Slovní úlohy na dělitelnost

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Advertisements

Rovnice a nerovnice Slovní úlohy VY_32_INOVACE_RONE_15.
Název školy: ZŠ A MŠ ÚDOLÍ DESNÉ, DRUŽSTEVNÍ 125, RAPOTÍN Název projektu: Ve svazkové škole aktivně - interaktivně Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Radek Martinák PYTHAGOROVA VĚTA – použití v praxi Zkrátíme si cestu a o kolik? Dosáhne.
OBDÉLNÍK 1. ZÁKLADNÍ VLASTNOSTI OBDÉLNÍKU 2. OBVOD A OBSAH OBDÉLNÍKU – SLOVNÍ ÚLOHY   Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Využití v praxi Pythagorova věta Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu
Slovní úlohy Procenta těžšíjednodušší
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_06 Magnetické.
MATEMATIKA Úměra přímá a nepřímá - slovní úlohy řešené trojčlenkou.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Anna Červinková Název prezentace (DUMu): 14. Pohyby těles v gravitačním a tíhovém poli Země Název sady: Fyzika.
Mechanika VY_32_INOVACE_05-02 Ročník: VII. r. Vzdělávací oblast:
SLOVNÍ ÚLOHY ŘEŠENÉ ROVNICEMI.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století
Složené úrokování Tematická oblast
Objem a povrch kvádru a krychle
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Elektronická učebnice - II
Slovní úlohy o společné práci
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Digitalizace výuky Příjemce
6. Kinematika – druhy pohybů, skládání pohybů
Desetinná čísla v geometrii - obvod geometrických útvarů
Opakování na 3. písemnou práci
Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU 1 – Množiny – teorie
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  Provozuje.
25.1 Druhy a vlastnosti rovnoběžníků II. OBSAH a OBVOD
Opakování na 4.písmenou práci 6.ročník
Numerické myšlení Kontrola úloh z pracovního listu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  Provozuje.
Obvod a obsah mnohoúhelníků
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
OBDÉLNÍK Slovní úlohy.
Název: Trojúhelník Autor:Fyrbachová
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Obvody a obsahy rovinných obrazců 3.
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Opakování na 4. písemnou práci
Části kruhu Matematika 8 – I.díl
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Poměr v základním tvaru.
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
MATEMATIKA Poměr, úměra.
SŠ-COPT Uherský Brod Mgr. Anna Červinková 16. Jednoduché stroje
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Příprava na 1. čtvrtletní písemnou práci
Slovní úlohy o pohybu Pohyby stejným směrem..
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Zlomky Sčítání zlomků..
M-Ji-CU058-Slovni_ulohy_o_pohybu
Délka kružnice, obvod kruhu
Poměr v základním tvaru.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Kruh a kružnice Základní názvosloví Středová a osová souměrnost
Obvody a obsahy obrazců
M-Ji-CU055-Slovni_ulohy_na_smesi
Mechanické kmitání a vlnění
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Opakování 2. písemná práce
Užití mocnin a odmocnin ve slovních úlohách II.
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Opakování na 4.písemnou práci
Transkript prezentace:

Slovní úlohy na dělitelnost M-Ji-CU051-Slovni_ulohy_delitelnost Slovní úlohy na dělitelnost cvičné úlohy

Obdélníkový pozemek o rozměrech 910 cm a 1330 je třeba pokrýt co nejmenším počtem stejných čtvercových dlaždic. Určete rozměry jedné dlaždice a počet dlaždic. Mikuláš měl ve vaku 320 čokoládových figurek, 240 mandarinek a 200 bonbonů. Kolik stejných balíčků s co největším počtem figurek, mandarinek a bonbonů mohl rozdat? Kolik čokoládových figurek, mandarinek a bonbonů potom každé dítě dostalo? řešení

3. Ze dvou ozubených kol, která do sebe zapadají, má jedno kolo 48 zubů a druhé 80 zubů. Po kolika otáčkách budou kola opět ve stejné vzájemné poloze? 4. Jestliže dáváme do krabičky kuličky po dvou, třech, čtyřech, pěti a šesti, vždy nám jedna kulička zůstane. Kolik máme kuliček? řešení

