Prezentaci připravil: Martin Zubalík

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Plavba po Vltavě na lodi ELIS 2005
Advertisements

Autor: Ing. Jiřina Ovčarová 2011 Relativnost pohybu 2. díl.
VODNÍ DOPRAVA.
Studny a vrtné soupravy
Šikmo ze zadu. Vlek lodí. - za plavby Z boku. - loď kratší 50 m - - vlek kratší 200 m - …a jak to bude ve dne? Bez znaků. Délka vleku je menší než 200.
Martin Vildt Moskva a ruské památky.
Voda a její vlastnosti SPŠ Otrokovice
Doprava. Doprava Témata prezentace Dopravní muzeum Dresden DVB dopravní podnik Letiště Drážďany Stavba mostu Waldschlösschenbrücke Turistická atrakce.
Cyklokonference 2011 Ing. Milan Plesar místostarosta města otrokovice
VODA & ENERGIE.
Mezi přístavy Grangemouth a Falkirk byl vybudován v roce 1777 kanál Forth a Clyde, který spojoval Glasgow se západním pobřežím Skotska. Kanál Union, mezi.
FIRMA BAŤA A TÁBORSKO Ing. Vladimír Štípek, Ph. D
Vodní nádrž Šance.
MILLAU (Francie) Nejvyšší most světa ..
VODA & ENERGIE VODNÍ DOPRAVA.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PhDr. Bohumila Fillová. ANOTACE Soubor slouží k seznámení žáků s Jihomoravským krajem,
Macocha ZŠ Měšťanská 2012 Anežka Slabíková.
Dopravní síť světa 1 B. Fendrych 8.K.
Vodní Elektrárna.
ČÍNA - VELKÁ ČÍNSKÁ ZEĎ Autor: Mgr. Jarom í r Van ě k Geografie
Tato prezentace byla vytvořena
Pohled na fotky, jako jsou tyto, asi trochu děsí a fascinují zároveň. Strmost a hloubka těchto děr vás donutí si uvědomit, jak nicotní vlastně jsme.
Vypracovala: Žaneta Peikerová C1.B
Služby vodní dopravy a ostatní formy dopravy
OBECNÉ INFORMACE  Nejluxusnější  Nejdražší  Stála 22 miliard Kč  Stavěla se 22 měsíců  – první komerční plavba.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PhDr. Bohumila Fillová. ANOTACE Soubor slouží k seznámení žáků s částí Českomoravské vrchoviny,
Společenské a hospodářské prostředí. Doprava Obsah 1. Význam a postavení dopravy 2. Dopravní cesty 3. Osobní a nákladní přeprava.
DOPRAVA.
Společnost na počátku 19. století
Význam vodních cest pro dopravu v ČR
Květen Historie sociálního podniku Vznik v červenci 2005 v sekci sociálně podnikatelských aktivit Ligy 16 pracovních míst pro cílové skupiny osob.
PANAMSKÝ PRŮPLAV Historie.
Nové oddělení cestovního ruchu -Tvorba koncepce rozvoje cestovního ruchu -Navázání na Strategický plán města -Spolupráce s Komisí cestovního ruchu -Spolupráce.
Povodně 1997 Krizový management
Světové průplavy Světové průplavy
Principy Systému řízení Baťa inspirace pro současnost
ČÍST CIZOJAZYČNÉ KNÍŽKY ?.  Asi každý z nás někdy narazil na nějakou knížku, časopis nebo jakýkoliv jiný materiál, který sice obsahoval velice zajímavé.
KROMĚŘÍŽ zkušenosti z programového období
Ředitelství vodních cest ČR Organizační složka státu zajišťující rozvoj infrastruktury vodních cest v České republice Dopravní konference Pardubice 2015.
Vypracoval: Adam Búřil Téma: 31. Baťův kanál, centrum turistického ruchu ve Veselí n. Mor. Rok: 2015/2016Konzultant: Mgr. Jitka Štípská.
SPOJENÉ NÁDOBY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jarmila Hájková Dostupné z Metodického portálu ISSN
9.B, 15 let Ak.Heyrovského Chomutov Ústecký kraj Kontakt na školu:
Materiál je určen pro 4. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Rybníky: -největší rybník-Nesyt -nejstarší dochované rybniční soustavy na Moravě - Lednické rybníky, pocházející už z 15. století. -rybníky, které původně.
BAŤŮV KANÁL Vytvořil:Jiří Macháň Dne: Základní inf. Délka úseku: 27 km po řece Moravě, 24 km po Baťově kanálu a 1 km po řece Dřevnici Délka.
HOSPICOVÁ A PALIATIVNÍ PÉČE v Libereckém kraji CESTA K VÝSTAVBĚ KAMENNÉHO HOSPICE.
Rokytka - rozvoj území cyklostezka Stavba číslo: 8268.
VLAKY Od koněspřežky po super vlaky Autor: Eduard Špička.
ČESKÉ BUDĚJOVICE A3V Obor Historie a místopis dne
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_32-03
Rekreační zařízení Merkur – Tvarožná Lhota
Autor: Mgr.Lenka Preisová
DEN ZEMĚ
Šikmo ze zadu. Vlek lodí. - za plavby
Baťův kanál Karolína Žujová IX.B 2016/17.
Baťův kanál.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_32-06
Koněspřežná dráha České Budějovice - Linec (česká část)
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Jedna z největších kontejnerových lodí při vjezdu do přístavu.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Systém vodních staveb v Evropě
Mezi přístavy Grangemouth a Falkirk byl vybudován v roce 1777 kanál Forth a Clyde, který spojoval Glasgow se západním pobřežím Skotska. Kanál Union, mezi.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Mezi přístavy Grangemouth a Falkirk byl vybudován v roce 1777 kanál Forth a Clyde, který spojoval Glasgow se západním pobřežím Skotska. Kanál Union, mezi.
Společnost na počátku 19. století
Mezi přístavy Grangemouth a Falkirk byl vybudován v roce 1777 kanál Forth a Clyde, který spojoval Glasgow se západním pobřežím Skotska. Kanál Union, mezi.
227. Žofínské fórum Ing. Tomáš Čoček, Ph.D.
Současný počet tramvají v evidenci DPMO a. s.
Transkript prezentace:

