Rozvoj sociálních služeb - I

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
SEMINÁŘ PRO ŽADATELE Integrovaný plán rozvoje města Český Těšín „Revitalizace významně postižené městské části SVIBICE“ DOBRÝ DEN!
Advertisements

Předmět úpravy Podmínky pro poskytování sociálních služeb a příspěvku na péči Podmínky pro vydávání oprávnění k poskytování soc.služeb, pro výkon veřejné.
Opatření III.2.1 Obnova a rozvoj vesnic, občanské vybavení a služby Podopatření III Obnova a rozvoj vesnic Přerov, Hotel Fit Program rozvoje.
Příjem a hodnocení žádostí o podporu
Webová aplikace MS PRAHA.
David PETR, Kateřina VOISOVÁ
Webová aplikace IS KP14+ Ing. Bohumila Kubíková
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva ERDF pro vysoké školy Mgr. Stanislava Podolková Praha, duben 2016.
Aplikace MS2014+ Portál IS KP14+.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 26. srpna 2016.
INTEGROVANÝ REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM Ing. Lucie Veselá.
WEBOVÁ APLIKACE MS2014+ Ing. Josef Šetek Seminář pro SC 3.2 ZVYŠOVÁNÍ EFEKTIVITY A TRANSPARENTNOSTI VEŘEJNÉ SPRÁVY PROSTŘEDNICTVÍM ROZVOJE VYUŽITÍ A KVALITY.
WEBOVÁ APLIKACE MS2014+ Ing. Anna Kreutziger Seminář pro SC 1.3 ZVÝŠENÍ PŘIPRAVENOSTI K ŘEŠENÍ A ŘÍZENÍ RIZIK A KATASTROF Průběžná výzva č. 19 Technika.
Aplikace MS2014+ Portál IS KP14+.
Aplikace MS2014+ Portál IS KP14+. URL aplikace IS KP pro korektní fungování aplikace je nezbytně nutné dodržovat.
WEBOVÁ APLIKACE MS2014+ Praha Ing. Petr Šústal, MPA.
Webová aplikace IS KP14+ Ing. Jitka Zdvíhalová Seminář pro SC 2.5 Snížení energetické náročnosti v sektoru bydlení 37.Výzva – Energetické úspory v bytových.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 11. dubna 2016.
Aplikace MS2014+ Portál IS KP14+. URL aplikace IS KP pro korektní fungování aplikace je nezbytně nutné dodržovat.
Aplikace Monitorovací systém
Seminář pro žadatele IROP
Seminář pro žadatele IROP
Integrovaný regionální operační program
Financování projektů z fondů EU
Seminář pro žadatele/příjemce
Seminář pro žadatele k Výzvě IROP (2017) – Bezpečnost dopravy a cyklostezky v regionu MAS Moravská cesta 21. Března 2017, Příkazy.
Informace o výzvě pro školy
Praha, Mgr. Ljubomir Džingozov
Webová aplikace MS2014+ Ing. Josef Šetek
Interní postupy MAS Brdy
Webová aplikace IS KP14+ Mgr. Nikola Knopová, DiS
Brno, Ing. Lenka Skopalíková
16., 21. a , 9:00 Krajský úřad Ústeckého kraje
Aplikace MS2014+ Portál IS KP14+.
Aplikace Monitorovací systém
INFRASTRUKTURA PRO SOCIÁLNÍ ZAČLEŇOVÁNÍ
Aplikace Monitorovací systém
Seminář pro žadatele IROP výzev Prostějov venkov o.p.s.
Webová aplikace MS2014+ Ing. Josef Šetek
Praha, Mgr. Martina Brandejsová
Výzvy k předkládání žádostí o podporu MAS Podhorácko - IROP
k 5. výzvě MAS Stolové hory – IROP:
k 4. výzvě MAS Stolové hory – IROP:
Seminář pro žadatele IROP výzva č
INFRASTRUKTURA PRO SOCIÁLNÍ ZAČLEŇOVÁNÍ
Seminář pro žadatele k výzvám v opatření
Seminář pro žadatele k výzvě IROP č.3
1. výzva k předkládání žádostí o podporu z Integrovaného regionálního operačního programu MAS PODHOSTÝNSKA Z.S. – IROP - CYKLISTICKÁ A PĚŠÍ DOPRAVA Vazba.
Seminář pro potenciální žadatele
Centrum pro regionální rozvoj České republiky Územní odbor IROP pro Kraj Vysočina prezentace v rámci semináře „Dotační příležitosti pro obce na rok.
k 11. výzvě MAS Stolové hory – IROP:
Seminář pro žadatele k 3. výzvě
Infrastruktura pro předškolní vzdělávání - I
IROP – Obnova památek kulturního dědictví Šternberk,
Integrovaný regionální operační program
Nejčastější chyby při kontrole žádosti o dotaci 9
Integrovaný regionální operační program – IROP
Seminář pro žadatele SOCIÁLNÍ BYDLENÍ
Aplikace MS2014+ Portál IS KP14+.
Podpora vybraných druhů sociálních služeb ve Středočeském kraji II
Seminář pro žadatele 322/06_16_038/CLLD_16_01_120
Seminář pro žadatele 347/06_16_075/CLLD_16_01_120
6. Výzva MAS Střední Haná IROP Infrastruktura pro vzdělávání č
Seminář pro žadatele výzva č
SEMINÁŘ PRO ŽADATELE 8. VÝZVA IROP - Podpora sociálního začleňování“
Výzva č. 3 MAS Nad Prahou – IROP – Místa setkávání a řešení krizí
INFRASTRUKTURA PRO VZDĚLÁVÁNÍ
INFRASTRUKTURA PRO VZDĚLÁVÁNÍ
Aktuality k územním studiím krajiny z hlediska IROP
Seminář k 2. výzvě OPZ Prorodinná opatření
Transkript prezentace:

