Stigmatizace osob s duševním onemocněním u studentů VŠPJ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Praktické informace k programu Škola pro udržitelný život.
Advertisements

Čím věda přispívá společnosti Václav Pačes Akademie věd ČR.
Strategie Jihovýchod – jsou kraje připraveny na budoucnost?
Aktivity Ústeckého kraje v rámci implementace RIS ÚK.
Vedlejší specializace MARKETING (3MK)
Výzkum (pedagogického zhodnocení) volného času
Odborný seminář „APLIKACE STRATEGICKÉHO HODNOTÍCÍHO RÁMCE PRO STRATEGIE MÍSTNÍHO ROZVOJE V ČR“ Odborný seminář Praha 20. září 2010.
Představení projektu Seminář k projektu Vliv změn světa práce na kvalitu života Ing. Lenka Svobodová VÚBP Praha, 25. září 2006.
HESLO NA WIFI KULTURAEVROPA. RE: FORMA, na které záleží aneb zaměstnávání osob s chronickým duševním onemocněním PARALELNÍ ŽIVOTY je název projektu, který.
Projekt „Rozvoj procesu plánování dostupnosti sociálních služeb v Olomouci“ 3. KOMUNITNÍ PLÁN SOCIÁLNÍCH SLUŽEB MĚSTA OLOMOUCE 2013 – 2015 Tato akce je.
Výstupy projektu Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D.
Jak efektivně využít BIG DATA pro práci v HR?
Sociologický výzkum.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Petr Winkler Ladislav Csémy Miroslava Janoušková
VÝZKUM ASPEKTŮ PŘEKONTROLOVANOSTI DOPLŇKOVÉ EMPIRICKÉ ŠETŘENÍ Praha 9
Projekt Statutárního města Jihlavy - Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality Jihlava
Cena za podporu místní demokracie S o u t ě ž O LIDECH S LIDMI.
Rozvoj praktické výuky studentů psychologie sociální pedagogiky a poradenství: Shrnutí činnosti dvouletého působení Akademického centra poradenství a supervize.
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
CZ / /0045 Centrum podpory talentů České vysoké učení technické v Praze Fakulta elektrotechnická Agentura VEREMA, RLC, SofCon, WAGO, BAEL.
CZ / /0003 Digitalizace – digitální vysílání jako nová technologie a nový trh Hermes o.s. Czech Digital Group, Newton College Jan Vávra,
Ukázka struktury standardu Příloha článku Ověření standardů kvality komunitní školy − dílčí výsledky mezinárodního projektu.
patentový a známkový zástupce
Centrum inovačního vzdělávání Liblice INOVACE 2006 Galerie inovací 7. prosince 2006 Mgr. Jaroslava Barbara Sporková.
Zapojení ZŠ Krnov, Dvořákův okruh 2 do projektu. Mgr.Ivana Procházková Krnov
OEF/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor evropských fondů.
Business Time Business TO Bc. Macák Ondřej Bc. Švadlenka Martin team Hacker Stanislav.
Androdidaktika Vzdělávání. Smyslem vzdělání je dosáhnout moudrosti, nejen prostého vědění J. A. Komenský.
Mediální monitoring, screening a audit
Závěrečné setkání Nové Dvory, 26. – Bc. Lucie Chládková Bc. Kristýna Juhová Mgr. Lenka Karbanová Bc. Markéta Kovářová Bc. Jana Vavříková.
MUDr. Helena Šebáková RNDr. Pavel Jiříček , Na Bělidle 7, Moravská Ostrava,
Příspěvek na péči a integrace lidí s duševním onemocněním Pavel Novák Seminář „Příspěvek na péči“ v Poslanecké sněmovně Parlamentu ČR ​ Už 25.
Veřejné setkání – informace o komunitním plánování sociálních služeb ve Zlíně
Gerontopsychologie v praxi Mgr. Kateřina Bartošová Mgr. Markéta Kukaňová.
Monitoring médií Přednáška od 12:15 do 13: PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla
Typy výzkumu  Kvantitativní  Kvalitativní  Smíšený  První zkoumá kolik lidí si co myslí atd …  Druhý co přesně si lidé myslí  Třetí je kombinací.
