro gymnázia
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Vzorový projekt pro ZŠ.
Vedení týmu. Vedení týmu Teambuilding budování týmu vzdělávání a stmelování týmu prostřednictvím zážitků snaží se odpoutat pracovníky od pracovního.
Transkript prezentace:

Program proti šikaně, který opravdu funguje www.minimalizacesikany.cz Minimalizace šikany Program proti šikaně, který opravdu funguje Monika Puchelová www.aisis.cz

Program Minimalizace šikany Od r. 2005 . Akreditovaný program DVPP č.: MSMT- 32678/2016-2-828 Cíl programu: měnit postoje pedagogů a jejich citlivost na projevy šikany Nejen vzdělává, ale pomáhá do praxe školy systematicky zavést organizační, metodické a didaktické postupy, které pomáhají snižovat četnost a závažnost šikany. 3 části: Vzdělávací část je zaměřena jak na prevenci (snižuje četnost projevů šikany) tak na intervenci (snižuje závažnost projevů šikany) Workshopová část řeší školu jako celek, systém Konzultační - supervizní část probíhá přímo ve škole a řeší reálné problémy „tady a teď“

Obsah vzdělávání Vzdělávání (48 hodin) je vedeno prožitkově tak, aby: posouvalo postoje a motivaci pedagogů zabývat se problematikou vztahů ve třídě vedlo k hlubšímu porozumění dynamice vztahů ve stálých kolektivech, zprostředkovalo učitelům cvičné prostředí pro trénink jednotlivých technik. Modul A bezpečné klima, prevence šikany - cílená práce se vztahy, rozpoznání šikany - znaky, signály Modul B porozumění principu fungování šikany určení stádií šikany Modul C šetření šikany krizový scénář při závažném projevu šikany

Individuální podpora školy Workshop - Co chceme zlepšit (v prevenci a intervenci proti šikaně) v naší škole? (8 hodin, širší vedení školy + provzdělaná část sboru) Konzultace/supervize - Půlroční individuální podpora škole Konzultant přijíždí ca 1 x měsíčně do školy, pomáhá prosazovat a usadit změny, poskytuje podporu při řešení konkrétních situací

Některé z postřehů absolventů programu Uvědomila jsem si, že problematika šikany je na každé škole. Teď už vím, že nejdůležitější je umět se dívat. Pozorování třídy je velmi důležité pro rozpoznání varovných signálů. Moje prožitá zkušenost ze seminářů MIŠ je lepší než „mraky teorie v knihách“. Změnil jsem názor na „malichernost“ slovních potyček mezi žáky. Vrcholným bodem semináře byly modelové situace případů šikany a jejich společný rozbor. Naučila jsem se nebrat „celou“ odpovědnost na sebe. Je důležité případ šikany řešit společně s vedením školy, kolegy, odborným poradcem i kompetentními orgány. Uvědomil jsem si, že masa lidí je velmi snadno manipulovatelná – včetně „myslících“ jedinců. Naučil jsem se, že zdánlivý klid ve skupině může znamenat, že něco není v pořádku. Chci více vnímat pocity žáků, které mi dávají najevo. Z nich lze vyčíst i to, co jsem dříve neviděla

Reference Programu minimalizace šikany se pedagogové naší školy účastnili již po třetí. Pokaždé v novém složení. Snažím se o to, aby každý náš učitel prošel tímto školením. Jde o komplexní program, který má obrovský přesah do praxe a zároveň je to pro mě jedno ze stěžejních témat školního života. Dostanete návod, jak utvářet a ohlídat bezpečné prostředí ve vaší škole. Školení je časově náročnější, o to je bohatší o nejrůznější aktivity počínaje přednáškami, prožitkovými aktivitami, tréninkem dovedností, konče sdílením zkušeností zapojených pedagogů a lektorů i praktickými cvičeními a nepřeberným množstvím kazuistik. Lektoři za námi dojíždí i do školy, nejprve při sestavování našeho školního programu Minimalizace šikany, poté pokud potřebujeme konzultaci k individuálním případům, obracíme se stále na lektory MIŠ, kteří nám vycházejí vstříc. Lektoři MIŠ jsou reflektující praktici, čerpají ze svých zkušeností přímo z terénu, proto ví, o čem mluví. I v tomto školním roce počítám se školením pro nové učitele naší školy. Vratislav Brokl ředitel školy Základní škola, Uherské Hradiště, Za Alejí 1072, p. o.

Reference Dobrý den, chtěla bych moc poděkovat ………. ………Po dlouhé době mám pocit, že jsem našla organizaci, která obohacuje mojí profesní stránku, a že můj čas byl stráven smysluplně Lituji jen jednoho, a to je to, že jsem AISIS neobjevila dříve!  Well done!  S pozdravem Kubálková Petra SPŠ Prosek

Děkuji Vám za pozornost! Ing. Monika Puchelová monika.puchelova@aisis.cz Tel.: 777 335 083 www.minimalizacesikany.cz; www.aisis.cz