Mgr. Et Mgr. Veronika Boussag, dipl. um.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VÍTEJTE NA STRÁNCE VÝCHOVNÉHO PORADCE
Advertisements

Školní rok 2011/2012. Školní poradenské pracoviště tvoří:  školní psycholožka  výchovné poradkyně  školní metodičky prevence.
Základní škola Mikulov, Valtická č. 3,
REGISTRAČNÍ ČÍSLO: CZ.1.07/2.4.00/ NÁZEV PROJEKTU: VZNIK A ROZVOJ PARTNERSKÉ SÍTĚ PRO REALIZACI STÁŽÍ A APLIKOVANÉHO VÝZKUMU KATEDRY PSYCHOLOGIE.
Poradenský proces v programech všeobecné primární prevence rizikového chování Markéta Exnerová Vedoucí Centra primární prevence Semiramis o.s. PPRCH 2009.
PORADENSKÉ PRACOVIŠTĚ POMÁHÁ INKLUZÍVNÍMU VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ ZÁKLADNÍ ŠKOLY.
PORADENSTVÍ ŠKOLA POVOLÁNÍ PŠP Zdokonalení diagnostického a poradenského systému v oblasti vzdělávání a volby povolání.
PROGRAM PROTI ŠIKANOVÁNÍ Vypracovala Mgr
Nadace Terezy Maxové Programu Iniciativy Společenství Equal
Školní poradenské pracoviště
Název projektu: Zajištění individuální podpory Reg. číslo: CZ.1.07/1.2.31/ Pedagogicko psychologická poradna Plzeň, Částkova 78, Plzeň Práce.
ŠPP Školní poradenská pracoviště Moravskoslezského kraje - východisko, koncepce - krajská síť a organizační struktura - metodika - vzdělávání
Školní poradenské pracoviště
Poradenství v kontextu inkluzivního vzdělávání
Středisko integrace menšin Opava Husova
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Pedagogicko-psychologické poradenské služby
1 Kulatý stůl k financování primární prevence rizikového chování Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha 1 tel.: +420.
STŘEDISKO VÝCHOVNÉ PÉČE HELP
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
PŘÍPRAVNÉ TŘÍDY ZÁKLADNÍCH ŠKOL v Městské části Praha 9
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Minimální preventivní program školy
Včasná péče v České republice Zora Syslová. OBSAH 1.Vymezení pojmů 2.Co znamená včasná péče, její význam 3.Charakteristiky dětí ze sociokulturně znevýhodněného.
Praktické zkušenosti ze ZŠ a MŠ ANGEL v Praze 12 Mgr. Petra Kohoutová
Prevence sociálně patologických jevů a MŠMT
Komunitní centrum Amaro Phurd - Pražská
Riziko: Chybí ochranné prostředí, které nevyhovuje individuálním potřebám dítěte. klíčové: uzpůsobit prostředí patří mezi první úkoly + Náročnější prostředí.
Odevzdáno 23 dotazníků Struktura posluchačů: - 19 základní školy, 2 střední školy, 2 speciální školy a zařízení - 11 začínajících výchovných poradců -
Dnes ty mně, zítra já tobě!
Pedagogika II. Lekce 8: Poruchy učení a chování
Koncepce třídy  Činnost třídního učitele.  Třídní učitel by měl mít podporu v pracovníkovi pověřeném prevencí, ve školním psychologovi, ve výchovném.
