Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PODMÍNKY ŽIVOTA NA ZEMI
Advertisements

OPAKOVÁNÍ 2 Prvouka 3.třída. OPAKOVÁNÍ 2 Prvouka 3.třída.
Zpracovala Jitka Ciprová
Potravní vazby rostlin a živočichů
VZTAHY ORGANISMŮ.
Vytvořila: Mgr. Miloslava Tremlová
Prvouka 3. ročník Gabriela Mikulková 2012
Živá a neživá příroda 3. ročník
ŽIVOT NA ZEMI Přírodopis 6. třída.
ŽIVOČICHOVÉ.
ZNAKY ŽIVOTA ROSTLIN.
Podmínky života na Zemi 5.ročník
Rostliny - význam a jejich dělení.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Podmínky života na Zemi
Živá příroda.
LES ŘASY.
Člověk a jeho svět 4. ročník
ZKOUŠÍM, BÁDÁM, VYRÁBÍM SAVCI ZŠ a MŠ Olšovec, přísp. org.
17.VY_32_INOVACE_P16_SUROVINY A VÝROBKY
KOLOBĚH LÁTEK A TOK ENERGIE
ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA
Projevy života, třídění organismů
Fotosyntéza a dýchání Fotosyntéza Dýchání
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Tematická oblast: Život na Zemi Téma: Podmínky života na Zemi Předmět: Přírodověda Ročník: 5. Autor: Mgr. Alena Hrušková Datum: Druh výstupu:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ Rostliny Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo projektu:
Digitální učební materiál: Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Fotosyntéza Jméno autora:Mgr. Kateřina Kačmárová Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): 06/2013 Ročník:čtvrtý Tematická oblast:Naše příroda ve čtvrtém.
EKOSYSTÉM SPOLEČENSTVO ROSTLINY ŽIVOČICHOVÉ HOUBY MIKROORGANISMY PROSTŘEDÍ SLUNCE VODA VZDUCH PŮDA.
Předmět:chemie Ročník: 3. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Martin Metelka Anotace:Materiál slouží k výkladu učiva o fotosyntéze. Klíčová slova: fotosyntéza,
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.2 Živá a neživá příroda Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Doudleby, okres České Budějovice AUTOR:Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV:VY_32_INOVACE_17_Příroda živá a neživá.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
NEŽIVÁ PŘÍRODA.
Živočichové – stavba těla, potravní vazby a druhy
Rostliny.
Význam ovzduší, vodstva, půd, rostlinstva a živočišstva na Zemi
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Třídění živých organismů
Potravní vazby Člověk a jeho svět (Přírodověda pro 4. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
ŽIVÁ A NEŽIVÁ PŘÍRODA Jasmína Dolejší,
Získávání energie pro život
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ZÁKLADNÍ PODMÍNKY ŽIVOTA
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Blanka Machovcová
ŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením živé přírody.
Podmínky života na Zemi
PODMÍNKY ŽIVOTA NA ZEMI
VY_32_INOVACE_08_VÝROBA KYSLÍKU PŘI VÝŽIVĚ ROSTLIN
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
VY_52_INOVACE_21_ Vlastnosti rostlin
ROSTLINY - ŘASY Přírodopis VI..
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
NEŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením neživé přírody.
Rostliny a houby našich lesů  ŘASY - nejjednoduší rostliny.
TŘÍDĚNÍ ŽIVÝCH ORGANISMŮ
Rostliny - význam a jejich dělení.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
VY_52_INOVACE_19_ Živá a neživá příroda
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Les 2. hodina Řasy LES – složitý ekosystém = společenstvo různých organizmů a jejich neživé prostředí Organismy z prostředí potřebují: světlo + teplo.
Živé organismy.
Podmínky života na Zemi
Transkript prezentace:

Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Škola pro 21. století Autor: Mgr. Miluše Senetová Datum/období: září 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3315 Téma sady: Neživá příroda Název: VY_32_INOVACE_NEZIVA_PRIRODA_A_ZIVOT

