AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_10 Zvukové jevy –opakování B

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zvuk Zdroje zvuku.
Advertisements

Zvukové jevy (Učebnice strana 166) Svět je plný zvuků. Některé jsou pro nás příjemné, jako třeba hudba, ale některé naopak jsou nám nepříjemné, jako jsou.
Z DROJ A ŠÍŘENÍ ZVUKU Ing. Jan Havel Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Mgr. Irena Nešněrová Datum : leden.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_06 Magnetické.
VLASTNOSTI KAPALIN POVRCHOVÉ NAPĚTÍ Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_13_29.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
TŘENÍ Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_18_29.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Mgr. Petr Tomek Datum/období: podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_05 Délka.
Základní škola a Mateřská škola, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace Autor: Mgr. Zdeňka Kobrová Název: VY_32_Inovace_2A_01_Geometrické tvary.
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6
VY_32_INOVACE_
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
HUDEBNÍ VÝCHOVA HUDEBNÍ NÁSTROJE
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Vlastnosti zvuku - test z teorie
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová
AUTOR: Mgr. Milada Zetelová
1. Čím se liší pohyby těchto těles?
AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_01 Dělitel a násobek
AUTOR: Mgr. Eva Kubíková
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
KMITAVÝ POHYB Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_06_32.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Květiny VY_52_INOVACE_08 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Procvičení a upevnění učiva
Autor: Mgr. Eva Procházková Název : VY_32_INOVACE_23_Požár Téma: Požár
AUTOR: Mgr. Eva Kubíková NÁZEV: VY_32_INOVACE_15_07_ Ovoce
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
AUTOR: Kateřina Křížová
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_12 Pohyb a klid tělesa -test
AUTOR: Kateřina Křížová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Název vzdělávacího materiálu křížovka ve fyzice
MECHANICKÉ KMITÁNÍ 09. Dynamika harmonického pohybu
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_06 Zopakujeme si rýsování
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_04 příslovečná určení
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_16 Temperament
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_13 Střídavé.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_19 Fyzika,
Mechanické kmitání a vlnění
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_09 Zvukové jevy –opakování A
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_18 Fyzika,
Střední škola obchodně technická s. r. o.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_16_20 Savany
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_19 Fyzika,
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_19 avantgarda
Šablona 32 VY_32_INOVACE_05_30_ Převody jednotek obsahu-procvičení.
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_01 Čas
Zvukové jevy.
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová NÁZEV: VY_22_INOVACE_02_10_Barvy 4
Autor: Mgr. Eva Procházková Název : VY_22_INOVACE_02_Hudební obrázky
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_10 Zvukové jevy –opakování B TEMA: Fyzika 8. a 9.roč. ČÍSLO PROJEKTU: 2674/21/7.1.4/2011 Styl výše uvedené tabulky pro doplnění informací k materiálu si můžete zvolit sami. Důležité je dodržet náležitosti v ní uvedené. 1

Anotace Prezentace je určena pro žáky 8. ročníku. Slouží ke společnému zopakování učiva s využitím interaktivní tabule, nebo lze tento materiál použít v tištěné podobě jako pracovní list k samostatné práci žáků. Autor : Jiří Toman Jazyk : čeština Očekávaný výstup : žáci si zopakují formou písemného opakování učivo na téma ZVUKOVÉ JEVY Speciální potřeby : kalkulátor Druh učebního materiálu : prezentace - test Cílová skupina : žák Stupeň a typ vzdělávání : základní vzdělávání 2. stupeň 2.období, věková skupina : 13 - 14 let Žáci reagovali na zadané otázky a pracovali dle očekávání.

Zvukové jevy, opakování – List 1 B Úkol č. Zadání 1. Podle grafu urči : - amplitudu …………… - periodu ………………. - frekvenci ……………. kmitavého průběhu. Ke každé hodnotě přiřaď správnou jednotku. ------------------------------------------------------------------------------------------------------- 2. Co je to vlnění ? ……………………………………………………………………………………………………………… -0,1 0,1 0,2 -0,2 -0,3 0,3 y(cm) t(s) 2 4 6

Zvukové jevy, opakování – List 2 B Úkol č. Zadání 3. Jakou rychlostí se šíří vlnění, jestliže při frekvenci 150 Hz je vlnová délka 3,5 m ? Uveď : vztah ……………………………….. výpočet …………………………… výsledek + jednotka ………….. ------------------------------------------------------------------------------------------------------- 4. Podle toho, zda molekuly kmitají kolmo ke směru šíření nebo ve směru šíření, označujeme : a) vlnění ……………………………… př.: ……………………………………. b) vlnění ………………………………. př. : ………………………………….. ------------------------------------------------------------------------------------------------------ 5. Co je to zvuk ? …………………………………………………………………………………………………………………………