Rozvoj sociálních služeb - I Seminář pro žadatele k 8. výzvě MAS Stolové hory – IROP: Rozvoj sociálních služeb - I 180/06_16_072/CLLD_16_01_092 Velké Poříčí 17. 1. 2019 1

Obsah Základní pojmy Představení výzvy MAS Stolové hory Oprávnění žadatelé, cílové skupiny Území realizace Popis podporovaných aktivit Typy podporovaných projektů Indikátory Způsobilé výdaje a rozpočet Způsob podání žádosti o podporu Povinné přílohy žádosti o podporu Způsob hodnocení a výběru projektů Udržitelnost Důležité dokumenty 2

Základní pojmy MAS = Místní akční skupina (Stolové hory) IROP = Integrovaný regionální operační program SCLLD = Strategie komunitně vedeného místního rozvoje (dokument, díky němuž můžeme vyhlašovat dotační výzvy a který popisuje, na které témata budou výzvy vyhlášeny) ŘO = řídící orgán, tj. Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR), resp. Centrum pro regionální rozvoj (CRR) Opatření = dílčí, tématicky zaměřená část IROP v rámci SCLLD Výzva = akt, kterým MAS vybízí žadatele k podání projektu a kterým stanovuje podmínky podání projektu a jeho realizace Projekt = projektová žádost = žádost o podporu = žádost (preferenční) kritérium = hledisko při posuzování projektu, každé kritérium je bodováno dle přednastavené bodové škály Kontrolní list = bodovací protokol 3

Základní pojmy Výběrový orgán MAS = Hodnotitelská komise MAS Rozhodovací orgán MAS = Rada MAS Studie proveditelnosti = jedna z příloh žádosti o podporu, stěžejní dokument, ze kterého je ověřováno splnění podmínek hodnocení Celkové způsobilé výdaje = výdaje, které jsou proplatitelné z dotace (výdaje na hlavní a vedlejší aktivity projektu) Hlavní aktivity = hlavní podporované aktivity uvedené v nadřazené výzvě ŘO k výzvě MAS 4

Představení výzvy MAS Stolové hory operační program: Integrovaný regionální operační program (IROP) specifický cíl IROP: 4.1 Posílení komunitně vedeného místního rozvoje za účelem zvýšení kvality života ve venkovských oblastech a aktivizace místního potenciálu vyhlašovatel výzvy: MAS Stolové hory, z. s. název výzvy MAS: 8. výzva MAS Stolové hory - IROP – Rozvoj sociálních služeb - I číslo výzvy MAS: 180/06_16_072/CLLD_16_01_092 název nadřazené výzvy ŘO IROP: VÝZVA Č. 62 Sociální infrastruktura - integrované projekty CLLD 5

