Diagnostika tlumičů pérování

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
První – učebního oboru „Mechanik opravář motorových vozidel“
Advertisements

Výběr vozidla do firmy – máme k dispozici všechny informace? Michal Krátký, Přemysl Žižka – DEN S FLEETEM DEN S FLEETEM – JARO 2010.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Centrum výzkumu a využití obnovitelných zdrojů energie (CVVOZE) Regionální výzkumné centrum.
Geometrie řízení a kol Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Radek Hladný Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Druhý – učebního oboru „Mechanik opravář motorových vozidel“
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
ZKOUŠKY BRZDY.
VODOROVNÉ ÚČINKY VOZIDEL NA VOZOVKU
Nedestruktivní zkoušky materiálů
Diagnostika tlumičů.
Zkoušení mechanických soustav
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
SEKUNDÁRNÍ TRH UŽITKOVÝCH VOZIDEL
Charakteristické znaky MHD
s dopravní infrastrukturou
První – učebního oboru „Mechanik opravář motorových vozidel“
Digitální učební materiál
Geodézie 3 (154GD3) Téma č. 3: Barometrické měření výšek.
Sklopný držák dýchacích
Digitální učební materiál
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Tato prezentace byla vytvořena
Rozvodovky.
Motorová vozidla Mtv.
Měřící technika Jan Keprt.
Mechatronika Mechatronika je zaměřena na úpravu parametrů mechanických systémů tak, aby se zvýšila jejich kvalita (použitelnost), resp. odstranily se některé.
Digitální učební materiál
Spalovací Turbína.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
ZKUŠEBNICTVÍ A KONTROLA JAKOSTI 01. Experimentální zkoušení KDE? V laboratoři In-situ (na stavbách) CO? Modely konstrukčních částí Menší konstrukční části.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Závěs automobilového kola
Tato prezentace byla vytvořena
Kontrola tlumičů pérování
Experimentální metody (qem)
Skládání kmitů.
Geometrie náprav, způsoby měření
Kmitání.
© Tom Vespa. Měkota Je to soubor předpokladů provádět aktivitu: a) určitou nižší intenzitou co nejdéle b) stanovenou dobu (vzdálenost) co nejvyšší intenzitou.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_ENI-2.MA-19_Vznik a vlastnosti elektromagnetického vlnění Název školyStřední odborná.
4 KMITÁNÍ A VLNĚNÍ, AKUSTIKA 4.1 MECHANICKÉ KMITÁNÍ
Workshop „Příklady dobré praxe“ 22. června Váhy pro kontrolní (úřední) vážení vozidel Váhy pro obchodní vážení vozidel a materiálu Představení společnosti.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní proud Předmět: Teorie dopravy Ing. František Lachnit, Ph.D.
PRAVIDELNÉ TECHNICKÉ PROHLÍDKY SILNIČNÍCH VOZIDEL.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada13 AnotaceTlumiče,
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada13 AnotacePneumatické.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM Perioda kyvadla.
Anotace Materiál je určen pro výuku předmětu Motorová vozidla u studijního oboru Autotronik a příbuzných učebních a studijních autooborů. Inovuje výuku.
Několik tipů pro bezpečnou jízdu v zimě. Při jízdě na sněhu dbejte mnohem vyšší opatrnosti. Uvědomte si svoje schopnosti a meze, ale také schopnosti a.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Pohyb jednotlivého vozidla a brzdění Předmět: Teorie dopravy Ing. František Lachnit,
Elektronické systémy brzdové soustavy , Brno Připravil: Bc. Václav Kočí Obor: Management techniky Ústav: Techniky a automobilové dopravy.
Hydropneumatické pérování
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Odpružení vozidel VY_32_INOVACE_13_257
Signály a jejich vyhodnocení
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ
Moderní typy tlumičů VY_32_INOVACE_14_266
DUM - Digitální Učební Materiál
R Y C H L O S T Michal Lehnert.
Výukové a výzkumné centrum v dopravě
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za období leden až září roku 2013 a technický stav vozidel plk.
VYVAŽOVÁNÍ KOL.
Opravy pneumatik Vyvažování kol
Geometrie řízení a uložení kol.
Základní pojmy.
Diagnostika tlumičů pérování
Transkript prezentace:

Diagnostika tlumičů pérování

Funkce tlumičů pérování Úkolem tlumičů je zabránit kmitání pružiny, ke kterému by došlo při jejím stlačení a následném uvolnění. Kmitající kolo ztrácí přilnavost k vozovce, což se projeví zejména na stabilitě vozidla a délce brzdné dráhy. Vadné tlumiče se projeví i na zhoršení komfortu jízdy a na opotřebení pneumatik. Doporučený interval kontroly tlumičů je každých 20.000 km přestože je jejich životnost mnohonásobně delší. https://www.youtube.com/watch?v=j0vhTg82Pz0

Zkušebna vymontovaných tlumičů Tlumič je upnut do zkušebny, která jej střídavě stlačuje a roztahuje. Zaznamenává se síla potřebná pro stlačení a roztažení v závislosti na zdvihu (odpor tlumiče). Výhodou této zkušebny je možnost identifikovat nejen účinnost, ale také konkrétní závadu tlumiče. Pro autoservis se tyto zkušebny nehodí, tam potřebujeme tlumiče testovat bezdemontážní. Využívají se v opravnách tlumičů. vlastní testování tlumiče celá repase tlumiče

Zkušebna vymontovaných tlumičů

Zkušebna vymontovaných tlumičů

Rezonanční zkušebna tlumičů Kolem najedeme na plošinu a ta se rozkmitá. Vlastní měření je zahájeno po vypnutí pohonu zkušebny. Ta se během zpomalování dostane do rezonanční frekvence nápravy a v tomto okamžiku se bude chtít kolo solně rozkmitat. Vyhodnocuje se schopnost tlumiče zabránit ztrátě přilnavosti mezi pneumatikou a plošinou (kolo by chtělo odskakovat čímž klesá přítlak k plošině). https://www.youtube.com/watch?v=VMuiE6b92ec

Rezonanční zkušebna tlumičů Vyhodnocení poklesu přilnavosti

Rázová zkouška tlumičů Přístroj se pomocí přísavek upevní nad kolo a ručně rázem vyvoláme kmitání karoserie. Pomocí ultrazvuku se sleduje vzdálenost od podlahy, díky čemuž lze zaznamenat průběh dokmitávání karoserie. Přístroj nahrazuje dražší zkušebny, které by bylo navíc nutné zabudovat do podlahy, ale přesnost vyhodnocení je diskutabilní. https://www.youtube.com/watch?v=n-nIeXutrks

Zkouškové otázky Objasněte metody testování tlumičů pérováni. Princip zkoušení vymontovaných tlumičů + vyhodnocení. Princip zkoušení na rezonanční zkušebně + vyhodnocení. Princip rázové zkoušky tlumičů + vyhodnocení.