5. Tři parníky vypluly z jednoho přístavu ve stejnou dobu 5. Tři parníky vypluly z jednoho přístavu ve stejnou dobu. První parník se vrátil do přístavu třetí den, druhý parník čtvrtý den a třetí parník šestý den. Kolikátý den od společného vyplutí se všechny tři parníky opět setkají v přístavu? 6. Obvod předního kola traktoru je 330 cm, obvod zadního kola je 570 cm. Jaká je nejmenší vzdálenost, kterou traktor musí urazit, aby se jeho kola dostala do stejného vzájemného postavení jako na začátku? Kolikrát se přitom kola otočí? řešení

7. Ze stejné konečné stanice vyjíždějí ráno v 5 hodin a 10 minut čtyři tramvaje. První tramvaj se vrací do této stanice za 1 hodinu, druhá za 40 minut, třetí za 2 hodiny a čtvrtá za 1 hodinu a 20 minut. V kolik hodin se nejdříve všechny tramvaje setkají opět na stejné konečné stanici? 8. Dva dráty o délce 24 m a 36 m je třeba nastříhat na stejně dlouhé části tak, aby jejich délka v metrech byla vyjádřena celým číslem a nevznikl žádný odpad. Jak dlouhé budou kusy drátu, jestliže chceme, aby byly co nejdelší? řešení

9. Obdélník o rozměrech 16 cm a 12 cm rozdělte na shodné čtverce tak, aby počet čtverců byl co nejmenší. Určete délku strany čtverce a počet čtverců. 10.Kruhovou dráhu stadionu objede dokola první cyklista za 8 minut, druhý za 10 minut a třetí za 12 minut. V případě, že cyklisté současně vystartují na trať a pojedou stále stejnou rychlostí po stejné dráze, určete, za kolik minut projedou současně startovní čárou a kolikrát každý z nich za tuto dobu objede cel¨ý stadion? řešení

11. Zahradník vázal kytice po 8 květech a žádný květ mu nezbyl 11. Zahradník vázal kytice po 8 květech a žádný květ mu nezbyl. Potom zjistil, že kdyby kytice vázal po 6 květech, také mu žádný nezůstane. Kolik měl zahradník květů, jestliže jich bylo více než 50 a méně než 100? 12. Na obdélníkovém náměstí o rozměrech 252 m a 180 m se po celém jeho obvodu mají rozestavit lampy ve stejných vzdálenostech od sebe. V každém rohu náměstí již jedna lampa stojí. Kolik lamp je ještě potřeba na náměstí postavit, jestliže vzdálenost mezi lampami má být co největší? řešení

13. V určitý den stojí Slunce, Venuše a Země v zákrytu tj 13. V určitý den stojí Slunce, Venuše a Země v zákrytu tj. Venuše je mezi Sluncem a Zemí. Země oběhne Slunce za 365 dní a Venuše za 225 dní. Za kolik dní budou všechna tři tělesa opět v zákrytu? Kolik je to let? 14. Z dřevotřískové obdélníkové desky se mají nařezat poličky o stejné šířce jako je šířka desky. Určete délku desky, jestliže délky poliček mají být 60cm, 75 cm a 50 cm a nemá být žádný odpad. řešení

15. Vojáci se řadí do pětistupů, desetistupů a dvanáctistupů, ale do úplného útvaru vždy jeden voják chybí. Kolik je vojáků? 16. V ozubeném soukolí zapadá kolo se 24 zuby do kola se 36 zuby. Kolikrát se po spuštění stroje otočí, než se dostanou do stejné výchozí polohy jako při spuštění stroje? řešení

Obdélníkový pozemek o rozměrech 910 cm a 1330 je třeba pokrýt co nejmenším počtem stejných čtvercových dlaždic. Určete rozměry jedné dlaždice a počet dlaždic. [ 70, 247 ] Mikuláš měl ve vaku 320 čokoládových figurek, 240 mandarinek a 200 bonbonů. Kolik stejných balíčků s co největším počtem figurek, mandarinek a bonbonů mohl rozdat? Kolik čokoládových figurek, mandarinek a bonbonů potom každé dítě dostalo? [ 40; 8, 6, 5 ] další

3. Ze dvou ozubených kol, která do sebe zapadají, má jedno kolo 48 zubů a druhé 80 zubů. Po kolika otáčkách budou kola opět ve stejné vzájemné poloze? [ 5, 3 ] 4. Jestliže dáváme do krabičky kuličky po dvou, třech, čtyřech, pěti a šesti, vždy nám jedna kulička zůstane. Kolik máme kuliček? [ 61 ] další

