reg. číslo projektu: ​ CZ /0.0/0.0/17_052/

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Advertisements

LOGISTIKA NOVÉ MATURITNÍ ZKOUŠKY TELČ CERMAT - Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Nabízíme všem účastníkům projektu Posílení oborové zaměstnanosti absolventů Vytvoření poradenského servisu a aktivit pro stávající studenty, zájemce o.
Projekt: Cesta rozvoje středních škol v JmK CZ.1.07/1.3.10/ název operačního programu: OP VK číslo prioritní osy: 7.1 název prioritní osy: Počáteční.
Projekt “Zajištění místní a typové dostupnosti sociálních služeb”. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
Klíčová aktivita 2 Systém vzdělávání Mgr.Regina Jonášová Praha
Výzva č. 29 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.2 Vysokoškolské vzdělávání Mgr. Zuzana Plecitá PhDr. Eva Chvalinová,
Individuální projekt národní – „K2“ Kvalita a konkurenceschopnost v neformálním vzdělávání.
1 Koordinátor S 1 Příprava vedoucích pracovníků a koordinátorů středních odborných škol na tvorbu a realizaci ŠVP.
Porada ředitelů SŠ Čerpání finančních prostředků ve školství z OP na období srpna 2015.
1 Dotační řízení na realizaci aktivit v oblasti primární prevence rizikového chování Krajské projekty Konference k oblasti primární prevence Praha
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
Registrační číslo: CZ.1.07/2.4.00/ O PROJEKTU Cílem projektu E-SYNERGIE je vytvořit funkční vědeckovýzkumnou, aplikační, komunikační a vzdělávací.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
Inkluzivní vzdělávání pro Olomoucký kraj
Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování (Pavla Chocholová) a Krajský akční plán Plzeňského kraje (Petr Duda) Národní ústav pro vzdělávání.
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Ing. Kateřina Lichtenberková
Platformy projektu KAP LK
Komplexní systém hodnocení
PODPORA KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNOVÁNÍ
SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ V KONTEXTU OP VVV
PREZENTACE K VĚDECKÉMU KOLOKVIU I, II, III
Aktuální informace o KAP a MAP
Plánování ve školní tělesné výchově
EVALUACE v OP RLZ PaedDr. Jaromír Krejčí Mgr. Jana Ostrýtová MŠMT.
Analýza potřeb škol Hlavní zjištění
Podpora krajského akčního plánování
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Náměty pro činnost Národního fóra

KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
Příspěvek na konferenci
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
OŠMS, Krajský úřad Kraje Vysočina
Gymnasium Jižní Město Praha
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ B/ A/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
Průběh tvorby Školních akčních plánů (ŠAP) v Libereckém kraji
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
MAP II. MAP Praha 12 pokračuje
Digitální gramotnost Informatické myšlení
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
Centralizované rozvojové projekty 2017
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
STRATEGIE AGE MANAGEMENTU V ČESKÉ REPUBLICE CZ.1.04/5.1.01/
Aktuální informace o projektu IKAP
Analýza potřeb v území Ing. Martin Kolář
Model intenzivní podpory
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Místní akční plán rozvoje vzdělávání na Písecku II
Podpora práce učitelů Podpora budování kapacit pro rozvoj základních pre/gramotností v předškolním a základním vzdělávání.
Podpora práce učitelů Podpora budování kapacit pro rozvoj základních pre/gramotností v předškolním a základním vzdělávání.
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ŠKOLY ZAPOJENÉ DO PROJEKTU MOV
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Model intenzivní podpory
Podpora práce učitelů Podpora budování kapacit pro rozvoj základních pre/gramotností v předškolním a základním vzdělávání.
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Akční plán - plánované společné aktivity
Ochrana spotřebitele v počátečním vzdělávání Praha
Inovace VOV informace o projektu
Model intenzivní podpory
Počítač ve škole a MŠMT Mgr. Jaroslav Faltýn
Model intenzivní podpory
Tematické setkání KAP Olomouckého kraje
Transkript prezentace:

reg. číslo projektu: ​ CZ.02.3.68/0.0/0.0/17_052/0008363 Projekt SYPO (Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů) Eva Veličková Místní krajská konference projektu Strategické řízení a plánování ve školách a v územích (SRP) – Moravskoslezský kraj a Olomoucký kraj, 21. 11. 2018 reg. číslo projektu: ​ CZ.02.3.68/0.0/0.0/17_052/0008363

Cíl projektu systematická podpora profesního rozvoje, individuální potřeby i potřeby vzdělávacího systému, praktické zaměření, nejnovější vědecké poznatky, podpora vzájemného sdílení zkušeností, hodnotících procesů a plánů profesního rozvoje.

