Úvod do botaniky.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Potravní vztahy v ekosystémech
Advertisements

Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/P14/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu:Botanika –věda o rostlinách.
Glukóza C H O Dýchání a přeměny glukózy Autor: Ing. Jiřina Ovčarová.
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem
Obecná biologie.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Opakování pro 6. ročník s ježkem Čendou
VZTAHY ORGANISMŮ.
vyšší rostliny, kormus, rodozměna, stélka, gametofyt, sporofyt
ŽIVOT NA ZEMI Přírodopis 6. třída.
FOTOSYNTÉZA – JEDINEČNÝ DĚJ
PŘECHOD ROSTLIN NA SOUŠ- členění rostlinného těla
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Rostliny.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Rostliny - význam a jejich dělení.
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.02 Anotace: Prezentace seznamuje s nejdůležitějším jevem na Zemi. Vzdělávací oblast: Organismy se schopností fotosyntézy Autor:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
VĚDOMOSTNÍ TEST – orgány a pletivo semenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Biologické vědy.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACEMateriál seznamuje žáky s některými biologickými vědami a.
ROSTLINNÉ ORGÁNY I. KOŘEN Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Bi1BP_ZNP2 Živá a neživá příroda II Biologické vědy
Plody.
TŘÍDĚNÍ ROSTLIN.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Centra původu kulturních rostlin
Pří_059_Rozmanitost přírody – Třídění rostlin Autor: Mgr. Marie Matušů
SEMENA A PLODY.
Systematika rostlin.
Projevy života, třídění organismů
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.4 Rostliny - dělení Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník Číslo.
Části stromů Strom v ročních obdobích Význam zeleně pro člověka
Botanika =věda o rostlinách. Význam rostlin:  1.při FOTOSYNTÉZE vyrábí KYSLÍK a ORGANICKÉ LÁTKY( cukr, škrob, tuk, bílkoviny )  2.jsou to PRODUCENTI.
Krytosemenné rostliny Lucie Krapková 7. třída. Osnova Zařazení a výskyt Charakteristika Dělení Chryzantéma Dvouděložné rostliny Jednoděložné rostliny.
Mechorosty Vyšší rostliny vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Název školy:ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:Mgr. Blanka Kusá Název:VY_52_INOVACE_PR Téma:Rostliny Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Předmět:chemie Ročník: 3. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Martin Metelka Anotace:Materiál slouží k výkladu učiva o fotosyntéze. Klíčová slova: fotosyntéza,
Úvod do botaniky - vědní obory, vědci, systém Autor: Mgr. Jitka MaškováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
ROSTLINY BOTANIKA = věda o rostlinách.
Přechod rostlin na souš
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
Vyšší rostliny.
Třídění živých organismů
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_112_List
BOTANIKA = VĚDA O ROSTLINÁCH
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: ZÁKLADNÍ PROJEVY ŽIVOTA
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
BOTANIKA.
AUTOR: Lenka Hrnčířová
ROSTLINY - ŘASY Přírodopis VI..
Rostliny.
Společné znaky a dělení rostlin (opakování)
Škola:. Základní škola Kladruby
Rostliny a houby našich lesů  ŘASY - nejjednoduší rostliny.
Rostliny - význam a jejich dělení.
Dýchání všechny organismy dýchají stejně (ve dne i v noci)
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
VY_32_INOVACE_5/04_ČLOVĚK A PŘÍRODA
DÝCHÁNÍ, FOTOSYNTÉZA TŘÍDĚNÍ ORGANISMŮ Autor: Zuzana Veselíková
Živé organismy.
ROSTLINY Rozdělení rostlin.
Botanika.
Transkript prezentace:

Úvod do botaniky

Botanika = věda o rostlinách vědní obory: systematická botanika: třídí rostliny do systému morfologie: vnější stavba (tvar) anatomie: vnitřní stavba fyziologie: životní děje

Carl von Linné švédský lékař a přírodovědec (1707 – 1778) zakladatel systému organismů dvouslovná jména rostlin a živočichů Obr. 1.: Carl von Linné 1775

Obr. 2.: Carl von Linné Obr. 3.: Systém přírody

Význam rostlin FTS – přeměna anorganických látek (oxid uhličitý a voda) na organické látky (cukry) tvorba kyslíku producenti – tvorba biomasy, základna potravní pyramidy Význam pro člověka?

Význam pro člověka Spoj čarou to, co k sobě patří! Řešení: g e k h j c a i l f d b kávovník, čajovník květák, celer bavlník, len, konopí podběl, mateřídouška smrk, lípa řepka olejka, olivovník ořešák, líska tulipán, rododendron kmín, bazalka, skořicovník žito, ječmen fíkovník, banánovník indigovník, šafrán ořechy barviva stolní oleje tropické ovoce zelenina obilí nápoje léčivé estetická funkce dřevo textilní vlákna koření

Systém rostlin Nižší rostliny Vyšší rostliny řasy mechorosty – játrovky a mechy plavuně přesličky kapradiny nahosemenné rostliny – jinany a jehličnany krytosemenné rostliny – dvouděložné a jednoděložné