Kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání. kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kvalitní škola – kritéria a indikátory hodnocení
Advertisements

KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ (KAP)
Krajské akční plány Základní východiska
Metodický výklad výzvy
Workshop – KAP Pk Návrh Šablon pro SŠ a VOŠ Pardubice, 29. srpna 2016.
SETKÁNÍ PRACOVNÍCH SKUPIN MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
„JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ KONFERENCE „JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ Karlovy Vary 8. Února 2016.
Krajský Akční Plán rozvoje vzdělávání 11. prosince 2015.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK. Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v Jihočeském kraji CZ /0.0/0.0/15_002/
I. zasedání ŘV MAP Hlučínsko východ 25. Ledna 2016.
Setkání expertní skupiny v rámci partnerské sítě TTnet Téma - polytechnické vzdělávání Ing. Tomáš CIMBÁLNÍK Mgr. Petr Paníček Praha,
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Workshop s řediteli a zástupci škol 27. května
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
Analýza potřeb v území Pardubického kraje Pracovní tým k platformě Kariéra a celoživotní vzdělávání Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Martina Vojtěchová
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Trhové Sviny CZ /0.0/0.0/15_005/
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Přeštice.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje Analýzy potřeb pro KAP Olomouc, RNDr. Bronislava Vláčilová Věcná manažerka KAP Krajský.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Základní informace o spolupráci KAP a MAP Martin Majcík 1.
Projekt MAP Turnovsko. Cíl projektu  podpora a rozvoj spolupráce zřizovatelů, škol a ostatních aktérů ve vzdělávání v rámci ORP Turnov  vytváření Místního.
AKTUÁLNÍ VÝZVY V OPERAČNÍM PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
PLATFORMA PODPORY ŠAP a PA VE ŠKOLÁCH
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Plány aktivit/Školní akční plány
Podpora krajského akčního plánování
Práce s nadanými žáky ZŠ a SŠ ve výuce přírodovědných předmětů
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání AKTIVITY A VÝSTUPY PROJEKTU KAP
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Pardubického kraje
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Základní informace k ŠAP a PA
Aktivity projektu Co máme hotovo a co nás čeká
Tvorba PA a ŠAP na SŠ a VOŠ Miloš Rojka Hradec Králové
Společné setkání „minitýmů“
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání (KAP)
Tematická setkávání a práce v minitýmech
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Tvorba Místního akčního plánu rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Libereckého kraje
Plány aktivit/Školní akční plány
Konference „Krajský akční plán vzdělávání v Ústeckém kraji 1“
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE CZ /0
ŠKOLNÍ AKČNÍ PLÁN/PLÁN AKTIVIT
Krajské akční plánování
Analýza potřeb v území.
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Krajský akční plán vzdělávání ÚK
Polytechnické vzdělávání v praxi
Tematická setkávání a práce v minitýmech
Akční plánování v Ústeckém kraji z pohledu projektu P-KAP
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
10. setkání TS Podpora polytechnického vzdělávání (přírodovědné a technické vzdělávání) KAP JMK 16. května 2018.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Prezentace KAP Jihomoravského kraje
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Vítejte na třetí místní konferenci
Model intenzivní podpory
Implementace Krajských akčních plánů rozvoje vzdělávání
Intenzivní podpora škol
Seminář pro tvůrce ŠAP Mgr. Petr Pagáč Ing. Miloš Rojka
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Transkript prezentace:

kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání

podstata akčního plánování

cyklus strategického řízení ANALÝZA PLÁNOVÁNÍ VYHODNOCOVÁNÍ REALIZACE

postup při akčním plánování Obecné cíle Konkrétní cíle Kritéria hodnocení Priority Činnosti   Předpoklady Termíny PROČ to chceme? CO chceme? JAK toho dosáhneme?

