Tvoření otázek v němčině

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zápor.
Advertisements

Skladba vět - slovosled
Gymnázium a SOŠ Jaroměř, Lužická 423, Jaroměř Mgr
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
ZPŮSOBOVÁ SLOVESA A JEJICH ČASOVÁNÍ
Jméno autora: Mgr. Jana Vrbová Datum vytvoření:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Jméno autora: Mgr. Jana Vrbová
W - FRAGEN W - otázky. W - FRAGEN W - otázky W -FRAGEN WER? WIE? WAS? WO? WOHER? WEM? WANN? WARUM? KDO? JAK? CO? KDE? ODKUD? KOMU? KDY? PROČ?
POŘÁDEK SLOV V NĚMECKÉ VĚTĚ
TÁZACÍ ZÁJMENA A TÁZACÍ PŘÍSLOVCE
Škola Střední průmyslová škola Zlín
Věty časové Německý jazyk Mgr. Monika Bartíková
Německý jazyk příslovce tázací Wer. Wie. Was. Wo. Warum
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_NEMCINA1_03_prezentace
Význam způsobových sloves, slovosled
Autor Příjmení a jméno: Fialová Kamila, Mgr. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace Adresa: Zahradní 10, Štěpánkovice,
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Blasenspiel W-Fragen für Anfänger
Německý jazyk příslovce tázací Wer. Wie. Was. Wo. Warum
W – FRAGEN W- otázky. W – FRAGEN W- otázky WER? KDO? WIE? JAK? WAS? CO? WARUM? PROČ? WOHER? ODKUD?
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
1. LEKCE (1. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_168 Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková Název.
DEUTSCH MIT MAX LEKTION 8 Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Německé předložky se 4. pádem PhDr. Taťána Tonová.
Německé sloveso „werden“ PhDr. Taťána Tonová. ANOTACE Kód DUMu: VY_32_INOVACE_4.NJ.19 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Vytvořeno: leden 2014 Ročník:
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:PhDr. Eva Fučilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_11_Konjunktionen_IA TEMA:Jazyková kompetence.
DEUTSCH MIT MAX 2 LEKTION 1. Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_NJ.7.B.20_opakovaci_test Datum : Ročník : sedmý Vzdělávací.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Medien TémaNepřímá otázka.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: Mgr. Hana Halamová NÁZEV: VY_22_INOVACE_32_NJ7_ Wiederholungstest 3/I TÉMA: Wiederholung ČÍSLO PROJEKTU:
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Č ASOVÁNÍ SLOVES V PŘÍTOMNÉM ČASE PhDr. Taťána Tonová.
PhDr.Taťána Tonová Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruhKörper und Gesundheit.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: Mgr. Hana Halamová NÁZEV:VY_22_INOVACE_32_NJ7_W-Fragen TÉMA: W-Fragen ČÍSLO PROJEKTU: OPVK 1.4.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Mit allen Sinnen TémaVedlejší.
 Datum:  Projekt: Kvalitní výuka  Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/  Číslo DUM: VY_32_INOVACE_152  Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_NJ.8.A.09_otazky_a_odp ovedi Datum : Ročník : osmý.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Zápor v německé větě VY_32_INOVACE_02-03 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh: Gramatické.
Adresa školy: ZŠ Třeboň, Na Sadech 375 Jméno autora: Mgr. Jana Písaříková Název: VY_32_INOVACE_459 Nj/9 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma hodiny:
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Soňa Strnadová Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_34_Německý jazyk_věty jednoduché_souvětí Číslo.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Němčina pro 7. třídu Tvoření otázky.
Digitální učební materiál
FRAGEN ÜBUNGEN Název školy
Digitální učební materiál
Německý jazyk – Gramatické jevy
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Digitální učební materiál
Název školy : ZŠ Štětí, Ostrovní 300
Préteritum sloves PhDr. Taťána Tonová.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
zpracovaný v rámci projektu
SLABÁ SLOVESA II Číslo DUM: VY_32_INOVACE_03
Složená slova v němčině
Transkript prezentace:

Tvoření otázek v němčině PhDr. Taťána Tonová

ANOTACE Kód DUMu: VY_32_INOVACE_4.NJ.7 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0114 Vytvořeno: září 2013 Ročník: nižší ročníky čtyřletého a víceletého gymnázia (RVP-G) Anotace: Vzdělávací oblast Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor Německý jazyk Tematický okruh Jazykové prostředky a funkce Materiál slouží k seznámení s tvořením otázek v němčině. Materiál se může použít na začátku výkladu i při jeho shrnutí. Pomůcky: interaktivní tabule, učebnice.

Rozdělení otázek Otázky můžeme rozdělit do dvou skupin : otázky přímé – jsou formulovány přímo a na jejich konci píšeme otazník Wo soll man Deutsch lernen ? 2) otázky nepřímé – vlastní otázka je uvozena jinou větou, na konci zpravidla není otazník. Ich möchte wissen, wann du kommst.

Otázky přímé Otázky přímé dělíme také do 2 skupin : otázky doplňovací – v odpovědi musíme sdělit určité informace, nestačí jen jednoslovná odpověď otázky zjišťovací - stačí na ně odpovědět jednoslovně (ja oder nein)

Otázky doplňovací Otázky doplňovací začínají v němčině tázacím slovem na „w“ (was, wie, woher, wann, warum …) slovosled otázky doplňovací Was machst du jetzt ? Wie alt ist sie ? tázací slovo určité sloveso podmět ostatní větné členy

Otázky zjišťovací Otázky zjišťovací začínají vždy určitým slovesem. slovosled otázky zjišťovací Wohnst du auch hier? Spricht man dort Deutsch ? určité sloveso podmět ostatní větné členy

Otázky nepřímé Otázky nepřímé můžeme tvořit z otázek doplňovacích i zjišťovacích, když před vlastní otázky dáme jinou větu. Nepřímá otázka ale změní svůj slovosled, který bude stejný jako ve větě vedlejší, tzn. za spojovacím výrazem musí stát podmět a sloveso určité bude až na konci této nepřímé otázky. Ich möchte wissen, wann du heute nach Hause kommst.

Otázky nepřímé s tázacími slovy Z otázek doplňovacích tvoříme otázky nepřímé velmi jednoduše: na začátku ponecháme tázací slovo (zpravidla začínající na „w“) a změníme slovosled otázky (bude jako ve větě vedlejší). Otázka přímá : Wie spät ist es? Wo wohnt dein Onkel ? Otázka nepřímá: Er fragt, wie spät es ist. Sie wollen wissen, wo dein Onkel wohnt.

Otázky nepřímé se slovem „ob“ Pro vytvoření nepřímé otázky z otázky zjišťovací se používá v němčině slovo „ob“ (zda, hovorově jestli), které stojí na začátku nepřímé otázky. Otázka přímá : Ist er neu hier? Wohnst du noch immer zu Hause? Otázka nepřímá: Alle fragen, ob er neu hier ist. Die Frau möchte wissen, ob du noch immer zu Hause wohnst.

Schlussaufgaben Übersetzt ins Deutsche: Odkud pocházíte ? Proč se neučíš? Můžeš nám pomoci? Mluvíte německy? Máš zítra odpoledne čas? Chodí tvoji rodiče často do kina?

Ergänzt das passende Wort warum – ob – wann – woher – ob – wie - wohin Er fragt immer, ……………………… sie zurückkommt. Jemand will wissen, …………………… du nicht singst. Man soll nicht fragen, …………. alt eine Frau ist. Sie wollen uns fragen, ……………… wir nächstes Jahr fahren. Wir wissen noch immer nicht, …………….. sie dort ganze Woche bleiben. Der Lehrer erklärt uns, ……………. der Autor gekommen ist.

Veškeré použité obrázky pocházejí z otevřené galerie Microsoft Office (Powerpoint 2010)