Představení výzvy MAS Stolové hory alokace výzvy: 3 500 000 Kč datum vyhlášení výzvy MAS a zahájení příjmu žádostí: 21. 12. 2018 datum ukončení příjmu žádostí o podporu: 30. 4. 2019, 15 hod. datum ukončení realizace projektu: 31. 12. 2022 minimální výše celkových způsobilých výdajů: MAS nestanovila maximální výše celkových způsobilých výdajů: 3 500 000 Kč maximální výše celkových výdajů: 99 000 000 Kč míra podpory: 95 % (spolufinancování žadatele 5 %) forma podpory: ex-post financování 6

Oprávnění žadatelé, cílové skupiny Kraje, obce, dobrovolné svazky obcí a jimi zřizované nebo zakládané organizace, organizační složky státu a jejich příspěvkové organizace, nestátní neziskové organizace, církve, církevní organizace. Cílové skupiny Osoby sociálně vyloučené či ohrožené sociálním vyloučením Osoby se zdravotním postižením Území realizace – území MAS Stolové hory; území MAS (obec zahrnutá do MAS) musí mít z realizace projektu prokazatelně úplný nebo převažující prospěch 7

Způsobilé výdaje a rozpočet Časová způsobilost 1. 1. 2014 – 31. 12. 2022 Věcná způsobilost základní věcná hlediska viz kap. 10.1 Obecných pravidel pro žadatele a příjemce podrobnější věcná hlediska viz kap. 3.2.4 a 3.2.5 Specifických pravidel pro žadatele a příjemce výzvy č. 62 IROP 8

Popis podporovaných aktivit Hlavní aktivity – vynaložení min. 85 % celkových způsobilých výdajů Vedlejší aktivity – vynaložení max. 15 % celkových způsobilých výdajů 9

Popis podporovaných aktivit …nákup, rekonstrukce, či výstavba objektů, zařízení a vybavení a stavební úpravy, které vytvoří podmínky pro kvalitní poskytování sociálních služeb, obnovu a zkvalitnění materiálně technické základny stávajících služeb a sociální práce s cílovými skupinami. Sociální služby jsou definovány zákonem č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů Podporované aktivity musí vést k inkluzi sociálně vyloučených osob, či sociálním vyloučením ohrožených osob, nebo zdravotně postižených osob. Podporované aktivity je nutné provázat s připravovanou vyhláškou, která upravuje materiálně technické zabezpečení služby, která naplňuje § 79 zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů 10

Podporované druhy sociálních služeb Centra denních služeb Noclehárny Denní stacionáře Terapeutické komunity Týdenní stacionáře Odborné sociální poradenství Domovy pro osoby se zdravotním postižením Sociálně terapeutické dílny Sociální rehabilitace Chráněné bydlení Pracoviště rané péče Azylové domy Intervenční centra Domy na půl cesty Zařízení následné péče Zařízení pro krizovou pomoc Podpora samostatného bydlení Nízkoprahová denní centra Pečovatelská služba Nízkoprahová zařízení pro děti a mládež Osobní asistence 11

Podporované druhy sociálních služeb Odlehčovací služby Sociálně aktivizační služby pro seniory a osoby se zdravotním postižením Sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi Kontaktní centra Terénní programy Tísťová péče Průvodcovské a předčitatelské služby 12

Popis podporovaných aktivit Podpořené aktivity z IROP nesmí vést k diskriminaci a segregaci žádné ze sociálně znevýhodněných skupin. Nelze podpořit sociální službu domovy pro seniory dle § 49 zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, a sociální služby určené pouze pro cílovou skupinu senioři - osoby starší 65 let bez přiznaného některého ze stupňů míry závislosti podle zákona o sociálních službách. Dále nelze podpořit domovy se zvláštním režimem dle § 50 zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách. V případě pobytových služeb doporučujeme postupovat podle Materiálně-technického standardu pro služby sociální péče poskytované pobytovou formou (http://www.mpsv.cz/cs/13916). Standardem pro pobytové služby jsou jednolůžkové a dvoulůžkové pokoje, které nesmí být průchozí. 13

Způsobilé výdaje – hlavní aktivity projektu (příklady) Stavby, stavební práce, rekonstrukce Stavby, přístavby, staveb. úpravy a rekonstrukce budov či bytů sloužících k poskytování registrovaných soc. Služeb Vytvoření zázemí pro poskytování reg. soc. služeb Zázemím je myšleno zázemí pro uživatele a pracovníky, kteří zajišťují tyto služby. Budování a modernizace související inženýrské sítě (vodovod, kanalizace,…) Nákup pozemků a staveb Nákup pozemku – cena nesmí přesáhnout 10 % celkových způsobilých výdajů Nákup stavby (celé nebo části), která bude sloužit jako zázemí... Pořízení vybavení budov a zázemí pro zajištění provozu zařízení s vazbou na poskyt. Služeb Pořízení automobilu pro poskytování terénních a ambulantních soc. Služeb Terénními službami se rozumí sociální služby, které jsou cílové skupině poskytovány v jejím přirozeném sociálním prostředí. 14

