Provedení 1. varianty pokusu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

Efektní motivační experiment – zapálení vaty skleněnou tyčinkou
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_99.
Kvantitativní analytická chemie
Bouřka pod vodou.
Typy chemických reakcí
Pokusy ve zkumavce.
REAKCE ANIONTů Praha – město našeho života
Analytická chemie Kvalitativní analýza
Názvosloví halogenidů
Halogenidy.
Anorganická chemie S O L I VY_32_INOVACE_20 - SOLI.
Vyčíslení chem. rovnic.
Chemické názvosloví anorganických sloučenin 1
CHEMICKÉ VLASTNOSTI NEROSTŮ
Neutralizace.
Hydroxidy Richard Horký. pH a indikátory Názvosloví 2Názvosloví 1SymbolyVlastnosti
Zásady Autor: Ing. Šárka Psíková Chemie Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Hydroxidy Mgr. Helena Roubalová
VY_32_INOVACE_8A3 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Martin Rolek Barevné plameny.
Redoxní reakce - reakce glukosy s methylenovou modří
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
LABORATORNÍ PRÁCE Organická analýza PaedDr. Jiřina Ustohalová
LABORATORNÍ PRÁCE Vitamíny I. PaedDr. Jiřina Ustohalová
Laboratorní práce č. 3 Vlastnosti aktivního uhlí Mgr. Helena Roubalová
Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres Vyškov Mgr. Jan Novák
Zopakuj si vzorce a názvy
REAKCE CHEMIE ŽELEZA CH-4 Chemické reakce a děje, DUM č. 5
Příprava peroxidu chromu Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Martin Rolek VY_32_INOVACE_8A17.
Kouzelné písmo – motivační efektní experiment Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Martin Rolek VY_32_INOVACE_8A12.
VY_32_INOVACE_8A7 Kyslík a hoření
Šíření tepla TEPLO Q.
Rhenium. Poloha v periodické tabulce VII.B skupina.
Jak vznikají soli.
TAJNÉ PÍSMO Provedení 2. varianty pokusu.
Jméno : Ing. Renata Šandová
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Jak se tvoří názvy sulfidů
Halogenidy Richard Horký. Vlastnosti a pojmy Názvosloví 2Názvosloví 1FotografieMoře
LABORATORNÍ PRÁCE Sacharidy II. PaedDr. Jiřina Ustohalová
Srážecí titrace titrace přímá ( titrace dle Mohra )
Vlastnosti dusičnanu sodného – efektní motivační experiment Hořící obrázek Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Martin Rolek.
Efektní chemické pokusy
Provedení 1. varianty pokusu
Rozdíl čtverců.
Halogeny Jsou prvky 7.A skupiny – mají 7 valenčních elektronů a podobné vlastnosti Tvoří dvouatomové molekuly F2, Cl2, Br2, I2 Ve sloučeninách tvoří halogenidové.
Názvosloví - opakování III.
Halogenidy Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Přírodovědný seminář – chemie 9. ročník
Praktická výuka přírodovědných předmětů na ZŠ a SŠ CZ.1.07/1.1.30/ JAK KATIONTY PŘIZNAJÍ BARVU Ing. Jan Hrdlička, Ph.D.
Žákovský pokus Hydrolýza solí a stanovení pH Ing. Lenka Molčanová.
Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Datum: Základní škola Havlíčkův Brod, Štáflova 2004 Jméno:
Zlepšování podmínek pro výuku technických oborů a řemesel Švehlovy střední školy polytechnické Prostějov registrační číslo : CZ.1.07/1.1.26/
Kouzelné ruce Pomůcky - Papír, nůžky, špendlík, modelína, obyčejná tužka.
PŘÍPRAVA MÝDLOVÉHO SLIZU
Zajímavé chemické pokusy
Redoxní reakce – sestavení galvanického článku
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
10. Test z anorganické chemie Obecná a anorganická chemie
Projektový týden Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice 1.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Vznik chemické vazby.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Objavujeme čaro chémie. 1
Maroš Šimek Mgr. Carmen Mišľanová
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Jak vznikají soli Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
VÝPOČTY Z CHEMICKÝCH ROVNIC
Halogenidy Co jsou halogenidy Koncovky
Transkript prezentace:

Provedení 1. varianty pokusu TAJNÉ PÍSMO Provedení 1. varianty pokusu

Pomůcky a chemikálie žlutý papír nastříhaný na menší čtverce či obdélníky vatové tyčinky a špejle s vatou namotanou na jednom konci 2 kádinky 5% roztok chloridu železitého FeCl3 5% roztok hexakyanoželeznatanu draselného K4[Fe(CN)6] – žluté krevní soli

Postup 1. Vatovou tyčinkou napíšeme na jednotlivé papírky vzkazy (případně horoskopy či osudy) roztokem FeCl3. 2. Papírky necháme zaschnout (například na topení) tak, aby vzkaz nebyl vidět. 3. Po zaschnutí necháme jednoho nebo více žáků (spolužáků), aby si vytáhli svůj osud. 4. Před ostatními jim jejich osud postupně odhalujeme špejlí s vatou tak, že přetíráme papírek roztokem K4[Fe(CN)6]. 5. Objeví se modrý nápis.

Vysvětlení Při přetření papírku roztokem žluté krevní soli dochází k následující srážecí reakci: 4Fe3+ + 3[Fe(CN)6]4-  Fe4[Fe(CN)6]3 nebo též: 4FeCl3 + 3K4[Fe(CN)6]  Fe4[Fe(CN)6]3 + 12KCl Vzniká modrá sraženina, které se říká „berlínská modř“. Název sloučeniny: hexakyanoželeznatan železitý