Autor: Mgr. Vlasta Šujanová Téma: Seznámení s přísudkem a podmětem

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
32_04_25 Podmět Anotace Prezentace: Základní větný člen – podmět, výklad s animacemi Vzdělávací oblast, vzdělávací obor Jazyk a jazyková komunikace, Český.
Advertisements

Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
Procvičujeme větné členy 2
Podmět (Po) - opakování
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Vytvořil: Mgr. Renáta Pokorná
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
PODMĚT Autor: Mgr. Monika Dudová Název: VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-25
Anotace: Shoda přísudku s podmětem Autor: Mgr. Michaela Vacková Jazyk: český Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Očekávaný výstup: žák poznává.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
dy,ty,ny – di, ti, ni opakování
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace Oblast podpory 1.4 – Zlepšení podmínek ve vzdělávání na základní škole OP VK Podmět.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PhDr. Bohumila Fillová. ANOTACE Výklad – základní skladební dvojice, vyjádření podmětu.
88.1 Základní větné členy – druhy podmětů
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
VĚTNÉ ČLENY 6.ROČNÍK 6.ročník.
Větné členy PŘÍSUDEK.
ICT ČJ procvičování učiva 4. a 5.ročník
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_TVAR_04 Sada DUMTvarosloví Předmět Český jazyk Název materiáluPád podstatných jmen 3 Anotace Žáci v jednoduchých.
Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec  Anotace: třídění podstatných jmen, tvorba vět, řazení podle abecedy  Autor: Mgr.
Křížovka – příbuzenské vztahy
Rodokmen Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
 Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_ Podmět a přísudek Název sady: Český jazyk 4. ročník Číslo projektu:
Jméno autoraMgr. Blanka Pišvejcová Datum vytvořeníkvěten 2013 Ročník4. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a.
Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): duben 2013 Ročník: 6.,7. Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro 2.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Troskotovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Vlasta Šujanová Téma: Seznámení a užívání koncovek podle.
PODMĚT A PŘÍSUDEK  Název školy : Základní škola a Mateřská škola Kokory  Číslo projektu: CZ.1.07/14.00/  Datum:  Autor: Mgr. Miroslava.
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3 AUTOR: Mgr. Iveta Vostrá DATUM VYTVOŘENÍ: březen 2013 NÁZEV: VY_32_INOVACE_20_Český jazyk a.
ANOTACE Materiál je určen pro žáky 3. a 4. ročníku. Patří do vzdělávací oblasti Jazyk a jazyková komunikace. Žáci procvičují pádové otázky a doplňují.
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
VY_32_INOVACE_09_Vyhledávání daných slabik v textu Autor:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
PODMĚT.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Autor: Mgr. Vlasta Šujanová
Autor: Mgr. Vlasta Šujanová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola J. E. Purkyně a ZUŠ Libochovice
Autor: Mgr. Vlasta Šujanová Název : VY_32_INOVACE_29CJ_5_PŘÍMŘEČ
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Autor: Mgr. Vlasta Šujanová
Autor: Mgr. Vlasta Šujanová
Autor: Mgr. Vlasta Šujanová
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_37_ČJ4
Šablona 32 VY_32_INOVACE_04_30_Převody jednotek hmotnosti- procvičení.
Rodina VY_32_INOVACE_3A_11 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Autor: Mgr. Eva Kotounová
Autor: Mgr. Vlasta Šujanová Název : VY_32_INOVACE_27CJ_5_PŘJM
Šablona 32 VY_32_INOVACE_06_30_ Převody jednotek objemu -procvičení.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola J. E. Purkyně a ZUŠ Libochovice
PODMĚT A PŘÍSUDEK Název školy : Základní škola a Mateřská škola Kokory
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
VY_32_Inovace_ Základní skladební dvojice
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY - PŘEDMĚT
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Autor: Mgr. Jitka Šteflová Název : VY_12_INOVACE_28_Podstatná jména 2
Větné členy VY_32_Inovace_20SJ - 1
Autor: Mgr. Vlasta Šujanová Název : VY_32_INOVACE_03CJ_9_VYJSLM
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola a Mateřská škola Troskotovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Vlasta Šujanová Téma: Seznámení s přísudkem a podmětem Číslo projektu : 32 Vytvořeno: 20.2.2013

Anotace: Prezentace může sloužit jako seznamovací a opakovací učivo Autor: Mgr. Vlasta Šujanová Jazyk: Čeština Očekávaný výstup: seznámení a vyhledávání přísudku a podmětu Speciální vzdělávací potřeby: notebook, interaktivní tabule Klíčová slova: přísudek, podmět, základ věty Druh učebního materiálu: prezentace Cílová skupina: žák Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání – první stupeň 4. a 5. roč. Typická věková skupina: 10 -11 let Anotace

Základ věty Nejmenší část věty, která má smysl, se nazývá základ věty. Tvoří ji podmět a přísudek. příklad : Koza mečí. Lukáš zbledl. Přísudek je nejdůležitější větný člen. Vyjádřen slovesem. Ptáme se : Co dělá? Podmět druhý nejdůležitější větný člen. Vztahuje se k přísudku. Vyjádřen podstatným jménem nebo zájmenem. Ptáme se : Kdo co ? Základ věty

Doplň přísudek Mláďata se __________ za svou matkou. Vlaštovky se ________do teplých krajin. Květiny ve váze krásně____________ . Sněhuláci __________ u našeho domu. Traktory ___________ na pole orat. Stromy _______ ve velkém větru. Zvířata __________ před ohněm. Barevné listy _______ na zem. Auta __________rychle do kopce. Doplň přísudek

Doplň podmět ___________na pěvecké soutěži. ________ bzučely kolem rozkvetlého stromu. Vysoko nad poli létali __________ . Kolem slepice se batolila ___________ . Na zahradě zrály ________ . _______ jdou do kina. Na hrázi u rybníka rostou ________ . _______ milují med. __________ jede ke kamarádce na oslavu. Doplň podmět

Vyhledej věty s podmětem nevyjádřeným Ve větě může být podmět nevyjádřený. Poznáme ho podle tvaru slovesa. V sobotu jsme odpočívali. Maminčiny klíče ležely na poličce. Mám ve škole hodně kamarádů. Nový dům stojí na konci vesnice. Bydlí v něm rodina Nováková. Často jezdí na hory lyžovat. Chodíme odpoledne plavat do bazénu. Vyhledej věty s podmětem nevyjádřeným

Vyznač podmět a přísudek Žáci psali do sešitu dlouhý diktát. Dlouhá kolona aut se zastavila u semaforu. U nedalekého lesíka se pásli srnci. Na hřišti hrají kluci fotbal. Radek jede na prázdniny k tetě do Olomouce. Udatný princ zachránil krásnou princeznu. Zítra bude svítit slunce. Já jedu k babičce na návštěvu. Vyznač podmět a přísudek

Ilustrace : office.microsoft.com Zdroje