VY_32_INOVACE_ČJ.5.B.05-10 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Štěpánka Beranová Datum: 10.12. 2011 Jazyk a jazyková komunikace, Český jazyk.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Předložky s, z Český jazyk, 5. ročník VY_32_INOVACE_131, 7. sada, ČJ2
Advertisements

32_04_25 Podmět Anotace Prezentace: Základní větný člen – podmět, výklad s animacemi Vzdělávací oblast, vzdělávací obor Jazyk a jazyková komunikace, Český.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
VY_32_INOVACE_ 05_ Lidé a čas Určování času (SADA ČÍSLO 2)
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Řípová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_511_Předložky AUTOR: Mgr. Michaela Rychnovská ROČNÍK, DATUM:
Názvosloví uhlovodíků
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Mgr. Smékalová Jitka ANOTACE Žáci si s pomocí učitele zopakují podle učebnice, zápisů.
Osobní zájmena pro 5. ročník ZŠ
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Německý jazyk předložky se 3. pádem nácvik pasivně i aktivně 2 sekundy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslav Pěnička.
Rozbor věty jednoduché. Sestav z pomíchaných slov dvě věty a urči jejich druh. Malé děti mají velmi rády klasické pohádky Boženy Němcové. Dospělí čtou.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_09_ PL Rodinné vztahy Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
 Česká republika je rozdělena do 14 krajů.  V čele kraje stojí hejtman.
Zájmeno jenž skloňování. Budeme si pamatovat! zájmeno jenž (jež, jež) má ve všech pádech (kromě 1.) stejné tvary jako zájmeno on (ona, ono) – navíc má.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nela Šulcová Název materiálu: VY_32_INOVACE_ CAJS.4.A.03_pece_o_zdravi Název: Péče o zdraví Číslo operačního.
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU: Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Kateřina Palečková NÁZEV: VY_32_INOVACE_5C_15 TÉMA: ČESKÝ JAZYK.
Předložky s, z Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastPravopis vesele i vážně Datum vytvoření RočníkNižší.
SLOVNÍ DRUHY OHEBNÉ NEOHEBNÉ 1. PODSTATNÁ JMÉNA 2. PŘÍDAVNÁ JMÉNA
NÁRODNÍ OBROZENÍ PO ROCE 1815
Obrázky – vlastní tvorba
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_ NJ.8.A.07_privlastnovaci_zajmena_jeho_jeji Datum :
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
VY_32_INOVACE_ČJ.5.B Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Štěpánka Beranová Datum: Jazyk a jazyková komunikace, Český jazyk.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
VY_32_INOVACE_ČJ.7.B Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_ČJ.7.B.09_URČOVÁNÍ DRUHŮ VĚT.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Autor: Mgr. Jitka Langerová Datum: Název: VY_32_INOVACE_19_ČESKÝ JAZYK
VY_32_INOVACE_ČaJS.5.B Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Štěpánka Beranová Datum: Člověk a jeho svět, Lidé a čas. Název.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Název školy: Základní škola Netvořice
Vzdělávací materiál zpracovaný v rámci projektů EU peníze školám
BODY PARTS Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku a slouží k
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
VY_32_INOVACE_M.5.B Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Štěpánka Beranová Datum: Matematika a její aplikace, Číslo a početní.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Němčina pro 8. třídu. Předložky se 3. a 4. pádem
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
VY_32_INOVACE_ČJ.5.B Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Štěpánka Beranová Datum: Jazyk a jazyková komunikace, Český jazyk.
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření prosinec 2012
Vzdělávací Jméno autora Mgr. Blanka Pišvejcová Datum vytvoření
Němčina pro 9. třídu Rozkazovací způsob.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
NÁSOBENÍ A DĚLENÍ ČÍSLEM 60, 70, 80, 90
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.04_vztahy_mezi_lidmi Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police n. M.,
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Time prepositions Anotace: Materiál je určen pro žáky
VY_32_INOVACE_ČJ.5.B Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Štěpánka Beranová Datum: Jazyk a jazyková komunikace, Český jazyk.
Němčina pro 9. třídu Rozkazovací způsob.
VY_32_INOVACE_42_Slovni_druhy_jinak
Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA
Německý jazyk předložky se 3
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
VY_32_INOVACE_ČJ.5.B Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Štěpánka Beranová Datum: Jazyk a jazyková komunikace, Český jazyk.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_ČJ.5.B.05-10 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Štěpánka Beranová Datum: 10.12. 2011 Jazyk a jazyková komunikace, Český jazyk a literatura, Jazyková výchova, Předložky s/se, z/ze. Název materiálu: VY_32_INOVACE_ČJ.5.B.05_PŘEDLOŽKY S/SE, Z/ZE Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/21.1693 Název projektu: PRIMA ŠKOLA Anotace: Materiál je určen pro žáky 5. ročníku, slouží k seznámení a procvičení nového učiva o předložkách.

Předložky s/se, z/ze Předložky s a z se při psaní rozlišují podle toho, s kterým pádem se ve větě pojí. S (se) – se 7. pádem se sestrou, se psem, s úkolem, s námi, s Janou Z (ze) – s 2. pádem z domu, z květy, ze strany, z radosti, z okna

Správně doplň s/se, z/ze Dnes jsem přišla pozdě ____ školy. Půjdeš ____ maminkou nakoupit? Nenahýbej se ____ okna! Mluvila jsi dnes ____ sestrou? Loučil se ____ námi ____ slzami v očích. Vyběhl jsem rychle ____ domu. ze s z se s se z

Správně doplň a spoj s/se z/ze __ námi __ ruky __ školy __ psy __ Honzou __ radosti

Je to správně napsané? s Honzou se školy ze země z květu ze sestrou

Je to správně napsané? s města z práce s muzea s úkolem se slzami

Použité zdroje: MIKULENKOVÁ H. Český jazyk 5, učebnice pro pátý ročník. Prodos, Olomouc, 2008, s. 27. ISBN 978-80-7230-217-8.

Metodický návod Žáci se nejprve seznámí s pravidly o psaní předložek s/se, z/ze. Na druhé straně žáci doplňují vynechané předložky, pro kontrolu jim učitel pustí prezentaci Na třetí straně žáci doplňují a spojují se správnou předložkou. Na čtvrté a páté straně určují, zda je slovo správně napsané.