REFLEXE POKUSNÉHO OVĚŘOVÁNÍ „VZDĚLÁVACÍ PROGRAMY PAMĚŤOVÝCH INSTITUCÍ DO ŠKOL“ ZŠ a MŠ Bělotín Mgr. Tomáš Navrátil.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nabídka aktivit pro mateřské školy Mezinárodní environmentální vzdělávací, poradenské a informační středisko ochrany vod Vodňany Nabídka služeb:
Advertisements

Společenská kultura Kulturní instituce v ČR ; VY_32_INOVACE_D3_09
Ekologická výchova v Zoo Ostrava
Základní škola, Slavkov u Brna, Malinovského 280
Projekt Školy pro venkov Základní škola a mateřská škola Jaromíra Hlubíka Lipov.
Volný čas a kultura Kultura pro děti a kultura dětí.
Kurikulární projekty Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku Bc. Studium kombinované 2010.
TÝMOVÁ SBOROVNA LEKTOŘI: Mgr. Tomáš Habart, Mgr. Adéla Lábusová
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ZŠ Dambořice příspěvková organizace
ŘASY- lesní Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
NÁRODNÍ INSTITUT PRO DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ
Instituce zpracovávající historické prameny
Kulturní dědictví Monotematický den. UNESCO Organizace OSN pro výchovu, vědu a kulturu (UNESCO) byla ustavena v roce UNESCO plní úkoly v oblasti.
Prezentace turistické oblasti
Kompetence žáka – absolventa Ing. Dana Juchelková
Autor výukového materiálu: Adéla Fišerová Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výukového materiálu:14. září 2012 Číslo.
SLEZSKÉ ZEMSKÉ MUZEUM V OPAVĚ
ZÁKON č.17/1992 Sb. o životním prostředí Životním prostředím je vše, co vytváří přirozené podmínky existence organismů včetně člověka a je předpokladem.
CZ.1.07/1.2.17/ Základní informace o projektu  Rozpočet projektu: ,- Kč (žádné spolufinancování)  Příjemce projektu: ZŠ a MŠ Brno,
15. NESTACIONÁRNÍ MAGNETICKÉ POLE
KRAJSKÉ SESTKÁNÍ METODIKŮ STROJÍRENSTVÍ A AUTOMATIZACE ÚNOR 2015 PODPORA PŘÍRODOVĚDNÉHO A TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ NA STŘEDNÍCH ŠKOLÁCH V JIHOMORAVSKÉM KRAJI.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Slezské muzeum Alena Křížová. Historie muzea: Roku 1814 bylo založeno Gymnazijní muzeum - první instituce na území ČR. Roku 1882 bylo založeno Uměleckoprůmyslové.
Slezské zemské muzeum Zkušenosti s projekty financovanými ze strukturálních fondů EU Zkušenosti s projekty financovanými ze strukturálních fondů EU 5.
EKOSYSTÉM L E S Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Ekologie jako věda Obory ekologie.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Všechno v mém životě souvisí CZ.1.07/1.1.00/ Minipodnik Cestovní kancelář MAMUT.
Koncepce rozvoje regionálních funkcí v Jihomoravském kraji v letech Porada ředitelů pověřených knihoven JMK, Mgr. Adéla Dilhofová.
EVVO aktivity pro školy
Místní akční skupina Lanškrounsko, z.s. Nám. J. M. Marků Lanškroun
Trocha historie na úvod začalo to v 90. letech zálibou několika nadšenců pro hlavolamy, kvízy a matematické hádanky 2004 vznik Muzea zábavného poznávání.
Evaluační aktivity Olomouckého kraje ve vztahu k vyhodnocení ROP SM Workshop pro zástupce ORP Olomouckého kraje
Pavel Rada Regionální rozvojová agentura Východní Moravy Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií Dotace pro neziskové organizace z EU.
Didaktika IVZ fyzikální část Josef Trna PdF MU©2009.
S OCIÁLNÍ PSYCHOLOGIE Mgr. Vladimír Velešík. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE 1.Kód DUMu: VY_32_INOVACE_1.SV.18.
Základní škola, Moravský Krumlov, náměstí Klášterní 134, okres Znojmo, příspěvková organizace VY_32_INOVACE_01_FII_SÍLA A JEJÍ VLASTNOSTI.
EVVO v Muzeu regionu Valašsko Mgr. Pavlína Vymazalová.
MUZEOEDU.CZ jako společná platforma edukačních pracovníků muzeí a galerií Mgr. Pavla Vykoupilová PERSPEKTIVY ČESKÉ MUZEJNÍ EDUKACE 10. – 11. května 2016.
Formy dějepisného vyučování Přednáška č. 7 ZS AR 2014/2015.
 Závazný dokument pro předškolní pedagogy (mateřské školy, přípravné třídy základních škol) a pro zřizovatele vzdělávacích institucí (od )
MSBP_VC1 Výtvarné činnosti 1 (základy výtvarné kultury) Alice Stuchlíková katedra výtvarné výchovy, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita, Brno 17.
Muzeum Josefa Hyláka v radnicích
Integrovaný regionální operační program
Požadavky RVP PV Úloha diagnostiky při sledování
Požadavky RVP PV Úloha diagnostiky při sledování
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Základní škola a mateřská škola Pavlíkov, okres Rakovník Pavlíkov 77, tel.:  756, 731 225 743, IČO :
15. NESTACIONÁRNÍ MAGNETICKÉ POLE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VITICE, okres KOLÍN
Aktuální informace o stavu
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 7_15
Rekonstrukce Horského hotelu a televizního vysílače Ještěd
VY_32_INOVACE_13_PR_SLUCH
Náš region Česká republika se člení do 14 krajů.
Operační program životní prostředí
ZŠ a MŠ Svatobořice-Mistřín
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková
Neživá příroda ve výuce přírodopisu
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_06_NPZ_ZAKON_AKCE_A_REAKCE
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Sociální psychologie.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TEMATICKÝ CELEK
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Prvky edukačního procesu
Aerodynamický tunel Střední škola letecká Kunovice,
Transkript prezentace:

REFLEXE POKUSNÉHO OVĚŘOVÁNÍ „VZDĚLÁVACÍ PROGRAMY PAMĚŤOVÝCH INSTITUCÍ DO ŠKOL“ ZŠ a MŠ Bělotín Mgr. Tomáš Navrátil

Charakteristika ZŠ a MŠ Bělotín Základní škola plně organizovaná – 10 tříd (paralelní druhá třída) – 201 žáků Školní družina – 4 oddělení – 120 dětí Mateřská škola – 4 oddělení – 78 dětí Školní jídelna – výdejna v MŠ 14 pravidelných zájmových útvarů Školní jídelna formou služby od společnosti Scolarest a.s. Zřizovatel: Obec Bělotín, Olomoucký kraj, okres Přerov Počet obyvatel cca 1850 obyvatel Charakteristika ZŠ a MŠ Bělotín

Návštěvy paměťových institucí Opava – 50 km Brno – 130 km Tábor – 290 km Praha – 330 km PRAHA OPAVA BĚLOTÍN TÁBOR BRNO Návštěvy paměťových institucí

Přehled návštěv vzdělávacích institucí 12. – 13. 10. - Tábor + Praha – IV.+VI. třída 20. 11., 22. 11. - Opava – I.A+I.B, II.+III. třída 21. 11. – Opava (Hrabyně, Darkovičky) – VIII.+IX. třída 21. 11., 28. 11. – Brno – IV.+VI., V.+VII. třída 30. 5. – 1. 6. – Praha – VIII.+IX. třída 7. 6. – Brno – II.+III. třída 27. 6. – 28. 6. – II.-IX. třída – Budišov, Kralice, Jevišovice Přehled návštěv vzdělávacích institucí

Rozpad financování 50 795 km 31.199,-Kč 29 129 km 4.807,-Kč 302 km Tábor-Praha 12.10.-13.10.2017  50 795 km 31.199,-Kč  Opava 20.11.2017 29 129 km 4.807,-Kč  Brno 21.11.2017 302 km 11.277,-Kč Darkovičky 21.11.2017  24 179 km 6.731,-Kč  Opava 22.11.2017 44 130 km 5.003,-Kč Brno 28.11.2017  290 km 10.763,-Kč Praha 30.5-1.6.2018 602 km 15.599,-Kč Brno 7.6.2018  42 11.287,-Kč Darkovičky 7.6.2018 187 km 6.883,-Kč Budišov,Kralice n.O., Třebíč, Jevišovice, Znojmo, 27.6.-28.6.2018 47 501 km 16.983,-Kč CELKEM 383 žáků 3405 km cca 120.000,-Kč Rozpad financování

Rozpad financování cca 120.000,- Kč cca 41.500,- Kč cca 15.000,- Kč Doprava cca 120.000,- Kč Vstupné cca 41.500,- Kč  Jídlo (pouze vícedenní akce) cca 15.000,- Kč Ubytování (internát+hostel) cca 58.000,- Kč  Cestovní náhrady pedagogové cca 5.500,- Kč CELKEM 240.000,- Kč Rozpad financování

Úsporná opatření Nejvyšší náklady z celku jsou na dopravu. Spojování tříd dle kapacity autobusu Prohlídka více muzeí v jednom termínu (Hrabyně + Darkovičky, Technické muzeum Brno + Moravské zemské muzeum, Husitské muzeum Tábor + Národní muzeum Praha, Zámek Budišov + Památník Bible kralické + Starý zámek Jevišovice, Národní technické muzeum + Národní muzeum (Noemova archa + Památník Vítkov) Úspory za ubytování a stravy. Ubytování v internátu střední školy či v hostelu – Tábor, Praha, Třebíč) Stravování školní jídelna či internát – Tábor, Třebíč Úsporná opatření

