Podpora začínajících učitelů ze strany ředitele školy Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) reg. číslo projektu: CZ.02.3.68/0.0/0.0/17_052/0008363.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
Advertisements

Základní škola, Brno, Štolcova 16
Asociace ředitelů gymnázií Přerov, 3.dubna 2012
PORADENSTVÍ ŠKOLA POVOLÁNÍ PŠP Zdokonalení diagnostického a poradenského systému v oblasti vzdělávání a volby povolání.
Kariérní systém učitelů
Vlastní hodnocení školy
Projektový záměr IPn Kariérní systém učitelů
Příprava pracovníků v Tanex,PLASTY a.s. Ing. Dana Spejchalová, Ph.D.
Projekt Statutárního města Jihlavy - Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality Jihlava
„Inovace výstupů, obsahu a metod bakalářských programů vysokých škol neuniverzitního typu.“ CZ.1.07/2.2.00/ Michal Sedláček.
Hodnocení škol a ředitelů zřizovatelem – Zlínským krajem
 Pilotní kurz pro pedagogy MUDr. Iveta Matějovská, CSc.
Lucie Rohlíková Jana Vejvodová ZČU v Plzni
RVP PV a jeho realizace v MŠ – předškolní vzdělávání v uplynulých 10 letech Zora Syslová.
Pomozme lidem učit se a uplatnit se PLUUS (OP RLZ 3.2) ( RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D. PaedDr. Jiří Mezuláník, CSc. Vysoká.
Zavedení systému řízení pracovního výkonu provázaného do systému odměňování a vzdělávání zaměstnanců ministerstva, rozvoj manažerských dovedností Dodavatel:
Autoevaluace školy ZŠ pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami s.r.o. Aviatiků 462, Ostrava-Hrabůvka Mgr. René Macháč.
OSTRAVA 26. – 27. DUBNA 2012 ŘEŠENÍ PROJEKTU UNIV 2 KRAJE V MORAVSKOSLEZSKÉM KRAJI 10. KRAJSKÁ KONFERENCE PROJEKTU Jana Bydžovská.
Autoevaluace dnes a zítra Procházková Lucie Výzkumný ústav pedagogický v Praze.
KARIÉRNÍ SYSTÉM ŘEDITELŮ
12. Autodiagnostika = sebepoznání (z hlediska psychologie součást sebereflexe, která je strukturovaným procesem vývoje osobnosti)
Personální řízení Podpora řízení a rozvoje lidských zdrojů ve školství.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/ Příjemce podpory: Vysočina Education Partner projektu: Kraj Vysočina Rozpočet projektu: ca ,- Kč.
Kariérní systém učitelů PhDr. Jitka Miklová, MŠMT
Základní škola, Brno, Štolcova 16 Projekt spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Reg. číslo CZ.1.07/1.3.00/
Základní škola, Brno, Štolcova 16 Projekt spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Reg. číslo CZ.1.07/1.3.00/
Vysočina Education – projekt „Ředitel – manažer učící se organizace“  Smyslem projektu je skrze podpory lídrů škol podpořit školy (jako celky).  Projekt.
Workshop – KAP Pk Návrh Šablon pro SŠ a VOŠ Pardubice, 29. srpna 2016.
Evropské nástroje a projekty ve výuce středních škol Výstupy projektu Kurikulum S a perspektivy spolupráce v regionech Zasedání KVZ, Irena Palánová,
Odborná diskuze MŠMT, Projektový záměr Profesní podpora učitele.
OP VVV a KP SVL Karolína Chloubová. Prioritní osa 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání Investiční priorita.
Ředitel Název operačního programu: OP VK Název prioritní osy: Počáteční vzdělávání Název oblasti podpory: Další vzdělávání pracovníků škol a školských.
Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Klíčové aktivity realizované v Pardubickém kraji Pardubice, dne
KLÍČ Klíčové kompetence v počátečním vzdělávání Barbara Čechová Výzkumný ústav pedagogický v Praze.
Ředitel - manažer učící se organizace KA3. Účastníci 6 ředitelů ZŠ a SŠ v Kraji Vysočina.
Název příspěvku: K pedagogické přípravě učitelů SOŠ z pohledu edukátora Karel OURODA, Ph.D., Mgr. et Mgr. novinář a odborný pedagog Workshop partnerství.
Klíčová aktivita 3 Profesní portfolio Ing. Aleš Jurečka Praha,
MŠMT červen Základní údaje o projektu Operační program: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Prioritní osa:Prioritní osy 4a Systémový rámec celoživotního.
Kvalita a efektivita počátečního vzdělávání ve školním roce 2015/2016
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
Individuální projekt OP VVV
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Implementace kariérního systému - IMKA
IMKA Cílem projektu IMKA Je komplexně připravit, ověřit a implementovat metody, opatření a nástroje, které zajistí úspěšné zavedení a přijetí kariérního.
KA 1 Podpora a rozvoj služeb v oblasti SPOD
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Plánování prvních kroků
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
12. Autodiagnostika = sebepoznání (z hlediska psychologie součást sebereflexe, která je strukturovaným procesem vývoje osobnosti)
Workshop projektu systémová podpora sociální práce v obcích na téma:
Model intenzivní podpory
První zkušenosti s evaluací
Bez ředitelů to nepůjde!
Kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání. kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání.
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Workshop 2: Šablony pro střední a vyšší odborné školy
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Model intenzivní podpory
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Intenzivní podpora škol
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Transkript prezentace:

Podpora začínajících učitelů ze strany ředitele školy Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) reg. číslo projektu: CZ.02.3.68/0.0/0.0/17_052/0008363

Hlavní cíl projektu Vytvoření, ověření a implementace systému podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů a navržení a ověření nástrojů a metod hodnocení kvality DVPP.

Východisko: Řešení: KA Začínající učitel Chybějící systémová podpora začínajících učitelů Předčasné odchody začínajících učitelů ze školství Řešení: Navržení a ověření systému podpory začínajících učitelů, a to ve spolupráci s uvádějícím učitelem a vedením školy Podpora škol se začínajícími učiteli v rámci jejich adaptace

Vymezení pojmů pro potřeby projektu: KA Začínající učitel Vymezení pojmů pro potřeby projektu: Začínající učitel – pedagog, jehož profesní praxe je kratší než dva roky Uvádějící učitel- zkušený pedagog, který podporuje profesní rozvoj začínajícího učitele Adaptační období – období jednoho roku

Aktivity: KA Začínající učitel Navrhnout systém podpory začínajících učitelů ve spolupráci s uvádějícím učitelem a vedením školy Vytvořit Model tohoto systému Navrhnout a realizovat vlastní podporu, která bude zaměřena na funkční nastavení spolupráce triády začínající učitel, uvádějící učitel a vedení školy Pilotně ověřit a implementovat navržený systém podpory začínajících učitelů

Systém podpory začínajících učitelů KA Začínající učitel Systém podpory začínajících učitelů Nabídne doporučení různých forem podpory a postupů v adaptačním procesu Bude pilotně ověřen a implementován Navržen na základě výsledků a podnětů vzešlých z dotazníkového šetření

Model systému podpory začínajících učitelů KA Začínající učitel Model systému podpory začínajících učitelů Bude obsahovat: Kompetenční profil začínajících a uvádějících učitelů a profil vedení školy ve vztahu k období uvádění Metody a způsoby hodnocení úrovně kompetencí Doporučení různých forem podpory a postupů v adaptačním procesu Přehledný manuál pro práci s Modelem

Pilotáž systému podpory začínajících učitelů KA Začínající učitel Pilotáž systému podpory začínajících učitelů Ověření navrženého postupu v adaptačním období Ověření návrhu spolupráce začínajícího učitele, uvádějícího učitel a vedení školy Ověření efektivity práce s Modelem podpory

Vzdělávání KA Začínající učitel Doplněk systému podpory začínajících učitelů Zaměřeno na podporu funkční spolupráce triády začínající učitel, uvádějící učitel a vedení školy Formy podpory: Prezenční a e-learningové vzdělávací programy, workshopy, on-line podpora

Harmonogram činností aktivity Začínající učitel KA Začínající učitel Harmonogram činností aktivity Začínající učitel Systém podpory ZU 2018 - návrh Modelu 2019 – 2021 - pilotáž/revize systému 2021– 2022 - implementace systému Vzdělávání 2019 - návrh podpory 2019 – 2022 - realizace/revize

Shrnutí - přínosy projektu: KA Začínající učitel Shrnutí - přínosy projektu: Navržení systémové podpory začínajících učitelů - možnost inspirovat se Podpora zaměřená na všechny aktéry zapojené do adaptačního procesu – vedení škol, uvádějící učitele, začínající učitele Podpora vedení škol při plánování rozvoje pedagogických pracovníků a při plánování rozvoje školy. Inspirace škol navzájem Návrhy témat pro podporu adaptačního procesu pro DVPP

Otázky a diskuse

Děkuji za pozornost Mgr. Monika Brodská brodska@nidv.cz