Stigmatizace osob s duševním onemocněním u studentů VŠPJ
Stigma Vypálené znamení Nálepkování Přisuzování negativních atributů spojených se záporným hodnocením Široká veřejnost i profesionálové
Měření stigmatizace Veřejné stigma X sebestigma Kvalitativní přístup (rozhovor, analýza obsahová, mediální) Kvantitativní přístup (škály, např. RIBS)
Destigmatizační nástroje Osvěta Výuka za účasti peer lektorů
První výuka s peer lektory na VŠPJ Partneři: CPRPDZ, Fokus Vysočina Realizace: 2017, VŠPJ Inovace předmětu: Základy psychiatrie a psychopatologie Počet peer lektorů: Počet zapojených studentů: 32 (12 výuka s peer lektory)
RIBS Minulost/současnost – budoucnost Kontakt s lidmi s duševním onemocněním (žít v sousedství, pracovat, přátelit se, společné bydlení)
Výsledky Ověřen destigmatizační efekt výuky za účasti peer lektorů Míra stigmatizace studentů VŠPJ napříč obory je srovnatelná s mírou stigmatizace běžné populace
Martina Černá