Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

6. Výzva MAS Střední Haná IROP Infrastruktura pro vzdělávání č

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "6. Výzva MAS Střední Haná IROP Infrastruktura pro vzdělávání č"— Transkript prezentace:

1 6. Výzva MAS Střední Haná IROP Infrastruktura pro vzdělávání č
6. Výzva MAS Střední Haná IROP Infrastruktura pro vzdělávání č. výzvy: 326/06_16_075/CLLD_16_01_074 Seminář pro žadatele , 16:00

2 Program semináře Základní informace k výzvě
Představení podporovaných aktivit Povinné přílohy žádosti o podporu Způsobilost výdajů Kritéria hodnocení a závěrečného ověření Webová aplikace IS KP14+

3 Základní informace k výzvě
Typ výzvy: Podpora pro danou výzvu (CZV): Míra podpory: Forma podpory: Území realizace: Časová způsobilost: Udržitelnost: kolová výzva – jednokolový systém hodnocení Kč 95 % ex-post financování (možnost etap) území MAS Střední Haná – let od proplacení poslední platby Výzva navazuje na Průběžnou výzvu IROP č. 68:

4 Datum a čas vyhlášení výzvy: 9. 5. 2019, 12:00
Datum a čas ukončení příjmu žádostí o podporu: , 12:00 Datum ukončení realizace projektu: Maximální výše celkových způsobilých výdajů na jeden projekt: Kč Minimální výše celkových způsobilých výdajů: Kč Oprávnění žadatelé: Společné pro všechny aktivity: nestátní neziskové organizace, kraje, organizace zřizované a zakládané kraji, obce, organizace zřizované a zakládané obcemi, dobrovolné svazky obcí, organizace zřizované a zakládané dobrovolnými svazky obcí, organizační složky státu a jejich příspěvkové organizace, církve, církevní organizace Aktivita Infrastruktura pro předškolní vzdělávání: zařízení péče o děti do 3 let, školy a školská zařízení v oblasti předškolního, další subjekty podílející se na realizaci vzdělávacích aktivit Aktivita infrastruktura základních škol: školy a školská zařízení v oblasti základního vzdělávání- další subjekty podílející se na realizaci vzdělávacích aktivit Aktivita Infrastruktura pro zájmové, neformální a celoživotní vzdělávání: školy a školská zařízení v oblasti předškolního, základního vzdělávání, další subjekty podílející se na realizaci vzdělávacích aktivit

5 Cílové skupiny: Společné pro všechny aktivity: osoby sociálně vyloučené, osoby ohrožené sociálním vyloučením, osoby se speciálními vzdělávacími potřebami, pedagogičtí pracovníci, pracovníci a dobrovolní pracovníci organizací působících v oblasti vzdělávání nebo asistenčních služeb Aktivita Infrastruktura pro předškolní vzdělávání: děti do 3 let, děti v předškolním věku Aktivita Infrastruktura základních škol: žáci (studenti) Aktivita Infrastruktura pro zájmové, neformální a celoživotní vzdělávání: žáci (studenti), děti v předškolním vzdělávání, pracovníci a dobrovolní pracovníci organizací působících v oblasti neformálního a zájmového vzdělávání dětí a mládeže, dospělí v dalším vzdělávání

6 Další specifika výzvy MAS nad rámec specifických pravidel pro výzvu MAS stanovila limity pro způsobilé výdaje vedlejších aktivit projektů, a to: Zpracování studie proveditelnosti – max. 50.tis. Kč Příprava a realizace zadávacích a výběrových řízení – max. 30 tis. Kč

7 Dokumenty závazné pro žadatele
Obecná pravidla - závazná pro všechny specifické cíle a výzvy - zadávání zakázek, změna projektu, povinná publicita - ODKAZ: pro-zadatele-a-prijemce/Obecna-Pravidla-pro-zadatele-a-prijemce-aktualne-p/Obecna-pravidla- pro-zadatele-a-prijemce-k Specifická pravidla - pro každou výzvu samostatný dokument - podporované aktivity, způsobilé výdaje, hodnotící kritéria (CRR), povinné přílohy, vzory.. - ODKAZ: Infrast Výzva MAS - termín pro přijetí žádostí a realizaci projektu - min. a max. výše způsobilých výdajů - žadatelé, aktivity, povinné přílohy - kritéria pro hodnocení projektů (součást příloh výzvy) - ODKAZ: infrastruktury-pro-vzdelavani-a-celozivotni-uceni/