Sociální podnikání jako nástroj integrace lidí s mentálním postižením nebo duševním onemocněním - zkušenosti z Plzeňského kraje Martin Fojtíček.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Datum: Zpracoval(a): Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Podpora transformace v.
Fokus Mladá Boleslav – Karlovy Vary –
Účast lidí s duševním onemocněním na výzkumu v NUDZu Praha, Dana Chrtková, Markéta Vítková.
Představení projektu Ing. Martin Pokorný a řešitelský tým VŠB-TU Ostrava.
Prezentace výsledků projektu Centrum občanského vzdělávání CZ.1.07/1.2.00/
1 FoRS – České fórum pro rozvojovou spolupráci Seminář Rozvojová spolupráce měst a obcí, Marie Zázvorková.
Název příspěvku: K pedagogické přípravě učitelů SOŠ z pohledu edukátora Karel OURODA, Ph.D., Mgr. et Mgr. novinář a odborný pedagog Workshop partnerství.
Nové přístupy ke vzdělávání a mezinárodní zkušenosti Institutu pro veřejnou správu Praha PhDr. Zdenka Procházková, MPA Institut pro veřejnou správu Praha.
Národní cena ČR za jakost 2006 Pavel Ryšánek – listopad 2005.
Inovace dopravních a strojírenských vzdělávacích programů na VOŠ, SPŠ automobilní a technické v Českých Budějovicích Dr. Jiří Ludačka.
Reflexe aktivit a výsledků projektu Reflexe aktivit a výsledků projektu Evaluace a inovativní aplikace bakalářského studijního programu Učitelství pro.
Centrum empirických výzkumů Fakulta veřejných politik Slezská univerzita v Opavě doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D. 3. září 2015, Opava.
Pomoc pachatelům domácího násilí Mgr. Alexandra Lammelová SOS centrum Diakonie ČCE.
Osvětová kampaň zaměřená na práva dětí v náhradní rodinné péči
Blázníš? No a! Preventivní program pro studenty středních škol
Role KOUS Vysočina v projektu
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Místní akční plán vzdělávání MČ Praha 3
VVI – nástroj ke zvýšení konkurenceschopnosti
Individuální projekt „Podpora zkvalitnění a rozvoje služeb pro osoby s duševním onemocněním“ Starzewská Sylvie, DiS
Úvod do kvalitativního výzkumu
Případová konference v práci s rodinami a ohroženými dětmi
Strategie reformy psychiatrické péče geneze, současný stav
Mezioborová síť spolupráce pro policy development v oblasti udržitelného rozvoje Evaluace projektu Martin Zahradník.
Chráněné bydlení Luhačovice Mlýnská Luhačovice
Katedra sociální práce
Česko s dobrovolnictvím počítá
BP KULTURA Ing. Dana Smetanová, SKIP ČR
Zasedání RSK
KOMUNITNÍ PLÁN PÉČE Benešov nad Ploučnicí
Inclusive Senior Education through Virtual U3A – ISEV
Transkript prezentace:

Stigmatizace osob s duševním onemocněním u studentů VŠPJ

Stigma Vypálené znamení Nálepkování Přisuzování negativních atributů spojených se záporným hodnocením Široká veřejnost i profesionálové

Měření stigmatizace Veřejné stigma X sebestigma Kvalitativní přístup (rozhovor, analýza obsahová, mediální) Kvantitativní přístup (škály, např. RIBS)

Destigmatizační nástroje Osvěta Výuka za účasti peer lektorů

První výuka s peer lektory na VŠPJ Partneři: CPRPDZ, Fokus Vysočina Realizace: 2017, VŠPJ Inovace předmětu: Základy psychiatrie a psychopatologie Počet peer lektorů: Počet zapojených studentů: 32 (12 výuka s peer lektory)

RIBS Minulost/současnost – budoucnost Kontakt s lidmi s duševním onemocněním (žít v sousedství, pracovat, přátelit se, společné bydlení)

Výsledky Ověřen destigmatizační efekt výuky za účasti peer lektorů Míra stigmatizace studentů VŠPJ napříč obory je srovnatelná s mírou stigmatizace běžné populace

Martina Černá