postup při realizaci a vyhodnocování ŠAP Obecné cíle Konkrétní cíle Kritéria hodnocení Priority Činnosti

kvalita akčního plánování CYKLUS analýza plánování realizace vyhodnocování STRUKTURA priority obecné cíle konkrétní cíle (kritéria hodnocení) činnosti SPOLUPRÁCE ředitel školy pedagogičtí pracovníci odborníci partneři

kvalita ve vzdělávání

cyklus kvality PLÁNOVÁNÍ REALIZACE REVIZE VYHODNOCOVÁNÍ

kvalita letem vzdělávacím světem sítě EQAVET - The European Quality Assurance in Vocational Education and Training = evropský rámec pro podporu zajišťování kvality v odborném vzdělávání strategie Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2020 - podpora kvalitní výuky a učitele - odpovědné a efektivní řízení vzdělávacího systému kritéria model Kvalitní škola - projekt Komplexní systém hodnocení ČŠI nástroje nástroje pro evaluaci škol krajské a školní akční plány cyklus kvality příklady dobré praxe

ŠAP podporuje naplňování kritérií Kvalitní školy kritérium 1.1 | Škola má jasně formulovanou vizi a realistickou strategii svého rozvoje, které pedagogové sdílejí a naplňují kritérium 1.5 | Škola spolupracuje s vnějšími partnery kritérium 2.1 | Vedení školy aktivně řídí, pravidelně monitoruje a vyhodnocuje práci školy a přijímá účinná opatření kritérium 3.5 | Pedagogové aktivně spolupracují na svém profesním rozvoji kritérium 4.2 | Pedagogové využívají široké spektrum výchovně-vzdělávacích strategií pro naplnění stanovených cílů kritérium 6. | Podpora žáků při vzdělávání (rovné příležitosti) Pozn.: vždy však záleží na kvalitě a obsahu školního akčního plánu a popisu konkrétního kritéria

metodická podpora akčnímu plánování

nové metodické materiály pro KAP II Základní metodikou jsou v roce 2018 revidované Postupy KAP. doplněk k Postupům KAP = Metodický pokyn pro tvorbu KAP II (P-KAP) upřesňuje zejména podobu (strukturu) jednotlivých částí KAP II k tomu přidává výčty vhodných zdrojů a doporučení pro postup snaha, aby RT KAP mohl maximálně využít KAP I: jen revidovat/aktualizovat rozšířit o SWOT analýzu mít možnost stanovovat zcela nové priority a cíle podle potřeb kraje

nové metodické materiály pro ŠAP/PA v období KAP II Metodika tvorby ŠAP zejména pro školy, které zatím ŠAP netvořily (ale obecně pro všechny školy) Příloha 1: Revize školního akčního plánu pro školy, které už mají ŠAP Příloha 2: Příklady uplatnění oblastí intervence ve školním akčním plánu Příloha 3: Vyhodnocování školního akčního plánu Příloha 4: Specifika tvorby plánu aktivit ve srovnání se školním akčním plánem Příloha 5: tři vzory šablon pro vepisování ŠAP

klíčová témata | oblasti intervence v období KAP II POVINNÉ Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě Podpora polytechnického vzdělávání (přírodovědné, technické, environmentální) Odborné vzdělávání a spolupráce škol se zaměstnavateli Rozvoj kariérového poradenství včetně prevence předčasných odchodů ze vzdělávání Rozvoj škol jako center celoživotního učení Podpora inkluze NEPOVINNÉ Čtenářská a matematická gramotnost Rozvoj výuky cizích jazyků Digitální kompetence

pojetí oblastí intervence | klíčových témat podrobná pojetí tematických oblastí ve verzi pro realizační týmy IPo KAP podzim 2018: projednáván návrh pojetí oblastí intervence ve verzi pro decizní sféru vzdělávací politiky České republiky ve struktuře: úvod manažerské shrnutí ve formátu „Proč? – Co? – Jak?“ SWOT analýza oblasti intervence podrobné pojetí tematické oblasti v projektu P-KAP

obsahová manažerka projektu P-KAP děkuji za pozornost antonie.ondrouchova@nuv.cz obsahová manažerka projektu P-KAP

Národní ústav pro vzdělávání podpora krajského akčního plánování www.pkap.cz