8 Hlavní podporované Aktivity
Projekty budou zaměřeny na podporu investic do výstavby, stavebních úprav a pořízení vybavení škol v území MAS Střední Haná v oblastech: Aktivita ,,Infrastruktura předškolního vzdělávání,, Aktivita ,,Infrastruktura základní škol,, Aktivita ,,Infrastruktura pro zájmové, neformální a celoživotní vzdělávání,, Na HLAVNÍ AKTIVITY projektu musí být vynaloženo minimálně 85 % celkových způsobilých výdajů projektu. ! Rozložení výdajů na hlavní a vedlejší aktivity projektu je předmětem kontroly CRR při závěrečném ověření způsobilosti projektu. !

9 Hlavní způsobilé výdaje- Infrastruktura předškolního vzdělávání
stavby a stavební práce spojené s výstavbou nové infrastruktury, včetně vybudování přípojky pro přivedení inženýrských sítí, rekonstrukce a stavební úpravy stávající infrastruktury, včetně zabezpečení bezbariérovosti dle vyhlášky č. 398/2009 Sb.,o obecných technických požadavcích zabezpečujících bezbariérové užívání staveb, nákup pozemků a staveb (nemovitostí), pořízení vybavení budov a učeben, pořízení kompenzačních pomůcek. Hlavní zaměření projektu musí být ve vazbě na zvýšení nedostatečné kapacity zařízení péče o děti v předškolním věku v území, kde je prokazatelný nedostatek těchto zařízení. Ve vazbě na hlavní zaměření projektu lze dále realizovat aktivity vedoucí k sociální inkluzi (nákup kompenzačních pomůcek). Kompenzační pomůcky budou podporovány, budou-li součástí projektu další opatření, nikoli jako samostatný projekt. Potřebnost pořízení kompenzačních pomůcek musí být odůvodněna ve Studii proveditelnosti. Projekty zaměřenéna mateřské školy, zřízené podle zákonač.561/2004 Sb., školský zákon, ve znění pozdějších předpisů,musí být v souladu se Strategickým rámcem Místního akčního plánu vzdělávání (dale jen “MAP”).

10 Hlavní způsobilé výdaje- Infrastruktura základních škol
stavby a stavební práce spojené s výstavbou infrastruktury základních škol včetně vybudování přípojky pro přivedení inženýrských sítí rekonstrukce a stavební úpravy stávající infrastruktury (včetně zabezpečení bezbariérovosti dle vyhlášky č. 398/2009 Sb.) nákup pozemků a staveb (nemovitostí/ pozemky do 10 % CZV projektu) pořízení vybavení budov a učeben pořízení kompenzačních pomůcek zajištění vnitřní konektivity školy a připojení k internetu Podpora může být poskytnuta na podporu infrastruktury škol a školských zařízení pro základní vzdělávání podle zákona č. 561/2004 Sb., školský zákon, ve znění pozdějších předpisů, zapsaných v Rejstříku škol a školských zařízení k datu vyhlášení výzvy MAS ve vazbě na: klíčové kompetence (komunikace v cizích jazycích, práce s digitálními technologiemi, přírodní vědy, technické a řemeslné obory); budování bezbariérovosti škol; rozšiřování kapacit kmenových učeben ve vazbě na sociální inkluzi či demografickou potřebnost ve správním obvodu obce s rozšířenou působností, ve kterém se nachází sociálně vyloučená lokalita. Projektové záměry musí být v souladu s Místním akčním plánem vzdělávání.

11 Klíčové kompetence IROP
Klíčové kompetence jsou vázány na vzdělávací oblasti a obory Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (RVP ZV): Jazyk a jazyková komunikace (Cizí jazyk, Další cizí jazyk), Člověk a jeho svět Matematika a její aplikace Člověk a příroda (Fyziky, Chemie, Přírodopis, Zeměpis) Člověk a svět práce, a průřezová témata RVP ZP Environmentální výchova Tyto oblasti musí mít škola zapracované ve svém Školním vzdělávacím programu (ŠVP). Oblast člověk a svět práce lze do ŠVP zapracovat a předložit aktualizovanou část s první ZoU projektu.