Zvukové jevy, opakování – List 3 B Úkol č. Zadání 6. Co je to infrazvuk ? …………………………………………………………………………….……………………………… …………………………………………………………………………………………………………….. ------------------------------------------------------------------------------------------------------ 7. Co jsou to tóny ? 8.. Co je to hluk ? Uveď alespoň 3 příklady. -----------------------------------------------------------------------------------------------------

Zvukové jevy, opakování – List 4 B Úkol č. Zadání 9.. Jakými způsoby můžeme tělesa rozkmitat ? Ke každému způsobu uveď alespoň jeden příklad. a) ……………………………………………………… b) ……………………………………………………… c) ………………………………………………………. d) ……………………………………………………… e) ……………………………………………………… f) …………………………………………………….. g) ……………………………………………………… h) ……………………………………………………… i) ……………………………………………………..

Zvukové jevy, řešení – List 5 B Úkol č. Zadání 1. Podle grafu urči : - amplitudu : 0,3 cm - periodu : 4 s - frekvenci : 0,25 Hz kmitavého průběhu. Ke každé hodnotě přiřaď správnou jednotku. ------------------------------------------------------------------------------------------------------- 2. Co je to vlnění ? Děj, při kterém se prostředím šíří kmitavý pohyb ze zdroje do okolí. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------- -0,1 0,1 0,2 -0,2 -0,3 0,3 y(cm) t(s) 6 4 2

Zvukové jevy, řešení – List 6 B Úkol č. Zadání 3. Jakou rychlostí se šíří vlnění, jestliže při frekvenci 150 Hz je vlnová délka 3,5 m ? Uveď : vztah : v = ג. f výpočet : v = 3,5. 150 výsledek + jednotka : v = 525 m/s ------------------------------------------------------------------------------------------------------- 4. Podle toho, zda molekuly kmitají kolmo ke směru šíření nebo ve směru šíření, označujeme : a) vlnění : příčné př.: kámen vhozený do vody, hladina kmitá nahoru a dolů. b) vlnění : podélné př. : zvuk ------------------------------------------------------------------------------------------------------ 5. Co je to zvuk ? Podélné vlnění s frekvencí od 16 Hz do 20 kHz – slyšíme ho.

Zvukové jevy, řešení– List 7 B Úkol č. Zadání 6. Co je to infrazvuk ? Podélné vlnění s frekvencí nižší než 16 Hz. Dobře se šíří pevnými látkami, zdrojem může být zemětřesení . Infrazvukem se dorozumívají velryby. ------------------------------------------------------------------------------------------------------ 7. Co jsou to tóny ? Zvuky vyvolané periodickými kmity. Vytvářejí je například hudební nástroje.

Zvukové jevy, řešení– List 8 B Úkol č. Zadání 8. Co je to hluk ? Uveď alespoň 3 příklady. Zvuky vyvolané neperiodickými kmity. Př.: šum, řinčení, vrzání, skřípění, křik, praskot, rány…… ----------------------------------------------------------------------------------------------------- 9. Jakými způsoby můžeme tělesa rozkmitat ? Ke každému způsobu uveď alespoň jeden příklad. a) údery – blána na bubnu, struny klavíru, destičky xylofonu b) drnkáním – struny kytary, harfy, mandolíny, kontrabasu c) smýkáním – struny houslí, violy, violoncella d) trvalou deformací a drcením těles – mačkání plastové láhve, muchlání papíru, rozbíjení kamene, mletí, křupání sněhu při chůzi e) rychlým pohybem těles – prásknutí bičem, točící se větrák

Zvukové jevy, řešení– List 9 B Úkol č. Zadání f) prouděním vzduchu mezi blízkými pružnými tělesy – hlasy lidí – proudění kolem hlasivek, klarinet, saxofon, hoboj g) prouděním vzduchu kolem ostré hrany tělesa - píšťaly, píšťalky, flétny h) prudkou změnou tlaku – hrom při bouřce, při výstřelu z pušky, při mlaskání, při otevření lahve se syceným nápojem i) stále se měnící silou – membrána reproduktoru, drnčení plechů u automobilu

CITACE Archiv autora