D-9-7-01 na příkladech demonstruje zneužití techniky ve světových válkách a jeho důsledky D-9-7-03 charakterizuje jednotlivé totalitní systémy, příčiny jejich nastolení v širších ekonomických a politických souvislostech a důsledky jejich existence pro svět; rozpozná destruktivní sílu totalitarismu a vypjatého nacionalismu Praha – Národní muzeum - památník Vítkov Národní památník II. světové války Hrabyně Areál čs. opevnění Hlučín-Darkovičky D-9-5-02 vymezí význam husitské tradice pro český politický a kulturní život Tábor – Husitské muzeum Moravské zemské muzeum – památník Bible kralické Člověk a společnost

ČJS-5-3-02 využívá archivů, knihoven, sbírek muzeí a galerií jako informačních zdrojů pro pochopení minulosti; zdůvodní základní význam chráněných částí přírody, nemovitých i movitých kulturních památek ČJS-5-4-03 zkoumá základní společenstva ve vybraných lokalitách regionů, zdůvodní podstatné vzájemné vztahy mezi organismy a nachází shody a rozdíly v přizpůsobení organismů prostředí ČJS-5-4-04 porovnává na základě pozorování základní projevy života na konkrétních organismech, prakticky třídí organismy do známých skupin, využívá k tomu i jednoduché klíče a atlasy Slezské muzeum Opava – historická výstavní budova – Nej ze světa zvířat Moravské zemské muzeum – pavilon Anthropos Člověk a jeho svět

ČJS-5-4-03 zkoumá základní společenstva ve vybraných lokalitách regionů, zdůvodní podstatné vzájemné vztahy mezi organismy a nachází shody a rozdíly v přizpůsobení organismů prostředí Moravské zemské muzeum – Biskupský dvůr – Fauna Moravy pro nejmenší ČJS-5-5-01 využívá poznatků o lidském těle k vysvětlení základních funkcí jednotlivých orgánových soustav a k podpoře vlastního zdravého způsobu života Technické muzeum Brno – expozice Kultura nevidomých Člověk a jeho svět

P-9-1-01 rozliší základní projevy a podmínky života, orientuje se v daném přehledu vývoje organismů P-9-1-04 třídí organismy a zařadí vybrané organismy do říší a nižších taxonomických jednotek P-9-4-01 porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů P-9-4-02 rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin P-9-4-04 zhodnotí význam živočichů v přírodě i pro člověka; uplatňuje zásady bezpečného chování ve styku se živočichy Praha – Národní muzeum – Archa Noemova P-9-6-02 rozpozná podle charakteristických vlastností vybrané nerosty a horniny s použitím určovacích pomůcek Moravské zemské muzeum – Biskupský dvůr – Svět nerostů a hornin, jejich význam pro člověka Člověk a příroda

F-9-2-06 aplikuje poznatky o otáčivých účincích síly při řešení praktických problémů F-9-3-01 využívá poznatky o zákonitostech tlaku v klidných tekutinách pro řešení konkrétních praktických problémů F-9-4-03 využívá poznatky o vzájemných přeměnách různých forem energie a jejich přenosu při řešení konkrétních problémů a úloh F-9-5-01 rozpozná ve svém okolí zdroje zvuku a kvalitativně analyzuje příhodnost daného prostředí pro šíření zvuku F-9-6-05 využívá prakticky poznatky o působení magnetického pole na magnet a cívku s proudem a o vlivu změny magnetického pole v okolí cívky na vznik indukovaného napětí v ní F-9-6-07 využívá zákona o přímočarém šíření světla ve stejnorodém optickém prostředí a zákona odrazu světla při řešení problémů a úloh Technické muzeum Brno - Technická dílna Národní technické muzeum Praha – automobily, lokomotivy, letadla Technické muzeum Brno – expozice Vodní motory Člověk a příroda

ČSP-5-1-02 využívá při tvořivých činnostech s různým materiálem prvky lidových tradic ČSP-9-8-01 orientuje se v pracovních činnostech vybraných profesí Technické muzeum Brno – expozice Ulička řemesel Člověk a svět práce

Komentáře Motivovat, Motivovat, Motivovat Příprava žáků před návštěvou paměťových institucí v hodinách Výlet za odměnu – pro nejaktivnější žáky ZŠ (MZM - Budišov, Kralice, Jevišovice z projektu) + prohlídka Třebíč + aquapark z vlastních + prohlídka Znojmo Vhodné načasování s učivem – Hrabyně, Tábor, památník Vítkov Zajímavé činnosti v paměťových institucích, připravené studijní materiály – pracovní listy, úroveň lektorů – výborní v Táboře, Hrabyni, v NM Arše Noemově, Starém zámku Jevišovice, MZM – expozice Anthropos Veselá historka se stravováním v Táboře – kouzlo nechtěného Opravdoví muzejní pedagogové ví, že nestačí odvykládat !!! Komentáře

Závěr Kéž by takových to aktivit mohlo být více! Vyjádření kolegů Kéž by takových to aktivit mohlo být více! Co říká můj kamarád o financování? Cca vycestovaných 400 žáků na 19 akcích. To je zhruba1600 žáků z našich škol vzdělávaných v paměťových institucích za cca 1.000.000,- Kč Čemu to odpovídá = ? Děkuji za pozornost! Závěr