„VÍTEJTE I VY“, Železnohorský region

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
SOCIÁLNÍ PODNIKÁNÍ V OPERAČNÍM PROGRAMU ZAMĚSTNANOST. INTEGRAČNÍ SOCIÁLNÍ PODNIK Linda Janatová
Advertisements

Konference Transformace a deinstitucionalizace sociálních služeb a Hradec Králové Národní centrum podpory transformace sociálních služeb.
„ MNOHO LIDÍ SE DOSTALO D Á L, NEŽ MOHLI, PROTOŽE SI O NICH NĚKDO JINÝ MYSLEL, ŽE MOHOU.“ Centrum pro sluchově postižené Hodonínsko, o.p.s.
DOTACE PROJEKTY STUDIE SEMINÁŘE Podpora odborného vzdělávání zaměstnanců II – POVEZ II „Praktické příklady pro jednotlivé typy žadatelů“
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 1. prosince 2015.
Projekt: Místní akční plán rozvoje vzdělávání na území ORP Bystřice pod Hostýnem Informace o projektu.. Projekt „Místní akční plán rozvoje vzdělávání na.
Založení firmy postup. Postup založení firmy 1) Výběr oboru podnikání a vymezení předmětu živnosti 2) Volba právní formy podnikání 3) Určení názvu a umístění.
Veřejná podpora, podpora de minimis a dočasný rámec Seminář pro žadatele – výzva č. 36 GG pro oblast podpory 1.2 Praha, 22. března 2010 Ing. Ivana Projsová.
Rizika, specifikace administrace na konci programového období ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Přerov
Zákon o sociálním podnikání Průběžné informace o připravovaném předpisu.
VÝZVA: „PODPORA SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ“, Č. 03_16_067 Linda Maršíková Praha,
KONCEPT A MOŽNOSTI PODPORY SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ Svatava Škantová MPSV 7. října 2015, Praha.
Rekvalifikace a veřejné zakázky v oblasti zaměstnanosti Mgr. Eva Friedrichová vedoucí oddělení poradenství Úřad práce v Liberci Projekt: Podpora dalšího.
7. setkání zástupců krajů Mgr. Marcela Stratilová pracovník pro EV, oddělení mládeže a sportu, KÚOK.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva Výzkumné infrastruktury Mgr. Inka Vaverková Praha, 8. února 2016.
Seminář pro žadatele o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Krajský úřad Jihomoravského kraje Odbor regionálního rozvoje.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva Budování expertních kapacit – transfer technologií Ing. Irena Havlová Praha, 15. února 2016.
Inkluzivní vzdělávání pro KPSVL Jakub Krátký Praha, 5. května 2016.
SOCIÁLNÍ PODNIKÁNÍ V OPERAČNÍM PROGRAMU ZAMĚSTNANOST. ENVIRONMENTÁLNÍ SOCIÁLNÍ PODNIK Karel Gregor , Praha.
Seminář pro žadatele k 3.,4. a 9. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Výběrová a zadávací řízení
Projekt Spolupráce Zlínska a Stredného Ponitria Přeshraniční spolupráce Otrokovice
Jan Jež Problematika veřejné podpory v oblasti podpory 3.2 OP VK ORR, Krajský úřad kraje Vysočina.
Základní informace k veřejné podpoře v OP LZZ Seminář pro žadatele 6. února 2009 Praha.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Schvalovací proces + hodnoticí kritéria Jakub Krátký Praha, 5. května 2016.