Způsobilé výdaje – vedlejší aktivity projektu (příklady) Zeleň v okolí budov a na budovách Demolice staveb na místě realizace projektu Parkovací stání v rámci areálu nezbytné pro provoz zařízení Příjezdové komunikace v areálu Projektová dokumentace Studie proveditelnosti Pořízení služeb bezprostředně souvisejících s realizací projektu (příprava a realizace zadávacích a výběrových řízení) 15

Způsobilé výdaje – hlavní aktivity projektu (příklady) ... Vše musí mít přímou souvislost s výstupy projektu a sloužit k poskytování sociálních služeb Pořízené vybavení musí sloužit k realizaci projektu s přímou vazbou na poskytování daných služeb. Jedná se o standardní, nezbytné a obvyklé výdaje podle typu služby. Pořízený majetek podléhá kontrole a při nákupu vybavení včetně drobného vybavení, důrazně upozorňujeme žadatele/příjemce, že je potřeba udržet výstupy z projektu po celou dobu udržitelnosti (tj. pět let od provedení poslední platby příjemci ze strany ŘO IROP), včetně evidence těchto výstupů. V případě neudržení výstupů z projektu po celou dobu udržitelnosti projektu se příjemce vystavuje riziku krácení dotace (dle příloh č. 2A-D těchto Pravidel), pokud nesjedná nápravu z vlastních zdrojů a nenahradí odpovídajícím majetkem z vlastních zdrojů. více viz kap. 3.2.5 Specifických pravidel pro žadatele a příjemce výzvy č. 62 IROP 16

Nezpůsobilé výdaje (příklady) Výdaje spojené s částí projektu, která zasahuje mimo území MAS Výdaje, které nesouvisí s cíli projektu nebo který není možno doložit písemnými doklady Výdaje na vedlejší aktivity projektu nad 15 % CZV Výdaje spojené s řízením a administrací projektu, osobní náklady Opravy a údržba Provozní a režijní výdaje Úroky z úvěrů, půjček, splátky půjček a úvěrů více viz kap. 3.2.5 Specifických pravidel pro žadatele a příjemce výzvy č. 62 IROP 17

Povinné přílohy žádosti o podporu Plná moc – vzor příloha č. 11 Obecných pravidel Zadávací a výběrová řízení Doklady o právní subjektivitě žadatele Výpis z rejstříku trestů – není povinné Studie proveditelnosti – osnova upravená MAS Doklad o prokázání právních vztahů k majetku, který je předmětem projektu Žádost o stavební povolení nebo ohlášení, případně stavební povolení nebo souhlas s provedením ohlášeného stavebního záměru nebo veřejnoprávní smlouva nahrazující stavební povolení 18

Povinné přílohy žádosti o podporu Projektová dokumentace pro vydání stavebního povolení nebo pro ohlášení stavby – pokud není součástí žádosti o stavební povolení, musí být ověřená stavebním úřadem (razítko a podpis); dále musí být razítko autorizovaného projektanta Obojí zpravidla na deskách proj. dokumentace – doložit i oskenované desky Položkový rozpočet stavby – tak, aby bylo možno jednoznačně vymezit způsobilé/nezpůsobilé výdaje a hlavní/vedlejší aktivity projektu Čestné prohlášení o skutečném majiteli Územní rozhodnutí nebo územní souhlas nebo veřejnoprávní smlouva nahrazující územní řízení 19

Povinné přílohy žádosti o podporu Souhlasné stanovisko subjektu, který vydal strategický plán sociálního začleňování, komunitní plán sociálních služeb nebo střednědobý plán rozvoje sociálních služeb kraje – vzor viz příloha č. 8 Spec. Pravidel pro žadatele a příjemce Pověřovací akt, popř. vyjádření objednatele služeb o úmyslu poskytovatele služeb pověřit výkonem služby obecného hospodářského zájmu v souladu s rozhodnutím Komise 2012/21/EU 20