12 Hlavní způsobilé výdaje- Infrastruktura pro zájmové, neformální a celoživotní vzdělávání
přístavby, nástavby a stavební práce spojené s vybudováním infrastruktury pro zájmové, neformální a celoživotní vzdělávání rekonstrukce a stavební úpravy stávající infrastruktury (včetně zabezpečení bezbariérovosti dle vyhlášky č. 398/2009 Sb.) nákup pozemků a staveb (nemovitostí) pořízení vybavení budov a učeben pořízení kompenzačních pomůcek Podpora může být poskytnuta pouze ve vazbě na klíčové kompetence (komunikace v cizích jazycích, práce s digitálními technologiemi, přírodní vědy, technické a řemeslné obory). Projektové záměry musí být v souladu s Místním akčním plánem vzdělávání nebo s Krajským akčním plánem vzdělávání.

13 Na vedlejší aktivity může být vynaloženo maximálně 15 % CZV
Vedlejší způsobilé aktivity Na vedlejší aktivity může být vynaloženo maximálně 15 % CZV demolice související s realizací projektu, pořízení bezpečnostních prvků a zařízení u vstupu do budovy, úpravy zeleně a venkovního prostranství, projektová dokumentace, EIA, zabezpečení výstavby (technický dozor investora, BOZP, autorský dozor), pořízení služeb bezprostředně související s realizací projektu (příprava a realizace zadávacích a výběrových řízení, zpracování studie proveditelnosti), povinná publicita (podle kap. 13 Obecných pravidel). – nutno zahrnout do rozpočtu

14 Nezpůsobilé výdaje Výdaje na přípravu a zpracování žádosti o podporu (kromě Studie proveditelnosti) Výdaje spojené s řízením a administrací projektu Splátky půjček a úvěrů Výdaje na záruky, pojištění, úroky, bankovní poplatky, kursové ztráty Náklady na spotřebu energií a ostatní provozní náklady Nákup elektroniky jednotlivým dětem (tablety) Nákup vstupních čipových karet pro vstup do budovy, které nejsou určeny zaměstnancům Výdaje na výstavbu víceúčelových sportovních hřišť Herní prvky Parkoviště a parkovací místa Mobilní učebny bez vazby na odborné učebny pro klíčové kompetence IROP Výdaje na tělocvičny, jídelny a kuchyně Výdaje na zateplování a rekonstrukce fasád

15 Povinné přílohy Plná moc (vzor Příloha č. 11 Obecných pravidel)
Zadávací a výběrová řízení Doklady o právní subjektivitě žadatele Studie proveditelnosti (dle přílohy č.4A, 4B, 4D Specifických pravidel) Doklad o prokázání právních vztahů k majetku, který je předmětem projektu Územní rozhodnutí nebo územní souhlas nebo veřejnoprávní smlouva nahrazující územní řízení Žádost o stavební povolení nebo ohlášení, příp. stavební povolení nebo souhlas s provedením ohlášeného stavebního záměru nebo veřejnoprávní smlouva nahrazující stavební povolení Projektová dokumentace pro vydání stavebního povolení nebo pro ohlášení stavby Položkový rozpočet stavby Výpočet čistých jiných peněžních příjmů Čestné prohlášení o skutečném majiteli (Vzor je Přílohou Obecných pravidel č. 30) Čestné prohlášení k publicitě MAS – hodnotící kritérium (web MAS) Výpis z Rejstříků škol a školských zařízení (Aktivity MŠ a ZŠ) Stanovisko Krajské hygienické stanice ke kapacitě školy (Aktivita MŠ)