Ing. Martin Kocourek ministr průmyslu a obchodu ZPĚT NA VRCHOL – INSTITUCE, INOVACE A INFRASTRUKTURA Podpora výzkumu, vývoje a inovací na MPO – program.
Program semináře Představení výzvy Podporované aktivity Indikátory
Monitorování realizace projektu, věcná část monitorovací zprávy
Schvalovací proces a hodnoticí kritéria
Sociální podnikání Seminář pro žadatele,
V. Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Seminář pro žadatele IROP výzev Prostějov venkov o.p.s.
Místní rozpočtové jednotky
Úřad práce České republiky
Zákon o sociálním podnikání
Opatření 1.2 HASIČI PŘÍPRAVA PROJEKTU
Seminář pro příjemce OPVK
Zákon o sociálním podnikání
Schvalovací proces a hodnoticí kritéria
Monitorování realizace projektu, věcná část monitorovací zprávy
Operační program Zaměstnanost
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
NEJČASTĚJŠÍ NEDOSTATKY V ŽÁDOSTECH O GP
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
DOTAČNÍ PŘÍLEŽITOSTI PRO ŠKOLY
v rámci výzev MAS Slezská brána v OPZ
■■ ■■ Zlínský kraj Program RP18-18 na úpravu lyžařských běžeckých tras ve Zlínském kraji Katarína KOŇAŘÍKOVÁ Odbor strategického rozvoje kraje.
Podpora sociálního podnikání a zaměstnanosti znevýhodněných skupin I.
Ochrana a péče o přírodu a krajinu
Seminář pro žadatele OP Zaměstnanost Výzva MAS Českomoravské pomezí o
Seminář pro žadatele OP Zaměstnanost Výzva MAS Českomoravské pomezí o
1. výzva k předkládání žádostí o podporu z Integrovaného regionálního operačního programu „MAS Lípa pro venkov – IROP – Kulturní dědictví“ VAZBA NA VÝZVU.
Výzva č. 2/18_OPZ_MAS Karl_03 Prorodinná opatření
Seminář pro žadatele OP Zaměstnanost Výzva MAS Českomoravské pomezí o
Aktivní politika zaměstnanosti Společensky účelné pracovní místo
Výzva č. 2 MAS Šumavsko Komunitní centra
Seminář pro potenciální žadatele
Zákon o sociálním podniku Mgr. Martina Štěpánková, MPA Úřad vlády ČR
Vyhodnocení naplňování Strategií komunitně vedeného místního rozvoje Místních akčních skupin působících na území Ústeckého kraje a Integrované strategie.
Výzva č. 2/19_OPZ_MAS Karl_04 Sociální podnikání
F4 – Podpora investic na založení nebo rozvoj nezemědělských činností
Výzva č. 1/19_OPZ_MAS Karl_02 Zaměstnanost
Výzva č. 5 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Seminář pro příjemce Typ I – Příprava a podpis právního aktu, pravidla a podmínky realizace Oddělení března 2018, Brno.
OPZ - Slaďování rodinného a profesního života – II.
Výzva č. 5 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
- ČESKY SEVER Sociální podnik a OPZ •.
Výzva MAS Otevřené zahrady Jičínska z. s
Seminář pro příjemce Typ I – Příprava a podpis právního aktu, pravidla a podmínky realizace Oddělení ledna 2018, Praha.
Výzva č. 3 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Transkript prezentace:

„VÍTEJTE I VY“, Železnohorský region Seminář pro žadatele z OP Zaměstnanost 2016–2023 v rámci Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Železnohorský region 3. 1. 2018, Heřmanův Městec

284/03_16_047/CLLD_15_01_258 Sociální podnikání – I VÝZVY 284/03_16_047/CLLD_15_01_258 Sociální podnikání – I

OBSAH SEMINÁŘE Obsah výzvy. Aplikace MS 2014+. Hodnocení a výběr projektů. Dotazy a diskuze.

TERMÍNY Vyhlášení výzvy MAS 6. 12. 2017 Zpřístupnění v monitorovacím systému MS2014+ 6. 12. 2017, 8:00 Zahájení příjmu žádostí o podporu Ukončení příjmu žádostí o podporu 27. 2. 2017, 12:00 Max. délka, na kterou je žadatel oprávněn projekt naplánovat 24 měsíců Nejzazší datum pro ukončení fyzické realizace projektu 31. 12. 2021

OPRÁVNĚNÍ ŽADATELÉ NNO (spolky, ústavy, nadace a nadační fondy, církevní PO aj.), obchodní korporace (obchodní společnosti, družstva), OSVČ.

CÍLOVÉ SKUPINY – Integrační soc. podnik Osoby dlouhodobě či opakovaně nezaměstnané Osoby se zdravotním postižením Osoby v nebo po výkonu trestu Osoby opouštějící institucionální zařízení Azylanti Osoby pečující o jiné závislé osoby Neformální pečovatelé

CÍLOVÉ SKUPINY – Environmentální soc. podnik Osoby nezaměstnané déle než 5 měsíců Osoby se zdravotním postižením Osoby v nebo po výkonu trestu Osoby opouštějící institucionální zařízení Azylanti Neaktivní osoby Osoby pečující o malé děti Uchazeči a zájemci o zaměstnání a neaktivní osoby ve věku 50 a více let Lidé mladší 30 let, kteří nejsou v zaměstnání, ve vzdělávání nebo v profesní přípravě Osoby vracející se na trh práce po návratu z mateřské/rodičovské dovolené Osoby pečující o jiné závislé osoby Neformální pečovatelé

MÍRA PODPORY Obchodní společnosti až 85 % Státní podniky Družstva OSVČ Forma financování: ex ante/ex post. Soukromoprávní subjekty vykonávající veřejně prospěšnou činnost (Obecně prospěšné společnosti, Spolky, Ústavy, Církve a náboženské společnosti, Nadace a nadační fondy, Místní akční skupiny, Hospodářská komora, Agrární komora, Svazy, asociace) Obchodní společnosti Státní podniky Družstva OSVČ Profesní komory až 85 %

• Min. výše celkových způsobilých výdajů jednoho projektu 400 000 Kč. ALOKACE NA 1 PROJEKT • Min. výše celkových způsobilých výdajů jednoho projektu 400 000 Kč. • Max. výše celkových způsobilých výdajů jednoho projektu 3 911 700 Kč. • Celková alokace na výzvu: 2 607 800 Kč. Objem nákladů investičního charakteru (nákup dlouhodobého hmotného i nehmotného majetku) na celkových přímých způsobilých nákladech projektu může být maximálně 50 %.

Informace k aktivitám viz Příloha č. 1 Popis podporovaných aktivit. PODPOROVANÉ AKTIVITY Integrační sociální podnik (ISP) Environmentální sociální podnik (ESP) Informace k aktivitám viz Příloha č. 1 Popis podporovaných aktivit.

Ad 1) Integrační sociální podnik (ISP) společensky prospěšný cíl zaměstnávání a sociálního začleňování osob znevýhodněných na trhu práce formulován v zakládacích dokumentech Společensky prospěšný cíl zaměstnávání a sociální začleňování osob ze znevýhodněných skupin, tj. osob definovaných v příloze č. 2 Podporované cílové skupiny - min. podíl zaměstnanců ze znevýhodněných skupin činí 30 %, min. úvazek pro zaměstnance z cílových skupin je 0,4, zaměstnanci z cílových skupin musí mít uzavřenou pracovní smlouvu nebo dohodu o pracovní činnosti (dohoda o provedení práce není pro zaměstnance z cílových skupin akceptovatelná) účast zaměstnanců a členů na směřování podniku důraz na rozvoj pracovních kompetencí znevýhodněných zaměstnanců Sociální prospěch minimálně 51 % případného zisku je reinvestováno do rozvoje sociálního podniku a/nebo pro naplnění jeho společensky prospěšných cílů nezávislost (autonomie) v manažerském rozhodování a řízení na externích zakladatelích nebo zřizovatelích alespoň 30 % podíl tržeb z prodeje výrobků a služeb na celkových výnosech, sleduje se za posledních 12 měsíců realizace projektu Ekonomický prospěch zohledňování environmentálních aspektů výroby i spotřeby Environmentální prospěch přednostní uspokojování potřeb místní komunity a místní poptávky využívání přednostně místních zdrojů spolupráce sociálního podniku s lokálními aktéry na území MAS Místní prospěch

