Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Advertisements

ZLOMEK JAKO ČÁST CELKU.
Pojem zlomek a jeho zápis.
Zlomky a desetinná čísla.
1.
Rovnost, rozšiřování a krácení.
7.
VY_32_INOVACE_M.5.20-Zlomky-prezentace
Znalostio zlomcích.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová VY_32_INOVACE_18_Matematika pro 6.ročník_Krácení zlomků Téma: Krácení zlomků Vytvořeno: březen 2012 CZ.1.07/1.4.00/
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Matematika a její aplikace
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Zlomky – 5. ročník VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Petra Antlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Matematika a její aplikace
Racionální čísla.
63.1 Sčítání zlomků se stejným jmenovatelem
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_42_INOVACE_12_18 Název materiáluČíselné.
Číselné obory 9.ročník Mgr. Miroslava Černá ZŠ Volgogradská 6B Ostrava-Zábřeh.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Mgr. Petr Tomek Datum/období: podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Lenka Hanušová Název:VY_32_INOVACE_1859_POČETNÍ_OPERACE_SE_ZLOMKY_II. Téma:
Odčítání zlomků Matematika – 7. ročník. Odítání zlomků Odčítat zlomky umíme. = Ale pouze ty, které mají stejného jmenovatele. = Sečteme čitatele a jmenovatele.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
VY_42_INOVACE_JESONKOVA.MATKVA.01
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
ANOTACE Materiál je určen pro žáky 4. ročníku, je určen k procvičování učiva. Materiál obsahuje prezentaci s učivem o zlomcích. Doplněno řešením. Žáci.
Zlomky Sčítání zlomků..
Rovnost, rozšiřování a krácení.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
ZLOMEK JAKO ČÁST CELKU.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Rovnost, rozšiřování a krácení zlomků
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Mgr. Miroslava Černá ZŠ Volgogradská 6B
SLOŽENÝ ZLOMEK.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Pojem zlomek a jeho zápis.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Pojem zlomek a jeho zápis.
* Zlomky Matematika – 7. ročník *.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Pojem zlomek a jeho zápis.
Rovnost, rozšiřování a krácení.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Transkript prezentace:

Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Škola pro 21. století Autor: Mgr. Petr Tomek Datum/období: podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3315 Téma sady: Aritmetické operace s přirozenými a racionálními čísly Název: VY_32_INOVACE_Zlomky

Zlomky

Co je zlomek? 3 4 Racionální číslo Slouží k vyjádření části celku Nejprve čteme čitatele, teprve pak jmenovatele (tři čtvrtiny) čitatel zlomková čára jmenovatel

Zlomek jako část celku Zapište zlomek odpovídající vybarvené části: 1 2 1 4 3 8

Zlomek jako část celku Zapište zlomek odpovídající vybarvené části: 1 2 3 4 5 8

Různé zápisy stejné hodnoty? Zapište zlomek odpovídající vybarvené části: 1 2 2 4 4 8 Stejnou část celku můžeme zapsat nekonečně mnoha zlomky

Celek zapsaný zlomkem Zapište zlomek odpovídající vybarvené části: 2 2 =1 4 4 =1 8 8 =1

Sčítání zlomků se stejným jmenovatelem ŠPATNĚ !!! sečteme čitatele 1 4 + 2 4 = 1+2 4+4 = 3 8 Máme nápad: sečteme jmenovatele + =

Sčítání zlomků se stejným jmenovatelem sečteme čitatele 1 4 + 2 4 = 1+2 4 = 3 4 Správný postup: jmenovatele opíšeme + =

Co jsme se dozvěděli? Co je zlomek, čitatel, jmenovatel. Jak vyjádřit zlomkem část celku. Jak se sčítají zlomky se stejným jmenovatelem. Jak vyjádřit stejnou část celku různými zlomky.

Závěrečné opakování Následující test se skládá z 10 uzavřených otázek Každá otázka nabízí 3 možné odpovědi Právě jedna odpověď je správná Jestli jste odpověděli správně se dozvíte po kliknutí na odpověď Hodně štěstí …

Jaká část proužku je vybarvená? 8 5 5 8 3 8

Jaká část proužku je vybarvená? 3 4 4 1 1 4

Jaká část kruhu je vybarvená? 6 8 8 6 2 8

Sečtěte zlomky: 3 8 + 1 8 = 4 16 3 8 4 8

Sečtěte zlomky: 3 5 + 1 5 = 4 10 4 5 3 10

Sečtěte zlomky: 7 20 + 8 20 = 15 20 15 40 56 400

Stejnou část celku jako zlomek 4 6 vyjadřuje také: 1 3 2 3 3 3

Stejnou část celku jako zlomek 2 5 vyjadřuje také: 2 10 3 10 4 10

Stejnou část celku jako ostatní nevyjadřuje zlomek 3 4 , 6 8 , 9 12 , 12 15

Celý koláč stojí v pekárně 36 Kč Celý koláč stojí v pekárně 36 Kč. Kolik zaplatíme, když si koupíme jenom čtvrtku? 9 Kč 18 Kč 144 Kč

Použité zdroje Použitá literatura: Jiné zdroje: ODVÁRKO, Oldřich; KADLEČEK, Jiří. Matematika pro 6. ročník základní školy, 1. díl. Praha: Prometheus, 2007, ISBN 978-80-7196-142-0 ODVÁRKO, Oldřich; KADLEČEK, Jiří. Pracovní sešit z matematiky - Soubor úloh pro 6. ročník základní školy. Praha: Prometheus, 2007, ISBN 978-80-7196-288-5. Jiné zdroje: Zdroj obrázků: www.office.microsoft.com