Základní třídění podle způsobu rozmnožování

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZŠ Benešov,Jiráskova 888 Nahosemenné rostliny Mgr. Jana Brázdová.
Advertisements

Základní třídění podle způsobu rozmnožování
TŘÍDĚNÍ ROSTLIN.
Připravil JAN KOMÍNEK© 2016
Charakteristika hub  Tvoří samostatnou říši – přechod mezi rostlinnou a živočišnou říší  Mají odlišný způsob života, výživy, rozmnožování  Ve srovnání.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Nahosemenné rostliny rostliny semenné
Živá příroda – rostliny Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_10_B_08_ŽIVÁ PŘÍRODA-ROSTLINY.
ROSTLINY A JEJICH ORGÁNY LIST. Šablona : V/2 Sada: 2/13 Ověření ve výuce: Třída: 4 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci.
Rostliny.
Tajný kód Hledej tajný kód, který ti pomůže získat neuvěřitelnou finanční odměnu. Je to snadné! Stačí jen odpovídat na otázky týkající se stavby těla rostlin.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Blanka Hipčová NÁZEV: VY_52_INOVACE_02_CH+PŘ_10.
orgán kvetoucích semenných rostlin soubor přeměněných listů přisedajících na stonek vyrůstá z květního lůžka některé nápadné, jiné sotva vidíme.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr. Lenka Němcová Název: VY_32_INOVACE_04_Př7 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: Kapradiny.
Jednoděložné/dvouděložné rostliny Srovnání znaků vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Živá příroda – houby Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
VY_32_INOVACE_20_PŘV_HOUBY NAŠICH LESŮ
Nahosemenné rostliny 2 jehličnany.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
VY_32_INOVACE_16_PŘV_LES
ROSTLINY, ČÁSTI TĚLA - TEST
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Název školy: Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM:
Autor: Mgr. Věra Martincová VY_32_INOVACE_24_V lese
AUTOR: Lenka Hrnčířová
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
Krytosemenné rostliny
Krytosemenné rostliny
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Zvole, okr. Praha - západ
Člověk a jeho svět 4. ročník
Název školy: MŠ a ZŠ Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Základní škola, Hradec Králové
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
VY_32_INOVACE_PŘBOT.20 Autor: Mgr. Jitka Žejdlíková
Tématický celek : ROZMANITOST V PŘÍRODĚ II .
Semenné rostliny Spermatophyta.
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
AUTOR: Mgr. Bc. Alena Machulková
AUTOR: Mgr. Blanka Hipčová
TÉMA: Přírodní společenstva
EU peníze školám Základní škola Čachovice a Mateřská škola Struhy, Komenského 96, příspěvková organizace Označení: VY_32_INOVACE_113_PR4 Předmět: Přírodověda.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
HOUBY (opakování) VY_32_INOVACE_06-47 Ročník: 3. Vzdělávací oblast:
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Autor: Mgr. Jitka Žejdlíková Datum vytvoření: leden 2012 Ročník: 7.
Nahosemenné rostliny II
Opakování rostliny Člověk a jeho svět (Přírodověda pro 4. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Rostliny Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky, stavbou a dělením rostlin.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Lesní patra.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ ,Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková org.
Lesní byliny a jejich čeledi.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Základní třídění podle způsobu rozmnožování
Základní skupiny živočichů
VY_32_ INOVACE_ 01_ PŘÍRODOVĚDA 5
Autor: Mgr. Jitka Šteflová
VY_32_INOVACE_02_PŘV_ROSTLINY
Kapradiny-pracovní list
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Dolní Benešov
ZÁSTUPCI JEHLIČNANŮ.
1. 1.
Nepohlavní - vegetativní
Krytosemenné rostliny
Rostliny semenné rozmnožují se semeny
Transkript prezentace:

Základní třídění podle způsobu rozmnožování Třídění rostlin Základní třídění podle způsobu rozmnožování Rostliny výtrusné Rostliny semenné

Základní třídění rostlin Rostliny třídíme především podle toho, čím se rozmnožují – zda výtrusy nebo semeny rostliny výtrusné rostliny semenné

Rostliny výtrusné Rozmnožují se pomocí výtrusů. Mezi rostliny výtrusné řadíme kapraďorosty mechorosty

Rostliny semenné Tyto rostliny produkují semena. Podle toho, kde je vytvářejí, je třídíme na rostliny nahosemenné – nahá semena na šupinách šištic krytosemenné – semena ukrytá v plodech

Nahosemenné rostliny Patří sem především jehličnany: nejznámější jsou borovice, jedle, modřín, smrk, tis či jalovec.

Krytosemenné rostliny Dále se třídí podle stavby květu nebo květenství: například hvězdnicovité, zvonkovité, lilkovité, hvozdíkovité, růžovité či pivoňkovité.

Opakování pro mladé přírodovědce rostliny výtrusné semenné kapraďorosty nahosemenné krytosemenné mechorosty