Ad 2) Environmentální sociální podnik (ESP) podnik existuje za účelem naplnění společensky prospěšného cíle, kterým je řešení konkrétního environmentálního problému a zaměstnávání a sociální začleňování osob znevýhodněných na trhu práce; tento cíl je formulován v zakládacích dokumentech Společensky prospěšný cíl zaměstnávání a sociální začleňování osob ze znevýhodněných skupin, tj. osob definovaných v Příloze č. 2 Podporované cílové skupiny - min. podíl zaměstnanců ze znevýhodněných skupin činí 30 %, min. úvazek pro zaměstnance z cílových skupin je 0,4, zaměstnanci z cílových skupin musí mít uzavřenou pracovní smlouvu nebo dohodu o pracovní činnosti (dohoda o provedení práce není pro zaměstnance z cílových skupin akceptovatelná) účast zaměstnanců a členů na směřování podniku důraz na rozvoj pracovních kompetencí znevýhodněných zaměstnanců Sociální prospěch minimálně 51 % případného zisku je reinvestováno do rozvoje sociálního podniku a/nebo pro naplnění jeho společensky prospěšných cílů nezávislost (autonomie) v manažerském rozhodování a řízení na externích zakladatelích nebo zřizovatelích alespoň 30 % podíl tržeb z prodeje výrobků a služeb na celkových výnosech, sleduje se za posledních 12 měsíců realizace projektu Ekonomický prospěch podnikatelské aktivity podniku, skrze které podnik naplňuje společensky prospěšný cíl, mají environmentální rozměr zohledňování environmentálních aspektů ve všech fázích podnikání, tzn. při výrobě výrobků a/nebo poskytování služeb včetně environmentálně příznivého úřadování Environmentální prospěch ekonomická lokalizace = místní výroba pro místní spotřebu, podpora místní ekonomiky sociální podnik zaměstnává obyvatele z území MAS spolupráce sociálního podniku s lokálními aktéry na území MAS Místní prospěch

Sady rozpoznávacích znaků sledovány v průběhu realizace projektu pro příjemce závazné v plném rozsahu uvést v zakládacích dokumentech nejpozději k datu ukončení realizace projektu doporučení: zapracovat je do zakládacích dokumentů při založení společnosti Více viz příloha č. 6 Sada rozpoznávacích znaků pro integrační sociální podnik a příloha č. 7 Sada rozpoznávacích znaků pro environmentální sociální podnik.

FINANCOVÁNÍ Přímé náklady Nepřímé náklady osobní náklady, cestovní náklady – cílová skupina, nákup zařízení/vybavení, pronájem (práce s cílovou skupinou) aj. Nepřímé náklady 25 % celkových přímých způsobilých nákladů

ZPŮSOBILÉ VÝDAJE (1/4) Osobní náklady – součet pracovních úvazků zaměstnance = max. 1,0 u všech subjektů (příjemce + příp. partneři): PS, DPP i DPČ hrubá mzda/plat, odvody zaměstnavatele na SP a ZP, při stejné či obdobné činnosti pro i mimo projekt se nemůže lišit výše sazby za práci, pracovní pozice hrazené z nepřímých nákladů (NN) nepracují přímo s cílovou skupinou projektu nebo nezajišťují výstup, který je určen k přímému využití cílovou skupinou projektu do rozpočtu projektu se neuvádějí, např.: Projektový a finanční manažer, Koordinátor projektu obvyklé mzdy/platy: https://www.esfcr.cz/obvykle-ceny-a-mzdy-platy-opz/- /dokument/799359

ZPŮSOBILÉ VÝDAJE (2/4) Cestovné výdaje spojené s pracovními cestami zaměstnanců příjemce osoby z cílové skupiny (CS) jsou zaměstnanci příjemce (zapojení do projektu v rámci prac. cesty) = dle zák. č. 262/2006 Sb., zákoníku práce, osoby z CS (zapojení není v rámci prac. cesty) jízdné – ve výši skutečných N cesty os. automobilem – v sazbách dle vyhlášky MPSV stravné – v cenách místně obvyklých, celodenní max. 300 Kč/den/os., oběd + doplň. občerstvení max. 150 Kč/den/os. pracovní cesty realizačního týmu nejsou způsobilým přímým výdajem

ZPŮSOBILÉ VÝDAJE (3/4) Nákup zařízení, vybavení a spotřebního materiálu z projektu je možné hradit pouze takovou část nákladů, která odpovídá výši úvazku člena realizačního týmu (úvazky je možné sčítat, lze zakoupit jen 1 druh výpočetní techniky), pro členy realizačního týmu není možné pořizovat vybavení a zařízení v rámci rozpočtu přímých způsobilých výdajů, způsobilým výdajem projektu je vybavení/zařízení s vazbou na cílovou skupinu, pozor na kancelářské potřeby, které spadají do nepřímých nákladů více zde: Pomůcka k identifikaci přímých a nepřímých nákladů: https://www.esfcr.cz/pravidla-pro-zadatele-a- prijemce-opz/-/dokument/797894 Obvyklé ceny, mzdy/platy: https://www.esfcr.cz/obvykle-ceny-a-mzdy-platy-opz/- /dokument/799359