Anotace Materiál slouží k vysvětlení některých pojmů neživé přírody (vzduch – kyslík, světlo a teplo, voda a živiny) a jejich vlivu na živé organismy. Je určen pro žáky 5. ročníku, kteří už se s pojmy „živá“ a „neživá“ příroda seznámili ve 4. ročníku Časová dotace – 25 minut V materiálu je použita doplňovačka s řešením; pochopení tématu si žáci ověří v závěrečných kvízech(snímek 15, kde hledají vždy tři pojmy logicky spolu související , na snímku 16 se postupným odkrýváním slov souvisejícím s pojmem fotosyntéza objeví obrázek vzduchových bublin) a minitestu. Materiál obsahuje 18 stran a je určen k interaktivní výuce.

Neživá příroda a život

Bez neživé přírody nemohou živé organismy existovat. 1. Doplň souhrnným názvem části živé přírody: 1. Byliny a dřeviny 2. Živé organismy neobsahující zelené barvivo 3. Bezobratlí a obratlovci R O S T L I N Y 2. H U B Y 3. Ž I V O Č CH O V É

Neživá příroda poskytuje živým organismům: kyslík světlo a teplo vodu půdu jako zdroj živin

Kyslík Je obsažený ve vzduchu. Živé organismy ho potřebují k dýchání. Zelené rostliny ho dokáží vyrobit při tzv. FOTOSYNTÉZE.

Fotosyntéza – tvorba kyslíku sluneční záření kyslík oxid uhličitý cukr zelené barvivo obr.1

Světlo a teplo zdrojem světla a tepla na zemi je Slunce místa s příliš vysokou, nebo naopak nízkou teplotou na Zemi jsou málo vhodná pro jakýkoliv život obr.2 obr.3

Voda Rostliny ji přijímají kořeny, živočichové ji pijí a přijímají v potravě Je životním prostředím mnohých rostlinných i živočišných druhů Lidé využívají pitnou i užitkovou vodu.

obr. 5 obr.4 obr.6 obr.7

Živiny – základní stavební kámen živých organismů Rostliny je přijímají z půdy a ze vzduchu(kořeny, listy) Živočichové přijímají živiny s potravou Podle druhu přijímané potravy se živočichové dělí na: BÝLOŽRAVCE, MASOŽRAVCE, VŠEŽRAVCE

Býložravci živí se potravou rostlinného původu kráva, jelen, zajíc, hraboš obr.8

Masožravci živí se masem jiných živočichů tygr, vlk, draví ptáci obr.9

Všežravci živí se potravou rostlinného i živočišného původu pes, liška, divoké prase, koroptev, člověk obr.10

Mezi následujícími slovy vyber trojice, které k sobě patří: dýchání živiny všežravci kořeny kyslík masožravci býložravci potrava fotosyntéza

FOTOSYNTÉZA chlorofyl vítr kyslík Oxid uhelnatý dusík Kolísání teploty Sluneční záření Oxid uhličitý cukry

Závěrečný minitest Co potřebují rostliny a živočichové k životu? světlo a teplo vodu kyslík živiny Kterou částí přijímají rostliny vodu a živiny? listy a kořeny Co vzniká při fotosyntéze? kyslík Co je zdrojem světla a tepla? Slunce

Použité zdroje Použitá literatura: Jiné zdroje: Internetové odkazy: Přírodověda pro 5. ročník základní školy, nakladatelství SPN, 2011 Jiné zdroje: obr. 1 – 7 archiv autora galerie: office.microsoft.com galerie: pixabay.com Internetové odkazy: obr. 8 THYSSEN, Malene. wikipedia.cz [online]. [cit. 12.9.2013]. Dostupný na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/7a/Sortbroget_dansk_malkerace.jpg Obr. 9 THYSSEN, Malene. wikipedia.cz [online]. [cit. 12.9.2013]. Dostupný na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/70/Musv%C3%A5ge_cropped.jpg Obr. 10 BERN, V.. wikipedia.cz [online]. [cit. 12.9.2013]. Dostupný na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d0/Vulpes_vulpes_standing_in_snow.jpg