2. setkání platformy: .d Tvorba Školské inkluzivní koncepce Libereckého kraje Manažer aktivit projektu: Bc. Jakub Lang jakub.lang@kraj-lbc.cz +420 485.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
LOGISTIKA NOVÉ MATURITNÍ ZKOUŠKY TELČ CERMAT - Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání
Advertisements

Asistenti pedagoga pro žáky se sociálním znevýhodněním a jejich role ve škole.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
Návrh Dlouhodobého záměru vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy ČR 2015 Porada ředitelů škol a školských zařízení 9. prosince 2014 KÚ Libereckého kraje.
1 Dotační řízení na realizaci aktivit v oblasti primární prevence rizikového chování RVPPK Praha Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy.
Spolupráce Odboru sociálně-právní ochrany dětí Magistrátu města Karviné s poskytovateli sociálních služeb.
Informace z ČŠI Jiří Machačný školní inspektor Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných LK ( )
1 Změny financování regionálního školství Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha 1 tel.:
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Představení projektu „Zvyšování kvality základního vzdělávání na území ORP Otrokovice“ Reg. č. CZ.1.07/1.1.00/
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků Liberec 20. srpna 2012 Hodnocení.
PRIORITNÍ PROJEKTY LIBERECKÉHO KRAJE V OBLASTI VZDĚLÁVÁNÍ PRO OBDOBÍ 2014+
Domov pro osoby se zdravotním postižením Všebo ř ice Z ř izovatel: Ústecký kraj Adresa: Pod Vodojemem 312/3C, Ústí nad Labem Vznik: v roce 1995.
Individuální projekt národní – „K2“ Kvalita a konkurenceschopnost v neformálním vzdělávání.
Hodnocení pedagogických pracovníků manažerská dovednost = účinný nástroj manažerská dovednost = účinný nástroj řízení a kontroly pracovníků řízení a kontroly.
TVORBA JEDNOTNÉHO ZADÁNÍ ZÁVĚREČNÉ ZKOUŠKY V OBORECH VZDĚLÁNÍ KATEGORIE E Romana Jezberová konference IPn NZZ Praha březen 2012.
Zkušenosti z inspekční činnosti ve školách s prvním stupněm Mgr. Miroslav Pospíšil, ČŠI Jihlava, leden 2011  hodnocení ŠVP  poznatky z inspekční činnosti.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
Novela školského zákona v návaznosti na předškolní vzdělávání a školní stravování Bc. Eva Martinková, odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu Krajský.
Představení výzvy Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ.
koncepce rodinné politiky Dipl.-Pol. Jana Maláčová
Jsou venkovské školy horší než městské?
Tematické setkání k TVORBĚ INDIVIDUÁLNÍCH VZDĚLÁVACÍCH PLÁNŮ
Individuálně, ale společně a jinak
Informační a poradenské centrum ZČU
Dokument KAP MSK - obsah
Ing. Kateřina Lichtenberková
Seminář pro žadatele IROP výzev Prostějov venkov o.p.s.
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
Platformy projektu KAP LK
PODPORA KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNOVÁNÍ
SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ V KONTEXTU OP VVV
Jednání pracovních skupin k tvorbě Ročního akčního plánu (RAP)
Členská schůze MAS Nepomuk,
Institucionální cesta podpory
Šablony pro SŠ a VOŠ 21. září 2017 Doksy Mgr. Lucie Ptáková
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Proč je důležité podpořit rozvoj KP ve škole
Podmínky výchovně vzdělávacího procesu ve školní TV
Střední vzdělávání Maturitní zkoušky Změny právních předpisů
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Průběh čerpání - Šablony pro SŠ/VOŠ I..
Návrhy možných inkluzivních opatření pro MAP ORP Litvínov
Průběh tvorby Školních akčních plánů (ŠAP) v Libereckém kraji
Spolupráce ASZ a města Břeclav Mgr. Břetislav Fiala
První tisková konference ministra Josefa Dobeše
Stipendia a Krajský akční plán rozvoje vzdělávání
MAP II. MAP Praha 12 pokračuje
Vzdělávání Lokální partnerství Liberec Magistrát města Liberec, 1. březen 2017 Prezentace / akce se koná v rámci projektu "Inkluzivní a kvalitní vzdělávání.
A jako ASISTENT PhDr. Jitka Kendíková
ASISTENT PEDAGOGA V MALOTŘÍDNÍ ŠKOLE
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
ÚVODEM… PORADA ŘEDITELŮ ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ ZŘIZOVANÝCH LIBERECKÝM KRAJEM 12. prosince 2018 I Liberec.
Uskutečněné a očekávané změny právních předpisů důležité pro zástupce ředitele Praha
Vybrané cíle projektu KIPR
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Zkušenosti Gymnázia, Praha 5, Na Zatlance 11
MAP rozvoje vzdělávání v SO ORP Neratovice
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Strategické řízení a plánování
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Ochrana spotřebitele v počátečním vzdělávání Praha
Život bez střeva , Praha.
Model intenzivní podpory
ROZPOČET PŘÍMÝCH NEINVESTIČNÍCH VÝDAJŮ NA ROK 2019
Ustavující jednání Řídícího výboru MAP II, Praha 1
Představení krajské zprávy z mapování stavu inkluzivního vzdělávání na SŠ a VOŠ
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