ZPŮSOBILÉ VÝDAJE (4/4) Drobné stavební úpravy - max. do výše 40 000 Kč za každou účetní položku majetku v jednom zdaňovacím období; z přímých nákladů: stavební úpravy prostor zařízení určených pro práci s cílovou skupinou nepřímé náklady: stavební úpravy pro projekt samotný (např. pracoviště projektového manažera). Nákup služeb dodání služby musí být nezbytné k realizaci projektu a musí vytvářet novou hodnotu zpracování analýz, průzkumů, studií, lektorské služby (pokud na ně nemá příjemci či partner akreditaci), školení a kurzy, příp. mentoring, vytvoření NOVÝCH publikací, školicích materiálů nebo manuálů, CD, DVD atd. pronájem prostor pro práci s cílovou skupinou (pro administraci = nepřímý náklad)

PODMÍNKY VEŘEJNÉ PODPORY Veřejná podpora – 4 znaky: Podpora je poskytnuta státem nebo z veřejných prostředků. Podpora zvýhodňuje určité podniky nebo určitá odvětví podnikání a je selektivní. Je ovlivněn obchod mezi členskými státy. Je narušena hospodářská soutěž nebo hrozí její narušení. blokové výjimky podpora de minimis v režimu podpory dle Rozhodnutí Komise č. 2012/21/EU, v případě služeb obecného hospodářského zájmu V rámci jednoho projektu nelze kombinovat více režimů veřejné podpory!

Podpora de minimis vznik nových a rozvoj existujících podnikatelských aktivit, celková výše podpory de minimis pro činnosti spadající do oblasti zemědělské prvovýroby poskytnuté jednomu podniku nesmí  za libovolná tři po sobě jdoucí jednoletá účetní období překročit částku 15 000 EUR, celková výše podpory de minimis pro ostatní činnosti nesmí za libovolná tři po sobě jdoucí jednoletá účetní období překročit částku 200 000 EUR, žadatel může předložit projekt, který bude kombinací činností spadající do oblasti zemědělské prvovýroby i do ostatní činnosti - musí v klíčových aktivitách projektu jednoznačně oddělit typy činností a náklady s každou z nich spojené.

INDIKÁTORY – se závazkem Kód Název indikátoru Měrná jednotka Typ indikátoru 60000 Celkový počet účastníků Osoby Výstup 10213 Počet sociálních podniků vzniklých díky podpoře Organizace 10212 Počet podpořených již existujících sociálních podniků POZOR: do indikátoru se počítají jen osoby s trvalým pobytem v ŽR

INDIKÁTORY– bez závazku (1/2) Kód Název indikátoru Měrná jednotka Typ indikátoru 80500 Počet napsaných a zveřejněných analytických a strategických dokumentů (vč. evaluačních) Dokumenty Výstup Pozn.: Žadatel vybírá pouze relevantní indikátory, u nerelevantních volí hodnotu 0

INDIKÁTORY– bez závazku (2/2) Kód Název indikátoru Měrná jednotka Typ indikátoru 62500 Účastníci v procesu vzdělávání /odborné přípravy po ukončení své účasti Osoby Výsledek 62600 Účastníci, kteří získali kvalifikaci po ukončení své účasti 62800 Znevýhodnění účastníci, kteří po ukončení své účasti hledají zaměstnaní, jsou v procesu vzdělávání/odborné přípravy, rozšiřují si kvalifikaci nebo jsou zaměstnaní, a to i OSVČ Pozn.: Žadatel vybírá pouze relevantní indikátory, u nerelevantních volí hodnotu 0

PŘÍLOHY K ŽÁDOSTI Podnikatelský plán – viz příloha č. 5 Podnikatelský plán Další přílohy: smlouvy s odběrateli a/nebo partnerské smlouvy (nepovinná/é příloha/y) a finanční plán v Excelu – viz příloha č. 4 Finanční plán.