Metodický pokyn k primární prevenci sociálně patologických jevů u dětí, žáků a studentů ve školách a školských zařízeních 2007.
Kazuistiky Problém Nejslabší místo Prvotní Intervence.
Praxe ve školní psychologii
Praxe ve školní psychologii Školní psychologie jako aplikovaná psychologická disciplína.
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
Středisko výchovné péče Dobrá Vyhlídka , Vyhlídka 1, Šumperk.
ZŠ Přerov, Boženy Němcové 16 Školní poradenské pracoviště Mgr. Ilona Bočinská ředitelka školy
OP VVV a KP SVL Karolína Chloubová. Prioritní osa 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání Investiční priorita.
ZÁŠKOLÁCTVÍ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Projekt Poradenství v Libereckém kraji I CZ.1.07/1.2.00/ I PORADENSTVÍ V LIBERECKÉM KRAJI Financován z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR.
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
PhDr.Václava Masáková1 Administrator Psychosociální programy s psychoterapeutickým prvkem pro děti a mládež.
ZÁŠKOLÁCTVÍ.  Záškoláctví je jedním ze závažných problémů, které musí školství řešit.
1 Budoucnost péče o ohrožené děti Mgr. Jaroslav Fidrmuc zástupce náměstka ministryně pro vzdělávání Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská.
Projekt Rozvoj školských poradenských pracovišť v číslech Analýza měsíčních výkazů o činnosti školních psychologů/speciálních pedagogů a pracovníků Poradenské.
Metodická schůzka RŠPP – VIP II Dr. Anna Kucharská, Ph.D.
Řešení vrstevnických vztahů CZ.1.07/1.2.00/ /15/20161.
ŠPP - ŠKOLNÍ ROK 2015/2016. ČLENOVÉ ŠPP  Výchovné poradkyně Ing. Milada Chamillová, Mgr. Pavlína Chovancová  Metodičky prevence Ing. Jana Josefíková,
STŘED O.S. CENTRUM PREVENCE A POMOCI Projekt podpořený z OP VK – IP oblast podpory 1.2.
PhDr. Petra Potměšilová, Ph.D.
Praktické zkušenosti ze ZŠ a MŠ ANGEL v Praze 12 Mgr. Petra Kohoutová
Mgr. Kateřina Lojdová 6. lekce: Problémový žák Mgr. Kateřina Lojdová
PROFESE UČITELE Radek Šír.
Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
PROTIDROGOVÁ PREVENCE Záškoláctví
Speciálně pedagogická diagnostika
Případová konference jako pracovní nástroj ve školství
Věk sám o sobě není důvodem zvýšené potřeby péče.
Středisko výchovné péče FRÝDLANT
Školská sociální práce
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
PhDr. Ondřej Andrys, MAE, MBA, náměstek ústředního školního inspektora
Základní škola. Základní škola a Mateřská škola, Nová Ves, okres Liberec, příspěvková organizace.
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Základní škola Otokara Březiny, Jihlava Školní speciální pedagog Mgr
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Mgr. Et Mgr. Veronika Boussag, dipl. um. 07.01.2019 Nejsem na to sám Mgr. Et Mgr. Veronika Boussag, dipl. um. boussag@skola-kbely.cz Prezentace projektu 1 1