Indikátory = ukazatele = nástroje pro měření dosažených efektů aktivit projektu indikátory výstupu = závazné indikátory tolerance odchýlení se od cílové hodnoty indikátoru různá dle metodických listů indikátorů (jedna z příloh specifických pravidel) výchozí hodnota = 0, datum výchozí hodnoty se musí rovnat datu podání žádosti o podporu nebo mu předcházet povinnost stanovit v žádosti cílové hodnoty indikátorů, včetně popisu způsobu stanovení cílové hodnoty více viz specifická část pravidel pro žadatele a příjemce výzvy č. 62 IROP (včetně jejích příloh) 21

Indikátory Kód indikátoru Název Měrná jednotka Typ 6 75 10 Kapacita služeb a sociální práce klienti Výsledek 5 54 01 Počet podpořených zázemí pro služby a sociální práci zázemí Výstup 5 54 02 Počet poskytovaných druhů sociálních služeb služby 22

Indikátory 6 75 10: Indikátor měří počet klientů, kterým je podpořené zařízení schopno nabídnout v jeden okamžik alespoň jednu ze svých služeb (maximální okamžitá kapacita) Cílová hodnota = Plánovaná kapacita služeb a sociální práce, jíž bude dosaženo v okamžiku ukončení realizace projektu. Tolerance – max. +- 10 % z absolutní hodnoty rozdílu mezi výchozí a cílovou hodnotou 23

Indikátory 5 54 01 Počet podpořených zázemí pro služby a sociální práci: Zázemí – jsou prostory a/nebo vybavení prostor, která jsou nezbytná pro realizaci daných služeb či aktivit Cílová hodnota = plánovaný počet projektem vytvořených / rekonstrukovaných / vybavených zázemí v době ukončení realizace projektu. Tolerance – žádná; je nutné dosáhnout cílové hodnoty 24

Indikátory 5 54 02 Počet poskytovaných druhů sociálních služeb: Počet druhů sociálních služeb, které jsou či budou po ukončení projektu zaregistrovány a definovány podle zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, podpořených z projektu V projektu se načte každý druh sociální služby podpořený z projektu pouze jedenkrát, i kdyby měl různá registrační čísla (např. Z důvodu jiného poskytovatele či místa poskytování) Cílová hodnota = plánovaný počet poskytovaných druhů sociálních služeb (tj. Příjemce je přihlásil k registraci dle zákona č. 108/2006 Sb.) do 6 měsíců od ukončení realizace projektu. Tolerance – žádná; je nutné dosáhnout cílové hodnoty 25

Způsob podání žádosti o podporu Žádosti se zasílají/podávají pouze v elektronické podobě prostřednictvím aplikace IS KP14+ (MS2014+) https://mseu.mssf.cz nevyžaduje instalaci do PC používat prohlížeč Internet Explorer (více viz IS KP14+) Je nutné mít kvalifikovaný elektronický podpis (např. PostSignum České pošty) platnost certifikátu je 1 rok Postupovat podle Postupu pro podání žádosti o podporu v MS2014+ (viz přílohy Specifických pravidel pro žadatele a příjemce výzvy č. 53 IROP) 26

Způsob hodnocení a výběru projektů Fáze hodnocení Lhůta (pracovní dny) Kontrola formálních náležitostí a přijatelnosti 20 Věcné hodnocení 30 Výběr projektů 15 Závěrečné ověření způsobilosti (provádí ŘO) 24 Příprava a vydání právního aktu (provádí ŘO) 3 měsíce od schválení vedením ŘO IROP pokud projekt projde hodnocením v dané fázi, postupuje do další fáze projekty, které neprošly hodnocením v dané fázi, mají možnost odvolání ve lhůtě 15 pracovních dnů po dobu lhůty pro podání žádosti o přezkum/odvolání lhůty pro hodnocení a výběr projektů neběží, celý proces se pozastavuje 27

Kontrola formálních náležitostí a přijatelnosti provádějí pracovníci kanceláře MAS Stolové hory napravitelná x nenapravitelná kritéria u napravitelných kritérií možná oprava ve lhůte 5 PD (max. 2x) do 15 kalendářních dní ode dne doručení informace může žadatel podat žádost o přezkum (u negativně hodnocených žádostí) MAS zasílá informaci o výsledku hodnocení prostřednictvím depeše v systému MS2014+ více viz příloha č. 1 výzvy MAS Stolové hory a kontrolní list k hodnocení Interní postupy MAS Stolové hory pro IROP 28

