Ragtime Vendula Veselá.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní umělecká škola V. Petrželky, Edisonova 90, Ostrava – Hrabůvka
Advertisements

Fryderic Chopin.
Název šablony: Inovace v HV 32/Hv07/ Zbíral Vzdělávací oblast: Umění a kultura Název výukového materiálu: Historie české populární hudby Autor:
HUDBA.
USA jako kolébka jazzu a moderní populární hudby
Název Dělení moderní hudby
Markéta Jelínková PC_ák 2013
Společenské TANCE Občanská výchova 7. ročník
HUDEBNÍ SOUBORY.
Tematická oblast:Dějiny hudebního umění
Opakování III Otázky jsou vybrány z DUM č
Arabská hudba Matěj Konopík.
Vývoj populární hudby v letech
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA.
Americká hudba Petra Kloudová.
Vývoj jazzu a moderní populární hudby
Zlatá 20.léta Proměny životních návyků Biograf Rozhlas Jazz
Rhythm and Blues Vendula Zimová.
Funk Denisa Zouharová.
název odvozen od anglického to rag – roztrhat nebo rozervat, melodie je totiž jakoby rytmicky roztrhána černoši doufali, že se prosadí jako vážná hudba,
Organizovaný systém zvuků (V prezentaci můžete klikat na obrázky, pro jejich zvětšení…)
Hudba Rakousko-Uherska Autor: Květa Stejskalová. Rakousko-Uhersko byl státní útvar, který existoval v letech 1867 – Rakousko-Uhersko byl státní.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY AUTOR: MGR. MARTINA MYŠKOVÁ NÁZEV: VY_32_INOVACE_778_VÝVOJ_JAZZU TÉMA: Tradiční jazz ČÍSLO.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Blues Richard Malý.
ICT 2 – 3 – HUDEBNÍ VÝCHOVA – hudební rytmus
Moderní populární hudba
Písničkáři 2. poloviny 20. století
Hudba.
BASKYTARA Elias Decastelo.
kapitoly z dějin hudby zábavné jazz – Éra swingu
SWING (od 20. let 20. století).
Hudba 20. století 1. polovina 20. století.
Připomene ti něco takováto hudba? Připomene ti něco takováto hudba? Vyvolá něco v tvých představách? Vyvolá něco v tvých představách? hraje Brandy Long.
Jazz.
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
Gymnastika I. – Společenské tance Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Tento projekt je spolufinancován Evropským.
Tance Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_14_TANCE Téma: HUDEBNÍ NAUKA Číslo projektu:
NÁZEV ŠKOLY : Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU : VY_32 _INOVACE_3C_08_Počátky moderní populární.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_HV_04_SVO_Swing.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 19/06 Název materiálu: 30.léta ve světové populární hudbě Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Jazz či počeštěle džez (z angličtiny), je původně americký hudební styl, který vznikl na začátku 20. století mezi afroamerickou komunitou na jihu Spojených.
Počátky moderní populární hudby Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Komunikace hudebního umění se znakovými.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr.Petra Novotná Název materiálu: VY_32_INOVACE_9_28_Hudební nástroje - smyčcové Číslo projektu:
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Swing Rebeka vitová.
JAZZ A SWING V ČESKÉ HUDBĚ
Jazz a swing v české hudbě
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Mgr. Lenka Vrzáňová VY_32_INOVACE_5B_15_HIP_HOP_RAP Dějiny hudby
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ Veselí n. M., Kollárova 1045
Jaroslav Ježek AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Mgr. Lenka Vrzáňová VY_32_INOVACE_5B_14_PUNK Dějiny hudby 8. ročník
Bukovinová Barbora Kvarta
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6
Mgr. Lenka Vrzáňová VY_32_INOVACE_5B_16_REGGAE_A_SKA Dějiny hudby
AUTOR: Mgr. Jitka Němcová NÁZEV: VY_32_INOVACE_13_HV_14
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
NONART JAZZ.
Mgr. Lenka Vrzáňová VY_32_INOVACE_5B_O9_JAZZ Dějiny hudby 8. ročník
Cimbál Denisa Zpěváková Sekunda
AUTOR: Mgr. Bedřiška Koželuhová NÁZEV: VY_32_INOVACE_6B_17
NONART 1. polovina 20.století
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
JAZZ ICT Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR.
Transkript prezentace:

Ragtime Vendula Veselá

Co to je? osobitý a specifický způsob klavírní hry je považován za poslední mezistupeň mezi tradiční černošskou lidovou hudbou a jazzem 

Rytmika a melodie RYTMUS-Pravidelný polkový nebo pochodový Oktávový bas na těžkých dobách s bohatě synkopovanou melodií MELODIE-Roztrhána či rozcupována, dvoučtvrťový takt, žádná nepravidelnost ani náznaky pozdějšího swingu

Historie základy z Minstrel show začal se formovat koncem 19. století říkávalo se mu cake-walk nebo coon-song

Nástroje původním nástrojem bylo banjo https://youtu.be/MmpxGKA-e-A později klavír

Představitelé mnoho černošských pianistů považovalo ragtime za vážnou hudbu Scott Joplin (1868-1917) https://youtu.be/fPmruHc4S9Q Jelly Roll Morton (1890-1941)

Čeští představitelé Vladimír Klusák (1916-1991) Jaroslav Ježek (1906-1942) Bugatti-step https://youtu.be/0elkSCTHecg

Zdroje https://cs.wikipedia.org/wiki/Ragtime https://www.google.cz/webhp?hl=cs&sa=X&ved=0ahUKEwjrncv738rPAhUFtBQKHQaOA-0QPAgD https://www.youtube.com/

Díky za pozornost 