Prezentaci připravil: Martin Zubalík Baťův kanál Prezentaci připravil: Martin Zubalík

Myšlenka regulace řeky Moravy znovu ožila kolem roku 1927 a zaujala velkoprůmyslníka Tomáše Baťu. Po jeho tragické smrti o pět let později se tohoto smělého plánu ujal Jan Antonín Baťa. Zde na fotce je Tomáš Baťa který tragicky zemřel ještě před začátkem stavby baťova kanálu.

Jan Antonín Baťa Pět let po smrti Tomáše Baťi J.A. Baťa započal s výstavbou baťova kanálu který měl pro firmu mnoho významů.

Historie baťova kanálu Organizačně i technicky náročná stavba proběhla v letech 1934 až 1938. Celková délka plavební trasy byla 51,8 km na které se nacházelo 14 plavebních komor.  Kanál mohly využívat nákladní čluny o nosnosti 150 tun. plavební hloubka byla okolo 1,5 m

Kromě komor však musela být vybudována i řada dalších technicky náročných zařízení - jedny z nich byli zvedací železniční mosty nebo jezy s automatickou regulací výšky hladiny ve zdrži. Část těchto konstrukcí byla zničena za války a část dosloužila a již nebyla obnovena, některé se však zachovaly dodnes. Zajímavá je třeba vodní křižovatka ve Vnorovech. Kanál zde přetíná Moravu a jeho hladina je o několik metrů výše než řeka. Pod jejím dnem je proto ukryto potrubí, které za křižovatkou zajišťuje v kanálu stejnou výšku hladiny jako před ní.

Plavba nákladní lodi po Baťově kanálu Samotná plavba na kanálu probíhala následovně: prázdný nákladní člun byl z Otrokovic odtažen remorkérem do Spytihněvi - > dále tažen traktorem jedoucím po břehu -> ze Starého Města ho opět táhl remorkér, který ve Veselí nad Moravou znovu vystřídal traktor dotáhl loď do Sudoměřic, odkud se po naplnění nákladem vydal na obdobnou cestu zpět. Za ideálního stavu vody trvala celá cesta 10 hodin, často však déle.

Baťův kanál teď Roku 2002 vznikla obecně prospěšná společnost Baťův kanál, která se podílí na organizaci provozu, provozuje informační centrum a podporuje podnikatele, jejichž aktivity souvisejí s rozvojem turistického ruchu podél kanálu. V současnosti je Baťův kanál uznávanou turistickou vodní cestou.

Děkuji za pozornost