Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Advertisements

Pythagorova věta a její odvození
Pythagorova věta Mgr. Dalibor Kudela
Trojúhelník – II.část Mgr. Dalibor Kudela
EUKLIDOVY VĚTY A PYTHAGOROVA VĚTA
Matematika – 8.ročník Pythagorova věta
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Nový Jičín, Komenského 66, p. o
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Vytvořila: Pavla Monsportová 2.B
Pythagorova věta užití v prostoru
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Základní škola Ostrava – Hrabová Microsoft Office PowerPoint 2003
14_Řešení pravoúhlého trojúhelníka – Euklidovy věty
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Podmínky lomených.
VY_42_INOVACE_109_PYTHAGOROVA VĚTA Jméno autora VMM. Lačná Datum vytvoření VMříjen 2011 Ročník použití VM8. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika Anotace.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:8. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Pythagorova věta autor.
* Pythagorova věta Matematika – 8. ročník *
Pythagorova věta Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Pythagorova věta.
Tento digit á ln í učebn í materi á l (DUM) vznikl na z á kladě ře š en í projektu OPVK, registračn í č í slo CZ.1.07/1.5.00/ s n á zvem „ Výuka.
Goniometrické funkce funkce tangens a kotangens
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
* Pythagorova věta Matematika – 8. ročník *
PRAVOÚHLÝ TROJÚHELNÍK
Pravoúhlý trojúhelník
Pythagorova věta 8. ročník
Základní škola a mateřská škola T. G. Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Výuková sada – Matematika, DUM č.01
Obvody a obsahy rovinných obrazců
Pythagorova věta.
Goniometrické funkce funkce sinus
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Tabulkový procesor – příklad 2
* Thaletova věta Matematika – 8. ročník *
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:IV/2Č. materiálu:VY_42_INOVACE_.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
PRAVOÚHLÝ TROJÚHELNÍK V ROVINNÝCH GEOMETRICKÝCH OBRAZCÍCH
Pythagorova věta Pythagoras 570 př.n.l. – 510 př.n.l.
Pravoúhlý trojúhelník (procvičování)
Pythagorova věta Mgr. Petra Toboříková Vyšší odborná škola zdravotnická a Střední zdravotnická škola, Hradec Králové, Komenského 234.
Pravoúhlý trojúhelník sekunda - osmileté studium Mgr. Štěpánka Baierlová Gymnázium Sušice Pythagorova věta.
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Slovní úlohy (EUPŠM10),
PYTHAGOROVA VĚTA Pythagorova Pythagorova věta a věta k ní obrácená.
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona: III/2 Název výstupu:Pythagorova věta(EUPŠM13),
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:TROJÚHELNÍK-PYTHAGOROVA.
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Druhá a třetí mocnina.
PRAVOÚHLÉHO TROJÚHELNÍKU
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
PYTHAGOROVA VĚTA Věta k ní obrácená
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Goniometrické funkce funkce kosinus
SINUS OSTRÉHO ÚHLU PRAVOÚHLÉHO TROJÚHELNÍKU
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Název: VY_32_INOVACE_MA_8A_12I Škola:
Pythagorova věta – popisuje vztahy stran v pravoúhlém trojúhelníku
Pravoúhlý trojúhelník, Pythagorova věta, přepona, odvěsna
COSINUS OSTRÉHO ÚHLU PRAVOÚHLÉHO TROJÚHELNÍKU
Základní škola T. G. Masaryka a Mateřská škola Poříčany, okr. Kolín
Goniometrické funkce v pravoúhlém trojúhelníku
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
PYTHAGOROVA VĚTA Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: TROJÚHELNÍK-testy
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
PYTHAGOROVA VĚTA Věta k ní obrácená
EUKLIDOVA VĚTA O VÝŠCE:
Pythagorova věta.
Transkript prezentace:

Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2 Název výstupu: Pythagorova věta(EUPŠM11), M 8.r. Zpracoval: Mgr. Anna Sedlaříková

Anotace: DUM je zaměřen na vyvození učiva – Pythagorova věta. Žáci si rozšiřují a upevňují vědomosti o pravoúhlém trojúhelníku, seznamují se s významem Pythagorovy věty. DUM vytvořen: 21. 10. 2011

Pythagorova věta Vyvození a význam věty

Úloha č. 1 Sestroj trojúhelník ABC se stranami délek: a) a = 3 cm, b = 4 cm, c = 5 cm b) a = 6 cm, b = 8 cm, c = 10 cm.

Úloha č. 2 Změř úhel ležící proti nejdelší ze stran u obou narýsovaných trojúhelníků. Doplň tabulku s údaji uvedenými v úloze č. 1. a² + b² c² a) b)

Řešení úlohy č. 2 a² + b² c² a) 25 b) 100 V obou trojúhelnících je úhel ležící proti nejdelší straně pravý. Oba trojúhelníky jsou pravoúhlé. Z výše uvedené tabulky vyplývá vztah: c² = a² + b² Vztah platí pouze pro pravoúhlý trojúhelník a vyjadřuje Pythagorovu větu.

Úloha č. 3 Doplň následující věty: Nejdelší strana trojúhelníku se nazývá……… Strany na sebe kolmé nazýváme ……………. Přepona leží proti …………………………

Řešení úlohy č. 3 Nejdelší strana trojúhelníku se nazývá přepona. Strany na sebe kolmé nazýváme odvěsny. Přepona leží proti pravému úhlu.

Pythagorova věta Vzorcem: c² = a² + b² c² - obsah čtverce nad přeponou a², b² - obsahy čtverců nad odvěsnami Slovně: Obsah čtverce sestrojeného nad přeponou pravoúhlého trojúhelníku se rovná součtu obsahů čtverců sestrojených nad jeho odvěsnami.

Význam Pythagorovy věty v praxi: při technických výpočtech - výpočet délek vzpěr nosníků a ocelových konstrukcí při vyměřování na stavbách - určování délek potrubí, která jdou napříč pozemky

Použité zdroje: Učebnice: Obrázky: Odvárko O.,Kadleček J.: Matematika pro 8. ročník základní školy, 1. díl, 1. vyd.,Praha, 2004,ISBN 80-7196-148-5 Zdena Rosecká, Arnošt Míček: Geometrie pro 8. ročník, Brno, 1999, ISBN 80-85607-93-X Obrázky: http://www.gymhol.cz/projekt/matika/obracena/obrac1.htm www.office.microsoft.com