NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_12 Komunikace TEMA: Občanská výchova pro sedmý ročník ČÍSLO PROJEKTU: 2674/21/7.1.4/2011 Styl výše uvedené tabulky pro doplnění informací k materiálu si můžete zvolit sami. Důležité je dodržet náležitosti v ní uvedené.
Anotace Výukový materiál je určen žákům sedmého ročníku základní školy Autor: Mgr. Kateřina Křížová Jazyk: čeština Očekávaný výstup: žák je schopen definovat pojem komunikace a jsou schopni vysvětlit rozdíl mezi verbální a neverbální komunikací Specifické potřeby: Morseova abeceda Klíčová slova: neverbální, verbální, asertivita Druh učebního materiálu: prezentace – využití interaktivní tabule Klíčové kompetence: kompetence k učení, řešení problémů, komunikativní Materiál obsahuje hypertextový odkaz na poli s názvem verbální, neverbální Na výukový materiál reagovali žáci podle očekávání
Komunikace
Pětilístek
Co je to komunikace? Pokus se sám vymyslet definici pro pojem KOMUNIKACE KOMUNIKACE = situace, kdy si například dva lidé povídají, sdělují si informace
Komunikace je dvoustranný proces – kdy jeden „posílá“ - druhý „přijímá“ Komunikaci ovlivňuje: a) verbální kanál – co říkáme b) hlasový kanál – jak to říkáme c) řeč těla – co děláme, když to říkáme
Asertivita Při komunikaci je dobré chovat se asertivně = schopnost prosadit vlastní názor, ale ne na úkor druhého Kompromis Umět říct ne Udržet si nadhled