2. setkání platformy: .d Tvorba Školské inkluzivní koncepce Libereckého kraje Manažer aktivit projektu: Bc. Jakub Lang jakub.lang@kraj-lbc.cz +420 485 226 146

Aktivity ŠIK za poslední 3 měsíce 19. 9. 2018 – setkání zpracovatelů Školských inkluzivních koncepcí krajů (ŠIKK) 20. 11. 2018 – setkání zpracovatelů Školských inkluzivních koncepcí krajů (ŠIKK)

Hodnotící kritéria APIV B Zmapování stavu Cílové skupiny Zapojení relevantních aktérů Strategie a její naplňování Finanční zajištění Odpovědnost

Struktura analytické části (data ze SŠ) průměrný počet absencí žáků za školu (omluvených a neomluvených/průměrný počet absencí žáků za jednotlivé třídy) výsledky v testování ČŠI podíl žáků, kteří ukončili střední vzdělávání po 1. ročníku studia podíly žáků, kteří předčasně ukončili střední vzdělávání úspěšnost žáků jednotlivých škol u závěrečné zkoušky/maturity nákladovost vzdělávání v SŠ nákladovost volnočasových aktivit a doučování přístupnost školního stravování počty výchovných opatření

Provázanost s MAP přenos informací Realizační tým NAKAP MAP Střední školy Základní školy Mateřské školy

Stanovení cílů – kategorie B 1. Zajistit provázanost základního, středního, vyššího odborného a vysokoškolského vzdělávání Centrální sklad, půjčovna kompenzačních pomůcek Podpora předávání informací ZŠ na SŠ (užší spolupráce / kooperace mezi školami) 2. Podpořit stávající personální kapacity Sdílený asistent, sdílený psycholog, speciální oborový pedagog (pro více škol, max. 3) 3. Snížit podíl osob, které předčasně ukončují školní docházku Motivace k výkonu, vyzkoušení „reálného života“, vyvrácení předsudků, sounáležitost…, zařadit do ŠVP předměty speciálně pedagogické péče Přenést část odpovědnosti „za vzdělávání“ na rodiče i žáky samotné Udržet děti ve vzdělávání, zvýšení názornosti, větší důraz na individualizaci a diferenciaci vzdělávání Podpora informovanosti žáka (zabránit špatnému výběru školy)

Stanovení cílů - kategorie B 4. Podpořit vzdělávání a zvýšit motivaci pedagogů v oblasti inkluze Systémové personální posílení škol, adekvátní platové ohodnocení a personální zajištění Podpora vzdělávání pedagogů SŠ v problematice inkluze, podpora informovanosti 5. Posílit personální kapacity poradenských zařízení a zvýšit motivaci učitelů ke vzájemné spolupráci Posílení personálních kapacit Zvýšení motivace pedagogických pracovníků 6. Podporovat spolupráci/komunikaci školy s rodinou Podpora informovanosti rodičů (sdílení informací o možnostech podpory žáka při vzdělávání), zvýšit povědomí o inkluzi a individuálních potřebách (např. povinné semináře pro rodiče žáků), podpora spolupráce rodiny/školy, podpora angažování rodičů v edukačním procesu

Stanovení cílů – kategorie C 7. Snížit finanční náročnost neformálního vzdělávání Podpora nadaných, podpora praktických činností Práce s rodinou 8. Finančně více podporovat inkluzivní vzdělávání Rekonstrukce platových tříd ‒ zvýšení finančního ohodnocení Dokončení bezbariérového přístupu školy, nákup kompenzačních pomůcek 9. E obory Důraz na prostupnost oborů (zejména v návaznosti na obory skupiny H) Podpora úzké spolupráce se základními školami (především výchovnými poradci k osvětě sítě oborů v kraji a to i s ohledem na předčasné odchody ze vzdělávání)

Časový harmonogram ŠIK LK Platforma ŠIK Platforma ŠIK Platforma ŠIK Platforma ŠIK Platforma ŠIK 5. září 2018 4. prosince 2018 březen 2019 červen 2019 prosinec 2019

Děkuji za pozornost Bc. Jakub Lang Manažer aktivit projektu NAKAP LK I odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu email: jakub.lang@kraj-lbc.cz tel: +420 485 226 146