16 UPOZORNĚNÍ PRO ŽADATELE
Realizace projektu nesmí být ukončena před podáním žádosti o podporu Etapy projekty mohou být minimálně tříměsíční Postupovat nejen v souladu se specifickými pravidly, ale také s Obecnými pravidly pro žadatele a příjemce Žádosti o podporu finalizovat v IS KP14+ dříve než v posledních hodinách před ukončením příjmu žádostí ve výzvě Nutné doložit všechny relevantní povinné přílohy k žádosti Nutnost souladu údajů uváděných v žádosti o podporu v IS KP14+ a v povinných přílohách k žádosti Jednoznačně vymezovat způsobilé výdaje projektu, a to jak jednotlivě, tak ve skupině výdajů na hlavní aktivity (min. 85 %) a vedlejší aktivity projektu (max. 15%). Hodnoty indikátorů musí odpovídat postupům stanoveným v metodických listech indikátorů, které jsou přílohou specifických pravidel Respektovat stanovená pravidla veřejné podpory Úspěšný projekt musí nezbytně splňovat všechna obecná a specifická kritéria přijatelnosti

17 Výběrová řízení Podmínky pro výběrová řízení (metodický pokyn pro zadávání zakázek – příloha č. 3 Obecných pravidel) Příjemci nemusí dodržovat postupy v tomto MP při zadávání zakázek malého rozsahu, jejichž předpokládaná hodnota je nižší než: ,- Kč bez DPH (musí dodržet transparentnost a zamezit střetu zájmů) Výzva min. 3 dodavatelům, zadávací dokumentace (druh a předmět zakázky, doba a místo plnění, kvalifikační předpoklady, výběrová kritéria, obchodní podmínky, podmínky a požadavky na zpracování nabídky, atd.) Lhůta pro podání nabídek nesmí být u zakázek malého rozsahu kratší než 10 dnů Ustanovení hodnotící komise Otevírání nabídek Posouzení kvalifikace Hodnocení nabídek Oznámení o výběru nejvhodnější nabídky Profil zadavatele

18 PROCES HODNOCENÍ A VÝBĚRU PROJEKTŮ
MAS Hodnocení formálních náležitostí a přijatelnosti (kritéria v příloze č.1 výzvy) Věcné hodnocení (kritéria v příloze č.1 výzvy, Výběrová komise MAS) Výběr projektů (Správní rada MAS) (postup hodnocení v Interních postupech pro OP IROP – jako příloha č.2 výzvy) Centrum pro regionální rozvoj (CRR) Kritéria pro závěrečné ověření způsobilosti (viz Specifická pravidla, prezentace) Řídící orgán (ŘO IROP) Výběr projektů vedením ŘO IROP Příprava a vydání právního aktu

19 Kritéria hodnocení formálních náležitostí
Formální kritéria (Napravitelná) - Žádost o podporu je podána v předepsané formě - Žádost o podporu je podepsána oprávněným zástupcem žadatele - Jsou doloženy všechny povinné přílohy a obsahově splňují náležitosti, požadované v dokumentaci k výzvě MAS Specifická kritéria přijatelnosti: Společná pro všechny aktivity výzvy: - Žadatel má zajištěnou administrativní, finanční a provozní kapacitu k realizaci a udržitelnosti projektu Specifická kritéria přijatelnosti: Infrastruktura pro předškolní vzdělávání: - Projekt je v souladu s Dlouhodobým záměrem vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy ČR na období Projekt je v souladu s Akčním plánem inkluzivního vzdělávání na roky Projekt prokazatelně řeší nedostatek kapacit v území - Projekt nepodporuje opatření, která vedou k diskriminaci a segregaci marginalizovaných skupin, jako jsou romské děti a žáci a další děti a žáci s potřebou podpůrných opatření (děti a žáci se zdravotním postižením, zdravotním znevýhodněním a se sociálním znevýhodněním) - Projekt nezískal podporu z Národního fondu pro podporu MŠ a ZŠ - Projekt zaměřený na mateřskou školu zřízenou podle zákona č. 561/2004 Sb., školský zákon, je v souladu s Místním akčním plánem vzdělávání (MAP) *