JAK PODAT ŽÁDOST O DOTACI (1/2) Náležitosti: Žadatel musí mít aktivní datovou schránku. Žadatel musí mít vlastní elektronický podpis. Výzvy naleznete na internetu na www.zeleznohorsky- region.cz Podpora rozvoje regionu LEADER 2014- 2020 Výzvy MAS 004 PR OP Zaměstnanost. Podání elektronické žádosti o dotaci přes MS 2014+ (IS KP14+).

JAK PODAT ŽÁDOST O DOTACI (2/2) IS KP14+ • aplikace pro podání elektronické žádosti • www.mseu.mssf.cz • POUZE Internet Explorer nebo Mozilla! – nejnovější verze Registrace žadatele. Vyplnění elektronické žádosti. Podpis statutárního zástupce.

1. Registrace

2. Žádost (1/6)

2. Žádost (2/6)

2. Žádost (3/6)

2. Žádost (4/6)

2. Žádost (5/6)

2. Žádost (6/6)

HODNOCENÍ A VÝBĚR PROJEKTU 1. Kontrola přijatelnosti a formálních náležitostí manažery MAS. 2. Věcné hodnocení projektů výběrovou komisí MAS. 3. Schválení výběru projektu a alokace představenstvem MAS. 4. Oznámení o výběru či nevýběru projektu v MAS. 5. Předání vybraných projektů na MPSV. 6. Závěrečná kontrola na MPSV. Podrobnosti viz Příloha č. 2 Informace o způsobu hodnocení a výběru projektů.

HODNOCENÍ A VÝBĚR PROJEKTŮ - lhůty Fáze Lhůta Kontrola přijatelnosti a formálních náležitostí do 30 pracovních dní od uzávěrky příjmu žádostí Odvolání do 15 kalendářních dní od obdržení výsledku Věcné hodnocení do 50 pracovních dní od kontroly přijatelnosti a formálních náležitostí Schválení představenstvem do 30 prac. dní od dokončení věcného hodnocení Závěrečná kontrola MPSV není závazně určeno (cca do 10 pracovních dní od odeslání z MAS) Vydání právního aktu MPSV do 3 měsíců od výběru žádosti o podporu

DALŠÍ KROKY Vydání právního aktu o poskytnutí podpory. Realizace projektu. Žádost o platbu. Monitoring projektu.

UŽITEČNÉ ODKAZY • Obecná část pravidel pro žadatele a příjemce: https://www.esfcr.cz/pravidla-pro- zadatele-a-prijemce-opz/-/dokument/797767. • Specifické části pravidel pro žadatele a příjemce se skutečně vzniklými výdaji a případně také s nepřímými náklady: https://www.esfcr.cz/pravidla-pro-zadatele-a-prijemce- opz/-/dokument/797817. • Ostatní dokumenty OPZ: https://www.esfcr.cz/dokumenty-opz. • Výzva MAS: http://zeleznohorsky-region.cz/tema/tema.phtml?id=11015&menu=4527. • MS 2014+ - IS KP14+: https://mseu.mssf.cz/. • Edukační videa: http://www.dotaceeu.cz/cs/Jak-na-projekt/Elektronicka- zadost/Edukacni-videa. • Pokyny k vyplnění žádosti v IS KP 14+: https://www.esfcr.cz/formulare-a-pokyny- potrebne-v-ramci-pripravy-zadosti-o-podporu-opz.

TIPY A DOPORUČENÍ • Nenechávejte, prosím, podání žádosti na poslední den. • Uvádějte pouze stručně věcné údaje, držte se otázek – viz Příloha výzvy (kritéria hodnocení). • Konzultujte.

Děkujeme za pozornost. Kontakty: MAS Železnohorský region, z. s. Nám.Míru 288 538 03 Heřmanův Městec v 1. patře www.zeleznohorsky-region.cz Petra Sotonová 720 953 766 sotonova.maszr@seznam.cz Martin Písař 725 156 016 pisar@seznam.cz pondělí 8:00 do 17:00 hodin úterý 8:00 do 16:00 hodin středa 8:00 do 17:00 hodin nebo po domluvě

„VÍTEJTE I VY“, Železnohorský region www.zeleznohorsky-region.cz