Dosažení cíle Vytvoření kolegiálních sítí: metodické kabinety, tzv. stálá konference ředitelů (ekvivalent kabinetu vedení) Kabinety po skončení projektu: nositelé průběžných inovací i přímé profesní podpory poradní grémium MŠMT v otázkách profesního rozvoje učitelů a ředitelů pilotní ověření v případě potřeby - zaměření modifikováno

Síť krajských metodiků ICT další podoba kolegiální sítě v rámci aktivity Kabinety podpora školních koordinátorů ICT, vedení škol a učitelů v oblasti zavádění digitálních technologií do výuky a řízení školy (v souladu se Strategií digitálního vzdělávání do roku 2020)

Cíle kabinetů prostor pro odborný růst a profesní rozvoj pedagogických pracovníků systematický a koordinovaný rozvoj předmětových didaktik na úrovni jednotlivých krajů a oblastí s využitím stávajících struktur –(předmětových komisí a metodických sdružení) Metodické kabinety - otevřená platforma reflektující možnost mezioborové spolupráce s důrazem na jejich začlenění do struktury podpory pedagogických pracovníků.

Vertikální členění kabinetů národní kabinety​ krajské kabinety ​ oblastní kabinety

Oblastní kabinety Moravskoslezský kraj: OK Karviná OK Opava OK Nový Jičín OK Ostrava Olomoucký kraj: OK Přerov OK Prostějov OK Olomouc OK Šumperk

Národní kabinet Kolokvium třikrát ročně Model systému profesní podpory pro daný metodický kabinet Definování požadavků: na vzdělávací programy pro členy metodických kabinetů na krajské úrovni na kompetence členů krajských a oblastních kabinetů na tvorbu metodických příruček a vzdělávacích programů pro členy krajských a oblastních kabinetů.

Krajský kabinet Kolokvium dvakrát ročně, Příprava a realizace KK, Informace a podněty z oblastních kabinetů směrem k národním kabinetům a zpět, Připomínkování dokumentů, které vytváří národní kabinet, Metodické vedení a pomoc předmětovým komisím a metodickým sdružením jednotlivých škol, Realizace partnerských kooperací, Podněty k realizaci individuálních intervizí, Vzdělávání pro členy KK

Časový plán Období pilotáže – III. 2018 – XII. 2020 ​ Tři pilotované kabinety Revize pilotáže – IX. 2020 – XII. 2020 Období implementace: I. 2021 - V. 2022​ Tři pilotované kabinety + dalších 9 navržených

Metodické kabinety Pilotní kabinety ​ Další navrhované kabinety​: matematika a její aplikace předškolní vzdělávání český jazyk a literatura cizí jazyky informatika a ICT umělecké vzdělávání společenskovědní vzdělávání přírodovědné vzdělávání pracovní činnosti hudební a výtvarná výchova prvostupňové vzdělávání tělesná výchova a výchova ke zdraví

Členové kabinetů Národní kabinety Krajské kabinety Oblastní kabinety zástupce MŠMT OKM člen oblastního kabinetu zástupce ČŠI člen krajského kabinetu předsedové předmětových komisí/sdružení za jednotlivé školy zástupce NÚV zástupce ŠPP   zástupce NIDV oblastní člen metodických kabinetů (podle počtu oblastí v kraji) 2 zástupci učitelů ZŠ zástupce SŠ zástupce profesních asociací 2 zástupci vedení škol zástupce školního poradenského pracoviště externista (kouč, mentor, psycholog) 2 zástupci fakulty vzdělávající učitele

Podpora škol v rámci metodických kabinetů​ Model systému profesní podpory pro jednotlivé kabinety – klíčový dokument rozvoje dané vzdělávací oblasti/předmětu​ Metodické příručky rozvoje příslušné oblasti tří pilotovaných metodických kabinetů – na konkrétní, vytipované téma​ Metodická příručka – pro metodická sdružení a předmětové skupiny ve školách – doporučení pro školní úroveň kabinetů​

Realizace září 2019 – únor 2022 ​prezenční vzdělávání ​ řízení kabinetů – pro školní úroveň kabinetů​ distanční forma vzdělávání (webináře, e-learning)​ oborové novinky ​ prohloubení didaktických dovedností krajské workshopy ​ ​inspirativní praxe, nové trendy v oboru, prohloubení didaktických dovedností

Stálá konference ředitelů​ nositel podpory pro vedení škol​ národní úroveň​ čtyři sekce – MŠ, ZŠ, SŠ/VOŠ a ZUŠ​ členové: ředitelé škol, zástupci ředitelů škol, zástupci MŠMT, ČŠI, OPŘO, VŠ, zřizovatelů a odborné veřejnosti​

KA 06 Začínající učitel Východisko:​ chybějící systémová podpora začínajících učitelů​ předčasné odchody začínajících učitelů ze školství​ Řešení:​ navržení a ověření systému podpory začínajících učitelů, a to ve spolupráci s uvádějícím učitelem a vedením školy​

Kontakt​ Ing. Eva Veličková, Ph.D. Odborný krajský metodik Národní institut pro další vzdělávání Krajské pracoviště Ostrava Blahoslavova 1576/2 702 00 Ostrava GSM:    +420 770 171 674 E-mail: velickova@nidv.cz www.nidv.cz​  

Děkuji za pozornost