PH.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
TEORIE KYSELIN A ZÁSAD NEUTRALIZACE, pH.
Advertisements

Teorie kyselin a zásad.
Teorie kyselin a zásad Výpočty pH
PH Vypočítejte pH roztoku kyseliny chlorovodíkové o látkové koncentraci 0,01 mol.dm-3. Řešení: –    úplná disociace HCl + H2O  H3O+ + Cl- –    z reakční.
Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/CH18/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Určování pH roztoku.
Kyselost a zásaditost látek
Kyseliny a zásady.
Poruchy acidobazické rovnováhy
CHEMICKÉ REAKCE.
Chemické výpočty – část 2
Kyselost a zásaditost vodných roztoků
Elektrochemie.
Kyselost a zásaditost vodných roztoků. pH
Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/CH13/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: KYSELINY A ZÁSADY Autor:
Teorie kyselin a zásad.
Acidobazické reakce (učebnice str. 110 – 124)
Síla kyselin a zásad.
PROTOLYTICKÉ REAKCE.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: květen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Měření vody z Jičínky Vypracovali: Jiří Hodura, Silvie Vykydalová, Jana Konvičková, Dominika Miková Třída: 8.A.
Kyselost, zásaditost, pH
Kyseliny Ing. Jarmila Kirvejová.
XI. KYSELINY a ZÁSADY Pozn.: Jen stručně, podrobnosti jsou v učebnicích chemie.
„EU peníze středním školám“
Protolytické reakce.
Udávání hmotností a počtu částic v chemii
16.1 Vím, co je pH, znám podstatu neutralizace.
Simultánní reakce – následné reakce. Použitím substituce c B ≡ u.v dostáváme pro c B = f(t) výslednou funkci:
Kyseliny a zásady – Arrheniova teorie
Kyselost a zásaditost roztoků
VLASTNOSTI ACIDOBAZICKÝCH INDIKÁTORŮ
Kyselost a zásaditost vodných roztoků
Acidobazické indikátory
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Roztoky roztoky jsou homogenní, nejméně dvousložkové soustavy jsou tvořeny částicemi (molekulami, ionty) prostoupenými na molekulární úrovni částice jsou.
HYDROXIDY VY_32_INOVACE_19 - HYDROXIDY.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Protolytické děje.
PaedDr. Ivana Töpferová
CHEMICKÁ ROVNOVÁHA V ACIDOBAZICKÝCH ZVRATNÝCH REAKCÍCH II
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: červen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
TEORIE KYSELIN A ZÁSAD.
I n v e s t i c e d o r o z v o j e v z d ě l á v á n í
Chemické výpočty II Vladimíra Kvasnicová.
Disociace vody a koncept pH
Kyselost a zásaditost vodných roztoků
Iontová výměna Změna koncentrace kovu v profilovém elementu toku Faktor  modelově zohledňuje relativní úbytek H + v roztoku související s vymýváním dalších.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 9. roč.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_04-19 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice AutorIng.
ZŠ Benešov, Jiráskova 888 CHEMIE Měření kyselosti a zásaditosti roztoků Mgr. Jitka Říhová.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:Ch Datum ověření ve výuce: Ročník:8.
Chemické vlastnosti vod Anotace: Prezentace slouží k přehledu tématu chemické vlastnosti vod Je určena pro výuku ekologie a monitorování životního prostředí.
Kyselé a zásadité roztoky, pH stupnice
Stanovení půdní reakce, výměnné acidity
VY_32_INOVACE_CH.8.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Tereza Hrabkovská Název materiálu: VY_32_INOVACE_CH.8.A.13_pH Název: pH Číslo.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
REAKČNÍ KINETIKA X Y xX + yY zZ
Chemické sloučeniny Autor: Mgr. Iva Hirschová
Roztoky - elektrolyty.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu: CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou.
Měření pH VY_32_INOVACE_29_591
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu: CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou.
Soubor prezentací: CHEMIE PRO I. ROČNÍK GYMNÁZIA
Protonová teorie kyselin a zásad, vodíkový exponent pH
4. Buňky.
1. Hodnota pH Záporný dekadický logaritmus koncentrace vodíkových (oxoniových) iontů v roztoku. 2. pH půdy Koncentrace H+ a OH- iontů nemá přímý vliv na.
pH Kyselost nebo zásaditost roztoků
PH.
Transkript prezentace:

pH

Vodíkový exponent pH - slouží ke zjednodušení číselných údajů o kyselosti roztoků, která je dána aktuální koncentrací hydroxoniových iontů [H3O+] - Sörensen zavedl tzv. vodíkový exponent pH jako záporný dekadický logaritmus koncentrace (přesněji aktivity) hydroxoniových iontů: pH = - log [H3O+] Roztok: kyselý pH < 7 neutrální pH = 7 zásaditý pH 7 až 14 Hodnoty pH většiny vodných roztoků leží v rozmezí 0 – 14 (existují i hodnoty vně intervalu). Koncentrace vodíkových (hydroxoniových) iontů je jednou z velmi důležitých konstant vnitřního prostředí rostlinných a živočišných organismů. Lidská krev 7,35 – 7,40, v arteriích 7,36 – 7,44 (již změna o 0,1 způsobuje poruchy) Čerstvé kravské mléko je téměř neutrální 6,5 – 6,7 Žaludeční šťávy 1,5 – 2,0 (0,3 % HCl) Většina kulturních plodin potřebuje pro optimální růst 6,5 – 7,5