Kontrola formálních náležitostí a přijatelnosti kritéria formálních náležitostí (všechna napravitelná) žádost o podporu je podána v předepsané formě kontroluje se, mimo jiné, zda jsou informace uvedené v žádosti o podporu v souladu s informacemi uvedených v přílohách žádosti (např. informace o veřejných zakázkách – viz další snímky) žádost o podporu je podepsána oprávněným zástupcem žadatele jsou doloženy všechny povinné přílohy požadované v dokumentaci k výzvě MAS kontroluje se, mimo jiné, zda je projektová dokumentace označena razítkem a podpisem stavebního úřadu a zda ji zpracoval autorizovaný projektant, tj. zda obsahuje razítko autorizovaného projektanta přílohy obecně by měly být vkládány v kompletní verzi (často např. chybí podpisy, jelikož je vložena elektronická verze a nikoliv sken originálu) 29

Nový modul veřejné zakázky od 22. 8. 2017 Veřejné zakázky v MS2014+ Nový modul veřejné zakázky od 22. 8. 2017 http://www.crr.cz/Files/Docs/irop/Dokumenty/2017/Modul%20VZ%20-%20ISKP%20-%20pom%C5%AFcka.pdf Metodický pokyn pro oblast zadávání veřejných zakázek http://www.dotaceeu.cz/cs/Fondy-EU/2014-2020/Metodicke-pokyny/Metodika-rizeni-programu/Metodika-zadavani-zakazek

Veřejné zakázky

Veřejné zakázky

Kontrola formálních náležitostí a přijatelnosti obecná kritéria přijatelnosti statutární zástupce žadatele je trestně bezúhonný žadatel splňuje definici oprávněného příjemce pro příslušný specifický cíl a výzvu MAS projekt je v souladu se schválenou strategií – Strategie komunitně vedeného místního rozvoje území MAS Stolové hory projekt je svým zaměřením v souladu s podmínkami výzvy MAS projekt respektuje minimální a maximální hranici celkových způsobilých výdajů stanovenou ve výzvě MAS projekt je svým zaměřením v souladu s cíli a podporovanými aktivitami výzvy MAS potřebnost realizace je odůvodněná projekt respektuje limity způsobilých výdajů (pokud jsou stanoveny) výsledky projektu jsou udržitelné projekt nemá negativní vliv na žádnou z horizontálních priorit IROP (udržitelný rozvoj, rovné příležitosti a zákaz diskriminace, rovnost mužů a žen) 33

Kontrola formálních náležitostí a přijatelnosti specifická kritéria přijatelnosti Žadatel má zajištěnou administrativní, finanční a provozní kapacitu k realizaci a udržitelnosti projektu Projekt je v souladu se Strategií sociálního začleňování 2014-2020 Projekt je v souladu s Národní strategií rozvoje sociálních služeb Projekt je v souladu se strategickým plánem sociálního začleňování nebo s komunitním plánem nebo s krajským střednědobým plánem rozvoje sociálních služeb 34

Věcné hodnocení provádí Hodnotitelská komise MAS Stolové hory bodové hodnocení kvality projektů na základě preferenčních kritérií maximální počet bodů, kterého lze dosáhnout: 70 hranice bodů pro splnění podmínek věcného hodnocení: 35 MAS zasílá žadateli informaci o výsledku hodnocení prostřednictvím delepše v systému MS2014+ žadatel může do 15 kalendářních dní ode dne doručení informace podat žádosti o přezkum více viz: příloha č. 2 výzvy a kontrolní list k věcnému hodnocení Interní postupy MAS Stolové hory pro IROP 35

Věcné hodnocení kritéria věcného hodnocení: finanční náročnost projektu kritérium zvýhodňuje menší/levnější projekty dopad projektu na více obcí v území MAS kritérium zvýhodňuje projekty na základě počtu doložených smluv o spolupráci počet podpořených zázemí pro služby a sociální práci kritérium zvýhodňuje projekty dle cílové hodnoty indikátoru 55402 Počet poskytovaných druhů sociálních služeb 36

Věcné hodnocení kritéria věcného hodnocení: V rámci projektu dojde k registraci druhu sociální služby podle zákona č. 108/2006 Sb. kritérium zvýhodňuje projekty na základě indikátoru 55402 Počet poskytovaných druhů sociálních služeb Kapacita služeb a sociální práce v podpořeném území kritérium zvýhodňuje projekty na základě indikátoru 67510 Kapacita služeb a sociální práce Poskytování služeb mimo území MAS kritérium zvýhodňuje ty žadatele, kteří danou sociální službu poskytují procentuálně více na území MAS než jiní (měřeno na základě počtu klientů) 37

