Vzájemná poloha dvou kružnic

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Čtyřúhelníky Druhy čtyřúhelníků Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Advertisements

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Základní škola Čelákovice
KOLEKCE ÚLOH PRO MATEMATICKÝ SEMINÁŘ kružnice opsaná trojúhelníku
Thaletova kružnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Matematika – 8.ročník Přímka a kružnice
Převody – jednotky délky
Konstrukce trojúhelníku
PÉČE O ZDRAVÍ Obrázek dostupný z:
Vzájemná poloha dvou kružnic
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Množina bodů roviny daných vlastností
Podobnost trojúhelníků
OVCE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
Části kruhu Matematika 8 – I.díl
GEOMETRICKÉ TVARY v rozsahu učiva 1. stupně ZŠ
Skloňování vzorů podstatných jmen rodu středního
Matematický kufr Verze 3
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Matematický rychlokvíz 3
Matematický rychlokvíz 3
Řešení polohových konstrukčních úloh
Poznávačka - sudokopytníci a lichokopytníci
Matematický kufr Verze 4
KOČKA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
Najdi rozdíl II. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
TROJÚHELNÍK Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Lenka Pláničková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Čtverec kružítkem Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Pracovní listy – vnitřní orgány a kostra
Barvy a tvary A Pracovní list určený pro rozvoj zrakového vnímání a abstraktně vizuálního myšlení Postup práce: Spoj čarou stejné trička – jedno je barevné,
VZÁJEMNÁ POLOHA DVOU KRUŽNIC
Orofacionální cvičení I
Hyperoskulační kružnice elipsy
PROVĚRKY Převody jednotek délky - 2.část
Převody délky MATEMATIKA
Matematika – 8.ročník Přímka a kružnice
WHAT IS WHITE? Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Délka kružnice, obvod kruhu
Shodnost rovinných útvarů Shodnost trojúhelníků
Thaletova kružnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Autorem materiálu a všech jeho částí je Irena Nemetová
Vyberte správně definiční obor funkce podle obrázku
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Interaktivní hra s různými obrazci a jejich skládání
Ivana Kuntová, Pětiúhelník Přesná konstrukce velikosti strany pětiúhelníku ze zadaného poloměru opsané kružnice Ivana Kuntová,
ČLOVĚK – VNITŘNÍ ORGÁNY A KOSTRA
Pracovní listy – vnitřní orgány a kostra
Kruh a kružnice Základní názvosloví Středová a osová souměrnost
Množina bodů roviny daných vlastností
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Soustava rovnic Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Vzájemná poloha dvou kružnic
TROJÚHELNÍK Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Lenka Pláničková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Převody – jednotky délky
Konstrukce trojúhelníku podle věty sus
Vzájemná poloha kružnice a přímky
Převody jednotek hmotnosti – 2. část
Konstrukce pravoúhlého trojúhelníku pomocí Thaletovy kružnice,
Vzájemná poloha kružnice a přímky
Množiny bodů v rovině Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Definiční obor funkce Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Kvadratická rovnice Vlastnosti kořenů kvadratické rovnice
Převody jednotek obsahu - 2.část
Vyberte správně definiční obor funkce podle obrázku
Definiční obor funkce Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
WHAT IS GREEN? Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Hra Znáš některé dopravní značky?
Konstrukce trojúhelníku podle věty sus
Transkript prezentace:

Vzájemná poloha dvou kružnic Kružnice Vzájemná poloha dvou kružnic Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Základní označení a pojmy k2(S2; r2 = 2,5 cm) k2 - kružnice S2 - střed kružnice k2 r2 - poloměr kružnice k2 k1(S1; r1 = 4 cm) k1 - kružnice S1 - střed kružnice k1 r1 - poloměr kružnice k1 Vzdálenost středů kružnic - úsečka S1S2 se nazývá středná.

1. r1 k1 r2 S1=S2 k2 S1=S2  r1 > r2  k1 ∩ k2 =  |S1S2| = 0 cm Kružnice, které mají společný střed, se nazývají soustředné kružnice. S1=S2 k2 Kružnice nemají žádný společný bod. S1=S2  r1 > r2  k1 ∩ k2 = 

Kružnice nemají žádný společný bod. 2. |S1S2| = 1 cm |S1S2| < r1 - r2 r1 k1 r2 S1 S2 k2 Kružnice nemají žádný společný bod. k1 ∩ k2 = 

Kružnice mají vnitřní dotyk. 3. |S1S2| = 1,5 cm |S1S2| = r1 - r2 r1 r2 k1 T S1 S2 Kružnice mají vnitřní dotyk. k2 t Kružnice mají jeden společný bod T; T je bod dotyku kružnic se společnou tečnou t. k1 ∩ k2 = T

Úsečka MN je společná tětiva kružnic. 4. |S1S2| = 3 cm N r1 - r2 < |S1S2| < r1 + r2 r1 r2 k1 S1 S2 k2 Úsečka MN je společná tětiva kružnic. M Kružnice mají dva společné body M, N; body M, N jsou průsečíky kružnic. k1 ∩ k2 = M, N

Kružnice mají vnější dotyk. |S1S2| = 6,5 cm 5. r1 - r2 < r1 + r2 = |S1S2| k2 r1 r2 k1 T S1 S2 t Kružnice mají vnější dotyk. Kružnice mají jeden společný bod T; T je bod dotyku kružnic se společnou tečnou t. k1 ∩ k2 = T

Kružnice nemají žádný společný bod. |S1S2| = 8 cm 6. r1 - r2 < r1 + r2 < |S1S2| r1 r2 S1 S2 k2 k1 Kružnice nemají žádný společný bod. k1 ∩ k2 = 