Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Advertisements

7. ročník KONSTRUKCE TROJÚHELNÍKU VĚTA SSS. VĚTA SSS jsou-li dány pro konstrukci trojúhelníku délky tří stran, využijeme větu sss o shodnosti trojúhelníků:
Základní škola Čelákovice
Tělesa –Hranol Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
AUTOR: Lenka Šilhánková NÁZEV: VY_32_INOVACE_315_VELIKOST ÚHLU
NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_15_M6_Hanak TÉMA: Úhel
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Lichoběžník VY_42_INOVACE_25_02.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Matematika a její aplikace - geometrie pro 1.stupeň.
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_20_Rovinné útvary
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Vzájemná poloha dvou přímek v rovině
Konstrukce trojúhelníku
Závěrečné opakování 7. ročník VY_42_INOVACE_35_01.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Konstrukce trojúhelníku : strana, úhel, těžnice
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Množiny bodů dané vlastnosti
Sestrojení úhlu o velikosti 90° pomocí kružítka.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
VY_12_INOVACE_EVH.2.Ste.35_Na_ty_louce_zeleny
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
OBJEM JEHLANU VY_42_INOVACE_ 30_02.
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_108_M6
Konstrukce trojúhelníku : strana, výška, těžnice
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
* Výšky trojúhelníku Matematika – 6. ročník *
Výšky v trojúhelníku VY_32_INOVACE_02_GEOMETRIE_18
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_98_M7
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
NÁZEV ŠKOLY : ZŠ KOLÍN V. , MNICHOVICKÁ 62 AUTOR : Mgr
AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_06 Zopakujeme si rýsování
Úvod do geometrie Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Trojúhelníky Názvosloví Obvod Rozdělení Obsah Výšky v trojúhelníku
Autor obrázků © Mgr. Radomír Macháň
GEOMETRIE VY_32_INOVACE_XVI-C-09.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
VY_32_INOVACE_20_ Jednotky objemu
Vnitřní a vnější úhly v trojúhelníku
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová.
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Výukový materiál pro 9.ročník
Rozvoj geometrických představ
ÚVOD DO GEOMETRIE Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. Materiál je určen pro bezplatné.
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
VY_32_INOVACE_Sib_II_14 Geometrie první pololetí
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Matematika a její aplikace, Matematika, Geometrie v rovině a v prostoru,
Konstrukce trojúhelníku - Ssu
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Sestrojení úhlu o velikosti 90° pomocí kružítka.
Dvourozměrné geometrické útvary
MATEMATIKA PRO 1. ROČNÍK Geometrické tvary
Přímky, úsečky, rovnoběžky, kolmice, kružnice
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Úhly NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 Autor: Eva Valentová NÁZEV: VY_32_INOVACE_304_Úhly Téma: Geometrie Číslo.
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Martina Jílková Název materiálu: VY_42_INOVACE_M.4. Jíl.04_Kolmice Datum: 8. 10. 2013 Ročník: čtvrtý Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika Název: Kolmice Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/21.3489 Název projektu: UČÍME SE S RADOSTÍ Anotace: Materiál seznamuje s pojmem pravý úhel a obsahuje návod k rýsování kolmic.

NEMUSÍ TO BÝT POUZE PŘÍMKY, MŮŽE JÍT I O POLOPŘÍMKY NEBO TŘEBA ÚSEČKY KOLMICE GEOMETRIE DEFINICE KOLMICE: přímka, která protíná jinou přímku a svírá s ní pravý úhel tyto přímky jsou na sebe kolmé navzájem o p NEMUSÍ TO BÝT POUZE PŘÍMKY, MŮŽE JÍT I O POLOPŘÍMKY NEBO TŘEBA ÚSEČKY

Ve skutečnosti jsou pravé oba dva tyto úhly. PRAVÝ ÚHEL PRAVÝ ÚHEL - úhel o velikosti 90 stupňů - značí se obloučkem a tečkou uvnitř Ve skutečnosti jsou pravé oba dva tyto úhly. Stačí však, když se označí jen jeden z nich a ten druhý je pak už jasný.

ZÁPIS KOLMOST t u KL AB K u t A B L přímka t je kolmá na přímku o úsečka KL je kolmá na úsečku AB K u t A B L

RÝSOVÁNÍ POMŮCKY: trojúhelník s ryskou RYSKA 1) pravítko přiložíme tak, aby ryska splývala s přímkou, ke které chceme narýsovat kolmici (zde přímka p) 2) tužkou obtáhneme nejdelší stranu trojúhelníku a tím dostaneme kolmici (kolmice je zde přímka k) k p

CVIČENÍ 1 Vyznač správně pravé úhly: 2 Jakou velikost má pravý úhel? 3 90° 3 Kolik pravých úhlů je ve čtverci? 4

ŘEŠENÍ 1 Vyznač správně pravé úhly: 2 Jakou velikost má pravý úhel? 3 90° 3 Kolik pravých úhlů je ve čtverci? 4

Matematika pro 4. ročník (J. Justová, R. Blažková, K. Matoušková, M Matematika pro 4.ročník (J. Justová, R. Blažková, K. Matoušková, M. Vaňurová); nakladatelství Alter Všechny použité obrázky a aktivity jsou vytvořeny pomocí nástrojů a galerie Microsoft PowerPoint