20 Specifická kritéria přijatelnosti: Infrastruktura základních škol: - Projekt je v souladu s Dlouhodobým záměrem vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy ČR na období Projekt je v souladu s akčním plánem vzdělávání* - Projekt není zaměřen na výstavbu nové školy - Projekt nepodporuje opatření, která vedou k diskriminaci a segregaci marginalizovaných skupin, jako jsou romské děti a žáci a další děti a žáci s potřebou podpůrných opatření (děti a žáci se zdravotním postižením, zdravotním znevýhodněním a se sociálním znevýhodněním) - Projekt nezískal podporu z Národního fondu pro podporu MŠ a ZŠ Specifická kritéria přijatelnosti: Aktivita Infrastruktura pro zájmové, neformální a celoživotní vzdělávání: - Projekt prokazatelně řeší nedostatek kapacit v území - Projekt nepodporuje opatření, která vedou k diskriminaci a segregaci marginalizovaných skupin, jako je romské obyvatelstvo a další osoby s potřebou podpůrných opatření (osoby se zdravotním postižením, zdravotním znevýhodněním a se sociálním znevýhodněním).

21 Kritéria hodnocení přijatelnosti
Kritéria přijatelnosti (napravitelná): - Projekt je svým zaměřením v souladu s výzvou MAS - Projekt respektuje limity způsobilých výdajů - Projekt je svým zaměřením v souladu s cíli a podporovanými aktivitami výzvy MAS - Potřebnost realizace je odůvodněná - Projekt respektuje minimální a maximální hranici celkových způsobilých výdajů - Projekt nemá negativní vliv na žádnou z horizontálních priorit IROP - Výsledky projektu jsou udržitelné Nenapravitelná kritéria: - Projekt je realizován na území působnosti MAS Střední Haná - Žadatel splňuje definici oprávněného příjemce pro specifický cíl 2.4 a výzvu MAS - Statutární zástupce žadatele je trestně bezúhonný - Projekt je v souladu s integrovanou strategií CLLD

22 Kritéria hodnocení - Věcné hodnocení –
Velikost obce/města podle počtu obyvatel, ve kterém je projekt realizován Výše způsobilých výdajů na projektu na projektu ke dni podání žádosti o podporu Zaměření projektu na klíčové kompetence Publicita SCLLD a MAS Střední Haná (regionální tiskoviny, místní tiskoviny, web žadatele) Maximální počet bodů: 50 Minimální počet bodů pro splnění věcného hodnocení: 25

23 Kritéria závěrečného ověření - společná
Provádí CRR do 21 PD Nenapravitelná kritéria: - Žádost o podporu je podána v předepsané formě - Jsou doloženy všechny povinné přílohy a obsahově splňují náležitosti požadované v dokumentaci k výzvě ŘO - Projekt je v souladu s pravidly veřejné podpory - Výdaje na hlavní aktivity projektu odpovídají tržním cenám - Cílové hodnoty indikátorů odpovídají cílům projektu - V projektu bylo ověřeno riziko dvojího financování - Minimálně 85 % způsobilých výdajů projektu je zaměřeno na hlavní aktivity projektu

24 Společná pro všechny aktivity - Projekt zajistí fyzickou dostupnost anebo bezbariérovost vzdělávacích zařízení Aktivita předškolní vzdělávání - Projekt vede k rozšíření stávající kapacity zařízení. Aktivita Infrastruktura základních škol - Projekt je zaměřen alespoň na jednu z klíčových kompetencí:-komunikace v cizích jazycích,-technických a řemeslných oborů, -přírodních věd,-práce s digitálními technologiemi. - Projekt splňuje minimální požadavky pro konektivitu školy a připojení k internetu. Infrastruktura pro zájmové, neformální a celoživotní vzdělávání - Projekt je zaměřen alespoň na jednu z klíčových kompetencí: -komunikace v cizích jazycích, -technických a řemeslných oborů, přírodních věd, -práce s digitálními technologiemi - Projekt není zaměřen na výstavbu nové budovy pro aktivity zájmového, neformálního nebo celoživotního vzdělávání

25 Indikátory Ukazatele, nástroje pro měření dosažených efektů aktivit projektu Indikátory výstupu – závazné indikátory Povinnost stanovit v žádosti cílovou hodnotu indikátoru včetně popisu způsobu stanovení této hodnoty Společné pro všechny aktivity Počet podpořených vzdělávacích zařízení (většinou cílovou hodnotou 1) Kapacita podporovaných zařízení péče o děti nebo vzdělávací zařízení Aktivita Infrastruktura pro předškolní vzdělávání: Počet osob využívající zařízení péče o děti do 3 let Indikátory výsledku – žadatel nevykazuje Plánované výsledky projektu je nutné stručně popsat do textového pole s názvem ,,Co je cílem projektu,, na záložce Popis projektu.

