VY_32_INOVACE_ČJ.5.B.04-10 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Štěpánka Beranová Datum: 2.12. 2011 Jazyk a jazyková komunikace, Český jazyk.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autor: Mgr. Vanda Malurová Datum: 3. dubna 2012
Advertisements

S- / SE- , Z- / ZE- , VZ- S / SE, Z / ZE
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Pravopis s, z, ú, ů.
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
Předpony s, z, vz.
VY_32_INOVACE_28_ČESKÝ JAZYK 5.ROČNÍK_PŘEDPONY S-,Z-
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Předpony s-, z-, vz- Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Olga Zehnálková Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA VIII_Čj, DUM 18
Střední škola živnostenská Sokolov, příspěvková organizace
LEXIKÁLNÍ PRAVOPIS – ZDVOJENÉ SOUHLÁSKY, BĚ/BJE, VĚ/VJE, PĚ, FĚ, MĚ/MNĚ, Ú/Ů/URA, PŘEDPONY S, Z, VZ Mgr. Michal Oblouk.
PŘEDPONY S, Z, VZ PŘEDLOŽKY S a Z
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
PŘEDPONY S-, Z-, VZ-,I.ČÁST
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.07 Anotace: Prezentace obsahuje základní pravidla pro psaní předpon s/se, z/ze, vz. Žáci si hravou formou procvičí své znalosti.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKY JAZYK_15
Psaní Předpon.
Předpony s-, z-, vz- Český jazyk VY_32_INOVACE_ sada, ČJ
Předpony s-/z- Zpracovala: Mgr
Pravopis – předpony s-, z-, vz-
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_339_Předpony s-, z- AUTOR: Mgr. Šárka Kubáčková ROČNÍK, DATUM:
Předpony s-, z-, vz- Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Předpony s-, z-, vz- Český jazyk, 5. ročník
Rozbor věty jednoduché. Sestav z pomíchaných slov dvě věty a urči jejich druh. Malé děti mají velmi rády klasické pohádky Boženy Němcové. Dospělí čtou.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_13_12 Název materiáluTvarosloví:
© Sportovní gymnázium Dany a Emila Zátopkových Ostrava VY_32_INOVACE_CAJKOVA.JAZCES.03 Předpony s -z.
 Česká republika je rozdělena do 14 krajů.  V čele kraje stojí hejtman.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Český jazyk pro 6. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_18_Předpony – s-/z- Autor Fulínová Šárka.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nela Šulcová Název materiálu: VY_32_INOVACE_ CAJS.4.A.03_pece_o_zdravi Název: Péče o zdraví Číslo operačního.
Pravopis S / Z. Pravidla psaní předpony s Směr dohromady - sejít se, shon, sjet, sjednotit, sblížit se... Směr shora dolů, z porchu pryč - slízat, setřít,
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor : Mgr. Jitka Kolářová Název : VY_32_INOVACE_ČJ Vzdělávací obor: Jazyk a jazyková komunikace Téma.
Předpony s, z, vz Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Pravopis vesele i vážně Datum vytvoření
Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk - 5.ročník
Pravopis S / Z.
LEXIKÁLNÍ PRAVOPIS – ZDVOJENÉ SOUHLÁSKY, BĚ/BJE, VĚ/VJE, PĚ, FĚ, MĚ/MNĚ, Ú/Ů/URA, PŘEDPONY S, Z, VZ Mgr. Michal Oblouk.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
PŘED PO NY S - Z - VZ - PŘED LOŽ KY S Z
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
VY_32_INOVACE_ČaJS.5.B Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Štěpánka Beranová Datum: Člověk a jeho svět, Lidé a čas. Název.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B
Název školy: Základní škola Netvořice
Digitální učební materiál
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
VY_32_INOVACE_M.5.B Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Štěpánka Beranová Datum: Matematika a její aplikace, Číslo a početní.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
VY_32_INOVACE_ČJ.5.B Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Štěpánka Beranová Datum: Jazyk a jazyková komunikace, Český jazyk.
Vy_32_Inovace_56_Předpony s, z, vz
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
S- Z- VZ Předpony s-, z-, vz- Větev se pod tíhou ovoce zlomila.
Němčina pro 9. třídu Rozkazovací způsob.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Psaní skupin mě/mně Při psaní skupin mě/mně pomáhají slova příbuzná Končí-li přídavné jméno –mý, píšeme v příslovci –mě Němý – němě střídmý – střídmě Soukromý.
Digitální učební materiál
Téma: Předpony s-, z-, vz-, se-, ze-, vze-
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
PŘEDPONY S - Z - Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Macháčková. Dostupné z metodického portálu ISSN:
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
VY_32_INOVACE_ČJ.5.B Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Štěpánka Beranová Datum: Jazyk a jazyková komunikace, Český jazyk.
Němčina pro 9. třídu Rozkazovací způsob.
Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
VY_32_INOVACE_ČJ.5.B Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Štěpánka Beranová Datum: Jazyk a jazyková komunikace, Český jazyk.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_ČJ.5.B.04-10 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Štěpánka Beranová Datum: 2.12. 2011 Jazyk a jazyková komunikace, Český jazyk a literatura, Jazyková výchova, Předpony s-/se, z-/ze, vz-/vze. Název materiálu: VY_32_INOVACE_ČJ.5.B.04_PŘEDPONY S-/SE, Z-/ZE, VZ-/VZE Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/21.1693 Název projektu: PRIMA ŠKOLA Anotace: Materiál je určen pro žáky 5. ročníku, slouží k seznámení a procvičení nového učiva o předponách.

Předpony s-/se, z-/ze, vz-/vze S(e) – směřování dohromady (na jedno místo, k sobě) stočit, sbírat, splétat, sčítat, smotat S(e) – směřování z povrchu pryč setřít, smazat, smýt, spláchnout S(e) – směřování shora dolů snášet, sjet, seskočit, spadnout, skutálet

Předpony s-/se, z-/ze, vz-/vze Vz(e) – směřování vzhůru vzlétnout, vznášet, vzedmout, vzhůru Z(e) – dokončení děje ztloustnout, zvadnout, zkamenět Z(e) – výsledek děje (stát se nějakým) zbarvit, zmoknout, ztratit, zkrátit

Předpony s-/se, z-/ze, vz-/vze Zapamatuj si ustálené případy: Schovat (se), skončit, slevit, spálit, spáchat, stěžovat si, strávit, sdělit, shořet Zkoumat, zkoušet, zpívat, zpovídat, zlevnit, způsob - a slova od těchto slov odvozená

Správně doplň - motat S - tratit Z - balit S - padl S - chudl Z - točit - černat S Z - trávit S - pěv - kamenět Z Z

Je to správně napsané? zkazit skoumat spláchnout zvadnout vslétnout

Je to správně napsané? smoknul zkamenět znášet sjet vzlétnout

Použité zdroje: MIKULENKOVÁ H. Český jazyk 5, učebnice pro pátý ročník. Prodos, Olomouc, 2008, s. 26. ISBN 978-80-7230-217-8.

Metodický návod: Žáci se nejprve seznámí s pravidly o psaní předpon s-/se, z-/ze, vz-/vze. Na čtvrté straně doplňují vynechané předpony, pro kontrolu jim učitel pustí prezentaci. Na páté a šesté straně určují, zda je slovo správně napsané.