Život v demokracii DEMOKRACIE FORMY STÁTU kdo moc vykonává:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka Projekty SIPVZ Multimediální svět Projekt SIPVZ 2006.
Advertisements

Moc výkonná I Prezident VY_32_INOVACE_ 07 - Moc výkonná I.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Česká republika-demokratický stát
I.5. Demokracie přímá a nepřímá
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
Volby VY_32_INOVACE_29-12 volební systémy.
Volby – volba prezidenta v ČR
I.5. Demokracie přímá a nepřímá
Elektronická učebnice - II
STÁT A PRÁVO.
Česká republika – demokratický stát
V OLBY Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu CZ.1.07/1.1.04/
STÁTY A JEJICH SESKUPENÍ
Moc zákonodárná VY_32_INOVACE_ 06 - Moc zákonodárná.
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.. VOLBY V ČESKÉ.
Prezidentské volby v USA (v porovnání s ČR)
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Výchova k občanství II. stupeň Název a číslo učebního materiálu.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Renáta Kupsová Název materiálu: Volby v ČR Označení materiálu: VY_32_INOVACE_OBV.P2.205.
Veřejná správa Mgr. Terezie Pemová
Volby Tomáš Divacký 4KA 2011/2012.
Volby a volební právo Občanská výchova.
VY_32_INOVACE_SVF33260DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Moc zákonodárná Pavel Šuranský. Přáli byste si v naší zemi něco změnit? Jakým způsobem by to bylo možné?
MOC ZÁKONODÁRNÁ Právní řád – není neměnný, lze jej měnit
Politický systém Itálie
VY_32_INOVACE_29-14 TEST 4 VOLBY, VOLEBNÍ SYSTÉMY.
Volby VY_32_INOVACE_ 15 Volby.
Název školy: Základní škola Městec Králové
POLITOLOGIE TEST Co nepatří mezi základní funkci voleb ? A.Legitimizování moci B.Výchova voličů C.Finanční zisk pro politické strany D.Sestavování.
Renata Moučková Gabriela Sedláková Markéta Černá
Petr Machala. nejdůležitější prostředek uplatňování suverenity státu legální a legitimní způsob jak se podílet na moci Napište co nejvíce důvodů proč.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_055 Jméno autora: Blanka Zbožínková Název.
Jak a kam volíme u nás?. Ve volbách vybírají své politické ……………………………….., kteří reprezentují jejich ……………………………….. (Dufek,
Číslo projektuOP VK Název projektuModerní škola Název školySoukromá střední škola podnikání a managementu, o.p.s. PředmětObčanská nauka (klíčová.
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity:
Zdroj obrázků: VOLBY A VOLEBNÍ SYSTÉMY volby jsou hlavním mechanismem demokracie, kdy občané volí své zástupce, kteří reprezentují.
Volby. Politická strana – organizace, která sdružuje občany s podobnými představami o řízení státu, - strany se snaží získat co nejvíce hlasů ve volbách,
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 2. ročník oborů Technické lyceum,
Volby a volební systém ČR. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Volební právo VY_32_INOVACE_03-54 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Občanská výchova Tematický okruh: Stát a právo Téma:
DEMOKRACIE A PRÁVNÍ STÁT, VOLBY
Právní základy státu.
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Výchova k občanství Moc výkonná
Multimediální prezentace vzdělávacích oblastí ŠVP
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
VOLBY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Kdo rozhoduje v ČR Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Číslo projektu: Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Výchova k občanství Moc zákonodárná
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_STAT Název materiálu: Stát Předmět:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Volby v ČR Název školy: ZŠ Salvátor
volby Volební systémy v demokratických zemích
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
MOC ZÁKONODÁRNÁ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí
Výchova k občanství Volby jako základ demokracie
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
VOLBY V ČR.
Demokracie.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
POLITICKÝ PLURALISMUS
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Ústavní systém České republiky
Stát – co to je? Výchova k občanství základní znaky státu
Transkript prezentace:

Život v demokracii DEMOKRACIE FORMY STÁTU kdo moc vykonává: Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Život v demokracii DEMOKRACIE FORMY STÁTU = vláda lidu (z řeckého demos = lid, kratein = vládnout) kdo moc vykonává: kdo stojí v čele: demokratický – účast všech členů na rozhodování autokratický – samovláda jednotlivce nebo skupiny republika – v čele volený zástupce monarchie – v čele monarcha (doživotní dědičný titul) teokracie – v čele vládce, jehož moc je odvozena z boží vůle

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Termín VOLBY Nejdůležitějším principem zastupitelské demokracie jsou: občané volí své zástupce a předávají jim některé své pravomoci vítěz voleb zpravidla získává právo rozhodovat o zásadních věcech dotýkajících se obyvatel VOLBY do Evropského parlamentu od roku 2013 prezident (dříve volen Parlamentem ČR) do krajských a obecních zastupitelstev (komunální) do Senátu občan EU 21 a více let na 5 let občan ČR obyvatel dané obce 18 a více let na 4 roky občan ČR 40 a více let na 6 let do Poslanecké sněmovny občan ČR 40 a více let na 5 let občan ČR 21 a více let na 4 roky aktivní volební právo = mohu volit volič občan České republiky 18 a více let pasivní volební právo = mohu být zvolen

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Volební právo Vysvětli (spoj správnou možnost), co znamená, že volební právo je: ROVNÉ SVOBODNÉ PŘÍMÉ VŠEOBECNÉ TAJNÉ mohu se rozhodnout, zda a koho budu volit dávám hlas konkrétnímu kandidátovi každý má jeden hlas stejné váhy nikdo nemá právo vědět, koho volím volit mohou všichni občané ČR starší 18 let, voleni mohou být všichni občané ČR od stanoveného věku