5. Tři parníky vypluly z jednoho přístavu ve stejnou dobu 5. Tři parníky vypluly z jednoho přístavu ve stejnou dobu. První parník se vrátil do přístavu třetí den, druhý parník čtvrtý den a třetí parník šestý den. Kolikátý den od společného vyplutí se všechny tři parníky opět setkají v přístavu? [12] 6. Obvod předního kola traktoru je 330 cm, obvod zadního kola je 570 cm. Jaká je nejmenší vzdálenost, kterou traktor musí urazit, aby se jeho kola dostala do stejného vzájemného postavení jako na začátku? Kolikrát se přitom kola otočí? [62,7 m, 19, 11] další

7. Ze stejné konečné stanice vyjíždějí ráno v 5 hodin a 10 minut čtyři tramvaje. První tramvaj se vrací do této stanice za 1 hodinu, druhá za 40 minut, třetí za 2 hodiny a čtvrtá za 1 hodinu a 20 minut. V kolik hodin se nejdříve všechny tramvaje setkají opět na stejné konečné stanici? [9:10] 8. Dva dráty o délce 24 m a 36 m je třeba nastříhat na stejně dlouhé části tak, aby jejich délka v metrech byla vyjádřena celým číslem a nevznikl žádný odpad. Jak dlouhé budou kusy drátu, jestliže chceme, aby byly co nejdelší? [12 m] další

9. Obdélník o rozměrech 16 cm a 12 cm rozdělte na shodné čtverce tak, aby počet čtverců byl co nejmenší. Určete délku strany čtverce a počet čtverců. [4, 12] 10.Kruhovou dráhu stadionu objede dokola první cyklista za 8 minut, druhý za 10 minut a třetí za 12 minut. V případě, že cyklisté současně vystartují na trať a pojedou stále stejnou rychlostí po stejné dráze, určete, za kolik minut projedou současně startovní čárou a kolikrát každý z nich za tuto dobu objede cel¨ý stadion? [ 2h, 15, 12, 10 ] další

11. Zahradník vázal kytice po 8 květech a žádný květ mu nezbyl 11. Zahradník vázal kytice po 8 květech a žádný květ mu nezbyl. Potom zjistil, že kdyby kytice vázal po 6 květech, také mu žádný nezůstane. Kolik měl zahradník květů, jestliže jich bylo více než 50 a méně než 100? [72 nebo 96] 12. Na obdélníkovém náměstí o rozměrech 252 m a 180 m se po celém jeho obvodu mají rozestavit lampy ve stejných vzdálenostech od sebe. V každém rohu náměstí již jedna lampa stojí. Kolik lamp je ještě potřeba na náměstí postavit, jestliže vzdálenost mezi lampami má být co největší? [20] další

13. V určitý den stojí Slunce, Venuše a Země v zákrytu tj 13. V určitý den stojí Slunce, Venuše a Země v zákrytu tj. Venuše je mezi Sluncem a Zemí. Země oběhne Slunce za 365 dní a Venuše za 225 dní. Za kolik dní budou všechna tři tělesa opět v zákrytu? Kolik je to let? [ 16425, 45 ] 14. Z dřevotřískové obdélníkové desky se mají nařezat poličky o stejné šířce jako je šířka desky. Určete délku desky, jestliže délky poliček mají být 60cm, 75 cm a 50 cm a nemá být žádný odpad. [ 3 m ] další

15. Vojáci se řadí do pětistupů, desetistupů a dvanáctistupů, ale do úplného útvaru vždy jeden voják chybí. Kolik je vojáků? [59] 16. V ozubeném soukolí zapadá kolo se 24 zuby do kola se 36 zuby. Kolikrát se po spuštění stroje otočí, než se dostanou do stejné výchozí polohy jako při spuštění stroje? [3, 2] konec

Zdroje:  F. Běloun a kol. Sbírka úloh z matematiky pro základní školu Zdroje:  F.Běloun a kol. Sbírka úloh z matematiky pro základní školu. 8.upravené vydání.Prometheus. 2005.  M.Dytrych, I.Dobiasová,L.Livňanská. Sbírka úloh z matematiky pro nižší ročníky víceletých gymnázií a pro 2. stupeň základních škol.1.vydání.Fortuna 1998.