ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Advertisements

ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU 8 – Mocniny s celočíselným exponentem – teorie NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU DUM 16 – Renesance – Niccolo Machiavelli NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního.
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity:
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU DUM 06 – Osobnost a temperament NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu,
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_32_INOVACE_02-19 ZEMĚPIS NA II. STUPNI ZV-LMP (Z) Téma:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_242_TÉMA_ Doklady a evidence Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU 19 NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
STŘEDNÍ ŠKOLA A VYŠŠÍ ODBORNÁ ŠKOLA CESTOVNÍHO RUCHU, SENOVÁŽNÉ NÁMĚSTÍ 12, ČESKÉ BUDĚJOVICE Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
VY_32_INOVACE_Fi_III_19 Název Státní zřízení a formy vlády Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_255_TÉMA_ Rezervy a fondy Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná.
Základy teorie státu. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLUDUM 7 – Lineární rovnice – teorie NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu,
Výchova k občanství Právní základy státu - znaky státu.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Formy států.
Zeměpis – 8.ročník VY_32_INOVACE_
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU 1 – Množiny – teorie
Anotace Objasnit důvody vzniku státu. Seznámit žáky se znaky státu, popsat různé historické typy států. Výukový materiál.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Systém práva, jednota práva, kritéria členění práva na právní odvětví, právní instituty
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Anotace Žák se seznámí s problematikou teorie státu Autor
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Název projektu: Moderní škola
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Volby v ČR Název školy: ZŠ Salvátor
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Slánská Kalhousová Název.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
EVROPSKÁ UNIE Hlavní orgány (11)
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
VY_32_INOVACE_VO.9.A.02 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_VO.9.A.02_typy_a_formy_statu.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ
VY_32_INOVACE_Fi_III_28 Název Státní znaky sousedních zemí
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
INSTITUCE EVROPSKÉ UNIE
Ing. Gabriela Bendová Karpytová
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost (Výchova k občanství)
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
SPRÁVNÍ PRÁVO.
STÁTNÍ ZŘÍZENÍ (FORMY VLÁDY)
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Transkript prezentace:

ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK CZ.1.07/1.5.00/34.0423 ČÍSLO MATERIÁLU DUM 02 – Formy státu, státní zřízení NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, 370 01 České Budějovice AUTOR Mgr. Petr Kajnar TÉMATICKÝ CELEK Stát a právo ROČNÍK 3.- HŠ DATUM TVORBY Září 2013

Anotace Prezentace: seznámí žáky s formami státu a státního zřízení, vysvětlí pojmy republika, monarchie, unitární stát, federace, konfederace Metodické pokyny: Materiál je vytvořen jako prezentace v programu MS PowerPoint. Pro jeho využití je potřeba mít k dispozici počítač nebo notebook, dataprojektor, promítací plochu a příslušné programové vybavení

Formy státu Státní zřízení

Formy státu podle vnitřního uspořádání dělíme státy na: unitární stát federace konfederace podle hlavy státu rozeznáváme: republiky monarchie

Unitární stát stát s jednotnou státní správou, právním řádem a soustavou státních orgánů nedělitelné území – neskládá se z menších částí může se dělit na administrativní celky, které však mají pouze omezené pravomoci, nebo může obsahovat území s určitým stupněm autonomie (samosprávy) příklad: Česko, Slovensko, Polsko apod.

Federace stát, který se skládá z menších částí s vysokou mírou pravomocí, ale v nejdůležitějších záležitostech rozhoduje ústřední vláda jednotlivé části mohou být např. republiky, kantony, spolkové země, státy apod. příklad: Rusko, USA, Německo, Belgie apod.

Konfederace volný svazek států, které zůstávají subjekty mezinárodního práva, některé společné záležitosti řeší ústřední orgány často přechodný stav – při sjednocování nebo rozdělování států příklady: Evropská unie – vykazuje znaky konfederace i federace, svébytný jev Bosna a Hercegovina – formálně federace na kantonálním principu, de facto konfederace POZOR! Švýcarsko, přestože nese název Švýcarská konfederace, je ve skutečnosti federací

Republika hlavou státu je obvykle prezident, který je volen přímo občany (ČR, USA, Rusko) nepřímo parlamentem (Rakousko, SRN) má časově omezené funkční období, zpravidla i omezený počet těchto období

Výjimky obvykle v nedemokratických státech neomezený počet funkčních období, prakticky doživotní funkce (např. Chávez ve Venezuele, Turkmenbaši Nijazov v Turkmenistánu) tzv. dědičná republika – prezidentskou funkci dědí příbuzný zesnulého prezidenta (syn nebo bratr), volba je čistě formální a výsledek je dán předem např. Kuba, Sýrie, Ázerbájdžán, Severní Korea – zde už 3. generace Kimů

Monarchie hlavou státu je monarcha – král, císař, sultán, kníže, velkovévoda apod. funkci dědí, nemá časově omezený mandát typy: absolutní – panovník má reálnou moc (Saúdská Arábie) konstituční – panovník je hlavou státu a nositelem suverenity, ale výkonnou moc obvykle nemá (Velká Británie) parlamentní – panovník vládne pouze formálně, výkonnou moc drží premiér (Belgie)

Shrnutí státy dělíme: podle uspořádání na unitární, federace a konfederace podle hlavy státu na republiky a monarchie

Zdroje http://cs.wikipedia.org/wiki/Unit%C3%A1rn%C3%AD_st%C3%A1t http://cs.wikipedia.org/wiki/Federace http://cs.wikipedia.org/wiki/Konfederace http://cs.wikipedia.org/wiki/Republika http://cs.wikipedia.org/wiki/Monarchie