Výběr projektů, ZOZ a vydání právního aktu provádí Rada MAS Stolové hory schvaluje návrh Hodnotitelské komise MAS nemůže měnit ani pořadí projektů ani hodnocení žádostí může určit náhradní projekty MAS zasílá žadateli informaci o výsledku hodnocení prostřednictvím delepše v systému MS2014+; žadatel může do 15 kalendářních dní ode dne doručení informace podat žádosti o přezkum (u negativně hodnocených žádostí). závěrečné ověření způsobilosti a vydání právního aktu: provádí ŘO IROP vydání právního aktu do 3 měsíců ze strany ŘO IROP 38

Kritéria závěrečného ověření způsobilosti projektů žádost o podporu je podána v předepsané formě jsou doloženy všechny povinné přílohy a obsahově splňují náležitosti požadované v dokumentaci k výzvě ŘO projekt je v souladu s pravidly veřejné podpory výdaje na hlavní aktivity projektu odpovídají tržním cenám cílové hodnoty indikátorů odpovídají cílům projektu Minimálně 85 % způsobilých výdajů projektu je zaměřeno na hlavní aktivity projektu V hodnocení eCBA/finanční analýze projekt dosáhne minimálně hodnoty ukazatelů stanovené ve výzvě V projektu bylo ověřeno riziko dvojího financování Poskytované služby jsou uvedené v zákoně o sociálních službách – nenapravitelné Projekt není cílen na poskytování sociálních služeb seniorům jako výhradní nebo jediné cílové skupině - nenapravitelné 39

Udržitelnost – viz kap. 8 Spec. pravidel výzvy č. 69 Doba udržitelnosti je 5 let od provedení poslední platby příjemci ze strany ŘO IROP, tzn. od data nastavení stavu „projekt finančně ukončen ze strany ŘO“ Povinnosti příjemce v době udržitelnosti jsou definovány v kap. 20 Obecných pravidel Příjemce podpory v této výzvě je také povinen: řádně uchovávat veškerou dokumentaci a účetní doklady související s realizací projektu, veškerý pořízený majetek používat k účelu, ke kterému se zavázal v žádosti o podporu, zajistit financování veškerých výdajů spojených s provozem a údržbou. V době udržitelnosti projektu musí být veškerý pořízený majetek evidován. 40

Udržitelnost – viz kap. 8 Spec. pravidel výzvy č. 69 V době udržitelnosti musí být dodržovány cílové hodnoty indikátorů stanovené v Rozhodnutí/Stanovení výdajů. V době udržitelnosti bude prováděna kontrola prostřednictvím Zpráv o udržitelnosti projektu, ex-post analýzy rizik a ex-post kontroly. Po dobu udržitelnosti je příjemce povinen prokázat fungování služeb v druhu a kapacitě, kterou určil v žádosti o podporu. V ZoU projektu příjemce uvádí informace požadované v kapitole 6 Spec. pravidel Doporučujeme příjemcům sjednat si pojištění majetku financovaného z IROP (nezpůsobilý výdaj). Pojištění je vhodné zejména pro případ, kdy v průběhu realizace projektu nebo v období udržitelnosti dojde ke zničení nebo poškození majetku pořízeného z podpory. Příjemce nebude schopen naplnit účel projektu a zachovat po stanovené období výsledky realizace projektu a bude povinen vyplacenou podporu vrátit. 41

Důležité dokumenty Výzva MAS Stolové hory: Rozvoj sociálních služeb http://www.mas-stolovehory.cz/vyzvy-2017-2023/irop Specifická pravidla pro žadatele a příjemce výzvy č. 62 – hlavně aktivita Rozvoj sociálních služeb http://www.irop.mmr.cz/getmedia/5f04e0a7-ef68-4d59-9c1d- e1db4804f419/Specificka-pravidla-v-62-2_1-CLLD_v-1-2.pdf.aspx?ext=.pdf Přílohy spec. pravidel výzvy č. 62 IROP http://www.irop.mmr.cz/getmedia/cba41b32-f307-4819-a383- 779538ee7ac8/Prilohy_Specificka-pravidla-v-62-2_1-CLLD_v-1- 2.zip.aspx?ext=.zip Obecná pravidla pro žadatele a příjemce IROP http://www.irop.mmr.cz/getmedia/854bc428-6a7a-4b02-af02- 51e67870f8c9/Obecna-pravidla-IROP_vydani-1- 11_15052018_final.pdf.aspx?ext=.pdf 42