26 Povinná publicita Po vydání právního aktu v průběhu realizace: - internetové stránky – zveřejnění stručného popisu projektu, jeho cíle, výsledky a informaci, že je na projekt poskytována finanční podpora z EU. Na internetových stránkách musí být umístěna loga EU a MMR ČR (viz. Kap Obecných pravidel) - příjemce umístí po zahájení realizace projektu na viditelném místě v místě realizace projektu plakát o minimální velikosti A3 (lze použít na výšku i na šířku). Na plakátu musí být uveden název projektu, hlavní cíl projektu a věta: Projekt <název projektu> je spolufinancován Evropskou unií. Příjemce popisuje realizované formy publicity ve Zprávě o realizaci. Pro ověření publicity dokládá příjemce jako přílohu Zprávy o realizace fotografie realizované publicity a screenshot webových stránek.

27 Webová aplikace IS KP14+ HW a SW požadavky
Webová aplikace pro žadatele o podporu z Evropských strukturálních a investičních fondů (ESIF) v období : HW a SW požadavky Pro bezproblémový chod doporučujeme nejnovější verzi prohlížeče INTERNET EXPLORER. K podepsání úloh je vyžadován kvalifikovaný elektronický podpis. Aby bylo možné úlohy podepsat, je nutné mít na počítači nainstalovanou aplikaci MS Silverlight a balíček TescoSW Elevated TrustTool, který slouží pro přístup k podpisovým certifikátům. Instalační balíček TescoSW Elevated TrustTool naleznete v MS2014+ na záložce HW a SW požadavky Na záložce ,,FAQ,, (podzáložka ,,FAQ elektronický podpis,,) jsou k dispozici principy práce s certifikáty - příručka: Uživatelská příručka ISKP14+

28 Prostřednictvím IS KP14+ probíhá podání
Žádost o podporu (včetně všech příloh) Žádost o platbu - průběžná, závěrečná Zpráva o realizaci – průběžná, závěrečná (ZoR se v IS KP14+ zobrazí po schválení právního aktu, depeše s upozorněním na blížící se termín podání) Žádost o změnu – ze strany příjemce i ze strany CRR (ŘO) Zprávy o udržitelnosti projektu – za každý rok – průběžná i závěrečná Veškeré komunikace mezi žadatelem a CRR - formou depeší v systému IS KP14+ Podání všech úloh je pouze elektronické prostřednictvím IS KP14+! Pokud je některá povinná příloha žádosti o podporu pro žadatele nerelevantní, žadatel nahraje jako přílohu dokument, ve kterém uvede zdůvodnění nedoložení povinné přílohy.

29 Info k IS KP14+ Žadatel by měl vždy přístup do portálu s rolí správce přístupů. Pouze s touto rolí lze přidávat/odebírat další uživatele (čtenář, editor, signatář, zmocněnec). K podepisování všech nebo určitých úloh je možné zmocnit jinou osobu plnou mocí, která se oskenovaná nahraje do IS KP14+. Informace o stavu projektu včetně výsledků hodnocení projektu se žadatel dozví pouze přes systém. Dokument Rozhodnutí o poskytnutí dotace bude příjemci zpřístupněn taktéž pouze přes systém. Komunikace s MAS a CRR po podání projektové žádosti bude probíhat pouze prostřednictvím depeší přes systém. Doporučujeme si v IS KP14+ nastavit notifikace ne telefon nebo , kde budete informování o události/změně stavu projektu či o případných výzvách k doplnění/vysvětlení. Depeše se považuje za doručenou dnem odeslání, nikoli dnem přečtení (možnost notifikace na či sms)

30 Elektronický podpis = kvalifikovaný certifikát Platnost 1 rok
Poskytovatelé: PostSignum České pošty (Czech Point), První certifikační autorita, Eidentity

31 DĚKUJEME ZA POZORNOST


Stáhnout ppt "6. Výzva MAS Střední Haná IROP Infrastruktura pro vzdělávání č"

Podobné prezentace


Reklamy Google