Školní poradenské pracoviště Výchovný poradce Školní metodik prevence Speciální pedagog Školní psycholog Sociální pedagog 2

Model sociálního pedagoga č.1 3

Model sociálního pedagoga č.2 4

Směrem k žákům: Včasné odhalení dětí ohrožených školním neúspěchem a ochranou těchto dětí, aktivizaci neúspěšných žáků – tj. zajištění podpory při vzdělávání zejména sociálně znevýhodněných žáků, ale i žáků se specifickými vzdělávacími potřebami (individuální práce s žáky), práci se žáky s výchovnými obtížemi, konzultační a poradenské službě žákům (v rámci konzultačních hodin). 5

Směrem k pedagogům: konzultacím ohledně podpory jednotlivých žáků, nabízení edukativních postupů specifikovaných dle potřeb konkrétního žáka, vyhledávání a přípravě pomůcek, pracovních listů apod. pomoci při posílení efektivity preventivního působení na žáky navazujícího na programy primární prevence ve škole, posilování znalostí, dovedností a sebejistoty pedagogů při předcházení výskytu rizikových jevů, konzultační a poradenské službě pedagogům (v rámci konzultačních hodin). 6

Směrem k rodičům: p o m o c i r o d i n á m , k d e n e j s o u d o s t a č u jí c í p o d m í n k y p r o d o m á c í p ří p r a v u ž á k ů d o š k o l y , k o n z u lt a č n í a p o r a d e n s k é s l u ž b ě r o d i č ů m ( v  r á m c i k o n z u lt a č n í c h h o d i n ). v   p ří p a d ě p o tř e b y s l o ž it é s o c i á l n í s it u a c i r o d i n y ( s p o l u p r á c e s d a l š í m i s u b j e k t y - O S P O D a p .) , m o ti v a c i r o d i n k p o s il o v á n í r o z v o j e v z t a h u r o d i č a d ít ě a v z t a h u r o d i n y k e š k o l e a v z d ě l á v á n í, n a v á z á n í k o n t a k t u a s p o l u p r á c e s  r o d i n a m i z e s o c i o k u lt u r. z n e v ý h o d n ě n é h o p r o s tř e d í, 7

Směrem ke škole: sledování a poukazování na závažnost a četnost výskytu rizikových jevů ve škole a na nutnost na ně reagovat z důvodu utváření a podpory bezpečného školního prostředí, dle potřeby spolupráci s jinými institucemi, např. PPP; NZPDM, OSPOD atd. DVPP v oblasti sociálně pedagogické práce, úzké spolupráci s ostatními pracovníky ŠPP. 8

Cílová skupina Poruchy chování s externími vlivy Poruchy chování s interními vlivy Nezralé sociální vztahy Socializovaná delikvence 9

Typické problémy v chování Mladší školní věk Nezralost Sociální nezralost Fixace na dospělého Nadměrná úzkost Hravost Adaptační problémy Nesoustředěnost Nedbalost v práci Podvádění Agresivita Vztek Nízké sebehodnocení …… Starší školní věk (Vliv vrstevníků – touha po uznání, pozitivní soc. status) Testování komunikačních hranic Vyrušování Šikana Zapomínání pomůcek Nerespektování výchovných autorit Záškoláctví Rizikové chování ………… 10

Žákovy projevy snadná a rychlá unavitelnost nesoustředěnost nekázeň nesamostatnost při práci obtíže s pochopením instrukcí, učiva problémy s chápáním co se po něm žádá problémy s adaptací do kolektivu pocity zklamání z častého školního neúspěchu možné zhoršení zdravotního stavu vyhýbání se škole, nejprve nemoc, posléze záškoláctví - 11

Zkušenosti Nárůst poruch typu ADHD / ADD Nárůst poruch chování Nárůst dětí s psychiatrickou diagnózou Nárůst agresivity žáků mezi sebou a žáků vůči učitelům Nárůst počtu záškoláků a neomluvených hodin Vznik dětských gangů na sídlištích Zvýšený počet experimentátorů s drogou 12

Rizikové a patologické chování klientů 91% selhávání ve škole (prospěch / chování) 88% nerespektování autorit 75% záškoláctví 57% velmi časté lhaní 56% experimentování a závislosti dětí 52% útěky z domova a toulky 46% manifestní agrese vůči druhým 42% diagnostikované ADHD/ADD, SPUCH 40% psychiatrická péče 36% trestná činnost či činnost jinak trestná 23% autoagrese 20% sexuální rizikové chování 2 - 3 školy průměr střídání základní školy 13

Cíle projektu eliminovat, popř. odstranit zdroje nežádoucích vlivů probouzet zájem, pohotovost, usměrňovat aktivity vytvářet důvěru a sebeúctu posilovat pozitivní sociální vztahy jedince k sobě samému i k druhým pomáhat jedinci orientovat se ve vlastním chování, v reakcích okolí na něj poznávat a vyhodnocovat chování jedince v přirozených i cíleně vytvořených situacích 14

Terapie Efekt včasnosti Multidisciplinarity Komplexnosti Dlouhodobosti Systematičnosti 15

Aktivity Muzikoterapie Arteterapie Dramaterapie Pracovní terapie Volnočasové aktivity Relaxační cvičení Sportovní hry 16

Ukázky práce 17

18

19

20

21

22

23

24

25

Děkuji za pozornost Veronika Boussag E-mail: boussag@skola-kbely.cz : +420 605 000 557 26