Phdr. hana pazlarová ph.d.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
P ODPORA TRANSFORMACE SOCIÁLNÍCH SLUŽEB Ivana Příhonská Praha /
Advertisements

Sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi D.R.A.K., o.s.
2. část Zařízení zajišťuje praní prádla, úklid společných i bytových prostor. Zejména uživatelé pobočky jsou podporováni v nácviku péče o domácnost.
MY JSME MŠ VYHLÍDKA J.K.Tyla
Asistenti pedagoga pro žáky se sociálním znevýhodněním a jejich role ve škole.
Zákon o sociálním podnikání Průběžné informace o připravovaném předpisu.
IX. Krajská konference k primární prevenci rizikového chování Prima třída PRIMA Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov Mgr. Zdeněk Hrnčiřík.
Podpora metodických a koordinačních jednání terénních sociálních pracovníků v Litvínově 05/2011 Kateřina Dosoudilová.
Formy a druhy sociálních služeb. Sociální služby Činnost zajišťující pomoc a podporu osobám za účelem sociálního začlenění nebo v rámci prevence před.
NEZISKOVÉ ORGANIZACE Ing. Alica Kavanová. CHARAKTERISTICKÉ ZNAKY 1. Účelová funkce a důvody založení:  n n n není založena za účelem zisku  d d
Centra denních služeb. poskytují ambulantní služby osobám, které mají sníženou soběstačnost z důvodu věku, chronického onemocnění nebo zdravotního postižení,
Zahájení tvorby Komunitního plánu sociálních služeb pro město Žatec Mgr. Petr Antoni Dne
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
Sociální služby ve zdravotnických zařízeních ústavní péče.
Kvalifikace pracovníka v sociálních službách a sociálního pracovníka.
PHDR. HANA PAZLAROVÁ, PH.D Metody sociální práce 3.
Raná péče. terénní, popřípadě ambulantní služba poskytovaná dítěti a rodičům dítěte ve věku do 7 let, které je zdravotně postižené, nebo jehož vývoj je.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Sociální zabezpečení Sociální služby Mirka Wildmannová Katedra veřejné ekonomie Ekonomicko-správní fakulta MU BRNO.
VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU projekt Sítě mateřských center o.s. – Jihomoravský kraj Lektorské dovednosti I. Komunikace v NNO.
Prostor pro změnu. Historie a poslání  Ponton působí v Plzni od roku 1996 a v Příbrami od roku  Posláním Pontonu je aktivně rozvíjet děti a mladé.
Setkání zástupců 1. ročníků
KULTURA A JEJÍ PROJEVY Mgr. Michal Oblouk.
Situace na trhu práce v JmK a veřejná služba
Uspokojovat potřeby, zprostředkovávat vztahy Proč a jak rozlišit „sociální práci“ a „sociální služby“? Libor Musil.
Úřad práce České republiky
Závěrečná konference Zlín,
Pracovní porada Pracovní list.
Společenská odpovědnost ve školství
31 Základní typy zdravotnických systémů
Techniky práce s mentálně postiženými
DĚTI VĚZNĚNÝCH RODIČŮ Zkušenosti a plány Věznice Světlá nad Sázavou
Pracovní porada Pracovní list.
Zákon o sociálním podnikání
Podmínky výchovně vzdělávacího procesu ve školní TV
P2 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ
Právo životního prostředí pojem, vývoj, prameny, postavení v systému práva, principy Ivana Průchová.
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
Didaktika sportovních činností
Terapeutické komunity
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Sociální situace romských komunit v kontextu genderových rolí
Služby následné péče.
Stimulace tvořivosti – tvůrčí řízení a vedení lidí,
Směrnice OECD pro nadnárodní podniky – význam a role
PhDr.hana pazlarová, ph.d
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
Mezigenerační s dobrovolnické centrum TOTEM, z.s.
jak budovat kulturu školy společně
Životní cyklus.
Role a možnosti spolupráce s orgány sociálně-právní ochrany dětí
Základy sociální politiky - vymezení - přístup - nástroje - cíle
Školní poradenské pracoviště
11. Program podpory zdraví v mateřské škole (Havlínová):
Základní rámec, DEFINICE, cíle, principy, oblasti působení
PhDr.hana pazlarová, ph.d
phdr. Hana pazlarová, ph.d.
Komunitní centrum v přírodní zahradě
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
Domy na půl cesty ve středočeském kraji
Metoda VTI Intenzivní forma pomoci v domácím prostředí rodiny, přímo tam, kde problém vzniká (80.léta 20. stol. v Holandsku) Rodiny, které mají obtíže.
PROCES STANDARDIZACE SOCIÁLNÍ PRÁCE V LOVOSICÍCH
Vychovávaný jedinec.
Podpora sociální práce na území Statutárního města Kladna
Strategické řízení a plánování
Vztah k životnímu prostředí
Phdr. hana pazlarová ph.d.
Rizikové skupiny 2 Pojetí normality, deviace a deviantní chování
Rodičovské kompetence – silní rodiče v našem pohraničí
Podpora samostatného bydlení
Transkript prezentace:

Phdr. hana pazlarová ph.d. Metody sociální práce 6 Phdr. hana pazlarová ph.d.

Opakování Proč je skupinová práce důležitá pro SP? Co je skupinová dynamika a k čem nám je dobré jí sledovat? Jaké druhy skupinových činností můžeme rozlišovat? Uveďte příklady

Streetwork jako forma skupinové práce Mobilní terénní forma sociální práce v přirozeném prostředí klienta Inspirace v pastorační činnosti kněží (např.Don Bosco) Pojem streetwork – přelom 19.a 20.st. – USA – práce s gangy mládeže V ČR – 1993 - usnesení vlády „program sociální prevence“ – sociální pracovník obecních úřadů, v systému sociálního zabezpečení Paralelně se rozvíjí streetwork v neziskovém sektoru – 1997 CAS

Principy terénní SP Respekt a tolerance Maximální dostupnost První a poslední článek osvěty a sociální péče Inovativnost Blízkost klientovi – podpora osobního rozvoje a sebeúcty Podpora účasti na společenském životě Prevence a snižování rizik

Cílové skupiny Osoby na okraji společnosti Děti a mladiství na ulicích Subkultury mládeže (punk, skinheads, graffiti..) Prostitutky a homoprostituti Závislí Lidé bez domova Fanoušci (hooligans)

Co může dělat streetworker?

Úkoly streetworku Vytvářet kontakty s oficiálními strukturami Poradit v osobních potížích a těžkých situacích Pomoc ve styku s úřady Zprostředkovatel při konfliktech Nabídka smysluplného trávení času Pomoc při potížích se školou Prevence násilí, podpora zdravých mezilidských kontaktů Podpora osobního potenciálu vedoucí k samostatnému řešení situace

Zprostředkování lékařské péče, terapie, detoxikace Vybudování důvěry Ulehčení životních podmínek Podpora sebevědomí a odpovědnosti Zastavení psychosociálního zbídačení Posílení důvěry a naděje na nový začátek

Formy práce Přímá Nepřímá Přesahující

Přímá práce Monitoring – mapování terénu, architektonické, institucionální, místa pro trávení času, riziková místa Vyhledávání – aktivní depistáž cílových skupin, navazování kontaktu Individuální práce Skupinová práce

Nepřímá práce Koncepce Projekty Administrativa Jednání s institucemi Prezentace práce Medializace

Přesahující – smíšená práce Nese prvky obou Metodické vedení Profesní vzdělávání Intervizní sezení Supervize

Fáze práce (volně podle mezinárodního manuálu terénní SP, 2008) Seznámení se situací – teoreticky i prakticky Přítomnost – přímé pozorování, začlenění do okolí, „známá tvář“ Identifikace – streetworker zveřejní svoji roli a vyjednává o svém místě v komunitě Navázání vztahu a nabídka pomoci – postupně s rostoucí důvěrou snazší Podpora a zásah – rozvoj individuální i skupinové práce, vč. zprostředkování kontaktu s komunitou a úřady Uzavření a udržitelnost – postupné předání nástupci

Co je streetworku pro pracovníka obtížné?

Dilemata Blízkost x odlišnost Geografická blízkost, kulturní přizpůsobení, jazyk x zachování vlastní identity a odlišnosti, „agent normality“ „lelkování“ jedna z hlavních metod x akce

Oblasti působení Práce s jednotlivcem Práce se skupinou – „záminky k setkání“, sportovní, kulturní akce, společná zábava - fotbálek, kurzy sebeobrany… Práce s komunitou – kontakt s autoritami, propojování komunity