SROSTLOPRSTÍ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŠPLHAVCI. ŠPLHAVCI datel černý rozšíření strakapoud velký rozšíření.
Advertisements

Polární pás.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Lenka Hrnčířová VY_52_INOVACE_05_Přírodopis 7.ročník_Vodní ptáci Téma: Vodní ptáci CZ.1.07/1.4.00/ Vytvořeno: srpen 2011.
ŘÁD: DRAVCI Sokol stěhovavý. Dravci -predátoři, přizpůsobeni k lovu kořisti.
Přichází jaro Prchalová Zdeňka SŠ, ZŠ a MŠ, Karviná Určeno pro 7. tř. ZŠS.
DVOUKŘÍDLÍ VY_32_INOVACE_20_23. Dvoukřídlí – zařazení do systému: řád: dvoukřídlí třída: hmyz podkmen: vzdušnicovci kmen: členovci.
KRKONOŠSKÝ NÁRODNÍ PARK Linda Kotounová Šárka Háková.
Ekosystém okolí lidských obydlí Volně žijící živočichové Přírodověda 4. ročník OP VK 1.4. – dotace č. 3937/21/7.1.4/2011 Základní škola a Mateřská škola,
Řád: SOVY = noční ptáci. Znaky velmi jemné peří  neslyšný let nohy porostlé peřím prsty s ostrými drápy vratiprst (4. prst) – otáčí se dopředu i dozadu.
Vypracovaly: Silvie Sehnalová, Monika Malinová, 1.B.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jana Dümlerová Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Síťokřídlí a blanokřídlí Hmyz s proměnou dokonalou vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Řád: Šelmy Výskyt: od tropů po polární oblasti Potrava: živá kořist (k jejímu lovu přizpůsobené smysly a stavba těla)
ZAJÍCI. CHARAKTERISTIKA Samostatná skupina savců. Samostatná skupina savců. Podobní hlodavcům. Podobní hlodavcům. Hlodavé zuby-v horní čelisti mají na.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Ptáci.
DĚLENÍ PODLE SPOLEČNÝCH ZNAKŮ
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Libor Hubl Papoušci.
Třída: Savci Autor: Zuzana Veselíková Vytvořeno: červen 2011
Moravská Sahara.
P T Á C I HLAVNÍ ZNAKY.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
ZAJÍCI KRÁLÍK VERSUS ZAJÍC UŠI PŘEDNÍ KONČETINY SPOLEČENSKÝ ŽIVOT NORY
H r a b a v í Znaky: Mají silné hrabavé nohy, tupé drápy.
ŽIVOČICHOVÉ NAŠICH POLÍ
Ekosystém pole Savci Přírodověda 4. ročník
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Blanokřídlý hmyz v sadech a ovocných zahradách.
Přídavná jména.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název projektu: Živá příroda ve škole
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
AUTOR: Lenka Hrnčířová
ZAJÍCOVITÍ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu:
Třída: Ptáci Autor: Zuzana Veselíková Vytvořeno: červen 2011
Ekosystém louka Živočichové
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada:Přírodopis,2. stupeň
Autor: Mgr. Hana Klomínská Datum: říjen 2012
Základní škola Rosice, okres Chrudim
Sobol.
Ptáci Stěhovaví.
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Ekosystém POTOK A ŘEKA.
Hlavonožci (Ďáblové hlubin).
ČESKÝ JAZYK 4. ROČNÍK VY_32_INOVACE_16_03_tvrdé a měkké souhlásky.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola
Ptáci Vodní ptáci (Žák, Koller, Souchop)
H r a b a v í Znaky: Mají silné hrabavé nohy, tupé drápy.
DĚLENÍ PODLE SPOLEČNÝCH ZNAKŮ
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
zpracovaný v rámci projektu
Vodní ptáci.
PLOŠTICE.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Druh učebního materiálu prezentace (výkladová)
PTÁCI BŘEHŮ TEKOUCÍCH VOD
Lesní stromoví, ostatní
PTÁCI – LETCI (SOVY) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Iveta Randáková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
BAHŇÁCI.
SÍŤOKŘÍDLÍ.
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
VY_32_INOVACE_04-36 Ročník: VII. ročník Vzdělávací oblast:
Transkript prezentace:

SROSTLOPRSTÍ

HLAVNÍ ZNAKY: srůst 2 prostředních prstů na noze = SROSTLOPRSTÍ duhová barevnost hnízdí většinou v dutinách nebo norách V ČR žijí 4 zástupci

LEDŇÁČEK ŘÍČNÍ modré barvy dlouhý špičatý zobák - stálý pták

Hlavní potrava: RYBY Ledňáčkovi se někdy říká RYBAŘÍK. Výskyt: u pomalu tekoucích čistých vod

Hnízdí v 1 metr hlubokých norách, které si sám hloubí ve strmých březích vod Pro své krásné zbarvení je nazýván „Létající drahokam“.

VLHA PESTRÁ - u nás vzácně - pestré zbarvení - tažný pták - bývá po právu nazývána klenotem mezi našimi ptáky

Hnízdní nory v kolmých písčitých březích Hnízdí v koloniích Obr. 7 Hnízdní nory v kolmých písčitých březích Hlavní potrava: blanokřídlý hmyz: včely vosy

DUDEK CHOCHOLATÝ typická chocholka - tažný pták

Často chodí po zemi, kde z výkalů dobytka anebo z půdy vybírá hmyz.

MANDELÍK HAJNÍ Hlavní potrava: létající hmyz - tažný pták

POZNEJ SROSTLOPRSTÉ: vlha pestrá ledňáček říční dudek chocholatý mandelík hajní

KVÍZ PRO NEJBYSTŘEJŠÍ 1/ Který zástupce z našich srostloprstých je stálý pták a co je tedy jeho potravou? LEDŇÁČEK ŘÍČNÍ, ryby 2/ Přiřaď zástupce srostloprstých k jejich hlavní potravě: a/ blanokřídlý hmyz 2. VLHA PESTRÁ b/ hmyz z výkalů dobytka a z půdy 3. DUDEK CHOCHOLATÝ c/ ryby 1. LEDŇÁČEK ŘÍČNÍ d/ létající hmyz 4. MANDELÍK HAJNÍ 1. 2. 3. 4.