Další důležité dokumenty Metodický pokyn pro oblast zadávání zakázek v programovém období 2014-2020 http://www.dotaceeu.cz/cs/Fondy-EU/2014-2020/Metodicke- pokyny/Metodika-rizeni-programu/Metodika-zadavani-zakazek Nový modul veřejné zakázky od 22. 8. 2017 http://www.crr.cz/Files/Docs/irop/Dokumenty/2017/Modul%20VZ% 20-%20ISKP%20-%20pom%C5%AFcka.pdf Matice způsobilosti výdajů http://www.crr.cz/Files/Docs/irop/Dokumenty/Matice%20zp%C5%A Fsobilosti%20v%C3%BDdaj%C5%AF/Soci%C3%A1ln%C3%AD% 20slu%C5%BEbyI.pdf 43

Dotazy 44

Kontakty Pavel Rejchrt email: rejchrt.masstolovehory@gmail.com tel.: +420 775 044 622 Místní akční skupina Stolové hory, z. s. sídlo: Masarykovo nám. 98, 549 54, Police n. Metují kancelář: Náměstí 102, 549 32, Velké Poříčí www.mas-stolovehory.cz 45

Děkuji za pozornost 46

Doplněk: Postup při podávání žádosti Zřízení elektronického podpisu Registrace do systému IS KP14+ Vyplnění žádosti o podporu Finalizace žádosti o podporu Podepsání a odeslání žádosti o podporu

Jak zadávat projektovou žádost? Portál IS KP14+ Produkční (ostré) prostředí: https://mseu.mssf.cz Edukační video www.strukturalni-fondy.cz/cs/Jak-na-projekt/Elektronicka- zadost/Edukacni-videa Příručky OP Postup pro podání žádosti o podporu v MS2014+, viz příloha č. 1 výzvy č. 68 IROP

vybrat číslo nadřazené výzvy IROP

Nejlepší je vyhledávat podle klíčového slova „ Nejlepší je vyhledávat podle klíčového slova „*stolové“ anebo podle čísla výzvy. Při vyhledávání je dobré před vyhledávané slovo vložit *, pokud * není vložena, musí se zadat přesný název nebo číslo výzvy.

Info k IS KP14+ (MS2014+) Žadatel má vždy přístup do portálu s rolí správce přístupů. Pouze s touto rolí lze přidávat/odebírat další uživatele (čtenář, editor, signatář, zmocněnec). K podepisování všech nebo určitých úloh je možné zmocnit jinou osobu (vč. konzultanta) plnou mocí, která se oskenovaná nahraje do IS KP14+. Informace o stavu projektu včetně výsledků hodnocení projektu se žadatel/příjemce dozví pouze přes systém. Komunikace s MAS a MMR po podání projektové žádosti bude probíhat pouze prostřednictvím depeší (zpráv) přes systém.

Info k IS KP14+ (MS2014+) Doporučuje se si v IS KP14+ nastavit notifikace na telefon nebo email, kde budete informováni o události/změně stavu projektu či o případných výzvách k doplnění/vysvětlení. Depeše se považuje za doručenou dnem odeslání, nikoli dnem přečtení (možnost notifikace na email či SMS). Všechny přílohy se přikládají pouze elektronicky. Jednotlivé přílohy se nenahrávají na záložku „Dokumenty“, ale na různá místa podle oblasti, do které spadají (týká se plných mocí a veřejných zakázek).

HW a SW požadavky Pro bezproblémový chod se doporučuje mít nejnovější verzi prohlížeče INTERNET EXPLORER. K podepsání úloh je vyžadován kvalifikovaný elektronický podpis – potřeba aplikace MS Silverlight a balíček Tesco SW Elevated TrustTool (v MS2014+ na záložce HW a SW požadavky). Na záložce „FAQ“ (podzáložka „FAQ elektronický podpis“) jsou k dispozici principy práce s certifikáty.

Elektronický podpis = kvalifikovaný certifikát Platnost 1 rok Poskytovatelé: PostSignum České pošty (Czech point) První certifikační autorita Eidentity